abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78349224
Hallo,

Ik heb sterk de wens om (later) te emigreren naar bijvoorbeeld Amerika. Niet dat het slecht is in Nederland, het tegendeel. Gewoon de wens om het leven daar mee te maken en te ervaren hoe het is om daar te wonen.

Mijn vriendin (samenwonend) heeft deze wens echter totaal niet en wil dat dan ook niet. Hebben jullie een soortgelijk iets meegemaakt? Zo ja, hoe zijn jullie hier mee om gegaan? Uiteindelijk toch wel gaan emigreren? Of juist niet?
pi_78349510
Denk dat het dan uitdraait op niet gaan. Hier ben je namelijk al.
Maar goed, men kan van mening veranderen natuurlijk, de tijd zal het leren.

Je kunt ook uit elkaar gaan natuurlijk.
pi_78349641
Als het meezit met je werk kunnen jullie misschien een keer voor een half jaar of een jaar er gaan wonen, is kort maar lang genoeg om een indruk te krijgen. Kunnen jullie allebei zien of het is wat je ervan verwachtte.
pi_78351172
Hoe ben je van plan naar Amerika te emigreren? Zo eenvoudig is het allemaal niet meer. (Hoop papierwerk en lange wachtrijen voor green cards)
pi_78351477
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:32 schreef Dawwa het volgende:
Hoe ben je van plan naar Amerika te emigreren? Zo eenvoudig is het allemaal niet meer. (Hoop papierwerk en lange wachtrijen voor green cards)
Het mooist lijkt me voorgoed. Maar dat zit er al helemaal niet in denk ik. Mocht dat niet haalbaar zijn, dan 1 tot 3 jaar (h1b visa).
pi_78354504
Ik wil emigreren en m'n vriend niet. Voorlopig ben ik nog hier, maar het kriebelt nog steeds. Het plan is voor mij dus zeker nog niet van de baan.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:59:15 #7
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78354607
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:39 schreef MysticEarth het volgende:

[..]

Het mooist lijkt me voorgoed. Maar dat zit er al helemaal niet in denk ik. Mocht dat niet haalbaar zijn, dan 1 tot 3 jaar (h1b visa).
Zie maar eens aan een h1b te komen. Het is allemaal niet zo makkelijk als je denkt. Kost een hoop geld en moeite allemaal.
En het gras is altijd groener aan de overkant natuurlijk Het idee van emigreren is leuk maar laat je niet misleiden door mooie ideeën enzo. Er zijn genoeg mensen teruggekomen met een hoop minder geld omdat het allemaal niet zo leuk was als ze dachten
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78355162
Tja, dat kan net zo goed als je binnen Nederland verhuist. Het mooie tegenwoordig is dat je juist makkelijk kunt verhuizen, dus als het niet leuk is kom je gewoon weer terug. Jammer van het geld, maar als dat het ergste is...
pi_78361036
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:12 schreef Satsuma het volgende:
Tja, dat kan net zo goed als je binnen Nederland verhuist. Het mooie tegenwoordig is dat je juist makkelijk kunt verhuizen, dus als het niet leuk is kom je gewoon weer terug. Jammer van het geld, maar als dat het ergste is...
Inderdaad. Dat een ervaring me een hoop geld kost kan me niks schelen.
Ik leef ook niet in de illusie dat het gras ook écht groener is bij de buren, er scheelt overal wel wat aan. Maar dat is ook niet het idee erachter. Gewoon, de ervaring.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:58:15 #10
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_78364958
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:56 schreef Satsuma het volgende:
Ik wil emigreren en m'n vriend niet. Voorlopig ben ik nog hier, maar het kriebelt nog steeds. Het plan is voor mij dus zeker nog niet van de baan.
partnerruil met TS en 2 problemen opgelost !
zonnig Brasil
pi_78365065
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:58 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

partnerruil met TS en 2 problemen opgelost !
pi_78379793
Je kunt ook afspreken dat jullie er tijdelijk heengaan. Voor de ervaring is dat ook interessant. Misschien valt het je partner mee; of misschien valt het jou daar juist tegen... Hoe dan ook, het lijkt me op zich een aardig compromis (hoewel niet altijd uitvoerbaar, bij tegenstrubbelende partners).

Als je niet gaat, loop je het risico dat het blijft kriebelen; en dat het stukje bij beetje een chronisch verwijt wordt, in de relatie...

Ik heb ook ooit in de situatie gezeten, en toen ging het alleen nog maar over tijdelijk elders studeren of wonen, en dat was m'n partner al teveel... Het is om andere redenen uitgegaan, maar achteraf gezien hadden we zoiezo toch teveel uitelkaar lopende verlangens op middellange termijn zeg maar... Dat was (op dit emigratiepunt) nooit goed gegaan.

Ik denk dat het heel veel vergt om een voor beiden bevredigend compromis op dit soort gebieden te vinden.

Heel veel succes ermee!!
 FR
  woensdag 24 februari 2010 @ 01:54:20 #13
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_78379801
Let op haar pil!
Snollebolt
  woensdag 24 februari 2010 @ 01:56:31 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78379833
Het is misschien wel aardig om eerst eens na te gaan denken hoe je dat zou willen doen. Want je komt een land niet zomaar in meer tegenwoordig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_78379990
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:54 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Let op haar pil!
Dit vond ik ook wel een goeie opmerking eigenlijk!!
Want als er eenmaal kinderen zijn, komen er tientallen argumenten tegen het emigreren bovenop de reeds bestaande stapel, en dan ben je dus meestal wel de pineut.
 FR
  woensdag 24 februari 2010 @ 09:48:34 #16
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78382865
Met kinderen kom je inderdaad redelijk vast te zitten. Ik ben blij dat ik ze nog niet heb. Ik heb namelijk alweer een beetje de kriebels.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_78386615
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:53 schreef Bora-Bora het volgende:
Je kunt ook afspreken dat jullie er tijdelijk heengaan. Voor de ervaring is dat ook interessant. Misschien valt het je partner mee; of misschien valt het jou daar juist tegen... Hoe dan ook, het lijkt me op zich een aardig compromis (hoewel niet altijd uitvoerbaar, bij tegenstrubbelende partners).

Als je niet gaat, loop je het risico dat het blijft kriebelen; en dat het stukje bij beetje een chronisch verwijt wordt, in de relatie...

Ik heb ook ooit in de situatie gezeten, en toen ging het alleen nog maar over tijdelijk elders studeren of wonen, en dat was m'n partner al teveel... Het is om andere redenen uitgegaan, maar achteraf gezien hadden we zoiezo toch teveel uitelkaar lopende verlangens op middellange termijn zeg maar... Dat was (op dit emigratiepunt) nooit goed gegaan.

Ik denk dat het heel veel vergt om een voor beiden bevredigend compromis op dit soort gebieden te vinden.

Heel veel succes ermee!!
Interessant... Tijdelijk zou voor mij zeker een optie zijn, ik wil namelijk proeven van een totaal ander leven op een totaal andere plek. En volgens mij staat ze redelijk open voor een tijdelijke oplossing. We zijn nog jong en willen over een jaar of 7 tot 9 pas gaan denken aan kinderen. Dus in die tussentijd zijn er nog genoeg mogelijkheden... hoop ik.

Denk ook dat je zeker gelijk hebt dat het, wanneer je het niet doet, altijd zal blijven kriebelen en dat je de ander gaat verwijten dat je je droom niet waar hebt kunnen maken. Daarom lijkt een compromis me geweldig.
pi_78394184
Als je dat enthousiasme weet over te brengen (stapje voor stapje ), ben je al een heel eind!
 FR
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:53:06 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78396041
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:56 schreef popolon het volgende:
Het is misschien wel aardig om eerst eens na te gaan denken hoe je dat zou willen doen. Want je komt een land niet zomaar in meer tegenwoordig.
Binnen de EU valt dat ook wel weer mee. Door een reeks verdragen hoef je binnen de EU alleen maar aan te tonen dat je een inkomen hebt, dus als je een baan in Ierland aangeboden krijgt, dan is de immigratie eigenlijk alleen maar een formaliteit op papier geworden.

Landen als de VS, Canada, Australië, etc is een heel ander verhaal natuurlijk. Sowieso moet je voor heel veel landen buiten de EU sowieso getrouwd zijn als je je partner mee wil nemen, en voor sommige landen binnen de EU is dat ook een vereiste, dus dat is ook iets waar je serieus over moet nadenken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 24 februari 2010 @ 17:17:19 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78399890
Volgens mij ging het niet om de EU, dat verdragenverhaal kent iedereen wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 22:47:14 #21
45833 crew  Fogel
pi_78415225
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 02:09 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Dit vond ik ook wel een goeie opmerking eigenlijk!!
Want als er eenmaal kinderen zijn, komen er tientallen argumenten tegen het emigreren bovenop de reeds bestaande stapel, en dan ben je dus meestal wel de pineut.
Zelfs voor tijdelijk emigreren (heet het dan eigenlijk wel emigreren als je maar max een half jaar weg bent? Of is het gewoon een lang werkbezoek ) is het lastig om kinderen te hebben. En al helemaal als ze al naar school gaan (maar dat doen de mijne gelukkig nog niet ).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:56:24 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78415867
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:17 schreef popolon het volgende:
Volgens mij ging het niet om de EU, dat verdragenverhaal kent iedereen wel.
Ik ga er niet vanuit dat de iedereen daar echter van op de hoogte is.

Voor de meeste landen buiten de EU geldt in ieder geval wel dat als je een baan neemt in het buitenland, en je je partner mee wil nemen, dat dit dan wel een getrouwde partner moet zijn. Dus als TS serieus is om een tijdje in het buitenland te gaan wonen, dan zal hij in ieder geval ook serieus naar een huwelijk moeten kijken..... het zou toch zuur zijn als je een baan aangeboden krijgt in Canada of de VS, en dan nog halsoverkop binnen een week moet gaan trouwen omdat de visumaanvraag de deur uit moet.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78416607
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:44 schreef MysticEarth het volgende:
Hallo,

Ik heb sterk de wens om (later) te emigreren naar bijvoorbeeld Amerika. Niet dat het slecht is in Nederland, het tegendeel. Gewoon de wens om het leven daar mee te maken en te ervaren hoe het is om daar te wonen.

Mijn vriendin (samenwonend) heeft deze wens echter totaal niet en wil dat dan ook niet. Hebben jullie een soortgelijk iets meegemaakt? Zo ja, hoe zijn jullie hier mee om gegaan? Uiteindelijk toch wel gaan emigreren? Of juist niet?
later, wie dan leeft dan zorgt

tegen de tijd dat jij het allemaal praktisch voorbereidt en echt weg kan zou ik het er nog eens over hebben
Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:36:21 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78418260
Ik heb zelf trouwens ook nooit echte emigratiewensen gehad. Toen ik mijn vrouw in 1997 ontmoette, en zij in 1998 bij me introk.... was het plan om naar de VS te migreren ook niet aanwezig. Sterker nog, ik verklaarde in dat eerste jaar dat ik niet inzag waarom ik naar de VS te moeten, het was in Nederland toch prima?

Maar na 4 jaar in Nederland, elk jaar een reisje naar de VS, zag ik op een gegeven moment wel het licht.....In 2001 zijn we voorzichtig gaan plannen, met een soort van "meerjarenplan" om zo tegen 2003, 2004 naar de VS te gaan. Na 9/11 hebben we e.e.a. sneller in werking gezet, en in 2002 zat ik dus in de VS.

Ondertussen heeft mijn zusje o.a. in Argentinie, Jordanie, en Oost-Timor gewoond, (waarvan die laatste 3 jaar), en weet ik ook van mijzelf dat als ik ergens in de toekomst weer voor zo'n vraagstuk zou staan, dat ik dat zeker niet zal afblazen. Zeker niet als het van tijdelijke aard is, en ik weer terug zou gaan naar California na afloop.
-
pi_78422674
Ik wil graag in China blijven (mijn Chinese vriendin wil terug naar NL - was eerder al 4 jaar in NL), ik wil absoluut 100% niet terug naar Nederland. Mijn vriendin zei "waar jij gaat, ga ik. Al smeek ik je niet in China te blijven."

Om even terug te komen op het topic, als hij/zij genoeg om je geeft dan moet diegene je ook de vrijheid geven om dat te doen. Als die persoon een langgekoesterde wens heeft dan moet jij die ook serieus nemen. Ga desnoods voor slechts een half jaar om in ieder geval de ervaring gehad te hebben, dat is beter dan eeuwig leven met spijt en het verwijt dat je partner jouw droom in de weg stond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')