number_format()quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:09 schreef Chandler het volgende:
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
van naar.
123123123534 => 123.123.123.534
2142123435 => 2.142.123.435
211231 => 211.231
3421 => 3.421
Heb gezocht naar sprintf maar wordt er niet echt wijs van
Hoe roep je number_format() dan aan, met welke parameters?quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:37 schreef Chandler het volgende:
Nee dus, die zorgt voor dit:
123.123.1
123.00
etc, heel vervelend
quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:37 schreef Chandler het volgende:
Nee dus, die zorgt voor dit:
123.123.1
123.00
etc, heel vervelend
1 |
Niet dusquote:
Dat ligt dan aan jou. De code van ursel werkt bij mij gewoon goed.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:45 schreef Chandler het volgende:
[..]
Niet dus
1.342.344.2343.21 is de uitkomst van dit 1342344234321 terwijl ik dit 1.342.344.234.321 als uitkomst wil
1 2 3 | echo number_format(342423423, 2, '.', '.'); |
Je leest niet wat de parameters doen, daar gaat het fout. Je geeft namelijk aan dat je 2 decimalen wilt, dus krijg je 2 cijfers na het decimaalteken (het derde argument). Omdat jouw getal geen decimalen heeft, komen daar nullen te staan. En je maakt het jezelf niet makkelijker door bij het derde en het vierde argument hetzelfde teken op te geven.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:03 schreef Chandler het volgende:
dat zou toch goed moeten staan.. nog ff een test dan!
[ code verwijderd ]
is geworden : 342.423.423.00 terwijl ik dit wil hebben : 34.242.342.300wat doe ik dan fout volgens jullie?
1 |
Nee.quote:
1 |
Content type die niet goed doorkomt?quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:37 schreef Chandler het volgende:
Vraagje; op een van mijn website krijg ik af en toe dit te te zien
[ link | afbeelding ]
En als ik dan weer op F5 druk zie ik de site weer? heeft iemand dit ooit ook al eens meegemaakt? het is namelijk heel vervelend!
Het is een gewone HTML pagina?quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Content type die niet goed doorkomt?
Omdat de int unsigned is?quote:- Waarom staat iedere keuze er 2 maal in, een keer na- en een keer voor een dash?
Ik weet niet hoe MySQL dat doet, ik weet dat MSSQL dat wel kan maar daar heb je weinig aanquote:Kan ik ook een ander veld aangeven om als omschrijving voor de foreign key te dienen?
Ik heb dus een relatie waarbij faqvraag.categorie_id verwijst naar faqcategorie.id. Ik wil graag faqcategorie.naam (de naam van de categorie dus) ook in dit veld laten weergeven, mits dat niet teveel moeite kost. Zoekt PMA naar een bepaald type veld om als omschrijving te dienen ofzo? Ik vermoed dat er ook een soort label voor of na het streepje hoort te staan..
Unsigned, oftewel geen negatieve waarden mogelijk. Aangezien er een relatie ligt naar een ander unsigned veld kan ik me niet voorstellen dat PMA ook aanbiedt een negatief ID in te stellenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:16 schreef JortK het volgende:
[..]
Omdat de int unsigned is?
[..]
Ik weet niet hoe MySQL dat doet, ik weet dat MSSQL dat wel kan maar daar heb je weinig aan
Dat is dan wel weer raarquote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:18 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Unsigned, oftewel geen negatieve waarden mogelijk. Aangezien er een relatie ligt naar een ander unsigned veld kan ik me niet voorstellen dat PMA ook aanbiedt een negatief ID in te stellenOverigens, selecteren van " - 6" of "6 - " geeft beiden 6 als resultaat in de kolom.
Door de modulus operator te gebruiken.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:16 schreef Crutch het volgende:
Stel ik vang de resultaten van een zoekfuntie in een while loop, oftewel; er komen meerdere resultaten uit en die wil ik per resultaat zo: <tr><td>resultaat</td></tr>.
Voor de leesbaarheid wil ik iedere <tr> om en om een andere achtergrondkleur geven.
Het liefst maak ik in CSS gewoon een licht en donker-class, maar hoe zorg ik dat er in de while loop om en om voor de juiste class gekozen wordt?
Oftewel; een counter gebruiken die ++ doet bij ieder resultaat? Hoe herkent PHP dan even en oneven?quote:Op maandag 15 maart 2010 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door de modulus operator te gebruiken.
http://www.tizag.com/phpT/operators.php
Que? Nee.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:19 schreef Crutch het volgende:
[..]
Oftewel; een counter gebruiken die ++ doet bij ieder resultaat? Hoe herkent PHP dan even en oneven?
1 % 2 = 1. Je houdt 1 over, dus weet je dat het oneven is.quote:Modulus is the remainder after the division operation has been performed.
In this case it was 5 / 2, which has a remainder of 1
Dude, beginnen met een variabele $counter = 0; bijvoorbeeld die in de loop telkens 1 hoger wordt met $counter ++;quote:
Ik snap 'm. Thanks.quote:1 % 2 = 1. Je houdt 1 over, dus weet je dat het oneven is.
2 % 2 = 0. Je houdt 0 over, dus weet je dat het even is.
....
5 % 2 = 1. Je houdt 1 over, dus weet je dat het oneven is.
6 % 2 = 0. Je houdt 0 over, dus weet je dat het even is.
Etc etc.
O op die manier. Ik zie nu dat je een while gebruikt, dacht dat je een for loop gebruikte.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:25 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dude, beginnen met een variabele $counter = 0; bijvoorbeeld die in de loop telkens 1 hoger wordt met $counter ++;
Mooi !quote:Ik snap 'm. Thanks.
Describe bedoel je?quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:44 schreef wdn het volgende:
Vraagje!
Heb even gezocht en een aantal mogelijkheden gevonden die allemaal andere talen erbij pakken en dat moet ik eigenlijk vermijden.
Is het mogelijk om het aantal kolommen van een tabel te achterhalen met alleen SQL?
Dus ter verduidelijking: het aantal regels dat het resultaat van een SHOW COLUMNS FROM {tabel} geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |