tjah sinds kort heb ik mijn diagnose gekregen: Add. soort adhd, maar zonder hyperactiviteit. bij add heb je minder een stop op je gedachtes, wat concentratie problemen oplevert
In mijn (liefdes) relatie merk ik dat ik er toch veel moeite mee heb om dingen te laten lopen zoals ik zou willen.
Heeft dit nou met mij te maken?
Ik heb nu sinds een half jaar een relatie, ik zou willen dat we weinig of nooit een discussie zouden hebben. (gebeurt ieder weekend)
het kan al om iets (ontzettend) kleins gaan en dan kan er een discussie ontstaan, naar mijn idee ervaart ze hier onplezier in.
voorbeeld
we gaan een week op wintersportvakantie
Voor de vakantie kijkt zij in mijn koffer en ik vraag aan haar wat zij mee heeft.
zij zegt 1 broek ik zeg in mijn koffer heb ik er 3, ze begint meteen te vertellen dat zij dat veel vind. ik zeg dat ik vind dat 3 broeken wel mee valt en dat ik 1 broek wel weinig vind. daarop reageert ze met ''je moet het zelf weten.''
op dit moment merk ik doordat ze dat zei het gesprek een bepaalde (vervelende) richting opstuurt (het komt op mij over dat het maar dom is).
Nu kan ik proberen het maar te laten gaan, maar in dit geval zei ik. ''jij moet het ook zelf weten.'' als 1 broek voor jou voldoende is, prima toch'' hierna komt een akelige stilte en word het duidelijk dat het tijd is om het over iets anders te hebben. Het daadwerkelijke gesprek hierover duurde wat langer. uiteindelijk begint zij na de stilte dan ook over een ander onderwerp (naar mijn idee is zij dan eventjes geagiteerd) uiteindelijk is ze het eens dat ze misschien een broek extra kan meenemen.
Maar ik blijf er echter mee in mij gedachten rondlopen van hoe kan het nou zo lopen door simpel een paar woorden dat ik een onplezierege gesprek krijg daarover.
en dan begin ik te piekeren met ''wat als ze me daarom niet meer leuk vind, gaat ze nog wel aardig doen,' word het nu wel een leuke vakantie etc etc.''
ik word er gewoon gek van, kan ik niet eens zeggen dat ik vind dat ik van mening ben dat ik 3 broeken een mooi aantal vind zonder dat zij er tegen in gaat? waarbij het lijkt alsof zij dat raar vind''
tjah zo een kleine discussie heeft dan al gauw een grote uitwerking op mij. dit met ik camoufleren totdat het gevoel voorbij is, anders kan ik nogal onredelijk overkomen.
en ik zit direct minder lekker in mijn vel waardoor ik mij minder goed kan concenteren op studeren...
snappen jullie dit?