Het mooist lijkt me voorgoed. Maar dat zit er al helemaal niet in denk ik. Mocht dat niet haalbaar zijn, dan 1 tot 3 jaar (h1b visa).quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:32 schreef Dawwa het volgende:
Hoe ben je van plan naar Amerika te emigreren? Zo eenvoudig is het allemaal niet meer. (Hoop papierwerk en lange wachtrijen voor green cards)
Zie maar eens aan een h1b te komen. Het is allemaal niet zo makkelijk als je denkt. Kost een hoop geld en moeite allemaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:39 schreef MysticEarth het volgende:
[..]
Het mooist lijkt me voorgoed. Maar dat zit er al helemaal niet in denk ik. Mocht dat niet haalbaar zijn, dan 1 tot 3 jaar (h1b visa).
Inderdaad. Dat een ervaring me een hoop geld kost kan me niks schelen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:12 schreef Satsuma het volgende:
Tja, dat kan net zo goed als je binnen Nederland verhuist. Het mooie tegenwoordig is dat je juist makkelijk kunt verhuizen, dus als het niet leuk is kom je gewoon weer terug. Jammer van het geld, maar als dat het ergste is...
partnerruil met TS en 2 problemen opgelost !quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:56 schreef Satsuma het volgende:
Ik wil emigreren en m'n vriend niet. Voorlopig ben ik nog hier, maar het kriebelt nog steeds. Het plan is voor mij dus zeker nog niet van de baan.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:58 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
partnerruil met TS en 2 problemen opgelost !
Dit vond ik ook wel een goeie opmerking eigenlijk!!quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:54 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Let op haar pil!
Interessant... Tijdelijk zou voor mij zeker een optie zijn, ik wil namelijk proeven van een totaal ander leven op een totaal andere plek. En volgens mij staat ze redelijk open voor een tijdelijke oplossing. We zijn nog jong en willen over een jaar of 7 tot 9 pas gaan denken aan kinderen. Dus in die tussentijd zijn er nog genoeg mogelijkheden... hoop ik.quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:53 schreef Bora-Bora het volgende:
Je kunt ook afspreken dat jullie er tijdelijk heengaan. Voor de ervaring is dat ook interessant. Misschien valt het je partner mee; of misschien valt het jou daar juist tegen... Hoe dan ook, het lijkt me op zich een aardig compromis (hoewel niet altijd uitvoerbaar, bij tegenstrubbelende partners).
Als je niet gaat, loop je het risico dat het blijft kriebelen; en dat het stukje bij beetje een chronisch verwijt wordt, in de relatie...
Ik heb ook ooit in de situatie gezeten, en toen ging het alleen nog maar over tijdelijk elders studeren of wonen, en dat was m'n partner al teveel...Het is om andere redenen uitgegaan, maar achteraf gezien hadden we zoiezo toch teveel uitelkaar lopende verlangens op middellange termijn zeg maar... Dat was (op dit emigratiepunt) nooit goed gegaan.
Ik denk dat het heel veel vergt om een voor beiden bevredigend compromis op dit soort gebieden te vinden.
Heel veel succes ermee!!
Binnen de EU valt dat ook wel weer mee. Door een reeks verdragen hoef je binnen de EU alleen maar aan te tonen dat je een inkomen hebt, dus als je een baan in Ierland aangeboden krijgt, dan is de immigratie eigenlijk alleen maar een formaliteit op papier geworden.quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:56 schreef popolon het volgende:
Het is misschien wel aardig om eerst eens na te gaan denken hoe je dat zou willen doen. Want je komt een land niet zomaar in meer tegenwoordig.
Zelfs voor tijdelijk emigreren (heet het dan eigenlijk wel emigreren als je maar max een half jaar weg bent? Of is het gewoon een lang werkbezoekquote:Op woensdag 24 februari 2010 02:09 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Dit vond ik ook wel een goeie opmerking eigenlijk!!
Want als er eenmaal kinderen zijn, komen er tientallen argumenten tegen het emigreren bovenop de reeds bestaande stapel, en dan ben je dus meestal wel de pineut.![]()
Ik ga er niet vanuit dat de iedereen daar echter van op de hoogte is.quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:17 schreef popolon het volgende:
Volgens mij ging het niet om de EU, dat verdragenverhaal kent iedereen wel.
later, wie dan leeft dan zorgtquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:44 schreef MysticEarth het volgende:
Hallo,
Ik heb sterk de wens om (later) te emigreren naar bijvoorbeeld Amerika. Niet dat het slecht is in Nederland, het tegendeel. Gewoon de wens om het leven daar mee te maken en te ervaren hoe het is om daar te wonen.
Mijn vriendin (samenwonend) heeft deze wens echter totaal niet en wil dat dan ook niet. Hebben jullie een soortgelijk iets meegemaakt? Zo ja, hoe zijn jullie hier mee om gegaan? Uiteindelijk toch wel gaan emigreren? Of juist niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |