abonnement Unibet Coolblue
pi_258490
Ranzig is het juiste woord voor de afgelopen aflevering van De Bus.
De hoofdrol in deze was dit keer weggelegd voor Syl.
Na eerst Aziz de gelegenheid te hebben gegeven om uit te huilen, was het de beurt aan Katja om een trap na te krijgen. Onder het motto “ik ben nu een gevierd persoon” werd ze publiekelijk afgedankt : “Er staan nu genoeg mooie vrouwen ter beschikking”. Ware liefde verloochent zich dus toch. Geen woord over de busschuldigingen van inbraak.

Daarna mocht Jop z’n woordje doen. En hoe!!
Syl deelde ter loops even mede, dat het z’n eigen schuld was, dat hij De Bus moest verlaten, waarop hij nog even tegenspartelde door te zeggen: “Het was geen veroordeling, maar slechts een aantekening”.
Toen heel Nederland dacht en nu gaat het komen, bedankte hij de producente Bianca Bruggink.
Op de vraag van Syl of men nog wat kon verwachten, werd dus niet gereageerd met “ja met m’n advokaat”. Het werd duidelijk, dat ook Jop gezwicht is voor het showbizz wereldje. Er zal straks wel een remix komen op het plaatje uit de zeventiger jaren van Ome Gerrit: “Ik ben een boef en ik .......... (vul maar aan)”.

Toen het grote moment van de stemming. De stemming op zich was natuurlijk helemaal niet interessant, want dat Nora eruit moest, was gisteren al duidelijk, maar de groepsstemming veranderde Syl in een getergde pitbull.
“Dit wordt een gele kaart” en “ik wil een motivatie oren”. Wat een frustraties kwamen hier naar boven.

De kennismaking met Paul en Eric was ook heel interessant. Vertelde Bianca gisteren nog, dat de organisatie geen “oude kandidaten” selecteerde om eventuele vooroordelen uit het kennismakingsweekend te vermijden, dan gold waarschijnlijk alleen voor de vrouwen, want de mannen zijn wel oud-geselecteerden.
Tessa stal de show door vriendje Eric met veel kabaal te omhelzen. Uit de streams is duidelijk op te maken, dat zij Eric al lange tijd kent, want hij heeft er zelfs een keer midden in de nacht gebeld (Tessa’s eigen woorden!). Bianca gaf hier gisteren al een hint over toen ze zei, dat het zomaar kan gebeuren, dat een vriend als nieuwe passagier binnen komt lopen. De objectiviteit voor de komende stemming is nu dus al ver te zoeken.

De conclusie van deze avond?
Slecht georganiseerd en gepresenteerd TV-programma.
Zowel Aziz en vooral Jop hebben hun ware gezicht laten zien en zich als mediageile typetjes gemanifesteerd, die nu al lopen te kwijlen van hun eigen populariteit.
De fan-site van Jop werd dan ook overspoeld met aanmoedigingen om de volgende keer ook de rest van de organisatie en vooral Syl te bedanken.
Al met al lijkt het erop, dat SBS de touwtjes weer strak in handen heeft. De enige dwarsligger en strijder voor zijn gelijk blijft dus Seki.

  dinsdag 11 april 2000 @ 02:07:00 #2
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_258491
Goed stuk weer, Fondaco. Ik verbaasde me ook nogal over de vijandigheid van Aziz over Katja, waar kwam dat 'se hep me gebruikt, weetje' geleuter opeens vandaan? Ik dacht dat hij 'maatjes' met haar ging worden... en waarom lachte Sylvana daarover gewoon mee- heeft ze eens een keer legitieme reden om door te vragen, dan doet ze er niets mee
Katja wordt zo inderdaad, na een hele tijd op de achtergrond mee te hebben gespeeld in een poging om Aziz (tevergeefs) wat meer diepgang te geven, bij het grofvuil gezet.

Over die nieuwe kandidaten; inderdaad ging Tessa voor haar doen wel erg enthousiast op en neer springen toen ze die Erik zag. Vast geen toeval, misschien dat we nu nog wat georkestreerd gerommel tussen die twee mogen verwachten met Iwan als bedoelde jaloerse derde- ik denk niet dat het gaat lukken SBS, want Iwan 1.2 is nog steeds op zijn hoede (of gewoon in elkaar gezet zonder libido-unit, of zoals een etalagepop met alleen een 'bobbel'. Lekker 'gewoon FEESTEN, man' met zijn maatjes-met-tattoo lijkt nog steeds het ultieme genot voor de i1-d2 unit).

Verder lijken die twee me nogal charisma- en dus kansloze sukkelaars, ik denk dat SBS echt enorme moeite heeft gehad om überhaupt nog iemand te vinden die De Bus in te lullen was, als dit degenen zijn die een 'zorgvuldige selectie' hebben doorstaan huiver ik bij de gedachte aan wat er verder nog bij zat...

  dinsdag 11 april 2000 @ 02:39:00 #3
272 R@b
No-nonsens
pi_258492
Busschuldiging.....je moet er maar op komen
Leuk gevonden

Het was inderdaad een genante vertoning. Aziz die zich zelf heel wat vindt, en vooral gaat lopen eeeeh....knallen. Sylvana die niet doorvraagd over het item bij Paul de Leeuw aangaande het feit dat Aziz zijn baan kwijt zou zijn.
Katja die even publiekelijk een schop onder haar hol krijgt, zonder dat zij zich kan verweren. Eerst kwijlt geile Aziz de halve Bus onder met verhalen over haar, dan wordt zij door SBS6 tot twee keer toe ingezet ter opluistering van het programma, en nu alles voorbij is wordt zij als bedorven toetje afgeserveerd.
Ik meende te hebben vernomen dat Katja wel graag maatjes wilde blijven met Aziz, maar kennelijk is een ''maatje zonder toegang tot het gaatje'' niet aan Aziz besteed. (exusez le moi)

De ranzigheid werd verder opgevoerd met het optreden van Jop. Die gaat ook door met knallen. (Ik hoop dat het niet de knallen worden van 5 jaar geleden) Het grote geld is de zaankanter nog niet ontgaan en trouw deed hij zijn verplichte zegje over het programma waar hij vorige week nog door de redactie werd uitgekotst. Hij heeft goed in de gaten dat Antonette een goede kans maakt op de overwinning nu, en ach dan slijm je maar een beetje met de busclan van SBS6 mee.
Overigens was de mededeling van Jop, dat hij het onterecht vond dat de bus zo negatief in het nieuws stond veelzeggend. Wanneer ik een willekeurig persoon in mijn omgeving naar een mening over De Bus vraag , krijg ik steevast een negatieve woordenstroom over mij heen. Zal bij Jop toch ook wel gebeurd zijn.

Het wegstemmen...........Totale afgang, niet met de regels kunnen omgaan, en weet ik wat nog meer. Op internet was het 's middags al bekend maar alleen Nanda en Bianca zelf wisten nog van niets. En Sylvana blijkbaar ook niet...die wist zo wie zo weinig had ik het idee. Toch behoorlijk schijnheilig van de passagiers om de 2 nieuwelingen nog een paar uur in het ongewisse te laten...tjonge tjonge wat zijn ze een maatjes in de Bus.

Afgebrand huis item van Aziz was te zielig voor woorden. Zo ziet een dakloze kansloze jongere anno 2000 in Nederland eruit. Slapen in het halletje bij familie nadat hij de bus is uitgekotst. (weten we nog de 2 ipv 3 stemming, zodat de bus in ieder geval al één van de 2 criminelen verloor)

2 nieuwe mannen in de bus. Gisteravond was er al een op de radio te horen (zie mijn posting met mp3 daarover). Kennelijk is dat hele bieden SBS6 zwaar tegengevallen en put men verder uit de mediageile idioten die bij de eerste bushalte waren achtergebleven.

Totzover...mijn aanvulling op de beschouwingen van Fondaco goed geschreven

Alleen Nora moet Nanda zijn en dat plaatje van Ome Gerrit, daar bedoelde je waarschijnlijk de onvergetelijke hit uit 1973 van Gerrit Dekzeil - Ik ben Gerrit ""Ik ben gerrit en ik steel als de raven, ben een boef in de ogen der braven"" (tekst van Wim T Schippers)

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_258493
quote:
op 04-11-2000 om 02:39 AM schreef R@b het volgende:

Alleen Nora moet Nanda zijn en dat plaatje van Ome Gerrit, daar bedoelde je waarschijnlijk de onvergetelijke hit uit 1973 van Gerrit Dekzeil - Ik ben Gerrit ""Ik ben gerrit en ik steel als de raven, ben een boef in de ogen der braven"" (tekst van Wim T Schippers)



In beide gevallen heb je gelijk.
Wat eerste betreft, schrok ik wel even, want het betekent, dat ik volkomen doorgenoraaid ben door al die bijdragen over en van een zekere Nora de zus van Jop.
pi_258494
Jop lijkt mij duidelijk te zijn 'afgekocht' door SBS6. Wat schuilt hierachter? Een door fondaco geopperd contract? Een geldsom? Een dreiging tot bemoeilijken van Antoinette's positie? Ik wil niet wederom de complot-theorie van SBS oprakelen, maar de programma-maker maken het op deze manier wel heel moeilijk geloofwaardig te blijven.

Elke normale persoon zou na een publiekelijke terechtstelling, zoals die van Jop, een gezonde dosis woede c.q. teleurstelling tonen. Nee, niet eens dat van Jop, maar een dikke vette pluim in het achterste van de regie!!! Wat ligt er ten grondslag aan de onmiskenbare tamheid van Jop? Een omkoping? Een laag IQ? Een dreiging van de kant van SBS?

Vragen, vragen, vragen!!!

there is always a camera on you!
  dinsdag 11 april 2000 @ 09:43:00 #6
2909 Pissed Off
I'm like totally Pissed O
pi_258495
Joh..het is met die SBS-6 zender eigenlijk hetzelfde als in b.v. Amerika of Japan..
Daar stikt het van dat soort sensatie makende tv zendertjes..Hoe luguberder..hoe beter..hoe meer kijkcijfers..!!!..We kunnen van SBS-6 meer van dit soort inhoudloze programma's verwachten..
Je moet er zelf ook beter van willen worden..b.v. door beroepsmatig over dit soort programma's lange en analytische kritiek te willen schrijven..Anders is dit toch gewoon tijdsverdrijf...Een beetje zelfrespecterende
criticus schrijft toch niets over deze vorm van programmapulp..!!!!

Pissed Off

Pissed Off
  dinsdag 11 april 2000 @ 15:46:00 #7
272 R@b
No-nonsens
pi_258496
quote:
op 04-11-2000 om 09:43 AM schreef Pissed Off het volgende:
...Een beetje zelfrespecterende
criticus schrijft toch niets over deze vorm van programmapulp..!!!!

Pissed Off


Gelukkig ben ik geen zichzelf respecterende criticus. Ik schrijf waarover ik wil. Dit is een nieuwe vorm van TV maken en het zou juist raar zijn wanneer je daar uit een soort van superieuriteits gevoel niet over zou schrijven.

Vertel eens Pissed Off! Als je zo een hekel hebt aan de Bus, waarom lees je dan dit Forum. Er zijn genoeg andere forums op Fok. Of ben je stiekum toch een beetje nieuwsschierig ??

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 11 april 2000 @ 16:51:00 #8
2909 Pissed Off
I'm like totally Pissed O
pi_258497
Zou dat het zijn..
We blijven natuurlijk een gezonde nieuwsgierigheid hebben...
Maar het is en blijft een pulpflop die bus.
Ik zal er dus ook geen lange analyses op loslaten...want het is te simpel om over te schrijven...Maar blijf jij vooral schrijven hoor...je doet het aardig..toch geen ambities om criticus te worden..???

Pissed Off

Pissed Off
pi_258498
quote:
op 04-11-2000 om 04:57 AM schreef Cameron het volgende:
<snip>
Wat ligt er ten grondslag aan de onmiskenbare tamheid van Jop? Een omkoping? Een laag IQ? Een dreiging van de kant van SBS?

Vragen, vragen, vragen!!!


Nieuws voor ons als (meestal goedgelovige) kijkers, Cameron, maar geen nieuws meer voor insiders als Tanjalies en anderen, en ook niet voor degenen die enigszins uit de praktijk weten wat een 'setting' als die van BB of DeBus met de gemiddelde, status- en bekendheid-gevoelige, medemens kan doen.

Vergeet niet dat Jop al 8 weken aan deze setting onderhevig was, toen er op hem werd 'ingewerkt' door de regie/de zielknijper Bert. Verder de autoriteits-gevoeligheid van Jop, wanneer het gaat om een aanvaring van hemzelf met de autoriteiten. En tenslotte een tamelijk geraffineerd contract dat de gemiddelde nederlander niet doorziet, ook al laat hij/zij het vooraf door een jurist onderzoeken. Dreigen met zo'n contract werkt bij de gemiddelde mens heel goed.

Kortom - van de menselijke waardigheid, assertiviteit en zelfstandig denken is na deze optelsom van invloeden weinig meer heel.

Dàt is het antwoord op je vragen.
Dàt is ook Seki's verhaal in een andere topic hier over zijn interview in Aktueel.
En dàt is de schande die hier onder onze ogen plaatsvindt...niet eens door de slachtoffers ervan opgemerkt, en daarom juist mogelijk!

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 13 April 2000).]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')