Battlefield: Badcompany 2 informatie:Battlefield: Bad Company 2 is de titel van de nieuwste game in de Battlefield reeks. Het spel wordt, zoals het voorgaande deel, ontwikkeld door DICE en wordt uitgegeven door EA. De game maakt gebruik van de Frostbite 1.5 engine (Destruction 2.0) waarmee het mogelijk is om verwoestbare omgevingen op het scherm te toveren. De game zal ook een singleplayer optie met verhaallijn bevatten. Daarnaast is er uiteraard de mogelijkheid om de strijd online aan te gaan.
Officiële release Datum: EU: 5 maart 2010
USA: 2 maart 2010
Ontwikkelaar: DICE
Uitgever: Electronic Arts
Serie: Battlefield
Platform: PC. Xbox 360 en Playstation 3
Genre: First-person shooter
Modes: Single-player en multiplayer
Rating: Rating pending
Leeftijdsklasse: PEGI: 16+
![]()
Battlefield BC2 bezit over een een zeer uitgebreide multiplayer. Er zullen 4 modi aanwezig zijn.
Hieronder uitleg.
-ConquestHet is de bedoeling om als team een aantal vlaggen in bedwang te houden en zo de
vijand te verslaan. Het werkt door middel van een 'tickets' (punten) systeem. Hoe meer
vlaggen en hoe langer jij de vlaggen vast hebt, hoe meer punten de tegenstander verliest.
-RushIn de game modi Rush is het de bedoeling om de kratten van je vijand te vernietigen. Per level zullen er 6 tot 8 kratten zijn.
-Squad TeamDeathMatchIn deze gamemode vecht je met jou squad tegen 3 andere squads (4vs4vs4vs4)
De squad die het eerst een bepaalde score haalt wint.
-Squad RushDit is een variant op Rush. Zoals de naam al aangeeft gaat het hier om squad vs squad
In plaats van 12 vs 12 is het hier dus 4 vs 4.
Multiplayer mapsEr is nog niet veel bekend over de multiplayer maps. In de PC beta is al kennis gemaakt met Port
Valdez. Uiteindelijk moet het totaal map aanbod bestaan uit 16 maps.
Hieronder enkele die al vrijgegeven zijn.
![]()
![]()
![]()
![]()
ClassesZoals in bijna elke Battlefield serie kun je kiezen uit classes. Je kunt in totaal kiezen uit
4 verschillende. Elk heeft zo zijn speciale eigenschappen en wapens tot zijn beschikking.
Hieronder meer uitleg:
- Assault Aanvalsklasse:Bewapend met een aanvalsgeweer dien je de vijandelijk linie te breken
Ook kun je teamgenoten bevoorraden van ammunitie en explosieven.
- MedicSupport class/Medic klasse: Als medic heb je zware machine geweren tot je beschikking
waarmee je suppressive fire kunt bieden en team mates terplekke kunt healen of reanimeren.
- EngineerSupport/Engineer class: De engineer is ideaal als je met voertuigen wilt optrekken. Hij kan
terplekke tanks en vele andere mobiele eenheden repareren. Ook zeer effectief als anti tank
eenheid omdat je Rocketlaunchers tot je beschikking hebt.
-ReconSniper/Demolition klasse: Voor de Lone Hunters onder ons is Recon een uitstekende keuze.
In camouflage pak kun je onopgemerkt van een afstand tegenstanders uitschakelen met je sniper
als beste vriend. Ook kun je onopgemerkt diep binnen vijandelijk territorium dringen om objectives
te vernietigen met explosives.
Classgebonden wapensHieronder de wapens die elke class tot zijn beschikking heeft. *Let wel op dat wanneer je je begint
je niet alles tot je beschikking hebt. Je begint met enkele basiswapens en naarmate je punten verdient
krijg je er ook meer unlocks bij.
