FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Trajectcontrole A12 bij Den Haag
polariteitwoensdag 24 februari 2010 @ 07:40
Ik rijd elke dag Den Haag in en uit via de A12. Wat me de laatste weken opvalt is dat 's middags de maximumsnelheid opeens 100 km/u is in plaats van 80 km/u

Dit was helaas niet elke dag, maar het gaat de goede kant op.

Nu vroeg ik mij af of dit betekent dat de trajectcontrole uitgeschakeld is, of dat ze er een ' variabele' trajectcontrole van gemaakt hebben?

Iemand toevallig aanwezig die dit al uitgetest heeft
Righteouswoensdag 24 februari 2010 @ 07:43
Hier rondom Utrecht hebben we ook traject controle en deze is idd variabel . Bij drukte 80 en in de late uurtjes vaak 100.
Scheelt ook of je richting je opgaat . Volgens mij richting Rdam etc is het altijd 80.
LoggedInwoensdag 24 februari 2010 @ 07:48
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:43 schreef Righteous het volgende:
Hier rondom Utrecht hebben we ook traject controle en deze is idd variabel . Bij drukte 80 en in de late uurtjes vaak 100.
Scheelt ook of je richting je opgaat . Volgens mij richting Rdam etc is het altijd 80.
Wanneer is het rond Utrecht 100 Ik zie het altijd alleen op 80 staan..
Righteouswoensdag 24 februari 2010 @ 07:50
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:48 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Wanneer is het rond Utrecht 100 Ik zie het altijd alleen op 80 staan..
Er staan borden aan de zijkant van de weg 80 maar soms staat er op de informatieborden boven de weg dat je harder mag . Ik snap die tegenstrijdigheid ook niet.
Vaak is het als ik uit de nachtdienst kom ( 06:00)
LoggedInwoensdag 24 februari 2010 @ 08:02
Maar waar dan? Ik heb 't nog nooit gezien, en ik rij toch best vaak 's nachts Ik weet alleen dat ze het op de A27 variabel doen met die spitsstrook, maar daar is geen trajectcontrole en daar veranderen juist de borden.
16meterwoensdag 24 februari 2010 @ 08:04
Het is altijd 80 daar volgens mij.
Netsplitterwoensdag 24 februari 2010 @ 08:04
Variabel.
Staat ook een behoorlijk groot bord aan het begin van de A12.
Snuitebolletjewoensdag 24 februari 2010 @ 08:06
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:50 schreef Righteous het volgende:

[..]

Er staan borden aan de zijkant van de weg 80 maar soms staat er op de informatieborden boven de weg dat je harder mag . Ik snap die tegenstrijdigheid ook niet.
Vaak is het als ik uit de nachtdienst kom ( 06:00)
De ring met afritten is 80, de ring dwars door utrecht is 100.. misschien dat daar de verwarring zit? want variabel is het niet. Woon in Utrecht en rij er toch wel iedere maand vaaaaaak doorheen op bizarre tijden.
Leipo666woensdag 24 februari 2010 @ 08:09
idd hoofdbaan 100, parralelbanen 80
trajectcontrole hier is niet variabel
polariteitwoensdag 24 februari 2010 @ 08:13
Mensen, ik heb het over de A12 in Den Haag zelf, NIET die in Utrecht

@Netsplitter: echt waar? Waar dan, is mij nog niet opgevallen
Mangoworks2002woensdag 24 februari 2010 @ 08:13
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:43 schreef Righteous het volgende:
Hier rondom Utrecht hebben we ook traject controle en deze is idd variabel . Bij drukte 80 en in de late uurtjes vaak 100.
Scheelt ook of je richting je opgaat . Volgens mij richting Rdam etc is het altijd 80.
Nog nooit gezien (rijd er dagelijks rond 5 uur).
Netsplitterwoensdag 24 februari 2010 @ 08:13
Volgens mij zelfs al op de Utrechtse Baan.
PieterBaswoensdag 24 februari 2010 @ 08:15
Dit staat gewoon aan hoor.
polariteitwoensdag 24 februari 2010 @ 08:35
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:13 schreef Netsplitter het volgende:
Volgens mij zelfs al op de Utrechtse Baan.
Toch maar eens op letten vanmiddag onderweg naar huis
urselwoensdag 24 februari 2010 @ 08:50
Bord staat op eind van de utrechtse baan geloof ik. Daar waar de laatste oprit bijkomt en waar je voor het eerst het spoor ziet.
Mopst3rwoensdag 24 februari 2010 @ 09:38
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 07:43 schreef Righteous het volgende:
Hier rondom Utrecht hebben we ook traject controle en deze is idd variabel . Bij drukte 80 en in de late uurtjes vaak 100.
Scheelt ook of je richting je opgaat . Volgens mij richting Rdam etc is het altijd 80.
Waar is die trajectcontrole? Toch niet bij het Fortis gebouw he?
Daar rij ik altijd te hard... altijd
urselwoensdag 24 februari 2010 @ 09:56
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:38 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Waar is die trajectcontrole? Toch niet bij het Fortis gebouw he?
Daar rij ik altijd te hard... altijd
We hebben het in eerste instantie over DH en ten 2e over de A12, dus nee, niet de A28 bij utrecht.
Op de A28 ligt geen traject controle.
Die ligt bij de Ikea brug op de A12
polariteitwoensdag 24 februari 2010 @ 19:29
vanmiddag even gekeken bij het uitrijden van Den Haag; en heb inderdaad een bord 'trajectcontrole' gezien. Maar dit stond er naar mijn weten al.

ik neem aan dat jullie een bord bedoelen dat echt betrekking had op de variabele traject controle? zag even verderop nog een bord staan maar deze kon ik helaas niet lezen

Morgen ga ik voor poging 2!
tongytongylickylickywoensdag 24 februari 2010 @ 21:41
Ff duidelijkheid scheppen: Trajectcontrole is vanaf het begin tot het eind van de utrechtsebaan (wanneer je het prins clausplein dus afrijdt, denhaag in/ en andersom). En het is de laatste weken inderdaad 'soms' zo dat je met 100km/h vanaf de oprit Voorburg kan doorrijden (richting utrecht/ amsterdam/ rotterdam). Trajectcontrole staat daar continue aan.
#ANONIEMdonderdag 25 februari 2010 @ 00:06
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:38 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Waar is die trajectcontrole? Toch niet bij het Fortis gebouw he?
Daar rij ik altijd te hard... altijd
Die bocht waar je vanaf de A28 de A12 opdraait?

Tegenwoordig mag je daar nog maar 70. Ik ben ouderwets, want ik hou me nog altijd aan de oude snelheidslimiet van 100. of zo

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2010 00:26:31 ]
DiegoArmandoMaradonadonderdag 25 februari 2010 @ 00:07
70 of 80
LoggedIndonderdag 25 februari 2010 @ 06:16
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Die bocht waar je vanaf de A28 de A12 opdraait?

Tegenwoordig mag je daar nog maar 70. Ik ben ouderwets, want ik hou me nog altijd aan de oude snelheidslimiet van 100. of zo
die 70 shit is zon bs..sws zou dat al1 gebruikt mogen worden om te waarscuwen voor file
polariteitdonderdag 25 februari 2010 @ 07:14
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ff duidelijkheid scheppen: Trajectcontrole is vanaf het begin tot het eind van de utrechtsebaan (wanneer je het prins clausplein dus afrijdt, denhaag in/ en andersom). En het is de laatste weken inderdaad 'soms' zo dat je met 100km/h vanaf de oprit Voorburg kan doorrijden (richting utrecht/ amsterdam/ rotterdam). Trajectcontrole staat daar continue aan.
Heb je het getest toevallig

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik wat harder ka rijden als hij op 80 staat, geef liever wat gas bij om ruimte te maken dan dat ik de rem gelijk in trap
Googolplexiandonderdag 25 februari 2010 @ 07:56
80km-zone bij Den Haag afgeschaft

PDF
quote:
Bijgaande rapportage geeft een integraal verslag van de inzichten die per medio 2006 uit het evaluatieonderzoek zijn verworven. Deze evaluatie bevat een analyse van verkeerscijfers tot en met juni 2006, gemeten effecten ten aanzien van verkeersemissies, geluidhinder en verkeersveiligheid, alsmede recente resultaten van draagvlakonderzoek. De belangrijkste conclusies uit het evaluatie onderzoek zijn:

· Op drie van de vier per 1 november 2005 in gebruik genomen 80 km zones is de luchtkwaliteit verbeterd. Uitzondering vormt de A20 bij Rotterdam waar een neutraal effect op de luchtkwaliteit wordt waargenomen.

· Op drie van de vier per 1 november 2005 in gebruik genomen 80 km zones is de filevorming toegenomen. Op de A10 Amsterdam is deze afgenomen, op de A12 Utrecht wordt de file niet veroorzaakt door de 80 km maatregel maar door knelpunten buiten het maatregelvak.

· De afname van de gemeten geluidhinder varieert op de vier 80 km zones tussen 0 en 1 dB(A).

· De verwachting voor de verkeersveiligheid is op grond van het snelheidsbeeld en op grond van de gunstige ervaringen bij de A13 Overschie voor alle 80 km zones positief.

· Bijstelling van de limiet naar 100 km per uur voor de A12 Den Haag (stad uit) en de A20 Rotterdam resulteert naar verwachting in een betere doorstroming met een verbetering van de luchtkwaliteit. De verbetering van de luchtkwaliteit geldt zowel t.o.v. de oorspronkelijke situatie (voor 1 november 2005) als t.o.v. de huidige 80 km/h situatie.

· Vooruitlopend op een eventuele bijstelling van de snelheidsmaatregel kunnen zowel voor A12 Voorburg als A20 Rotterdam kleine ontwerpaanpassingen worden doorgevoerd om de doorstroming te verbeteren.
urseldonderdag 25 februari 2010 @ 09:10
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 07:14 schreef polariteit het volgende:

[..]

Heb je het getest toevallig

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik wat harder ka rijden als hij op 80 staat, geef liever wat gas bij om ruimte te maken dan dat ik de rem gelijk in trap
Staat bij mij altijd op 85 op de teller
Zet voor de gein maar eens je tomtom aan, die geeft ook een langzamere snelheid dan je meters aangeven
Mopst3rdonderdag 25 februari 2010 @ 09:30
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Die bocht waar je vanaf de A28 de A12 opdraait?

Tegenwoordig mag je daar nog maar 70. Ik ben ouderwets, want ik hou me nog altijd aan de oude snelheidslimiet van 100. of zo
Ja die bocht, daar blaas ik hem altijd met 150 doorheen langs al die sukkels die aansluiten in de file
DutchTrainzaterdag 27 februari 2010 @ 11:24
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 07:14 schreef polariteit het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik wat harder ka rijden als hij op 80 staat, geef liever wat gas bij om ruimte te maken dan dat ik de rem gelijk in trap
Als er 100 met een rode rand boven de weg staat, moet je geen 80 gaan rijden. Helaas wil iedereen de stad uit nog erg graag 80 blijven rijden viel mij deze week ook weer op, ondanks de borden en het overige snellere verkeer dat je tegenkomt.

Linkje naar de uitleg