Elke keer weer als ik in de bus/tram/metro zit is het weer raak. "
Volgende halte/Volgend station(metro): Rotterdam CentraalIk vind dit als Rotterdammer heel irritant dat het geen Centraal Station meer heet.

Daarom heb ik dit mailtje geschreven en verstuurd:
quote:
Geachte heer/mevrouw,
ik zat dus met de vraag waarom de bus-/tramhalte en metrostation Centraal Station sinds kort Rotterdam Centraal heet. Dat ligt niet lekker in de mond en zo zal het nooit genoemd worden door de Rotterdammers. Ik neem aan als je de RET gebruikt of überhaupt in Rotterdam komt weet dat er met CS de Rotterdamse CS bedoeld wordt?
Ik vind het jammer dat het Centraal Station geen Centraal Station meer heet. Ik kan u verzekeren dat de Rotterdammers en de RET-gebruikers als ik zeker niet Rotterdam Centraal in hun mond nemen en het stug houden op Centraal Station. Ik vond het ook zo mooier staan op de bussen, trams en metro's. Nu vind ik het spijtig dat ik Rotterdam Centraal moet aanzien op de bus en metro in plaats van het oude vertrouwde Centraal Station. Terwijl ik zelf in Rotterdam woon?! Echt verwarrend dit.
Ik hoop dat u mijn klacht serieus neemt en het tijdig beantwoord. Het zou wel zo prettig zijn dat mijn vraag/klacht op een goed onderbouwde nette manier beantwoord wordt.
--
Met vriendelijke groet,
-weg-
Hoe kan dit nou?

Klacht: CS heet geen CS meer maar
Rotterdam Centraal.
[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 21-02-2010 20:53:45 ]