abonnement Unibet Coolblue
pi_78186975
Wegens een overstap naar de Canon 5D mkII verkoop ik mijn 1D mkII.
Met extra accu, draagriem, lader voor 2 accu's en nieuwe Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

De camera heeft zo'n 35.000 clicks gemaakt. Wat voor een camera als deze niet veel is.

Vraagprijs: 950 euro.

Bieden mag. Alleen zeiken over de prijs maar geen bod uitbrengen niet
Camera en lader worden niet verzonden. Uitproberen en ophalen in Hilversum.



quote:
De 8,2 Megapixel EOS-1D Mark II is de digitale camera voor sport- en fotojournalisten. Met een toonaangevende beeldkwaliteit, 8,5 beelden per seconde en reeksopnamen tot maximaal 48 JPEG foto’s.

Kenmerken
  • 8,2 Megapixel CMOS sensor
  • 8,5 bps/48 JPEG reeksopnamen
  • 45-punts AF
  • 2,5" LCD-scherm
  • Picture Style beeldverwerking
  • DIGIC II
  • CF/SD kaarthouders voor JPEG/RAW beeldregistratie
  • Groot ISO bereik van L:50 t/m H:3200
  • Robuust en duurzaam
  • Digital Photo Professional software Voor fotografen. Door fotografen

    Sensor
    Met Canons 8,2 Megapixel CMOS sensor beschikt de EOS-1D Mark II N over alle gevoeligheid die nodig is om contrasten en subtiele details naar voren te brengen in schaduws en lichte delen. Een ingebouwd laagdoorlaatfilter en speciale elektronica onderdrukken valse kleuren en beeldruis.

    8,5 bps
    De camera maakt reeksopnamen tot maximaal 48 grote JPEG beelden of 22 RAW beelden met een snelheid van 8,5 beelden per seconde.

    Autofocus
    Met 45 scherpstelpunten wordt een groot deel van het scherm afgedekt voor constant haarscherpe resultaten - zelfs bij onderwerpen die zich niet in het midden van het beeld bevinden of zich met hoge snelheid verplaatsen.

    DIGIC II
    DIGIC II zorgt voor extreem nauwkeurige rendering van kleuren en zwart/wit foto’s en van kleureffecten. De energiezuinige en razendsnelle DIGIC II optimaliseert de levensduur van de accu en zorgt dat de camera in 0,2 seconde gebruiksklaar is.

    Picture Style
    De functie Picture Style biedt voorgeprogrammeerde instellingen om de beeldverwerking met de camera te vereenvoudigen, inclusief een Monochroom instelling. Elke stijl biedt een ander kleurresultaat - identiek aan de manier waarop verschillende typen film worden gebruikt om een ander effect te verkrijgen. Beeldscherpte, contrast, kleurtint en verzadiging zijn binnen de voorgeprogrammeerde instelling individueel aan te passen.

    Groot LCD
    Het heldere 2,5" 230K pixel LCD-scherm is vanuit bijna alle richtingen onder 85° te bekijken. Gebruik Quick View om snel focus en compositie te controleren zonder terug te gaan naar weergave.

    Twee kaarthouders
    De RAW en JPEG beelden kunnen afzonderlijk worden weggeschreven naar CF of SD geheugenkaarten. Bij het schrijven naar een kaart is een snelle overschakeling naar de volgende kaart mogelijk wanneer de eerste kaart vol is. De instellingen van de camera kunnen op een kaart worden opgeslagen om de gebruikersinstellingen te kopiëren naar andere camera’s.

    Groot ISO bereik
    De ISO instellingen laag (L:50) en hoog (H:3200) vergroten het standaard bereik van 100 - 1600. Wanneer de ISO waarde wijzigt, worden de opties in de zoeker weergegeven.

    Robuust en duurzaam
    De duurzame, weerbestendige behuizing is vervaardigd van magnesiumlegering en uitgevoerd met meer dan 70 vochtbestendige afdichtingen. De sluiter is ontworpen voor 200.000 cycli.

    Digital Photo Professional software
    De Digital Photo Professional software maakt een snelle verwerking van verliesvrije RAW beelden mogelijk.

    Opties en aansluitmogelijkheden
    De EOS-1D Mark II is compatibel met alle Canon EF objectieven (uitgezonderd EF-S objectieven) en de EX serie Speedlite flitsers. Voor nauwkeurige flitsbelichtingen geeft E-TTL II afstandsinformatie door aan de Speedlites. De optionele draadloze File Transmitter WFT-E1 zorgt voor ongestoord fotograferen en Video Uit maakt het mogelijk de opnamen op een gewone TV te bekijken. Maak voor het snel uploaden van gegevens verbinding met FireWire (IEEE 1394) of kies voor USB voor direct printen met PictBridge.


  • [ Bericht 0% gewijzigd door Siegfried op 19-02-2010 15:43:02 ]
      vrijdag 19 februari 2010 @ 15:37:47 #2
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_78187265
    Hoe oud is hij en hoe zit het met garantie (en verpakkingen)?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_78187412
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 15:37 schreef sanger het volgende:
    Hoe oud is hij en hoe zit het met garantie (en verpakkingen)?
    Precieze leeftijd weet ik niet. Ik heb em ook van iemand anders overgekocht.
    Geen verpakkingen dus. Hij had wel een nieuwe gebruiksaanwijzing voor me besteld.

    De 1D mkII is volgens mij ook (al een tijdje) niet meer nieuw te krijgen. Dus garantie zal er niet meer opzitten.
    However is dit zo'n degelijk apparaat. Dat gaat wel een behoorlijke tijd mee
    pi_78188808
    Dit is niet de full frame toch?
    pi_78188914
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 16:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
    Dit is niet de full frame toch?
    Nee klopt. Deze heeft een 1,3 cropfactor.
    Camera's zoals bijv. de 400D hebben een 1,6 cropfactor.
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 februari 2010 @ 18:03:56 #6
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_78192628
    Even tvp
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_78193228
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 18:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Even tvp
    Kijken, kijken niet kopen zeker

    Zonder dollen: interesse?
      vrijdag 19 februari 2010 @ 20:43:15 #8
    109106 umberrella
    verraden door mijn illusies
    pi_78198529
    ff in de gaten houden. Ik ben nog aan het denken wat ik wil. 1D is beetje te groot voor mn handjes, maar ik hou m ff in gedachten
    I’ve had enough
    Gonna stand up straight
    And rebuild my life
    Well you gotta have faith
    pi_78200747
    Echt? Ik heb ook niet al te grote handen, maar vind de 1D juist heerlijk in mijn hand liggen

    Had mijn nieuwe 5D maar de bouw van de 1D.. En de snelheid van de 1D
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 februari 2010 @ 21:19:57 #10
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_78200858
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 18:20 schreef Siegfried het volgende:

    [..]

    Kijken, kijken niet kopen zeker

    Zonder dollen: interesse?
    interesse maar zit nog in Oostenrijk
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_78201015
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 21:19 schreef Dark_Angelus het volgende:

    [..]

    interesse maar zit nog in Oostenrijk
    Ah ok. Wanneer terug?
    pi_78232041
    Heel voorzichtige interesse hier. Niet al te serieus, daar ik één keer een tweedehandsje heb gekocht (mn 40D) en die na een week weer heb weggedaan omdat ik toch liever nieuw had... Desalniettemin heb ik toch een paar vraagjes

    Je weet niet hoe oud 'ie is, zeg je. Hoe lang heb je 'm zelf in bezit gehad?

    Zijn er ooit defecten aan geweest en zo ja, welke?

    't is al een wat oudere camera, weliswaar destijds top of the bill, maar dat was vijf jaar geleden... Voor mij zijn vooral de slechtlicht prestaties van belang. Ter indicatie: ik vind de 50D bruikbaar tot iso 1000 à 1250, op voorwaarde dat de afdruk niet te groot wordt. Weet je een beetje hoe de prestaties zijn t.o.v. wat ik net noemde?

    Tot slot: hoe ziet 'ie er uit? Is 'ie nog een beetje netjes, of ziet ie er uit alsof 'ie van een oorlogsverslaggever is geweest?

    EDIT: en is dit nou de 1DII of de 1DIIn?

    [ Bericht 6% gewijzigd door IntensiveGary op 20-02-2010 16:37:46 ]
    pi_78233900
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:25 schreef IntensiveGary het volgende:
    Heel voorzichtige interesse hier. Niet al te serieus, daar ik één keer een tweedehandsje heb gekocht (mn 40D) en die na een week weer heb weggedaan omdat ik toch liever nieuw had... Desalniettemin heb ik toch een paar vraagjes

    Je weet niet hoe oud 'ie is, zeg je. Hoe lang heb je 'm zelf in bezit gehad?
    Ik heb em zelf rond september vorig jaar gekocht. En als ik het me goed herinner zei de vorige eigenaar (de eerste eigenaar overigens) dat de camera toen zo'n 3 jaar oud was.
    Ondertussen ben ik blijven lonken naar de 5D, en die verliefdheid heeft uiteindelijk toch gewonnen
    quote:
    Zijn er ooit defecten aan geweest en zo ja, welke?
    Nope. Niet in het half jaar dat ik em gehad heb, en volgens de vorige eigenaar daarvoor ook niet.
    quote:
    't is al een wat oudere camera, weliswaar destijds top of the bill, maar dat was vijf jaar geleden... Voor mij zijn vooral de slechtlicht prestaties van belang. Ter indicatie: ik vind de 50D bruikbaar tot iso 1000 à 1250, op voorwaarde dat de afdruk niet te groot wordt. Weet je een beetje hoe de prestaties zijn t.o.v. wat ik net noemde?
    Het hangt natuurlijk volledig van je eigen smaak, qua korrel af. Dit was onder extreem slechte omstandigheden op 3200 iso. Persoonlijk vind ik het nog heel acceptabel:

    quote:
    Tot slot: hoe ziet 'ie er uit? Is 'ie nog een beetje netjes, of ziet ie er uit alsof 'ie van een oorlogsverslaggever is geweest?
    Tis geen nieuwe, hij heeft wat gebruikssporen, maar ik vind em er nog alleraardigst uitzien
    Ik kan binnenkort wel even kijken of ik een foto voor je kan maken.
    pi_78233930
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:25 schreef IntensiveGary het volgende:
    EDIT: en is dit nou de 1DII of de 1DIIn?
    De 1DII, zoals in de OP staat
    pi_78244642
    Ik ken het. Ik neem me iedere keer voor om nu écht voorlopig niet meer te upgraden en toch ga ik elke keer weer voor de bijl. Laatst mn 50D weggedaan en een tijdje zitten twijfelen tussen 7D en 5DII. Omwille van de dikte van mn portemonnee besloten dat het de 7D moest worden. Nu, na het zien van je advertentie, werd ik even nieuwsgierig. Nooit heb ik aan de 1 serie gedacht, dus ben ik me even gaan inlezen.

    Ben nu nog niet veel wijzer, dus ik ga me de komende dagen nog even verder verdiepen in de reviews en er proberen achter te komen hoe de 1DII zich verhoudt tot de 7D. Weliswaar een klasse lager, maar wel technisch natuurlijk wel een stuk meer bij de tijd...

    Ga morgen maar ff lekker een rondje lezen (vind ik overigens ontzettend leuk ) en dan kom ik een dezer dagen even bij je terug. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik nog steeds het meest neig naar de 7D. Qua looks wint de 1 natuurlijk met vlag en wimpel, maar dat zou eigenlijk niet moeten meetellen
    pi_78244725
    Oh en waarom ik vroeg welke versie het was: in de beschrijving in je startpost wordt in de alinea over de sensor de 1DmkIIn genoemd, vandaar mn vraag
    pi_78266976
    Wat foto's van mijn 1D.






    En wat close-ups van de gebruikssporen.





    pi_78308436
    Al wat wijzer geworden, IntensiveGary?
    pi_78339516
    Up!
    pi_78354865
    Ja, ben er uit. Ik laat 'm aan me voorbij gaan. Ik vind z'n FF broertje meer aansluiten bij wat ik doe. Heb er eentje gevonden in vrijwel nieuwstaat en die kost bijna hetzelfde als een 7D... Nu dus gaan uitdokteren welke het gaat worden, maar daar ga ik jou niet mee lastigvallen

    Bedankt voor de antwoorden op m'n vragen en voor de foto's. Hierbij dus een gratis kick. Hopelijk ben je 'm snel kwijt. Zal haast wel

    Succes met de verkoop!
    pi_78355489
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 19:05 schreef IntensiveGary het volgende:
    Ja, ben er uit. Ik laat 'm aan me voorbij gaan. Ik vind z'n FF broertje meer aansluiten bij wat ik doe. Heb er eentje gevonden in vrijwel nieuwstaat en die kost bijna hetzelfde als een 7D... Nu dus gaan uitdokteren welke het gaat worden, maar daar ga ik jou niet mee lastigvallen

    Bedankt voor de antwoorden op m'n vragen en voor de foto's. Hierbij dus een gratis kick. Hopelijk ben je 'm snel kwijt. Zal haast wel

    Succes met de verkoop!
    Haha, begrijpelijke keuze. Anders krijg je hetzelfde als ik.

    Aan anderen: De prijs is een vraagprijs. Een goed bod is uiteraard ook altijd welkom.
    pi_78436662
    Up
    pi_78690486
    En verkocht aan Dark_Angelus
      Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 maart 2010 @ 17:36:40 #24
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_78690927
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_78710832
    Oke
    Juin uit Eigen Tuin!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')