abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_258367
Er zou vandaag een chat geweest zijn met o.a. een redaktielid vanaf 12.00uur. (Officiėle site)
Heb geprobeerd wat op te pikken, maar heb niets anders gevonden dan wat loze opmerkingen. (meer kindertaal, maar zeker geen uitspraken rond de organisatie etc.)
Kan iemand hier iets meer op melden?
pi_258368
Moeten jullie ook huilen als er iemand weg moet?
datum: Maandag 10 april 16:35
bron: Internetredactie
De passagiers waren van huis, en er zaten ineens drie anderen achter de laptop! Vandaag hebben, voor de verandering eens drie van de makers van het programma gechat. Zij verzorgen dagelijks de registratie vanuit de de BUS. Zie hieronder een gedeelte van de chat en neem een kijkje in de keuken van het zwarte gevaarte.

Kunnen jullie je ff voorstellen?
Oke, ik ben Melcher en ik ben Laura, redactie (Melcher is regisseur), Rudolf (achter) is AV technicus (van de hotheads)

Iedereen zegt hallo.
Hallo.

Laura, wat vind jij er van dat Jop uit de BUS is gezet?
Ik kan begrijpen dat de programmamakers alleen mensen van onbesproken gedrag willen.

Is het leuk onder in de BUS?
Ja, we hebben ook een hoop lol. Wel klein, maar je went eraan.

Slapen jullie ook onder de BUS?
Neeeee! Wij slapen altijd in een hotel.

Hoe gaat dat met de wisseling van de nacht?
De nachtploeg wisselt wel met slapen, en liggen dan onderin op een bankje.

Lekker luxe zegt Ceriana.
Ja, Ceriana, dat is ook zo.

Hoe is het nu om op de plek van de passagiers te zitten?
Wel vreemd, maar ook wel leuk. We hebben de BUS al eens gezien van binnen. Maar nu zijn de pasagiers er in gaan wonen, en is het hun huis.

Joke: Hoe is het met Antonette?
Goed, ze lacht al weer veel. Soms wel even een moment van stilte.

Gelukkig heeft de redactie dus met haar te doen. Waarom draaiden jullie vanacht geen sex in de BUS?
Die hadden we niet.

Moeten jullie ook huilen als er iemand weg moet?
Wel even slikken, hoor. Je ziet ze natuurlijk iedere dag.

Vinden jullie het woord crimi-bus terecht?
Nee, wat een onzin.

Het is allemaal jammer dat het zo moest gaan. Maar Jop is toch geen crimineel??


Weten jullie veel dingen over de mensen in de BUS die wij niet weten?
Ik denk het niet.

Regie, wie doet nu jullie werk?
Regie, vinden jullie dat de redactie goed hun werk doet? Een andere regisseur. We zijn met 8 regisseurs, en wisselen om de week. (4 per week)

Kunnen jullie uitleggen waarom het programma achterloopt?
Wij monteren hier de items (blokjes), en dat gat per koerier nar Hilversum. Daar wordt er een programma van gemaakt.

Hebben jullie een goede band met de passagiers?
Ja, maar we moeten niet te joviaal worden en afstand bewaren.

Van welke passagiers was het vertrek het jammerst? Persoonlijk van Jop, ik vond Aziz ook erg jammer.

Hebben jullie favorieten?
Ik denk dat ieder zo zijn favoriet heeft.

Wij willen sappige verhalen!
Hoe sappig wil je horen?
Kunnen jullie je rol voor het programma nog ff uitleggen?
Ik schrijf mee wat er in de bus gebeurt (leuke gesprekken en zo) en na afloop van 2 uur in de BUS gaan we kijken of we van dat materiaal mooie items kunnen monteren.

Alle sappige dingen? En wat doet Rudolf?
Ik speel de hele dag een computerspelletje, namelijk de passagiers volgen met de joystick die de camera bedient, als er technische vragen zijn komen ze bij mij.

Wat voor opleiding hebben jullie? En hoeveel man personeel is nou elke dag bezig met de BUS?
Melcher de filmacademie, Rudolf kunstacademie, Laura mediaacademie.

Hebben jullie zwijgplicht gekregen?
Zwijgplicht niet echt, maar discretie is wel gewenst.

Klopt het dat jullie niets over Jop mogen zeggen?
Nee, wij mogen best wat over Jop zeggen. Gewoon jammer dat het zo gelopen is.

Kijken jullie ook als jullie vrij zijn?
Ja, Hans niet, maar wij moeten natuurlijk wel en beetje op de hoogte blijven, ook wel op Internet.

Rudolf, hoe komt het dat er vaak geen LIVE-beelden zijn?
Het komt o.a. bij verhuizingen voor, dan is er geen ISDN-lijn beschikbaar om de stream door te laten komen.

Wat is spannender: het leven in de BUS of achter de schermen?
Wat zullen we zeggen? Achter de schermen beleven we zelf, maar Melcher denkt dat in de BUS spannender is.

Jullie zijn wel tof, kunnen jullie geen passagier worden? Zijn jullie al op de wc geweest in de bus?
Nee, alleen als we zekerheid op dat miljoen hebben... Nee, en dat gaan we niet doen ook!

Is het niet krap achterin de BUS om te regisseren?
Je hebt drie stoelen naast elkaar en dat is het. En een geluidstafel achter ons met een technicus.

Hoeveel zitten er nu onderin de BUS?
Op dit moment twee, Ron (regie) en Sonja (hotheads).

Wat is hothead?
Een hothead is een camera die je op afstand kan bedienen, zoals nu gebeurt.

Waar zijn de passagiers eigenlijk?
Die zijn raften en kwamen net langs varen, ze zijn denk ik rond 14.30 terug of zo. Op Internet staan 3d foto“ van de regiekamer.

Maken jullie die website zelf?
Wij niet, maar onze internetcollegae wel. Ze zijn mee op locatie en zitten in de Tweety.

Kunnen jullie echt alles zien in de BUS?
Toilet en douche niet, voor de rest nagenoeg alles.

Alle cams zijn traag!
Ja, dat is waar, maar dat is techniek... Rudolf zegt dat het komt omdat ze dicht langs de camera“s lopen.

Meer live beelden!
We hebben maar een keer in de week een live uitzending, en Internet is zo vaak als mogelijk live. Voor live moet je een straalverbinding hebben met satellieten en dat is heel duur.

Alles live zou wel heel te gek zijn.
Ja absoluut. Op Internet komen we een heel eind. Het lijkt ons ook leuk maar nu nog toekomstmuziek.

In hoeveel ploegen werken jullie?
We hebben 2 teams die om de week wisselen, en in elk team zitten 4 koppels van regisseurs en redacteuren en 3 koppels tecnici.

Is het leuk om de hele dag onder te zitten?
Je zit maar 2 tot 3 uur en dan ben je weer 3 uur aan het monteren. En dat 3x op een dag. Rudolf zit uur op, uur af in de bus. En dat is goed.

Vinden jullie je werk leuk?
Ja, zeker. Het is ook heel gezellig, hoor.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  maandag 10 april 2000 @ 20:13:00 #3
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_258369
12.00 er zijn drie mensen in de bus.(2x man, 1 x dame)
Een van de mannen vind dat het enorm stinkt in de bus.
De ene man gaat direct achter de laptop zitten.Ze vinden dat de regie lang duurt.
Het zijn de mensen van beneden, die het wel grappig vinden om de Gizmo's ook eens
van de andere kant te zien.

Op het beeldscherm staat: voor de groep
Ze gaan gezellig chatten

Aantal aanwezige mensen op de chat : 83
(bij de chat met Jop waren het er ruim 300 volgens de redactie)

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')