abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78145103
Hallo autodeskundigen
Kan iemand me tips geven voor het volgende probleem?
De centrale vergrendeling opent nog maar 3 ipv 4 deuren (ik tel de achterklep niet als deur ), en die ene deur is de achterdeur. Heb het probleem al eerder gehad, kon toen gewoon de deur van met de hand binnenuit openmaken en het probleem ging vanzelf na een paar weken over... MAAR, bij deze deur zit het kinderslot erop en dus kan de deur niet van binnenuit geopend worden (en dus niet van buiten omdat het slot erop zit). Aangezien het een achterdeur is, kan ik natuurlijk ook geen sleutel gebruiken.
Wat ik al heb geprobeerd:
* met beide sleutels met afstandbediening geprobeerd te openen en te sluiten "just in case"... geen effect.
* met de "op slot" en "van slot" knoppen in de auto geprobeerd of dat effect had, nee dus.
* raam open, deurhendel van binnenuit openmaken waardoor de "pin" omhoog gaat en vervolgens proberen die pin omhoog te trekken om de deur van het slot af te laten gaan... geen effect

Verder kan ik zelf zo niks meer verzinnen... iemand tips?

Kinderslot kan er alleen af als ik de deur openkrijjg overigens.
Het is een Passat 2000 model, voor het geval dat dat relevant is.

Ik heb in de slowchat al de volgende reacties gekregen, waarvoor dank
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:37 schreef Turquaz52 het volgende:
ik denk dat er een lek zit in de CV Circuit.. van VW weet ik ergens in me achterhoofd dat de CV werkt op pleumatiek en niet electronisch..
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:28 schreef Barcaconia het volgende:
Deurpaneel van binnenuit demonteren. Als je hier geen ruimte voor hebt moet je de zitting van de achterbank er uit. Dan kun je de stangetjes/pompjes zien zitten want daar is er waarschijnlijk een van losgeschoten/kapot.
Dan kun je iig de deur openmaken en van kinderslot halen, daarna kun je kijken wat er precies kapot is.

Vaak kun je met de zitting/rugleuning van de achterbank er uit makkelijk het deurpaneel demonteren, ik weet niet hoe het bij een Passat zit.
Ik heb net gekeken, en het deurpaneel is deels zichtbaar (kinderstoel staat uiteraard in de weg) maar ik zie zo geen "ingang", dus de bank zal vast plat moeten om er bij te komen.
Indien iemand iets weet waardoor ik niet de deur open hoef te slopen, hoor ik dat natuurlijk graag
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:03:15 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78145344
Als je hem zowel van binnenuit als buitenaf niet kunt openen moet de deur open. Turq heeft volgens mij gelijk dat de CV met een pompje werkt. Alleen er zit geen "luchtcircuit" in, het is gewoon een pompje dat de deur opendrukt, die elektronisch aangestuurd wordt.

Banken kun je er vaak makkelijk uitpakken. Vaak zit het zitvlak gewoon los in de auto, de rugleuning kan misschien plat voor extra bereikbaarheid.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78145393
Los stekkertje.
Gaat moeilijk worden als je er kinderslot op hebt gezet haha.
Ik zou de auto naar de garage brengen, die weten er wel raad mee.
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:04:27 #4
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78145397
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78146863
De bank is er wellicht makkelijk uit te pakken, maar er staan 3 kinderstoelen op die met verschillende gordels vastzitten en het is een heel gekloot om die er uit en weer in te krijgen. Maar moet het, dan moet het.
Auto gaat binnenkort (over enkele weken) naar de garage voor onderhoud, dan kunnen ze dat ook meteen nakijken als er niet een geweldige dhz tip voorbij komt waardoor ik op magische wijze de deur open kan krijgen.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 17:22:52 #6
45833 crew  Fogel
pi_78781355
Auto is bij de garage geweest en ze verwachten dat het ca 2500¤ gaat kosten om te maken... gezellig.
OK, het gaat dan niet alleen om die deur, de andere deuren gingen opeens ook niet meer open behalve de chauffeursdeur. Ze hebben vocht in de vloer gevonden en moeten alle kabels nalopen en waarschijnlijk de stuureenheid (of hoe zo'n ding ook heet in het Nederlands) vervangen (en dat ding kost ca 900¤).
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:24:09 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_78786501
Ga je ¤2500 uitgeven aan een 10 jaar oude Passat?
Ik zou 'm inruilen en een andere/betere auto halen. Maar in Noorwegen zijn auto's, geloof ik, nogal prijzig, dus mnisschien loont het daar wel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 20:58:14 #8
45833 crew  Fogel
pi_78791044
Een Passat verkopen waarvan 3 van de 4 deuren niet open willen gaat niet opschieten natuurlijk. En ja, de prijzen zijn hier wat hoger dan in Nederland, markwaarde (met werkende deuren ) is grofweg 10.000-13.000¤ voor het model wat ik heb.
Een andere/betere auto ben je al snel 20k aan kwijt als je een goede tweede hands wil hebben, en dan weet je niet wat je krijgt natuurlijk. Maar, als er een andere auto komt, wordt het meteen een nieuwe (aangezien ik juli/augustus al een nieuwe auto van ca 24k¤ heb gekocht,kan even rustigaan doen geen kwaad...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')