abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78147388
OK, over 2 uur (20.00u) komen de kandidaten langs. Heb al wat bier/wijn/chips in huis gehaald, maar heb nog nooit een hospiteeravond georganiseerd.

Iemand tips? Vind het vragen naar hobbies etc. zo cliché, en wil eigenlijk wat meer te weten komen over ze. Misschien een goed idee om een uurtje het huis te laten zien en ff borrelen, en daarna naar de stad?
pi_78147416
Tip 1: Bereid je goed voor.
pi_78147445
Ik moest echt even gaan googlen.

Wat is hospiteren?
Als je aan de beurt bent voor een kamer, ga je langs bij verdiepingen waar een kamer vrijkomt om de kamer te zien en kennis te maken met de bewoners. De bewoners organiseren een 'hospiteeravond' waarop zij hun nieuwe huisgenoot kiezen. De afspraken om te hospiteren maak je via deze site.
pi_78147460
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:50 schreef Ataraxy het volgende:
Tip 1: Bereid je goed voor.
Ah, dank je voor deze wijze raad
pi_78147480
Be je alleen dan
pi_78147505
Met iedereen afzonderlijk een praatje maken, geen voorstelrondje en dat soort onzin terwijl ze naast elkaar op een stoeltje zitten. Geen dingen vragen als 'ben je netjes' enzo, maar meer dingen als muzieksmaak, drugs, feesten, koken, dingen die er echt toe doen.

Zorgen voor genoeg te zuipen, als mensen dronken worden leer je ze pas echt kennen. Dan valt het hospiteermasker af zegmaar
pi_78147571
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:51 schreef Repeat het volgende:
Be je alleen dan
Nee, samen met huisgenoot, maar die komt een beetje van een andere planeet....
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:53:04 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_78147576
Ga zuipen totdat je scheel ziet en kies dan de dude of chick die het meest relaxt overkomt. Kan niet missen.

Of je moet allemaal specifieke eisen hebben als dat je alleen nudisten wilt. Maar ik neem aan dat je dan al hebt aangegeven in de uitnodiging.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_78147877
quote:
Vind het vragen naar hobbies etc. zo cliché, en wil eigenlijk wat meer te weten komen over
ok.
Oh, and that's a bad miss!
  donderdag 18 februari 2010 @ 18:22:01 #10
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78148833
Wat ik zou doen is elke kandidaat een kwartiertje binnenlaten en dan weer door met de volgende. Dan spreek je ze 1 op 1. Want als men in een grote groep zit kunnen mensen tegen elkaar wegvallen. Dan gaat het in principe alleen maar om degene met de grootste muil.

Mocht je ze allemaal tegelijk hebben gevraagd, wat ik vermoed, zet dan gewoon wat hapjes en drankjes klaar en dan zou ik gewoon in een groep gaan zitten en een beetje om de beurt de mensen wat dingen vragen, en dan laten doorlopen in een gesprek met iedereen zegmaar, zodat je kan zien wie ook uit zichzelf dingen zegt.

Hoop dat je hier wat aan hebt
pi_78166833
OK, bedankt voor de tips! Hospiteeravond is zeer succesvol verlopen Eerst met z'n allen een drankje gedronken in de woonkamer, daarna even een korte rondleiding, en daarna iedereen even persoonlijk gesproken.

Al met al heb ik een goed beeld van iedereen, en zal ik nu moeten kiezen uit de selectie. Word nog lastig, maar een nachtje slapen doet vaak wonderen
  Spellchecker vrijdag 19 februari 2010 @ 00:14:30 #12
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78168076
Hospiteeravonden

[edit]
Nu dit topic opgelost is, vind ik deze reactie wel verantwoord.
Tevens -purist.
pi_78171510
Ik ken iemand waarbij alle mensen een wedstrijd zaklopen moesten doen . De winnaar kreeg de kamer !
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 06:39:58 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_78171514
opgelost
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')