abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:35:19 #26
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_78660210
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:03 schreef klipper het volgende:

[..]

Klopt het lijstje toch aardig met ¤950.

Maar wat wil je nu eigenlijk?
Of de prijzen kloppen niet, en kloppen ze wel dan is het weer te duur.
Voor ¤650 heb je er ook 1, maar daar moet je de condensor dan zelf van reinigen.

Een condensdroger heb je bijvoorbeeld ook al voor ¤257, maar ook voor ¤1339.
De goedkoopste zal niet veel soeps zijn, maar de duurste heeft waarschijnlijk weer functies die je nooit gebruikt.

De meeste mensen gebruiken hooguit 2 a 3 programma's, meer programma's is dan eerder overbodig en misschien duur betaald.
Maar bepaalde functies zijn natuurlijk niet overbodig en brengen hun geld dan wel weer op, zeker als je van gemak houd, zo is het dus ook met de warmtepompdroger met automatische of handmatige condensator reiniging.
Goed verwoord

Dus ik zou of een goede condens droger kopen, of een goede warmtepomp droger. En als de warmtepomp droger dan boven budget is.....
Iemand Fien soms gezien?
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:30:00 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_78687940
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:03 schreef klipper het volgende:

[..]

Klopt het lijstje toch aardig met ¤950.

Maar wat wil je nu eigenlijk?
Of de prijzen kloppen niet, en kloppen ze wel dan is het weer te duur.
Voor ¤650 heb je er ook 1, maar daar moet je de condensor dan zelf van reinigen.

Een condensdroger heb je bijvoorbeeld ook al voor ¤257, maar ook voor ¤1339.
De goedkoopste zal niet veel soeps zijn, maar de duurste heeft waarschijnlijk weer functies die je nooit gebruikt.

De meeste mensen gebruiken hooguit 2 a 3 programma's, meer programma's is dan eerder overbodig en misschien duur betaald.
Maar bepaalde functies zijn natuurlijk niet overbodig en brengen hun geld dan wel weer op, zeker als je van gemak houd, zo is het dus ook met de warmtepompdroger met automatische of handmatige condensator reiniging.
Ik overweeg de aanschaf van een warmtepompdroger van 650 euro, niet van 900 euro. Ik dacht dat dat nu toch onderhand wel duidelijk was...

Verder is de rest van bericht natuurlijk volkomen logisch. Dat kan iedereen bedenken. Ik neig toch meer naar een gewone condensdroger. Puur omdat ik die voor onder de 300 euro aan kan schaffen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:36:57 #28
85962 ioko
I Appear Missing
pi_78688271
Ik volg deze discussie even, zelf ook aan een wasdroger toe .
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 16 maart 2010 @ 23:03:03 #29
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_79234333
Heb ik nog even een vraagje. Waar laat de warmtepomp droger zijn vocht?

Net als een condens droger in een afvoer?
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 23:11:29 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_79234833
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 23:03 schreef mhr-zip het volgende:

In een bakje begreep ik in de winkel.

Wasmachine is ondertussen binnen, is de Samsung 8706 FPA geworden, bevalt uitstekend
De droger komt over twee maanden. Hopelijk zijn de warmtepompdrogers tegen die tijd wat in prijs gedaald. Waarschijnlijk wordt het toch een condensdroger voor mij, ik heb uitgerekend dat je flink moet drogen om hem terug te verdienen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 06:24:18 #31
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_79240497
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 23:03 schreef mhr-zip het volgende:

De mijne (AEG van 900 euro) loost het met een een slang in de afvoer.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_79398114
Doorsparen en die nieuwe warmtepompdroger van Miele kopen, Kutte, hij heeft al die samsung -_-.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2010 11:07:15 ]
pi_79398413
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:06 schreef Wasmachinemann het volgende:
Doorsparen en die nieuwe warmtepompdroger van Miele kopen, Kutte, hij heeft al die samsung -_-.
En van welke gebande ben jij een kloon?
pi_79398491
koop een gaswasdroger. da's denk ik het goedkoopst en lijkt me relatief eenvoudig dus waarschijnlijk gaat ie langer mee.
pi_79398629
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
koop een gaswasdroger. da's denk ik het goedkoopst en lijkt me relatief eenvoudig dus waarschijnlijk gaat ie langer mee.
Dat ligt er maar aan, als je de gasdroger vlak bij de gasleiding kan plaatsen heb je wel een punt, maar moet de gasleiding erna toe getrokken worden dan kan het weleens veel duurder uitpakken, zeker als blijkt dat je gasmeter dan misschien te klein is, immers je gasleiding en meter moeten wel geschikt zijn voor het maximale gasverbruik.
Het maximale gasverbruik wordt pas gehaald met alle verbruikers vol open, dus gasdroger, kooktoestel en verwarming en overige verbruikers indien aanwezig.
Natuurlijk zal niet alles gelijktijdig aanstaan, maar dan nog moet je wel met een juiste gelijktijdigheidsfactor rekenen.
De gasmeter zal vaak het probleem niet zijn, de leiding echter wel.
pi_79398780
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:29 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan, als je de gasdroger vlak bij de gasleiding kan plaatsen heb je wel een punt, maar moet de gasleiding erna toe getrokken worden dan kan het weleens veel duurder uitpakken, zeker als blijkt dat je gasmeter dan misschien te klein is, immers je gasleiding en meter moeten wel geschikt zijn voor het maximale gasverbruik.
Het maximale gasverbruik wordt pas gehaald met alle verbruikers vol open, dus gasdroger, kooktoestel en verwarming en overige verbruikers indien aanwezig.
Natuurlijk zal niet alles gelijktijdig aanstaan, maar dan nog moet je wel met een juiste gelijktijdigheidsfactor rekenen.
De gasmeter zal vaak het probleem niet zijn, de leiding echter wel.
mja is dat echt zo vaak een probleem? wat extra buizen laten leggen moet je er volgens mij redelijk rap uit hebben. electrisch verwarmen is zwaar prijzig en inefficient.
pi_79399305
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

mja is dat echt zo vaak een probleem? wat extra buizen laten leggen moet je er volgens mij redelijk rap uit hebben. electrisch verwarmen is zwaar prijzig en inefficient.
Het is vaak de gedachte och een paar buizen en ik ben klaar.

De leveringsdruk bij de meter is 30 mbar, bij bestaande apparaten moet deze minimaal 22,5 mbar zijn, bij uitbreidingen moet deze minimaal 20 mbar zijn.

Het drukverlies wordt niet alleen bepaald door de leidingdiameter maar ook door de leidingloop.

Ik zie mensen liever een waterleiding aanleggen dan een gasleiding, gaat het mis dan is water minder schadelijk dan gas.

En het laten aanleggen kan behoorlijk snel oplopen met de kosten, waterleidingen gaan vaak gewoon verder in 15, en dan komt het water er wel, gasleiding moet berekend worden.

Heb in het verleden weleens meegemaakt dat iemand zijn ketel van de bg naar de zolder verhuisde en om goedkoop uit te zijn koos deze de beun op de hoek, want dan was hij ¤300 goedkoper uit, uiteindelijk was hij ¤400 duurder uit dan de duurdere berekening omdat achteraf bleek dat de gasleiding niet toereikend was en deze opnieuw aangelegd moest worden, bij de duurdere variant was de gasleiding reeds meegenomen in de berekening.
Als hij de juiste keuze had gemaakt, dan had hij ¤400 bespaard.
  maandag 22 maart 2010 @ 22:22:02 #38
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_79469649
Ik heb deze besteld: Siemens WT46W560NL
Iemand Fien soms gezien?
  maandag 22 maart 2010 @ 23:12:57 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_79472480
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:22 schreef mhr-zip het volgende: