Dacht ik ook gelijk aan, inderdaad.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:36 schreef Marijkezwolle het volgende:
Heb je een makro stand op je camera? Misschien dat de foto dan wat duidelijker wordt
En zijn het misschien zulke?
[ afbeelding ]
Nee er staan daar geen planten en ze zitten juist alleen op de muren.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:01 schreef fs180 het volgende:
Zijn het geen luisjes (of iets) van een plant in de buurt?
quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:36 schreef Barbaaf het volgende:
Op zich wel logisch, het is vrij abrupt van vrieskou naar flinke dooi gegaan (hier iig). dus alles wat aan het overwinteren is komt nu massaal uit de grond. Wedje leggen dat ze overmorgen allemaal verdwenen zijn?
Ze komen ook gezellig naar binnenquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:16 schreef Vengerr het volgende:
Zeker omdat het buitenshuis is en ze op een stenen muur geen schade aan kunnen richten zou ik mij er niet druk om maken en zeker niet gelijk met bestrijdingsmiddelen aan de slag gaan.
Het is inderdaad jammer dat je geen macrofoto hebt want ik ben best benieuwd naar de soort.
Wat lief! Thanks!quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:23 schreef Vengerr het volgende:
[ afbeelding ]
Macro is meestal te vinden onder dit symbool.
quote:De springstaart wordt gekenmerkt door monddelen die in de kop liggen, een buisvormig orgaan - de collofoor - onder het abdomen (waar ze hun wetenschappelijke naam aan ontlenen) en (bijna altijd) een gevorkte staart (furcula) waaraan ze hun Nederlandse naam ontlenen. Met behulp van deze staart kunnen ze bij gevaar wegspringen. De meeste Collembola zijn minder dan 6 mm lang, veel soorten worden slechts enkele millimeters. Antennen zijn altijd aanwezig; cerci nimmer.
Collembola leven in het algemeen in de bovenste lagen van de bodem (strooisellaag) en voeden zich met rottend organisch materiaal en schimmels. Ze kunnen daar in enorme aantallen voorkomen - honderden of duizenden per vierkante meter in de meeste Nederlandse tuinen.
Springstaarten zijn vrij gemakkelijk te kweken; op het web zijn vele recepten te vinden.[2] Ze worden wel door terrariumhouders gekweekt als voer voor kleine terrariumdieren, of om schimmels uit te roeien.
Ik hoop het jaquote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:25 schreef nieslief het volgende:
Misschien weet de ongediertebestrijding iets om ervoor te zorgen dat ze buiten blijven. Een of ander trucje zoals stuivers op de drempel tegen mieren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |