abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78172744
Ik wil wat meer kleur in m'n woonkamer en kwam uit op behangpanelen, als ik er dan op uitgekeken ben kan ik ze ook makkelijk vervangen of iets anders op de muur doen. Nou vind ik zo'n 100 euro voor een simpel iets groter behangpaneel wel aardig wat en ben van plan het anders te doen, maar weet niet of dit mogelijk is.

Ik ben van plan 2 of 3 grote blanco canvasdoeken te kopen bij de Action, Xenos of zoiets en hier behang op te doen. Ik vraag me alleen af hoe ik dit behang het beste bevestigd krijg op de canvasdoeken. Weet iemand of de behanglijm blijft plakken of kan ik bv. beter dubbelzijdig tape gebruiken? Als iemand nog een hele andere tip heeft hoor ik het graag. Ik zie mezelf alleen niet een MDF/triplex-paneel in elkaar zetten dus dat is geen optie.
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
  vrijdag 19 februari 2010 @ 09:14:54 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78172868
Mij lijkt een MDF/Triplexpaneel makkelijker. Gewoon een plaat MDF halen, hoeken afronden met een schuurpapiertje, Gaatje boren in de achterkant zodat het ding opgehangen kan worden en klaar.
pi_78172921
Zoals hierboven aangegeven. Canvas lijkt me niet mooi straks meer na een paar keer behangen. Heb ze zelf ook hangen en ze zijn van triplex.
pi_78173507
Aha ok, bedankt voor de tips. Ik zal toch eens informeren bij de bouwmarkt naar een paar platen triplex. Triplex is wat lichter dan MDF toch? Of kan ik beter MDF nemen? Op triplex kan behang wel gewoon gelijmd worden of heb je met bv. nietjes het nog vast gemaakt aan de achterkant?

Is het gewoon 1 stuk of heb je op de zijden ook profielen bevestigd zodat het meer diepte heeft? Dat is wel iets meer werk dan lijkt me, hoewel met een paar spijkertjes dan ook vastzit en het behang er toch overheen valt.
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
pi_78174714
Je kunt ook canvas kopen en die dan in één of twee kleuren schilderen. Heb je meer keuze wat betreft kleur.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:27:31 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78174774
nadeel van mdf is dat het nogal een zuigende werking heeft. je verbruikt dus meer behanglijm. nadeel van triplex is dat de randen minder mooi af te werken zijn. ik zou overigens wel multiplex gebruiken. dat is dikker.
pi_78259514
canvas insmeren met Flevopol en laten drogen. Hierna herhalen. Uiteindelijk behangplaksel erop en lijmen maar...
wel fleece of vlies behang toepassen dat zet niet uit onder invloed van lijm.
pi_78347994
Wat wij hier hebben gedaan is twee canvasdoeken bekleden met een hip stofje, gewoon eroverheen spannen en dan vastnieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')