abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78145796
Hallo allemaal,

Sinds een week zijn wij ook de trotse eigenaars van een Nespresso-koffieapparaat (je weet wel, dat systeem met die gekleurde capsules). Heerlijke koffie!
Omdat ik nogal van sterke koffie houd, heb ik dus een aantal keer koffie (lungo) gezet met espresso-capsules (dus espresso-capsule erin, maar op de lungo-knop drukken). (Espresso zelf drink ik niet veel vanwege de kleine hoeveelheid.) Nou zei de mevrouw van de Bijenkorf echter dat je de espresso-functie van het apparaat alleen mag gebruiken met espresso-capsules, en dat je de lungo-functie alleen mag gebruiken met lungo-capsules. Indien je dat niet doet, zou dit slecht zijn voor het apparaat... Iemand die dit kan bevestigen of hier meer verstand van heeft?
De mevrouw zei dat als je koffie wilt van een espresso-capsule, je op de espresso-knop moet drukken en daarna nog een keer moet drukken op diezelfde knop (zodat de espresso wordt verdund met water). Iemand die hier iets van weet?

Alvast bedankt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Marurk op 18-02-2010 18:27:50 ]
pi_78147132
zou raar zijn..... waarom zou ie stuk gaan?
Mijn piek is kwijt
pi_78147272
Lijkt me onzin. Ik heb een machine zonder voorgedefineerde knoppen, ik zet het aan en laat er water doorlopen totdat ik de kop vol genoeg vind. Staat niks van waarschuwing of wat dan ook.
Het valt wel op dat het water sneller door de lungo-capsules heen gaat dan de espresso-capsules, maar die 18 bar drukt het water er hoe dan ook doorheen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:41:41 #4
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78184978
Wanneer liep dat patent op de cups ook alweer af?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 februari 2010 @ 15:58:58 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78231333
Hier vind je veel ervaringen met Nespresso, misschien heb je daar iets aan: Nespresso, what else? Deel 6

Overigens heb ik ook een Nespresso-apparaat met maar 1 knop, waarbij ik dus zelf bepaal hoeveel water er door mijn capsule loopt. Je merkt wel dat bij de sterkere capsules het water minder snel door de capsule loopt. Je kopje is minder snel vol. Maar volgens mij maakt het verder niets uit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 21 februari 2010 @ 17:35:36 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_78269897
Lijkt mij onzin dan had namelijk het apparaat hier al lang kapot moeten zijn.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_78270456
Apparaat op mijn werk, zo'n "Cube" is hier inderdaad door kapot gegaan. Althans, laat ik het anders formuleren... Krups beweerde dat het apparaat daardoor kapot is gegaan nadat wij "ja" antwoordden op hun vraag of we "beide modellen cupjes" gebruikten voor de grote kop. Ik kan je dan ook niet vertellen of het een verkooptruc is, maar Krups beweert dus hetzelfde als die mevrouw bij de Bijenswarm
pi_78341194
Ben een keertje gebeld door iemand van Nespresso zelf (was een Belgische dame) en die bevestigde wat de TS al zei. Zonder het te melden dat ik ook wel eens de espresso cupjes gebruikt om een lungo te maken zei ze dat het slecht is voor het apparaat om het op die manier te doen.

Ik weet niet of het waar is en zo ja, waarom, maar het komt me dus wel bekend voor.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:52:29 #9
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_78342269
Je houdt van sterke koffie, dus gebruik je meer water voor een capsule dan nodig?

Dan kun je beter een lungo capsule pakken en op de espressoknop rammen. Of (aangezien je de hoeveelheid dan dus te laag vind) twee (of meer) espresso's tegelijk maken (dus dat aparaat meerdere keren achter elkaar gebruiken, steeds met een nieuwe capsule, net zolang tot de hoeveelheid je wel aanstaat).
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_78342678
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:52 schreef MutedFaith het volgende:
Je houdt van sterke koffie, dus gebruik je meer water voor een capsule dan nodig?

Dan kun je beter een lungo capsule pakken en op de espressoknop rammen. Of (aangezien je de hoeveelheid dan dus te laag vind) twee (of meer) espresso's tegelijk maken (dus dat aparaat meerdere keren achter elkaar gebruiken, steeds met een nieuwe capsule, net zolang tot de hoeveelheid je wel aanstaat).
Ik doe vaak precies hetzelfde hoor. Die lungo's zijn gewoon te slap maar ik wil over het algemeen wel een paar slokken koffie hebben, dus gebruik ik een espresso-pad om een lungo mee te zetten.
Life is too short not to have fun
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:09:34 #11
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_78525559
is mij ook gezegd dat dit niet goed is. Het heeft met verschillende druk te maken geloof ik. Bij mijn machine en mss bij de jouwe ook wel,kan ik de hoeveelheid water die door een espresso of lungocup gaat instellen.
pi_121427824
bij mij zeiden ze dat het in de bijenkorf dat het niet uitmaakt en dat het naar eigen voorkeur is
pi_121427858
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:21 schreef leo2191 het volgende:
bij mij zeiden ze dat het in de bijenkorf dat het niet uitmaakt en dat het naar eigen voorkeur is
TS zal hier heel blij mee zijn denk ik
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 11 januari 2013 @ 11:38:50 #14
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_121428309
Als je een wat sterkere koffie wil, kun je dan niet twee espresso zetten met hetzelfde cupje?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_140816561
Ik ben vandaag ook gebeld door Nespresso en ook mij werd het verhaal van de "espresso capsules niet voor lungo's gebruiken verteld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')