Nee dat zal niet veel helpen dat stoppen ik kickbox nu zelf 12jaar dus heb ook buiten mn kickbox om een strak schema.. maar heb nog nooit met pauzes gedaan (maar als je snel moe bent zou ik wel met die pauzes beginnen) En sportschool vind ik zelf niks ik heb het wel tijdje gedaan maar (ieder zijn eigen ding) ik loop gewoon hard buiten dus als je sportschool niks vind zou ik als ik jou was buiten hard gaan lopen ik zou niet gaan fietsen mischien in het begin om je conditie op te bouwen maar zodra je 40min/1uur hard kan lopen zou ik met het fietsen stoppen ..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 02:10 schreef Braddie het volgende:
Sportschool vind ik zelf niets om naar toe te gaan eerlijk gezegd, Nou, wil ik best wel flink hardlopen en eventueel fietsen, maar hoe lang moet ik dat doen?, En dat hardlopen moet ik dat met pauzes doen van 30seconden na elke liedje of zo(dus na elke 3-4-5 minuten?)
ga krachttraining doen dan. of eerst een uur cardio en dan een half uurtje fietsen op lage intensiteit. er zijn toentallen afvaltopics op fok, probeer het.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 02:41 schreef Braddie het volgende:
Ik hoop dat ik het vol kan houden om af te vallen, bedankt voor de tips die alvast gegeven zijn, ga hier zeker wat mee doen, ga morgen direct van start met fietsen en eventueel wat bewegen(Uurtje gewoon lopen in totaal is wel rieečl toch?)
En ik las ook dat 2 liter water per dag er ook wat aan kan doen?
Die heb ik ook! Het maakt niet uit of je gaat fietsen of hardlopen, zwemmen. Als je maar minimaal een uur in beweging bent. Verder 5/6x per dag een kleine maaltijd. Met magere dingen zoals kip, maar ook dingen zoals pasta/rijst voor de energie. Weeg je pasta/rijst /aardappelen altijd af. Gebruik olijfolie ipv boter. Ontbijt goed.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 02:21 schreef beertenderrr het volgende:
[ afbeelding ]
Fietsen tot je er figuurlijk bij neer valt. Elke week 10 uur, dan moet het de goede kant opgaan. Het enige wat je nodig hebt, is discipline.
Als je wat lichter bent, overstappen op hardlopen wellicht. Nu is dat nog geen optie, want je zal met je gewicht je gewrichten waarschijnlijk geen plezier doen.
Verder zou je als je niet van duursporten houdt, kunnen gaan boksen. Die sport kan ook wonderen voor je lichaam betekenen.
En verder je eetschema aanpassen.
Geen frituur meer (op zich niet direct ongezond, maar de producten hieruit worden vooral gegeten met veel zout en saus wat niet best is)
Geen sausen meer
Brood vaker vervangen door rijstwafels en knackebröd
Niet koken in vette boter maar wat gezonders
Sowieso alleen de hoeveelheid eten naar binnen werken die je nodig hebt, en niet tot je vol zit (je hersenen geven dit pas na 20 minuten aan, dus ga niet 20 minuten flink lopen schranzen)
Geen ijsjes meer, behalve raketjes (mmmm raketjes)
Ook opletten met de pasta's en de piepers, deze zitten vol met koolhydraten die omgezet worden in vet als je niets met de opgeleverde energie doet
Goed, volgens mij zijn dit wel genoeg tips om te beginnen. Verwacht niet dat je deze zomer al met een wasbordje rondloopt, dat gaat niet op een gezonde manier lukken dan. Ow en in het begin zullen de eerste 5-7 kilo eraf vliegen, waarna het toch wat moeilijker gaat. Dit komt omdat je vooral vocht verliest. Als het dan wat minder gaat, niet nog minder gaan eten, maar gewoon het sporten en gezond leven aanhouden, dan moet het uiteindelijk goed komen.
Ow en een tip, stel een doel waar je naartoe wilt werken (als je die nog niet had). Bijvoorbeeld een halve marathon volgend jaar april ofzo. Uiteraard moet je er wel volledig achter staan.
Succes![]()
Btw, er zijn een aantal topics hier over afvallen, misschien een goede stok achter de deur.
En een aanvulling hierop: als je elke week minimaal een uurtje beweegt ga je je mentaal ook fitter voelen en krijg je vaak een drive om meer te doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:00 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Die heb ik ook! Het maakt niet uit of je gaat fietsen of hardlopen, zwemmen. Als je maar minimaal een uur in beweging bent. Verder 5/6x per dag een kleine maaltijd. Met magere dingen zoals kip, maar ook dingen zoals pasta/rijst voor de energie. Weeg je pasta/rijst /aardappelen altijd af. Gebruik olijfolie ipv boter. Ontbijt goed.
Niet mee eens, als je bijvoorbeeld gaat fietsen, en dat doet op 70-80% van je capaciteiten, kan je dat makkelijk minimaal 4x per week een uurtje doen. Ik denk dat het belangrijker is te luisteren naar je lichaam of je kan sporten. Het is zonde om niet te sporten terwijl je het best fysiek best aan kunt. Het lichaam kan veel hebben, dus zo nu en dan de pijngrens opzoeken moet geen probleem zijn, maar doe dat dan niet meteen de eerste dag.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:10 schreef Californium het volgende:
Edit: probeer ook niet gelijk heel fanatiek te gaan sporten, probeer het op te bouwen. ga 3 keer in de week een uurtje lopen, als je wat kilo's lichter bent kun je proberen om te gaan fietsen / hardlopen, maar je moet het wel rustig opbouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |