Goed verwoordquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Klopt het lijstje toch aardig met ¤950.
Maar wat wil je nu eigenlijk?
Of de prijzen kloppen niet, en kloppen ze wel dan is het weer te duur.
Voor ¤650 heb je er ook 1, maar daar moet je de condensor dan zelf van reinigen.
Een condensdroger heb je bijvoorbeeld ook al voor ¤257, maar ook voor ¤1339.
De goedkoopste zal niet veel soeps zijn, maar de duurste heeft waarschijnlijk weer functies die je nooit gebruikt.
De meeste mensen gebruiken hooguit 2 a 3 programma's, meer programma's is dan eerder overbodig en misschien duur betaald.
Maar bepaalde functies zijn natuurlijk niet overbodig en brengen hun geld dan wel weer op, zeker als je van gemak houd, zo is het dus ook met de warmtepompdroger met automatische of handmatige condensator reiniging.
Ik overweeg de aanschaf van een warmtepompdroger van 650 euro, niet van 900 euro. Ik dacht dat dat nu toch onderhand wel duidelijk was...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Klopt het lijstje toch aardig met ¤950.
Maar wat wil je nu eigenlijk?
Of de prijzen kloppen niet, en kloppen ze wel dan is het weer te duur.
Voor ¤650 heb je er ook 1, maar daar moet je de condensor dan zelf van reinigen.
Een condensdroger heb je bijvoorbeeld ook al voor ¤257, maar ook voor ¤1339.
De goedkoopste zal niet veel soeps zijn, maar de duurste heeft waarschijnlijk weer functies die je nooit gebruikt.
De meeste mensen gebruiken hooguit 2 a 3 programma's, meer programma's is dan eerder overbodig en misschien duur betaald.
Maar bepaalde functies zijn natuurlijk niet overbodig en brengen hun geld dan wel weer op, zeker als je van gemak houd, zo is het dus ook met de warmtepompdroger met automatische of handmatige condensator reiniging.
In een bakje begreep ik in de winkel.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:03 schreef mhr-zip het volgende:
Heb ik nog even een vraagje. Waar laat de warmtepomp droger zijn vocht?
Net als een condens droger in een afvoer?
De mijne (AEG van 900 euro) loost het met een een slang in de afvoer.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 23:03 schreef mhr-zip het volgende:
Heb ik nog even een vraagje. Waar laat de warmtepomp droger zijn vocht?
Net als een condens droger in een afvoer?
En van welke gebande ben jij een kloon?quote:Op zondag 21 maart 2010 11:06 schreef Wasmachinemann het volgende:
Doorsparen en die nieuwe warmtepompdroger van Miele kopen, Kutte, hij heeft al die samsung -_-.
Dat ligt er maar aan, als je de gasdroger vlak bij de gasleiding kan plaatsen heb je wel een punt, maar moet de gasleiding erna toe getrokken worden dan kan het weleens veel duurder uitpakken, zeker als blijkt dat je gasmeter dan misschien te klein is, immers je gasleiding en meter moeten wel geschikt zijn voor het maximale gasverbruik.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
koop een gaswasdroger. da's denk ik het goedkoopst en lijkt me relatief eenvoudig dus waarschijnlijk gaat ie langer mee.
mja is dat echt zo vaak een probleem? wat extra buizen laten leggen moet je er volgens mij redelijk rap uit hebben. electrisch verwarmen is zwaar prijzig en inefficient.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:29 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan, als je de gasdroger vlak bij de gasleiding kan plaatsen heb je wel een punt, maar moet de gasleiding erna toe getrokken worden dan kan het weleens veel duurder uitpakken, zeker als blijkt dat je gasmeter dan misschien te klein is, immers je gasleiding en meter moeten wel geschikt zijn voor het maximale gasverbruik.
Het maximale gasverbruik wordt pas gehaald met alle verbruikers vol open, dus gasdroger, kooktoestel en verwarming en overige verbruikers indien aanwezig.
Natuurlijk zal niet alles gelijktijdig aanstaan, maar dan nog moet je wel met een juiste gelijktijdigheidsfactor rekenen.
De gasmeter zal vaak het probleem niet zijn, de leiding echter wel.
Het is vaak de gedachte och een paar buizen en ik ben klaar.quote:Op zondag 21 maart 2010 11:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja is dat echt zo vaak een probleem? wat extra buizen laten leggen moet je er volgens mij redelijk rap uit hebben. electrisch verwarmen is zwaar prijzig en inefficient.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |