abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_78534257
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Een paar jaar terug ben ik naar de tandarts geweest. Zo uit m'n hoofd kostte het toen 2x ¤ 120 (¤ 120 boven en ¤ 120 onder). Hij maakte een afdruk van mijn gebit, en een paar dagen later mocht ik de spullen afhalen (een malletje + bleekgel).

Ik moest toen zo'n 7 nachten met zo'n ding in m'n mond gaan slapen. Geloof me, dat is NIET fijn. 's ochtends vroeg had ik erg gevoelige tanden en moest ik m'n tanden met een zéér zachte tandenborstel poetsen (en heel rustig).

Na een paar dagen ben ik er maar mee opgehouden, want ik had zelfs overdag last van een gevoelig gebit.

Weg ¤ 280,- . ¤ 240,-
Is er wel resultaat na die paar dagen?
pi_78539125
Ja, de tanden zijn wel iets witter geworden. Ik heb echter een heel tijdje (een paar weken) met erg gevoelige tanden moeten rondlopen.

Als ik de kuur had afgemaakt zouden mijn tanden wel iets witter geweest zijn. Ik wil echter niet weten hoe lang ik met gevoelige tanden rondgelopen zou hebben.
pi_78540248
Iemand ervaring met "WIT"?
pi_78560351
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:24 schreef Yoewie het volgende:
Iemand ervaring met "WIT"?
pi_78562378
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Een paar jaar terug ben ik naar de tandarts geweest. Zo uit m'n hoofd kostte het toen 2x ¤ 120 (¤ 120 boven en ¤ 120 onder). Hij maakte een afdruk van mijn gebit, en een paar dagen later mocht ik de spullen afhalen (een malletje + bleekgel).

Ik moest toen zo'n 7 nachten met zo'n ding in m'n mond gaan slapen. Geloof me, dat is NIET fijn. 's ochtends vroeg had ik erg gevoelige tanden en moest ik m'n tanden met een zéér zachte tandenborstel poetsen (en heel rustig).

Na een paar dagen ben ik er maar mee opgehouden, want ik had zelfs overdag last van een gevoelig gebit.

Weg ¤ 280,- . ¤ 240,-
Zohee, dat meen je! Dat is dus dat waar mijn tandars het over heeft... en dan hele nachten, gloek. Nou dan moet ik er dus nog maar eens goed over nadenken. Bedankt voor de praktijk info.
pi_78563745
In principe wat die dingen dus doen is gewoon - bijvoorbeeld - een mm van je tanden 'weg bijten' door middel van zuur ofzo? En daaronder zit natuurlijk een mooi wit laagje.

Net als met die zout tip. Dan schuur je het er eigenlijk gewoon af.
pi_78573802
Iemand misschien ervaring met laserbehandeling? Schijnt beter te werken dan elke andere methode. De kosten liggen wel wat hoger (350-450 euro, volgens deze site).

-edit
Consumentengidsartikel (pdf) Tanden bleken kan geen kwaad

[ Bericht 12% gewijzigd door wwwever op 28-02-2010 23:35:37 ]
Intentionally left blank.
pi_78574409
neem facings, heb ik ook
wel porceleinen nemen, die verkleuren niet en kunnen de rest van je leven erop blijven zitten
je hebt een goedkopere variant, maar die verkleuren dus wel en kunnen afbreken
pi_78574905
Dat consumentengids artikel is wel de moeite waard om te lezen. Zij adviseren de thuisbleek methode met een mal van de tandarts.
quote:
Op het moment dat je actief bleekt, verruwen de tanden en wordt het glazuur poreuzer, maar dat herstelt weer en er is geen blijvende schade aangetoond.
Niks over laser helaas. En ik hoef geen Hollywood smile, dus facings lijkt me btje overkill. Wat kosten die dan ongeveer?
Intentionally left blank.
pi_78575023
quote:
Op zondag 28 februari 2010 23:34 schreef wwwever het volgende:
Dat consumentengids artikel is wel de moeite waard om te lezen. Zij adviseren de thuisbleek methode met een mal van de tandarts.
[..]

Niks over laser helaas. En ik hoef geen Hollywood smile, dus facings lijkt me btje overkill. Wat kosten die dan ongeveer?
http://www.newbeauty.nl/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=2&pid=65
redelijk veel, in ieder geval, lees dat maar eens
maar ik heb in ieder geval geen hollywood smile nu hoor, gewoon mooi wit
ik heb nu nog composiet facings, maar krijg binnen nu en een jaar porseleinen
pi_78610130
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:37 schreef FokCrash het volgende:

[..]

Zohee, dat meen je! Dat is dus dat waar mijn tandars het over heeft... en dan hele nachten, gloek. Nou dan moet ik er dus nog maar eens goed over nadenken. Bedankt voor de praktijk info.
Ik heb de malletjes en de spuitjes met bleekgel gevonden. Het gaat om Opalescence 20%.

Het kan zijn dat ik van nature gevoelige tanden heb waardoor het bij mij geen succes was.
pi_78611039
De zenuwen van mijn voortanden waren dood en de tandarts heeft mijn tanden van binnenuit gebleekt met opalescence. Ik weet niet welke concentratie het was, maar die zenuwen waren nog niet compleet dood. Het deed dus best pijn. Na het bleken zijn mijn zenuwen wel echt dood.

Ik weet dus niet of het aan je tanden of aan het spul ligt Sylvesterrr.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78613460
volgens mij houdt dit ook niet echt jaren, maar moet je het na een tijdje weer herhalen
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar tijdens de Gouden Kooi (ja, ik kijk tokkieprogramma's ), hebben zich meerdere van de deelnemers de tanden laten bleken (laser?) en na enkele maanden was er weer een bedrijf in de kooi en deden ze het opnieuw (ik kan mij niet meer herinneren of het steeds hetzelfde bedrijf was of dat het te maken had met sponsoring), bovendien mochten ze een dag of twee lang alleen maar wit voedsel eten na het bleken en ook alleen maar water drinken (dus niets met kleurstoffen)

een als je deels al witte vullingen ergens zichtbaar in de voortanden hebt, weet ik niet of die mee worden gebleekt

[ Bericht 4% gewijzigd door Zana op 01-03-2010 23:47:26 ]
pi_78613676
dubbel
pi_78613771
Zelfs het bleken van binnenuit moet je herhalen.
Ik neem aan dat een witte vulling past bij de kleur van je tanden. Er zal dan volgnes mij zo gebleekt worden, dat de kleur weer past bij de vulling.

Overigens is er ook nog de mogelijkheid om na het van binnenuit bleken, witte vulling aan de voorkant van je tanden te doen. IPV facings.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78614425
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:16 schreef krakkemieke het volgende:
Ik neem aan dat een witte vulling past bij de kleur van je tanden. Er zal dan volgnes mij zo gebleekt worden, dat de kleur weer past bij de vulling.
is het dan niet zo dat de tand zelf wel witter wordt, maar de vulling de oude kleur behoudt? vooral als je zelf aan de slag wilt met de thuissetjes misschien en punt om op te letten
pi_78614737
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:25 schreef Zana het volgende:

[..]

is het dan niet zo dat de tand zelf wel witter wordt, maar de vulling de oude kleur behoudt? vooral als je zelf aan de slag wilt met de thuissetjes misschien en punt om op te letten
Dan zeker ja, ik ging ervan uit dat de tandarts het deed.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78634679
*UPDATE*
Nou vandaag ben ik langs de mondhygiëniste geweest om advies over de kwestie in te winnen.

Ze raadt het TEN ZEERSTE af, omdat ondanks dat ze op teevee onderzocht hadden dat het geen schade opleverde, dat dat dus wel gebeurt.

Weliswaar niet veel maar toch, het blijkt dus de grens van je tandvlees te beschadigen, waardoor dat verder terugtrekt en gevoelig wordt of zoiets.
Ook is het zo dat als je na het bleken iets kouds eet je er geen last van hebt, maar dat komt alleen maar omdat je doorgaans alleen je voortanden bleek, en daar kauw je dus net niet mee. Maar als je dan tegenwind hebt in de winter op de fiets zou ik maar even niet door je mond ademen, anders gaat het pijnlijk worden daardoor dus bijvoorbeeld. nou, tssk, valt dus weer tegen.

Verder, ook heel erg belangrijk, ik vroeg dus wat het resultaat was, en dat is minimaal, doorgaan niet echt een groot verschil, misschien ietsie witter hooguit. Maar het is vooral handig voor verstokte rokers met zwartgeblakerde tanden enzo, mensen die liters koffie tenken en wijn slempen etc etc.
Als je dat allemaal niet doet, wordt het misschien wat tintjes lichter in plaats van vies naar schoon.

Maar het belangrijkste nieuws van vandaag, een hollywood smile is daardoor niet mogelijk. Dat blijkt zogenaamd extreem overbleken te zijn, of iets anders met laagjes erover aanbrengen ofzo. Maar als je dat zou laten doen gaat je gebit er compleet aan (ze hebben daar toch geld zat), en dat is dus ook niet het resultaat van deze relatief onschuldige mal-daarna-doe-het-zelfbleekgel-pakket van de lokale tandartsen hier in Nederland dus.

Daar gaat mijn mooie plannetje voor een echte tandpasta-hollywood smile helaas... nou weet ik het even niet meer. Zou je dan een el cheapo bleeksetje kunnen proberen wat veel minder krachtig bleekt (en dus beschadigd), maar voor welk resultaat dan.. en hoeveel gooi je daar niet aan weg dan..
pi_78681638
Niet dat het nu dus nog uitmaakt, maar ik hoorde vandaag de kosten daarvan.

Eenmalig is het per kaak ¤130 en een spuitje met bleekgel kost ¤6 per stuk, dus dat is ¤266 totaal, en daarna elke keer ¤6.

En dat is dus nogal duur als je het mij vraagt, omdat het maar een klein beetje witter wordt blijkbaar.
pi_78681811
ik heb (volgems mij in de consumentengids) gelezen dat thuis bleken het beste werkt. Je kan bijvoorbeeld een setje gebruiken dat je 's nachts tijdens het slapen in je mond doet. Werkt beter dan bij de tandarts o.i.d.
Ik heb 't zelf wel bij de tandarts gedaan en het resultaat is redelijk, maar lang niet zo wit als je in amerikaanse series ziet.
pi_78682217
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:57 schreef FokCrash het volgende:
*UPDATE*
knip

Verder, ook heel erg belangrijk, ik vroeg dus wat het resultaat was, en dat is minimaal, doorgaan niet echt een groot verschil, misschien ietsie witter hooguit. Maar het is vooral handig voor verstokte rokers met zwartgeblakerde tanden enzo, mensen die liters koffie tenken en wijn slempen etc etc.
Als je dat allemaal niet doet, wordt het misschien wat tintjes lichter in plaats van vies naar schoon.

knip
En na het bleken moet je dan wel stoppen met koffie, thee, roken, wijn etc. anders heb je in korte tijd die zwart geblakerde tanden weer terug.
pi_78682253
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:17 schreef DeEigenaar het volgende:
ik heb (volgems mij in de consumentengids) gelezen dat thuis bleken het beste werkt. Je kan bijvoorbeeld een setje gebruiken dat je 's nachts tijdens het slapen in je mond doet. Werkt beter dan bij de tandarts o.i.d.
Ik heb 't zelf wel bij de tandarts gedaan en het resultaat is redelijk, maar lang niet zo wit als je in amerikaanse series ziet.
Wat je in series ziet is ook niet normaal.
pi_78749848
Je tandbeen is geel en de mate waarin je glazuur doorschemert bepaald hoe geel je tanden ogen. Als je kiest voor een polijstbeurt bij de mondhygieniste of tandarts (wel vergoed door een aanvullende ta verzekering )wordt de aanslag die opgebouwd is verwijdert en zijn ze tijdelijk weer witter. Vind je ze dan nog niet mooi genoeg dan kun je ervoor kiezen om ze te laten bleken. Wordt niet vergoed door de zorgverzekering en is vaak niet goedkoop maar geeft wel een mooi (-er) resultaat. Houd er wel rekening mee dat ze gevoelig kunnen worden ( al is dat maar tijdelijk, daarna kun je gewoon doorgaan ) en witte vullingen en kronen kleuren niet mee.
Bleekgel maakt het glazuur tijdelijk wat poreuzer ( zet het als het ware tijdelijk " open " zodat de gel in
kan werken ) en daardoor kunnen ze gevoelig worden.
Heb het zelf ook gedaan met Opalescence, je kunt de gebitjes gevuld met de gel een aantal uur achter
elkaar dragen maar langer dan drie uur heeft geen zin. Zorgen dat je de malletjes niet overvuld omdat er dan eerder iets langs het gebitje in je mond lekt en dat is me een partij smerig ! En het spul is ook duur genoeg
om er meer dan nodig is van te gebruiken.. Prijzen die hierboven genoemd worden kloppen aardig, voor 145 euro per kaak moet het lukken en je kunt de malletjes vaker gebruiken zodat je alleen voor een paar tientjes
de bleekgel bij hoeft te kopen als na een paar jaar je tanden weer hun oorspronkelijke kleur terug hebben.

En vreemd dat je mondhygieniste het afraadt omdat het slecht zou zijn.. het is volgens mij per toeval ontdekt
omdat ze iets voor het tandvlees aan het ontwikkelen waren en toen bleek dat de tanden er witter van werden Je moet de eerste keer de mal maar met een dun streepje bij een paar tanden vullen en het een uurtje inhouden, als je dan geen last krijgt kun je het de dag daarna normaal proberen. Bij mij was het na drie
dagen al zo wit dat ik er mee gestopt was En nee, dat was vóór het een hollywoodsmile werd want dat
wilde ik absoluut niet,
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_78751598
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:26 schreef Casos het volgende:

[..]

Wat je in series ziet is ook niet normaal.

Jullie halen wat dingen door elkaar.
Je tanden bleken/laseren levert NOOIT spierwitte tanden op. Je kunt hooguit wat tintjes winnen, maar echt wit wordt het nooit. Dat kan ook niet.

Als je op zoek bent naar die hollywood-smile dan ontkom je niet aan facings. En die zijn godsgruwelijk kostbaar. Heb je wel de rest van je even een schitterende glimlach en je krijgt geen gaatjes meer.
pi_78756777
Brite Smile is de methode die mijn tandarts uit blijkt te voeren maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

http://www.britesmile.nl/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')