conflict met een poort.quote:Op zondag 7 maart 2010 12:35 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat heeft skype ermee te maken?
Dat heb ik btw niet eens.
Hoe is het niet 12?quote:Op zondag 7 maart 2010 13:11 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik snap de functie van strlen niet echt.
<?php
echo strlen("Hello world!");
?>
The output of the code above will be:
12
Waarom 12?
Yep, die snap ik nu. Maar die andere niet.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe is het niet 12?
[ afbeelding ]
Er staan gewoon 12 karakters tussen je quotes. Dus het resultaat van de functie strlen() is 12. Logisch toch?
strpos() is een hele andere functie dan strlen() he. Je krijgt nu de plek terug waar "world" begint. Dat is op positie 6 (H is 0, e is 1, l is 2 etc... world begint dus op plaats 6).quote:Op zondag 7 maart 2010 13:15 schreef Gitaarmat het volgende:
Oke, en
<?php
echo strpos("Hello world!","world");
?>
The output of the code above will be 6
waarom want world is 5 letters
www.php.netquote:Op zondag 7 maart 2010 13:15 schreef Gitaarmat het volgende:
Oke, en
<?php
echo strpos("Hello world!","world");
?>
The output of the code above will be 6
waarom want world is 5 letters
Ah, dat had ik niet gezien. Bedankt. Snelle reacties hier zeg.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
strpos() is een hele andere functie dan strlen() he. Je krijgt nu de plek terug waar "world" begint. Dat is op positie 6 (H is 0, e is 1, l is 2 etc... world begint dus op plaats 6).
Niks mis meequote:Op zondag 7 maart 2010 13:23 schreef Gitaarmat het volgende:
Ach, ik ben gewoon eerst de tutorial op w3schools aan het doornemen.
Ja. Je maakt met HTML gewoon een webpagina met daarop een formulier waarop je waarden voor je berekening kan invullen, inclusief een knop om het formulier te versturen. Vervolgens stuur je dat formulier naar een PHP-script, die rekent iets uit en toont een HTML-pagina met het resultaat erop.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:46 schreef Gitaarmat het volgende:
Maak een zeer eenvoudige rekenmachine die alleen maar twee getallen bij elkaar kan optellen als je op een submit knop klikt.
Moet je die knop dan met html maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |