abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78139770
Wegens een aankomende doorschuifactie gaat mijn huidige server in de verkoop.

• 2x intel Xeon Dual Core 2,8 GHz (in totaal 4 cores dus)
  • Asus PC-DL Deluxe moederbord (specs)
  • 4GB DDR PC3200 ECC
  • 2x 1U CPU koelers
  • Eenvoudige AGP videokaart
  • Eventueel 250/320GB harde schijf (IDE)
  • In principe zonder behuizing/voeding/DVD-speler, maar dat is onderhandelbaar.

De set is vanaf eind maart beschikbaar en kan werkend bekeken worden in Gouda.
    Je kan de set inbouwen in een 19"-kast, maar hij past ook in een toren of desktop. Let er wel op dat de fans die er nu op zitten niet geschikt zijn om de server onder je bureau neer te zetten. Ze maken namelijk nogal wat herrie, zeker als de CPU's hard moeten werken.
    Er draait nu Windows Server 2003 op, maar die wordt niet meegeleverd.

Vraagprijs: 250 euro.
  • So we just called him Fred too
    pi_78140165
    TT aangepast
    Juin uit Eigen Tuin!
      zondag 21 februari 2010 @ 12:08:43 #3
    144926 Outpost76
    Possie is goed
    pi_78258589
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 14:58 schreef Cothen het volgende:
    Wegens een aankomende doorschuifactie gaat mijn huidige server in de verkoop.

• 2x intel Xeon Dual Core 2,8 GHz (in totaal 4 cores dus)
  • Asus PC-DL Deluxe moederbord (specs)
  • 4GB DDR PC3200 ECC
  • 2x 1U CPU koelers
  • Eenvoudige AGP videokaart
  • Eventueel 250/320GB harde schijf (IDE)
  • In principe zonder behuizing/voeding/DVD-speler, maar dat is onderhandelbaar.

De set is vanaf eind maart beschikbaar en kan werkend bekeken worden in Gouda.
    Je kan de set inbouwen in een 19"-kast, maar hij past ook in een toren of desktop. Let er wel op dat de fans die er nu op zitten niet geschikt zijn om de server onder je bureau neer te zetten. Ze maken namelijk nogal wat herrie, zeker als de CPU's hard moeten werken.
    Er draait nu Windows Server 2003 op, maar die wordt niet meegeleverd.

Vraagprijs: 250 euro.
  • Leg mij eens uit wat t verschil is tussen een server en een pc? Dit is toch ook gewoon als pc te gebruiken of niet?
    zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
    Outpost je bent een held _O_
    pi_78269607
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 12:08 schreef Outpost76 het volgende:
    Leg mij eens uit wat t verschil is tussen een server en een pc? Dit is toch ook gewoon als pc te gebruiken of niet?
    Server: doorgaans geen muis, toetsenbord en scherm aangesloten. De computer "praat" alleen met andere computers. Omdat deze machines 24/7 aanstaan zijn er geen concessies gedaan aan de koeling, daarom zijn er meerdere ventilatoren aanwezig die aardig wat geluid maken.
    PC: een computer waar altijd iemand aan zit te werken, doorgaans niet 24/7 aanstaan en waarbij de koeling is aangepast om het geluid te beperken.

Het uiterlijk zegt niets over de daadwerkelijke functie. Hier in huis heb ik twee pc's die eruit zien als servers en een server (deze dus) die er uitziet als een normale pc.

Als je wil kan je dit moederbord ook gewoon een ATX-tower plaatsen en hem als een pc gebruiken, maar dan al je of genoegen moeten nemen met lawaaierige fans of je zal stille fans moeten zoeken.
    So we just called him Fred too
    pi_78269651
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 12:08 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat t verschil is tussen een server en een pc? Dit is toch ook gewoon als pc te gebruiken of niet?
    elke server is als pc te gebruiken alleen is de software die er op draaid niet geschikt om als werkstation te gebruiken
    Overal hangt een prijskaartje aan, behalve aan het prijskaartje
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qH1uo4UcPl4[/youtube]
      dinsdag 23 februari 2010 @ 11:15:24 #6
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_78336296
    Er mocht een slotje op. RIP Server.
    Friends don't let friends remain beardless...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')