Nu moet je niet denken dat ik er niet tegen kan, ben zelf nogal een mike patton liefhebber die met teksten komt als
Beez gbazgen mauz gaysh
bal gonskunn geez woazch
ma meesken loas gouase
geez gonskunn boz mosquiez
heh tzt oly huht
ma meeshka mow skwoz
owm ftt lguf hahg
foo oo oo oo
puooo bieczkaireeaux
rrrd t ch kee bbst seay tssm klt aaaaox
skadulehmedomgaswesh
goaduleh skeecs schoadulen mosqelaszz
beez gac goasgun
monsquaz
-mr. bungle-
(niet echt verstaanbaar zou ik zeggen )
maarja 'k ben toch benieuwd naar fok! reacties
Kortom: "Lyrics. Wasted time between solo's"
quote:Ben ik het niet mee eens.. het ligt helemaal aan de soort muziek, met sommige muziek heb je gelijk.
Op woensdag 08 mei 2002 23:48 schreef Tijn het volgende:
Muziek is meer dan teksten. Sterker nog, vaak doen de teksten er helemaal niet toe om een goed stuk muziek te maken. Dus doet de verstaanbaarheid er ook niet altijd toe, het gaat om de muzikale klank van de stem, niet om de woorden imho.Kortom: "Lyrics. Wasted time between solo's"
quote:Ja, soms wel, maar het is niet zo dat de tekst het nummer maakt. Of iig, dat vind ik niet en nummers waarbij dat wel het geval is vind ik dan vaak ook niet leuk.
Op woensdag 08 mei 2002 23:51 schreef -En4Cer- het volgende:[..]
Ben ik het niet mee eens.. het ligt helemaal aan de soort muziek, met sommige muziek heb je gelijk.
Maar soms gaat het juist heel erg om wat er gezongen wordt..
En dan bedoel ik niet het clublied van 1 of andere vereniging
quote:Dat is gewoon NIET zo, het is gewoon een extra instrument. Karma To Burn heeft nog nooit een vocalist gehad en toch klinken de nummers echt waanzinnig.
Op woensdag 08 mei 2002 23:52 schreef Tijn het volgende:[..]
Ja, soms wel, maar het is niet zo dat de tekst het nummer maakt. Of iig, dat vind ik niet en nummers waarbij dat wel het geval is vind ik dan vaak ook niet leuk.
quote:De stem is een instrument, dat lijkt me duidelijk. Maar we hebben het nu over tekst, dat is iets heel anders.
Op donderdag 09 mei 2002 00:02 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Dat is gewoon NIET zo, het is gewoon een extra instrument. Karma To Burn heeft nog nooit een vocalist gehad en toch klinken de nummers echt waanzinnig.
Een bizar voorbeeld van de Franse sci-fi-progrockband Magma, die alles in een zelfverzonnen taal zingen:
quote:
Da zeuhl wortz mekanïk, da zeuhl wortz mekanïk zeulwortz
Wi wi ess ess do woritsto wahn
Da zeuhl wortz mekanïk, da zeuhl wortz mekanïk zeulwortz
Wi wi ess ess do woritsto wahn
Iss iss ehnwol, ess ess unwehl (2 times)
quote:Bij mij kan een tekst wel degelijk een verschil maken of ik het nummer wel of niet mooi vind en de mate waarin ik het een goed nummer vind.
Op woensdag 08 mei 2002 23:52 schreef Tijn het volgende:[..]
Ja, soms wel, maar het is niet zo dat de tekst het nummer maakt. Of iig, dat vind ik niet en nummers waarbij dat wel het geval is vind ik dan vaak ook niet leuk.
quote:hangt totaal van de muzieksoort af. Bijvoorbeeld Bad Religion is oersaai met oninteressante text, of zonder text, maar Rhapsody versta je toch geen fuck van (italianen die engels zingen... dan weet je het wel) dus dan maakt het een stuk minder uit.
Op donderdag 09 mei 2002 00:02 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Dat is gewoon NIET zo, het is gewoon een extra instrument. Karma To Burn heeft nog nooit een vocalist gehad en toch klinken de nummers echt waanzinnig.
quote:Precies
Op donderdag 09 mei 2002 00:10 schreef Zander het volgende:
Ik vind de klank van de woorden of de zang meestal belangrijker dan de betekenis. Een goede tekst heeft meerwaarde, maar goede teksten over slechte muziek, daar heeft niemand een boodschap aan.
gloof dat er nu thunderdome is ofzo..
Op klassiek gebied ben ik eigenlijk meer iemand die van instrumentale muziek houdt, dan van muziek waarbij er ook nog eens gezongen wordt. Alhoewel ik dit ook erg kan waarderen.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 09-05-2002 00:15]
nou ben ik eigenlijk ook niet iemand die naar de tekst luistert... ik hecht meer waarde aan de muziek...
en ik ben een fan van Yoko Kanno... en da's een Japanse... dus da's muziek met Japanse zang, of zang door mensen in zéér gebrekkig Engels
quote:Ik moest ineens denken aan de zang van Yoko Ono, maar dat is meer onuitstaanbare muziek.