-Recon Class![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-Assault Class![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-Medic Class![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-Engineer Class![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Algemene wapensDit zijn natuurlijk niet alle wapens maar zijn wel classgebonden. Verder heeft iedereen de
beschikking over de wapens in dit lijstje.
PistolsM9
M1911
MP443
M93R
Mp412
TRCR-4 ( Gas bediende pistool, schiet tracer darts af die magnetisch aan een voertuig
blijven plakken. Antitank-raketten kunnen vervolgens geleid door de tracer darts het voertuig uitschakelen)
Shotguns870MCS
S20K
SPAS12
T194
USAS12
NS2000
SPAS15
M1A1 ( soort tommygun)
Voertuigen![]()
![]()
![]()
![]()
Bad Company 2 SysteemeisenMinimaal:
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz;
Geheugen: 2GB;
Grafische kaart: GeForce 7800 GT / ATI X1900;
Grafisch geheugen: 256MB;
Besturingssysteem: Windows XP;
Vrije schijfruimte: 15GB voor digitale versie, 10GB voor disc-versie, 10 GB voor digitale versie.
Aanbevolen:
Processor: Quadcore;
Geheugen: 2GB;
Grafische kaart: GeForce GTX 260;
Grafisch geheugen: 512MB;
Besturingssysteem: Windows Vista or Windows 7;
Vrije schijfruimte: 15GB voor digitale versie, 10GB voor disc-versie, 10 GB voor digitale versie.
Bad Company 2 en de PC BETA Zoals velen waarschijnlijk al zullen weten is de PC Beta al in volle gang. Je kunt alleen meedoen als je
een Betakey hebt.
Daar kun je aan komen door te pre orderen ( * let op, niet alle verkooppunten verstrekken die, dus
vraag dat even na voor je je aankoop doet) of free Give aways op sites in de gaten te houden.
Enkele van die sites:
http://www.i3d.net/http://www.multiplay.co.uk/http://www.badcompany2.comJe hebt ook de game client nodig om het te kunnen spelen. Die is hier te downloaden.
BAD COMPANY BETA CLIENTDoe je mee aan de Beta en wil je feedback aan de devs leveren, ga dan naar het volgende forum:FEEDBACKWe bevinden zich nu in
RC3quote:
This update is about performance and stability again. We are not doing any changes to the game's datafiles.
* Reduced input "lag"
On machines where the CPU would out-run the GPU, sometimes the GPU would queue up several frames' worth of rendering commands.
This could lead to the game having a high framerate, but input still feeling very sluggish.
Now there's a limiter on how many frames the CPU is allowed to be "ahead" of the GPU.
Control this setting via Settings.ini. Default setting: RenderAheadLimit=2
* Performance optimizations with biggest improvements on dual-core machines
* Fixed black "masks"
o The soot on buildings with holes in them had a bugged renderpath. We switched that over to a more well-tested renderpath.
* Improved hit-detection
o We've gone through the hit detection logic, and client+server will now give more consistent results.
* Fix for some "rubberbanding" issues
o C4 should stay attached to vehicles and not rubberband around
* Reduced spikes/dips in framerate
* Various fixes for alt+tab related CTD on Dx9
* More fixes for random CTD on Dx9
* Fix for crash when you're in a vehicle that gets destroyed
There was a race condition in the code;
System 1 thought "oh hey, you're leaving vehicle X"
System 2 thought "the vehicle got destroyed, let's remove it"
If system 2 ran before system 1, chaos would ensue.
This was actually fixed in the retail version since a month, but it was only when we got detailed crash reports from the community that we understood *why* the Beta was crashing.
Likely bugs in this build
I wouldn't be surprised if it (still) has trouble remembering your settings between rounds. It would be nice to have that fixed too, but it's better to get a patch out now, and look at the settings issues afterward.
-Mikael Kalms
De beta zal tot uiterlijk
28 februari duren.
NL Bad Company 2 Fansitehttp://www.badcompany2.nl