Haai Static!quote:Op maandag 15 november 2010 00:57 schreef static het volgende:
Hier verbleef ik vroeger vaak (al waren dat maar korte business trips), erg naar mijn zin gehad: http://en.wikipedia.org/wiki/Place_de_la_R%C3%A9publique
Hoi Bora.![]()
En je vraag is?quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:53 schreef Blue_note het volgende:
Even een kick. Het plan is om vanaf 1-3 in Parijs te gaan wonen/werken. Mijn vriendin is Parisienne, dus vandaar Parijs.
Mijn Frans is momenteel ok, maar studeer de komende maanden hard om het niveau tot goed te brengen.
Mijn schoonouders hebben een bedrijf in Parijs waar ik zou kunnen werken.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:03 schreef psv-gomes het volgende:
Heb je al iets op het oog qua werk?
Niet direct een vraag eigenlijk.quote:
Oh hoii, ja, daar ben ik net langsgeweest! Vond de titel al toepasselijk!quote:Op zaterdag 3 december 2011 02:30 schreef flipsen het volgende:
BORA-BORA
We hebben zelfs een speciaal topic voor je geopend: HTL - De terugkeer van oude bekenden
quote:Op maandag 5 december 2011 23:39 schreef Bora-Bora het volgende:
Joh, ik dacht op het weerbericht te zien dat er een megastoring boven Frankrijk hing!
Of is die alweer overgetrokken?
In NL is het in ieder geval bar slecht... (maarja, dat zeg ik met mijn verwende instelling op weergebied...)
quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:15 schreef Prego het volgende:
[..]ben jij weg uit FR? of kom ik onder m'n steen vandaan?
Bij Marne la vallee daar?quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:14 schreef psv-gomes het volgende:
Ik woon in departement seine et marne, niet ver van parijs
Niet van plan om eeuwig hier te wonen
Nou, beter dan ik eigenlijk...quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:03 schreef psv-gomes het volgende:
Ah en kan hij een beetje wennen in Nederland?
Je zult er helaas toch aan moeten wennen om relatief minder leefruimte in je huis te hebben, in Parijs. De stad is en blijft duur, ook in tijden van crisis...quote:Op vrijdag 28 september 2012 00:43 schreef Blue_note het volgende:
Even een kick. Had al (met goedkeuring van Static) een nieuw topic geopend.
Mijn vriendin is Frans (Parijs) en is momenteel bezig met haar Bachelor in NL.
Over 1.5 jaar is zij klaar en gaan we terug naar Parijs. Ik werken, zij haar Master ( ze heeft echter wel goede inkomsten dus we verdienen beide).
Ik ben al een tijdje klaar met mijn studie en werk momenteel.
Natuurlijk hebben we nog even de tijd maar ik ben druk bezig met de taal (gaat al vrij goed) maar vooral ook met nadenken wat ik kan verwachten qua werk.
Mijn schoonvader heeft verschillende bedrijven waar hin eigenaar van is en investeert nu eigenlijk alleen nog, daar zouden mogelijkheden liggen, maar ik weet niet of ik dat wel wil.
Huisvesting is een tweede punt. We zijn in de gelukkige omstandigheden dat financiën niet echt een probleem zouden moeten zijn, maar het leven is daar natuurlijk toch een heel stuk duurder.
Ik zie er eigenlijk tegenop om op een klein appartementje te gaan zitten.
Mijn vriendin wil echter graag in 2 specifieke arrondissementen wonen en gezien de prijzen van onroerend goed daar zit er geen penthouse in verwacht ik . Ik zie mezelf ook niet op 50m2 zitten echter. Dus dit is wel een punt wat nog problemen kan opleveren.
Nog meer mensen die naar Frankrijk zijn vertrokken? En goede tips, aandachtspunten, etc?
Hoezo trouwens? Woon jij daar?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:49 schreef theSummoner het volgende:
Zijn er hier mensen die in Aix-en-Provence of Marseille wonen?
(Of daar in de buurt...)
Nee maar wil daar half jaartje gaan studeren, dus heb wat vragen.quote:Op maandag 5 november 2012 00:47 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Hoezo trouwens? Woon jij daar?
@Prego: ik kan het me helemaal voorstellen. De kwaliteit van het leven in de grote Franse steden verslechtert in sneltempo, helaas...
Ik hoop op een half jaartje uitwisseling tijdens m'n master naar het Institut d'Études Politiques, heb net m'n bachelor Politicologie aan de UvA gehaaldquote:Op donderdag 8 november 2012 23:52 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik heb in Aix gewoond, dus misschien kan ik je ergens bij helpen?
Wat ga je waar studeren, als ik vragen mag?
Oké! Ik vond het juist, in vergelijking met bv Parijs, een veel relaxte sfeer. Maar ik ben er slechts een enkele keren geweest.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:12 schreef Prego het volgende:
Bora-Bora
@Alcatranz: ik vond het z'on jaar of 7 geleden ook een toffe stad maar inmiddels ben ik Lyon eigenlijk best beu. ik vind het er 'tegenwoordig' vies, het stinkt en het is een puinhoop. al die 'gezellige barretjes' en bouchons kunnen me gestolen worden, misschien is dat de leeftijd want wij willen gewoon rust
Wij gaan zo rondtouren in het noord westen van Lyon om te kijken wat ons leuk lijkt want binnen een paar jaar willen we de stad uit. Ik woon in het 9e en ik heb geen zin meer om omringd te worden door mensen in sportkleding die zich niet kunnen gedragen, agressief zijn en de boel vernielen en verzieken. Na diverse inbraken in ons complex en agressie op straat is bij ons de maat vol.
Certes, elders is het gras altijd groener maar het mag voor mij allemaal wel wat minder verpauperd, dat daar dan een prijskaartje aan vast hangt, soit..!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |