met een externe hd kan het welquote:Op donderdag 25 februari 2010 21:12 schreef Kluupkluup het volgende:
Kan dat opnieuw installen van OSX vanaf een USB-stick?
Ik heb namelijk wel zo'n Superdrive en de DVD's, maar de Superdrive bleek na 2 jaar stof happen het niet meer te doen.
Die heb ik.. Dat is echter mijn externe HD waar ook al mijn documenten e.d. als backup opstaan.. De externe HD hoeft niet helemaal leeg te zijn toch (m.u.v. mac osx install)?quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:20 schreef Swindler het volgende:
[..]
met een externe hd kan het wel
nee dat hoeft nietquote:Op donderdag 25 februari 2010 21:23 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Die heb ik.. Dat is echter mijn externe HD waar ook al mijn documenten e.d. als backup opstaan.. De externe HD hoeft niet helemaal leeg te zijn toch (m.u.v. mac osx install)?
En als ik nou, laten we zeggen, mijn installatie DVD's niet gebruik en via een andere manier aan een .DMG ben gekomen..quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:27 schreef Swindler het volgende:
[..]
nee dat hoeft nietvoor het stappenplan hieronder heb je wel een 2de mac nodig.
* Je moet eerst van je snow leopard installatie cd een DMG bestand maken
(klik op de dvd, dan archief dan nieuw, SchijfKopie van apparaat...)
* Mount het. DMG-bestand
* Maakt met behulp van Schijfhulpprogramma, verdeel je je externe harde schijf in een partie van 10GB
(klik op je harde schijf, dan selecteer je Partioneren, ...)
* Met behulp van Schijfhulpprogramma, Selecteer het tabblad Herstellen
* Klik rechts op de "Mac OS X Install DVD" en deze te selecteren als de SOURCE
* Klik met de rechtermuisknop op uw USB / Firewire 10GB partitie en selecteer het als DESTINAION
* Controleer off "Erase Destination"
* Klik Herstellen
* Wacht tot herstel is voltooid
* Zodra het herstel is voltooid, zult u merken dat je 10GB Partitie naam wordt genoemd "Mac OS X Install DVD"
* Unmount de Disk Image
* Herstart je Mac en houd de Option-toets op de opstartschijf menu te krijgen
* Selecteer de externe HDD met label "Mac OS X Install DVD"
* Nadien zijn het de zelfde stappen als van de cd volgen.
Nee, dat kan niet. Volgens mij kan het vanaf usb drive ook niet (in ieder geval niet op mijn mac pro, op m'n air niet geprobeerd).quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:34 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
En als ik nou, laten we zeggen, mijn installatie DVD's niet gebruik en via een andere manier aan een .DMG ben gekomen..
En deze met een Windows pc omzet naar een .ISO en op mijn externe HD zet.. zou dat ook kunnen?
Je airport werkt gewoon vanuit het opstart menu (ALT inhouden vanaf het moment dat je de powerknop indrukt).quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:03 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik woon in Utrecht.. Maar wat je daarvoor zei is ook wel interessant aangezien een huisgenoot een Macbook heeft..
Alleen..
Doet mijn airport het wel?
Joh, het is een mac probleemquote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:30 schreef SuperFruitig het volgende:
Het intelligentie-level van de non-mac users in dit topic is weer vanzelfsprekend achterlijk
Doelde op het pseudo sarcastische (sarcasme doet het altijd lastig op geschreven/getypte mediaquote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:33 schreef Adames het volgende:
[..]
Joh, het is een mac probleem
Vind je het heel gek dat de non-maccers er minder vanaf weten?
Overigens welke posts bedoel je. De helft is namelijk sarcastisch, de andere helft wel nuttig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |