abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 juli 2010 @ 10:32:45 #226
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_83600595
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 09:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]


Still i wish u heaven
pi_83600856
quote:
Oei. Stel je voor dat Prince volgende week ook nog even bij Stevie Wonder aansluit op North Sea Jazz (waar ik ook ben)....
Calmer than you are
pi_83637834
De hele BET Awards tribute 2 Prince in 13 minuten lang in HD kwaliteit:

http://betawards.bet.com/video_playlists/2010-performances
pi_83687274
Setlist van Roskilde (gisteravond)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_83691730
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 10:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Oei. Stel je voor dat Prince volgende week ook nog even bij Stevie Wonder aansluit op North Sea Jazz (waar ik ook ben)....
Dan schiet ik mezelf echt verrot aangezien ik alleen vrijdag op North Sea Jazz te vinden ben.

Ik vind het al heel kut dat ik Stevie Wonder niet kan zien.
pi_83691868
Nieuwe album Prince niet te downloaden
Uitgegeven: 5 juli 2010 15:50
Laatst gewijzigd: 5 juli 2010 15:50
AMSTERDAM – Het komende album van Prince zal nergens op internet verkrijgbaar zijn. De zanger wil niet dat consumenten zijn muziek kunnen downloaden. Wel geeft hij zijn album gratis aan lezers van de Britse krant The Mirror.

Dat schrijft de Britse krant maandag aan de hand van een interview met de zanger.

Prince is al langer bezig met een strijd tegen internet. Zo heeft hij zijn officiële site uit de lucht gehaald en heeft hij YouTube en iTunes verboden zijn muziek aan te bieden.

'Internet zal verdwijnen'

“Ik snap niet waarom ik mijn muziek aan iTunes of wie dan ook zou moeten geven. Ze willen me niet van te voren betalen en worden boos als ze het niet kunnen krijgen”, aldus Prince in het interview met de krant

“Het tijdperk van internet is voorbij. Het is net als MTV: ooit was het hip, maar plotseling werd het ouderwets”, gaat de zanger verder. Bovendien vindt Prince dat internet slecht voor je is. “Computer en digitale gadgets stoppen je hoofd vol met cijfers; dat kan nooit goed voor je zijn.”


Beetje 'n onrealistisch plan. Zo'n album wordt geript en alsnog op internet gepleurd.
standaarddrinker
pi_83692045
En ik maar denken dat Prince een intelligente vent is.

Internet verdwijnen, yeah right. Het bestaat al zo'n 20 jaar en is nog steeds bezig met groeien.
pi_83693235
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:58 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Dan schiet ik mezelf echt verrot aangezien ik alleen vrijdag op North Sea Jazz te vinden ben.

Ik vind het al heel kut dat ik Stevie Wonder niet kan zien.
Wees gerust: hij ziet jou ook niet.
Calmer than you are
pi_83695667
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:01 schreef DrDentz het volgende:
Nieuwe album Prince niet te downloaden
Uitgegeven: 5 juli 2010 15:50
Laatst gewijzigd: 5 juli 2010 15:50
AMSTERDAM – Het komende album van Prince zal nergens op internet verkrijgbaar zijn. De zanger wil niet dat consumenten zijn muziek kunnen downloaden. Wel geeft hij zijn album gratis aan lezers van de Britse krant The Mirror.

Dat schrijft de Britse krant maandag aan de hand van een interview met de zanger.

Prince is al langer bezig met een strijd tegen internet. Zo heeft hij zijn officiële site uit de lucht gehaald en heeft hij YouTube en iTunes verboden zijn muziek aan te bieden.

'Internet zal verdwijnen'

“Ik snap niet waarom ik mijn muziek aan iTunes of wie dan ook zou moeten geven. Ze willen me niet van te voren betalen en worden boos als ze het niet kunnen krijgen”, aldus Prince in het interview met de krant

“Het tijdperk van internet is voorbij. Het is net als MTV: ooit was het hip, maar plotseling werd het ouderwets”, gaat de zanger verder. Bovendien vindt Prince dat internet slecht voor je is. “Computer en digitale gadgets stoppen je hoofd vol met cijfers; dat kan nooit goed voor je zijn.”


Beetje 'n onrealistisch plan. Zo'n album wordt geript en alsnog op internet gepleurd.
Hij wil niet dat een consument het via internet kan kopen. Hij heeft het niet over de CD rippen etc.
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Wees gerust: hij ziet jou ook niet.
Ik moest lachen
  Redactie Frontpage maandag 5 juli 2010 @ 20:46:57 #235
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_83696671
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:01 schreef DrDentz het volgende:
Nieuwe album Prince niet te downloaden
Uitgegeven: 5 juli 2010 15:50
Laatst gewijzigd: 5 juli 2010 15:50
AMSTERDAM – Het komende album van Prince zal nergens op internet verkrijgbaar zijn. De zanger wil niet dat consumenten zijn muziek kunnen downloaden. Wel geeft hij zijn album gratis aan lezers van de Britse krant The Mirror.

Dat schrijft de Britse krant maandag aan de hand van een interview met de zanger.

Prince is al langer bezig met een strijd tegen internet. Zo heeft hij zijn officiële site uit de lucht gehaald en heeft hij YouTube en iTunes verboden zijn muziek aan te bieden.

'Internet zal verdwijnen'

“Ik snap niet waarom ik mijn muziek aan iTunes of wie dan ook zou moeten geven. Ze willen me niet van te voren betalen en worden boos als ze het niet kunnen krijgen”, aldus Prince in het interview met de krant

“Het tijdperk van internet is voorbij. Het is net als MTV: ooit was het hip, maar plotseling werd het ouderwets”, gaat de zanger verder. Bovendien vindt Prince dat internet slecht voor je is. “Computer en digitale gadgets stoppen je hoofd vol met cijfers; dat kan nooit goed voor je zijn.”


Beetje 'n onrealistisch plan. Zo'n album wordt geript en alsnog op internet gepleurd.

Niet alleen The Mirror.
8 juli de primeur in Frankrijk bij Le Monde. 10 Juli in Belgie bij Het Nieuwsblad (heb al een paar kopieen geregeld) en nog meerdere kranten in de landen waar hij optreed. Later zal het best wel via de winkel te kopen zijn, dat gebeurde ook met Planet Earth.

Dat youtube slaat op dit moment nergens op, zelden zoveel nieuw en apart materiaal gevonden op youtibe als de laatste tijd.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_83696945
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Wees gerust: hij ziet jou ook niet.
Het duurde al zo lang voordat die grap gemaakt werd.
pi_83697347
Werchter opgelet: Prince staat er weer

Wie tickets heeft gekocht voor Prince op Werchter zit goed. De artiest speelde gisterenavond op het Deense Roskilde Festival een set die niet alleen veel van zijn eigen grootste hits bevat, maar ook een eerbetoon is aan de zwarte muziek met ondermeer covers van Chic, Sly and the Family Stone en de Jackson 5. En ja, Prince was uitstekend op Roskilde. Verrassend fris, in vorm, en klaar om te tonen wat we stilletjes vergeten waren: hij is waarschijnlijk de grootste entertainer van allemaal.

Het begon allemaal niet eens zo geruststellend: na het optreden van Kasabian verscheen op de schermen van Roskilde dat Prince het publiek verzocht om geen foto's te nemen tijdens zijn optreden. Er waren de hardnekkige geruchten dat de heupen van The Artist om zeep waren (wegens dragen van schoenen met hakken) en dat hij zelfs een stok nodig heeft dezer dagen om zich voort te bewegen. En dan zwijgen we nog maar over dat jehovah-gedoe.

Waar iedereen nog het meest schrik voor had was dat de pocketrocker uit Minneapolis zou putten uit zijn recent repertoire en het zou vertikken om hits te spelen. 18 minuten te laat - eerst kwam er een man met een mondharmonica, daarna een kale zangeres even het publiek aanmanen wat enthousiast te zijn - verscheen de 52-jarige Prince op het Roskildepodium. Verbazing alom: wat ziet hij er goed uit.

Let's go crazy
Prince stak meteen van wal met "Let's go crazy", liet dat overgaan in "Delirious", switchte terug naar "Let's go crazy" en vloog dan meteen in "1999". Het was alsof er een orkaan raasde over de wei van Roskilde: om en bij de 65.000 toeschouwers gingen collectief door het lint. "This is real music by real musicians" beloofde Prince, die duidelijk in zijn nopjes was, en begon aan "Little Red Corvette". De zanger liet de vaart er daarna ook in, met "I Like funky Music", "Controversy", "Sexy Dancer", "Le Freak", "Why U Wanna Treat Me So Bad", "Take Me With U" en "Guitar". Einde van act één.

Purple Rain
Prince verdween even in de coulissen terwijl de kale achtergrondzangeres "Angel" voor haar rekening nam, en coverde dan Bill Withers' "Lean on me". Na "Nothing compares 2 U" was het dan tijd voor de überklassieker: "Purple Rain", dat tien minuten aansleepte, en achteraf hoorden we dat ze 15 kilometer verderop het publiek hadden horen meezingen. Waarna Prince opnieuw van het podium verdween, dik 75 minuten gespeeld. Dat leek wat mager voor een gage van 1,3 miljoen euro (en niet 12 miljoen dollar zoals beweerd wordt). Bovendien lijkt het erop dat de Europese organisatoren van Prince-concerten een flink stuk van de gage rechtsreeks zullen moeten doorstorten aan een Ierse promotor, met wie Prince in een rechtzaak verwikkeld raakte.

Kiss
Er volgden nog drie rondjes bisnummers, met ondermeer "Mountains", "Shake your body down to the ground" en een medley met daarin Sly's "Everyday People". "What's my name, Denmark?" vroeg Prince toen hij voor de vierde keer werd teruggeroepen. "Prince!" riepen de Denen. "Ok, now people don't need to ask what I want to be referred to as that's my name and this is my song to you", verduidelijkte de purperen. En met "Kiss" deed hij een laatste keer de wei daveren. (mvl)

Bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_83698432
Prince [10 p.m.; Orange Stage]

The Orange stage is Roskilde's hub. It is by far the biggest stage. The fest's logo is derived from its crowned tent. Around 65,000 people can stand in front of it and get blasted by incredibly crisp and loud music, and the general impression that you're part of something truly beyond yourself. This year, the Orange stage was populated almost entirely by machismo (Motörhead, Them Crooked Vultures, Prodigy), second-hand Brit-rock (Muse, Kasabian), and Jack Johnson's seemingly-obligatory Sunday afternoon set. Kind of bleak. But then there's Prince, who turned Roskilde 2010 from a (admittedly massive) regional concern to a global endeavor with his presence. Prince is 52 now. He doesn't do that many shows anymore. And, after years of internal conflict, he's comfortable playing his hits, as he did here.

Of course his band-- Shelia E. included-- was beyond tight, skilled, and exceptional. Of course the uptempo numbers got everyone standing on the field trying to dance. Even if some of the younger audience members weren't born when Prince on his wild 80s run of hits, they knew most of the songs. It's hard not to, even in Denmark. "Real music played by real musicians," he boasted, making a strong case for his old-school aesthetic.

It was the Ultimate Wedding Reception soundtrack. That is not a slight as much as an acknowledgment that nearly every wedding reception of the last 25 years would sound different if Prince never wrote "Let's Go Crazy" or "1999" or "Kiss". But the night's best moments were slower, sexier, and often featured Prince making blues pop with his guitar. "Little Red Corvette" was performed at a desperate crawl; "Nothing Compares 2 U" was pure gospel. And when Prince played "Purple Rain", you felt like Roskilde was the only place that really mattered. As the song started, Prince said, "We love playing this song." He was speaking truth. So even if most of his set was made up of songs at least a couple decades old, Prince played them like he still loved them as much as everyone else.

Bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 5 juli 2010 @ 23:31:07 #239
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83704466
Oooooh Sheila ook?
En Maceo?
Candy??
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83713805
Ik krijg er echt zó'n zin in als ik al die recensies lees!
Ook van gisteren weer lovende berichten uit Berlijn.

http://www.bild.de/BILD/r(...)-die-waldbuehne.html

http://www.morgenpost.de/(...)enomenale-Nacht.html
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 juli 2010 @ 11:08:35 #241
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_83714058
Beetje een saaie setlist. Wat me opvalt, geen nummers van het nieuwe album. Daar had ie toch wel wat van kunnen spelen.

Edit:
In Berlijn speelde hij kennelijk Hot Summer en Act Of God.

[ Bericht 25% gewijzigd door Days-Of-Wild op 06-07-2010 11:17:16 ]
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:28:35 #242
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83714695
Ze zeggen net op de radio dat ie wel bij Stevie in Parijs mee ging doen ieg.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83715498
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:28 schreef oh-oh het volgende:
Ze zeggen net op de radio dat ie wel bij Stevie in Parijs mee ging doen ieg.
Yep

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:57:34 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83715833
Oh Christus...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:47:32 #246
123170 alors
zlata1234
pi_83720328
Wauw wat issie nog goed !
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 7 juli 2010 @ 07:39:49 #247
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_83752056
quote:
Die had ik ook al gepost,
  Redactie Frontpage woensdag 7 juli 2010 @ 13:41:38 #248
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_83762729
Wel gehoord, maar deze had ik nog niet gezien. Prince & Amy Winehouse, 2007
http://www.dailymotion.co(...)love-is-a-losi_music
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_83765850
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:41 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Wel gehoord, maar deze had ik nog niet gezien. Prince & Amy Winehouse, 2007
http://www.dailymotion.co(...)love-is-a-losi_music
Andere versie van dat nummer (ook in London 2007) staal tijden als meest afgespeelde in mijn iTunes-lijst.

Die gitaarsolo die Prince daar speelt is onmogelijk mooi.

[ Bericht 9% gewijzigd door krioro op 07-07-2010 17:36:05 (Geen downloads op FOK! aub) ]
Calmer than you are
pi_83781361
quote:
Organisator Live Nation verwacht 40.000 mensen voor het concert van Prince zaterdagavond 10 juli op de festivalweide van Werchter.
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')