abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 februari 2010 @ 19:57:31 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78316219
Je kent het vast wel. Het is slaaptijd en je legt het kind op bed maar het wil niet slapen en blijft maar janken. Nog eventjes knuffelen, helpt niet. De broek is nog schoon. Nog even 30cc melk maken maar dat hoeft het niet.
Alles klopt dus in principe, maar toch blijft het kind huilen. 10 minuten, een kwartier, een half uur.

Een goede truc is de volgende: Je pakt het tutje van het kind af. Nu is Leiden helemaal in last! Het huilvolume stijgt met 3 dB. Lekker even laten huilen (5 minuten).

Dan kom je terug en geeft het tutje weer! Het kind is nu tevreden,want het weet niet waarom het huilt, dacht vast dat ze het tutje mistje. Kind hapt toe, draait zich tevreden om en valt bijna meteen in slaap.

Heb je nog meer slimme tips die in geen enkel opvoedkundig boek te vinden zijn maar wél werken? Post ze hier!
The End Times are wild
  maandag 22 februari 2010 @ 19:59:59 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78316345
Ook een leuke die werkt tot ca. 3,5 jaar is de keuze tussen 2 kwaden. Je weet dat het kind iets liever niet wil, maar het moet toch gebeuren. Dat kan zoiets simpels zijn als in bad gaan.
Dan zeg je niet tegen het kind "Kom, we gaan in bad!", maar laat je het kiezen tussen in bad gaan en iets waar het kind een nog grotere hekel aan heeft. Bijvoorbeeld spruitjes eten. (om acht uur 's ochtends!).

Dan zeg je dus:" Lief Prulletje, zal papa een bordje spruitjes voor je koken of wil je in bad?" Dan kiest dat kind zonder aarzelen voor het badje. Problem solved.

Het is natuurlijk niet zo moeilijk een kind van 3 te slim af te zijn, maar je moet er wel opkomen!
The End Times are wild
pi_78316385
Al na de tweede zin 'kende' ik het niet meer.

En een tutje? Mijn zoon heeft een speen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 22 februari 2010 @ 20:01:36 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78316431
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:00 schreef McLaura het volgende:
Al na de tweede zin 'kende' ik het niet meer.

En een tutje? Mijn zoon heeft een speen.
Dat is hetzelfde. Fijn als jouw kinderen altijd zonder enig probleem gaan slapen!
The End Times are wild
pi_78316645
Van een borst heet het tepel en niet speen.

Mijn kind jankt nooit, moet ik zeggen.

De tip van het tutje vind ik nogal gemeen. De tip van de keuze niet erg slim. Ga je ook daadwerkelijk spruitjes voorzetten als het kind daarvoor kiest?
Geen loze dreigementen uiten of een keuze laten maken die je niet waar gaat maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 februari 2010 @ 20:09:48 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78316840
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Van een borst heet het tepel en niet speen.

Mijn kind jankt nooit, moet ik zeggen.

De tip van het tutje vind ik nogal gemeen. De tip van de keuze niet erg slim. Ga je ook daadwerkelijk spruitjes voorzetten als het kind daarvoor kiest?
Geen loze dreigementen uiten of een keuze laten maken die je niet waar gaat maken.
Een klein beetje gemeen is het wel. Maar van de andere kant kan het kind nu binnen 10 minuten slapen en anders krijst het wellicht nog een uur. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Vroeger doopten ze een zakdoek in de jenever. Dan mocht het kind daar op tutten. Dat vind zo'n kind fijner dan een speentje afpakken.
The End Times are wild
pi_78316960
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een klein beetje gemeen is het wel. Maar van de andere kant kan het kind nu binnen 10 minuten slapen en anders krijst het wellicht nog een uur. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Vroeger doopten ze een zakdoek in de jenever. Dan mocht het kind daar op tutten. Dat vind zo'n kind fijner dan een speentje afpakken.
Je kunt je kind ook troosten tot het niet meer huilt. NIets afpakken, niet denken dat het jankt om jou te pesten, maar dat het zich om wat voor reden dan ook op dat moment even niet fijn voelt. En idd, soms kun je niet daadwerkelijk iets doen, maar troosten kun je altijd.

Geef jij je kind lekker jenever als je dat wil. Ik vind beide opties niet echt kindvriendelijk en zal er niet toe overgaan.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:14:36 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78317082
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt je kind ook troosten tot het niet meer huilt. NIets afpakken, niet denken dat het jankt om jou te pesten, maar dat het zich om wat voor reden dan ook op dat moment even niet fijn voelt. En idd, soms kun je niet daadwerkelijk iets doen, maar troosten kun je altijd.

Geef jij je kind lekker jenever als je dat wil. Ik vind beide opties niet echt kindvriendelijk en zal er niet toe overgaan.
Als je het kind uit bed oppakt dan stopt het meteen met huilen. Dat is het probleem niet. Als je het teruglegt begint het meteen weer.

Dat met die jenever dat doen wij natuurlijk niet! Dat was gewoon van vroeger.
The End Times are wild
pi_78317217
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je het kind uit bed oppakt dan stopt het meteen met huilen. Dat is het probleem niet. Als je het teruglegt begint het meteen weer.

Dat met die jenever dat doen wij natuurlijk niet! Dat was gewoon van vroeger.
Waarom denk je dat het stopt met huilen als je het oppakt?
  maandag 22 februari 2010 @ 20:19:24 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78317317
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het stopt met huilen als je het oppakt?
Omdat het niet in bed wil liggen natuurlijk.
The End Times are wild
pi_78317394
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat het niet in bed wil liggen natuurlijk.
Zou dat het zijn? Of misschien dat het bij mama of papa wil zijn?
  maandag 22 februari 2010 @ 20:22:10 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78317461
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou dat het zijn? Of misschien dat het bij mama of papa wil zijn?
Ja dat kan ook. Maar het kan niet altijd feest zijn natuurlijk!
The End Times are wild
pi_78317497
dat van die keuzes werkt wel, maar om jezelf niet klem te zetten zou ik het kind andere opties geven We gaan naar bed, zal ik je naar boven dragen, of loop je zelf?
Wil je je spruitjes geprakt en met de vork eten, of heel en met de hand?
On zeh laptop
pi_78317500
Maar wat ga je nou doen als je kind voor die spruitjes kiest? Mijn peuterpuber is namelijk regelmatig tot zoiets in staat Gewoon zomaar voor de lol kiest ze dan voor de spruitjes...

Ik geef dan ook echt alleen (voor mij) haalbare opties: wil je zelf het badschuim uitzoeken dan gaan we lekker schuim maken!
pi_78317582
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja dat kan ook. Maar het kan niet altijd feest zijn natuurlijk!
Volgens mij heeft dat weinig met feest te maken, maar alles met geborgenheid.

Mijn meisje had laatst ook een uurtje midden in de nacht dat ze maar niet kon stoppen met huilen. Zelfs toen ik haar vast had, moest ze soms nog even huilen. En er was niets van de gewone dingetjes aan de hand.
Alleen aal het feit dat ze terwijl ik haar vast had, een paar keer haar hoofdje op mijn schouder legde en even ontspande, maakte mijn troostuurtje al de moeite waard. Jammer dan van mijn slaap.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:24:25 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78317584
Dan moeten er spruitjes gekookt worden. Zo simpel is dat. Maar dat is dan natuurlijk ook meteen de laatste keer.
The End Times are wild
pi_78317675
Hahaha ik heb het even getest!

Linde wil je spruitjes of naar bed? "Wil niet naar bed, wil spruitjes. Ga jij spruitjes maken?"

En waar haal ik nu de spruitjes vandaan die mij tot een geloofwaardige ouder moeten maken?
  Licht Ontvlambaar maandag 22 februari 2010 @ 20:27:21 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78317757
Slimme tip:
Gebruik een speendoekje, dan kan je kindje de speen sneller zelf terugvinden 's nachts

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78317849
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:27 schreef Sjeen het volgende:
Slimme tip:
Gebruik een speendoekje, dan kan je kindje de speen sneller zelf terugvinden 's nachts

[ afbeelding ]
Psies sinds we zo'n doekje hebben zijn de nachten die we voor dat rotding eruit moesten nog maar op 1 hand te tellen
  maandag 22 februari 2010 @ 20:29:03 #20
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78317853
Sjeen, dat kan ook met een tutpopje. En zo zijn er vast nog veel andere manieren. Maar goed, in t begin werkt dat niet (bij ons tenminste), ze moeten de speen eerst zelf terug in de mond kunnen krijgen...
  Licht Ontvlambaar maandag 22 februari 2010 @ 20:33:04 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78318069
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:29 schreef mikoxx het volgende:
Sjeen, dat kan ook met een tutpopje. En zo zijn er vast nog veel andere manieren. Maar goed, in t begin werkt dat niet (bij ons tenminste), ze moeten de speen eerst zelf terug in de mond kunnen krijgen...
Ow ja, die tutpopjes zijn ook Ik knoopte er trouwens eerst gewoon een hydrofiel luier aan, makkelijker grijpen Isa ging gewoon visje spelen, net zolang happen tot de speen er weer in zat

Nog een tip:
Als je kindje moeite heeft met in slaap vallen, kan het helpen om ernaast te zitten en een hand op het voorhoofdje te leggen. Op het moment dat je kindje rustig is, eerst heel rustig de druk verminderen, daarna de hand kalm aan optillen en nog even boven het hoofdje houden, zodat de warmte niet ineens weg is. Heeft hier altijd goed gewerkt

En een tip voor grotere kindjes:
Geef het kind een keuze, het is goed om zelf na te denken over wat je wilt. Isa moet bijvoorbeeld fruit mee naar school, maar mag altijd zelf kiezen wat (gebaseerd op wat er in huis is natuurlijk).
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78318134
Dat van die keuzes geven doen wij ook (wel met dingen die we waar kunnen maken). Misschien dat de TS beter een ander voorbeeld had kunnen kiezen, maar het werkt inderdaad wel.
pi_78318240
Ja keuzes geven werkt inderdaad, maar ik vind wel dat je dan logische keuzes moet geven. Dus geen spruitjes als ontbijt. Maar bijvoorbeeld wil je dit baschuim of dat? Ga je het er zelf indoen? Neem je een eendje mee in bad of liever een bootje?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 22-02-2010 20:51:39 ]
pi_78318417
Precies... ik heb een opstandige oppaspeuter. Ik vraag hem niet òf hij een broodje wil, maar wat hij erop wil. Succes verzekerd.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 22 februari 2010 @ 20:55:49 #25
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_78319230
sjeen, over die hydrofiel aan een speen: da's hier gewoon gevaarlijk aangezien mijn jongste zo gek is van doekjes dat hij zichzelf er tot bijna stikkens aan toe in rond rolt en draait...
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')