abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78408778
Wat vonden jullie de meest spraakmakende architect van de afgelopen 2 eeuwen?
Ik moet namelijk voor ckv een verslag over deze persoon maken en een tekening van 1 van zijn/haar meest spraakmakende gebouwen maken.

Omdat ik er totaal geen verstand van heb, weet ik dus ook niet waar ik op moet zoeken etc.
Daarom vraag ik het hier, omdat ik denk dat jullie veel meer over dit onderwerp weten dan ik of een andere internetter.

alvast bedankt
[quote]Op dinsdag 3 juni 2008 07:03 schreef Klonk het volgende:
helaas, topics geopend door users met een IQ lager dan een pak hagelslag worden vanaf nu zonder pardon gesloten :7
[/quote]
pi_78409102
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:02 schreef Deventer__ het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Lloyd_Wright
http://en.wikipedia.org/wiki/Le_Corbusier

Twee bekende, al zijn er natuurlijk tig op te noemen.
ok hardstikke bedankt, ik weet er echt helemaal niets van af
helaas, topics geopend door users met een IQ lager dan een pak hagelslag worden vanaf nu zonder pardon gesloten :7
[/quote]
pi_78409205
Gaudi.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_78409238
Gustav Eiffel.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_78409375
Die Le Corbusier vind ik wel wat, vooral de Notre Dame du Haut vind ik wel mooi en het zou denk ik wel indruk maken op lerares als ik dat na zou tekenen.
[/quote]
pi_78409387
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_78409462
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:12 schreef spijkerbroek het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_architecten
Dat was te lastig?
helaas heb ik hier denk ik niet zo veel aan. ik moet namelijk jaartallen enzo hebben en hier moet ik ieder persoon aanklikken om te kijken uit welke eeuw ze komen. Maar toch bedankt
[/quote]
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:16:30 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_78409627
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:13 schreef sanctum-sanctorum het volgende:

[..]

helaas heb ik hier denk ik niet zo veel aan. ik moet namelijk jaartallen enzo hebben en hier moet ik ieder persoon aanklikken om te kijken uit welke eeuw ze komen. Maar toch bedankt
Oe, ja, dat kunnen we niet hebben, he? Dat je al die mensen moet aanklikken en dus <gasp> werk doen voor je huiswerk. Veel makkelijker als anderen je werk doen. Zullen we het stuk ook schrijven en het naar je mailen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_78409660
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oe, ja, dat kunnen we niet hebben, he? Dat je al die mensen moet aanklikken en dus <gasp> werk doen voor je huiswerk. Veel makkelijker als anderen je werk doen. Zullen we het stuk ook schrijven en het naar je mailen?
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_78409878
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik had er dus over dat ik helemaal niets van dit onderwerp weet en jullie dus wel. Ook wilde ik weten wat jullie mening was. Je kan ook normaal reageren en niet meteen gaan lopen trippen over zoiets.
geloof me ik heb een klein lijstje met architecten maar ik vond die gewoon niet goed genoeg.
[/quote]
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:24:38 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_78410009
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:21 schreef sanctum-sanctorum het volgende:

[..]

Ik had er dus over dat ik helemaal niets van dit onderwerp weet en jullie dus wel. Ook wilde ik weten wat jullie mening was. Je kan ook normaal reageren en niet meteen gaan lopen trippen over zoiets.
geloof me ik heb een klein lijstje met architecten maar ik vond die gewoon niet goed genoeg.
En als iemand je dan linkjes geeft, waarin meer linkjes zitten ben je te bedonderd om die linkjes aan te klikken? Sorry hoor, maar doe lekker je eigen huiswerk dan.
pi_78410254
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En als iemand je dan linkjes geeft, waarin meer linkjes zitten ben je te bedonderd om die linkjes aan te klikken? Sorry hoor, maar doe lekker je eigen huiswerk dan.
ik heb gekeken maar ik weet dus niet welke van voor of na 1850 is etc. dan kan ik mijn tijd toch beter besteden aan bijvoorbeeld Le Corbusier dan op al die links te gaan klikken.
[/quote]
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:32:53 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_78410408
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:29 schreef sanctum-sanctorum het volgende:

[..]

ik heb gekeken maar ik weet dus niet welke van voor of na 1850 is etc. dan kan ik mijn tijd toch beter besteden aan bijvoorbeeld Le Corbusier dan op al die links te gaan klikken.
Tja, je zou er eens iets van leren, bijvoorbeeld, he? Zoals welke architecten spraakmakend waren voor welke periode of zo.
pi_78410564
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:29 schreef sanctum-sanctorum het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat lijstje dat je zelf had. Post dat even ajb.

En zoveel klikwerk is het nou ook weer niet, om te kijken welke architecten voor en na 1850 leefden/werkten.
pi_78410796
Jan des Bouvrie natuurlijk

Check anders even dit baanbrekende ontwerp:

Meer geniale architectuur is te vinden op zijn website.
pi_78410835
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat lijstje dat je zelf had. Post dat even ajb.

En zoveel klikwerk is het nou ook weer niet, om te kijken welke architecten voor en na 1850 leefden/werkten.
wacht even het staat namelijk op papier.
ik zet het zo in een edit

paxton gaudi mackintosh berlage wright gropius asplund rietveld en blom

[ Bericht 6% gewijzigd door sanctum-sanctorum op 24-02-2010 21:44:15 (lijst met namen) ]
[/quote]
pi_78411593
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:13 schreef sanctum-sanctorum het volgende:

[..]

ja stel je voor dat je er wat werk aan zou hebben... en eens even goed in het onderwerp zou duiken... stel je voor dat je uberhaupt moeite zou doen, misschien is er iemamd die zomaar even je werkstuk voor je wil maken..
pi_78412359
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:53 schreef eduard-reeb het volgende:

[..]

ja stel je voor dat je er wat werk aan zou hebben... en eens even goed in het onderwerp zou duiken... stel je voor dat je uberhaupt moeite zou doen, misschien is er iemamd die zomaar even je werkstuk voor je wil maken..
lees alsjeblieft het topic even opnieuw door, ik ga het niet opnieuw uitleggen.
[/quote]
pi_78412774
Hoi TS, op de Engelse Wikipedia kun je bij de lijst met architecten een eeuw aanklikken, wat je zoekopdracht vast zal vergemakkelijken...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_architects

Ik denk dat je hiermee wel vooruit kunt.
pi_78412864
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:12 schreef TheMagnificent het volgende:
Hoi TS, op de Engelse Wikipedia kun je bij de lijst met architecten een eeuw aanklikken, wat je zoekopdracht vast zal vergemakkelijken...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_architects

Ik denk dat je hiermee wel vooruit kunt.
hartstikke bedankt hier kan ik zeker iets mee
[/quote]
pi_78412942
Oké, ik denk dat we er dan wel uit zijn.

Slotje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')