Op donderdag 09 mei 2002 00:15 schreef Jordy-B het volgende:
en ik ben een fan van Yoko Kanno... en da's een Japanse... dus da's muziek met Japanse zang, of zang door mensen in zéér gebrekkig Engels
quote:Kanno is beroemd om haar soundtracks van Animes... zo heb ik haar ook leren kennen... compleet weggeblazen door de OST's van Cowboy Bebop...
Op donderdag 09 mei 2002 00:18 schreef Zander het volgende:[..]
Ik moest ineens denken aan de zang van Yoko Ono, maar dat is meer onuitstaanbare muziek.
quote:als je er toch niks om geeft, waarom geef je er dan wel om dat ze niet een bepaald niveau benaderen?
Op donderdag 09 mei 2002 00:37 schreef LenL het volgende:
Ik ken wel meer dingen die slegt verstaanbaar zijn, maar eerlijk gezegt boeien lyrics mij geen reet, als ze maar niet het Linkin Park/FransBauer/Hip-hop of rap niveau benaderen.
quote:Omdat dat wel weergeeft hoe simplistisch de band is... ik geef er egt niks om wat ze precies duidelijk te maken met hun teksten maar ze moeten niet zijn zoals ik al heb besgreven. Maar meestal is de muziek van soortgelijk niveau.
Op donderdag 09 mei 2002 00:43 schreef Tokus het volgende:[..]
als je er toch niks om geeft, waarom geef je er dan wel om dat ze niet een bepaald niveau benaderen?
quote:Dat klopt .. lees de lyrics van Slipknot maar eens
Op donderdag 09 mei 2002 01:12 schreef LenL het volgende:[..]
Omdat dat wel weergeeft hoe simplistisch de band is... ik geef er egt niks om wat ze precies duidelijk te maken met hun teksten maar ze moeten niet zijn zoals ik al heb besgreven. Maar meestal is de muziek van soortgelijk niveau.
Er is weinig muziek die ik echt niet kan verstaan, hoewel ik met Nirvana wel problemen heb Ik hou sowieso niet van muziek die in een taal is waar ik geen ruk van versta. Moet wel weten waar het ongeveer over gaat ..
quote:Een nummer met een slechte tekst kan ik wel goed vinden, maar een nummer met geweldige tekst vind ik dan nog beter.
Op donderdag 09 mei 2002 00:11 schreef Seborik het volgende:[..]
Bij mij kan een tekst wel degelijk een verschil maken of ik het nummer wel of niet mooi vind en de mate waarin ik het een goed nummer vind.
quote:Geheh, dat is zeker zo. Sommige grindcore/death metal bands gebruiken volgens mij nieteens tekst, maar is het gewoon grunt grunt.... grunt gruuuuunt.. (een hoop songs van Cryptopsy bijvoorbeeld
Op woensdag 08 mei 2002 23:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoe het nou zit met onverstaanbare muziek, bijvoorbeeld life hip-hop (wat meestal neer komt op een beetje ge-yo in the mic) en het grunten in Metal.Nu moet je niet denken dat ik er niet tegen kan, ben zelf nogal een mike patton liefhebber die met teksten komt als
Beez gbazgen mauz gaysh
bal gonskunn geez woazch
ma meesken loas gouase
geez gonskunn boz mosquiezheh tzt oly huht
ma meeshka mow skwoz
owm ftt lguf hahgfoo oo oo oo
puooo bieczkaireeaux
rrrd t ch kee bbst seay tssm klt aaaaoxskadulehmedomgaswesh
goaduleh skeecs schoadulen mosqelaszz
beez gac goasgun
monsquaz-mr. bungle-
(niet echt verstaanbaar zou ik zeggen
)
maarja 'k ben toch benieuwd naar fok! reacties
Bij Black metal is de tekst vaak ook voor geen meter te verstaan, maargoed! Nobody Gives a Fuck (die zulke muziek luisterd)
Mij maakt het echt geen ruk uit wat bands zeggen of over proberen te brengen, ik luister naar het geheel, als de tekst dan nergens op slaat maakt mij dat niet anders over de muziek denken. Ik vind, het gaat er met lycrics niet om WAT je brengt, maar HOE je het brengt. Dat laatste heeft namelijk meer invloed op het geheel, en daar gaat het uiteindelijk toch om vind ik.
quote:Dat vind ik dus absoluut niet, mij maakt de tekst zelf eerlijk gezegd geen ruk uit, wel hoe de tekst gebracht wordt. Omdat dat bij het luisteren meer invloed heeft op het geheel, tenzij je alleen gaat luisteren naar de lycrics, maar ik vind dat je dan een beetje fout bezig bent omdat het geheel dan niet de aandacht krijgt die hij verdient.
Bij mij kan een tekst wel degelijk een verschil maken of ik het nummer wel of niet mooi vind en de mate waarin ik het een goed nummer vind.
Bij hiphop enzo is het misschien best belangrijk.
Maar bij bv. black/thrash/death metal, nouja ook bij de meeste mensen die ik ken maakt het ze weinig tot niets uit wat er gezegd wordt. Sommige bands in die genres geven gewoon toe dat lycrics een zeer lage prioriteit krijgen, terwijl ze best succes kunnen hebben
Maarja, laten we het houden op een meningsverschil, bovendien verschilt het per genre.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-05-2002 13:36]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |