Wat zegt 't dan wel, en waar komt 't vandaanquote:het modaal inkomen is niet gelijk aan het statistisch meest voorkomende inkomen.
In Nederland gebruikt men het begrip modaal inkomen als referentiepunt voor de bepaling van inkomenseffecten van maatregelen door de overheid. Het begrip is door het Nederlands Centraal Planbureau (CPB) gedefinieerd als een geprikt inkomensniveau, net onder de maximum premie-inkomensgrens voor de Zorgverzekeringswet (Zvw). Het CPB gebruikt het begrip als referentiepunt in veel van zijn publicaties.
En ¤ 1613,96 is precies modaal.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:53 schreef jeroen25 het volgende:
¤ 1613,95 is beneden modaal.
¤ 1613,97 is boven modaal.
Netto of bruto?quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En ¤ 1613,96 is precies modaal.
Dus met zon 6k bruto durf jij je overdag nog te vertonen op FOK!quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef Sulletjes het volgende:
hmmm, dan zit ik dus momenteel op 2.3 x modaal zie ik ... nuttig om te weten!
Cheers
Dus je hebt een salaris van rond de 100.000 op jaarbasis?quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef Sulletjes het volgende:
Cheers
Volgens de OP netto.quote:
Per maand en niet per jaar!quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:29 schreef Sulletjes het volgende:
Cheers
Neequote:Op donderdag 25 februari 2010 15:37 schreef Xlarge het volgende:
Ik vind die 1613 euro een laag bedrag voor modaal.
Corrigeer me aub wanneer ik er naast zit, het lijkt mij dat een modaal inkomen staat voor een gemiddeld salaris wat men in Nederland verdient.
Een groot gedeelte van Nederland (Jan Modaal) zit dan dus aan dit salaris en daarvan bekostigen zij hun vinex woning in Almere, met 2 schoolgaande kinderen, natuurlijk dan wel met part time werkende partner.
Is dit bedrag nu echt niet te laag ?
Wat is uberhaupt 't modale inkomen? Iig niet het meest voorkomende inkomen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:37 schreef Xlarge het volgende:
Corrigeer me aub wanneer ik er naast zit, het lijkt mij dat een modaal inkomen staat voor een gemiddeld salaris wat men in Nederland verdient.
Een groot gedeelte van Nederland (Jan Modaal) zit dan dus aan dit salaris en daarvan bekostigen zij hun vinex woning in Almere, met 2 schoolgaande kinderen, natuurlijk dan wel met part time werkende partner.
Of zijn de kosten van leven in NL niet te hoog, uitgaand van modaal salaris?quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:37 schreef Xlarge het volgende:
ppquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:40 schreef Blik het volgende:
Is modaal inkomen berekend per gezin of per persoon?
quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Wat is uberhaupt 't modale inkomen? Iig niet het meest voorkomende inkomen.
quote:Modaal inkomen is een algemeen gebruikt begrip in de Nederlandse inkomenspolitiek. Hoewel de letterlijke betekenis anders suggereert is het een 'geprikt' inkomensniveau. Modaal is afgeleid van het begrip modus in de statistiek, maar het modaal inkomen is niet gelijk aan het statistisch meest voorkomende inkomen.
In Nederland gebruikt men het begrip modaal inkomen als referentiepunt voor de bepaling van inkomenseffecten van maatregelen door de overheid. Het begrip is door het Nederlands Centraal Planbureau (CPB) gedefinieerd als een geprikt inkomensniveau, net onder de maximum premie-inkomensgrens voor de Zorgverzekeringswet (Zvw). Het CPB gebruikt het begrip als referentiepunt in veel van zijn publicaties.
Ja, wat is een "geprikt" inkomen?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |