abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles donderdag 18 februari 2010 @ 11:11:13 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_78132547
Walgelijke nutteloze betweterige kut discussies altijd. Als je geen duizenden euro's uit wilt geven aan een hond moet je maar eentje uit het asiel nemen. Omdat het onderhouden van een hond ook geld kost! NO FUCKING SHIT. Dierenarts, eten, onvoorziene uitgaven. Maar wtf heeft de aanschafprijs van een hond nou met de maandelijkse kosten te maken? Als ik zeg dat ik een Jack Russel van 2000 euro te duur vind, zegt dat toch niets over het geld dat ik maandelijks te besteden heb?

Of verdien ik het dan niet om een leuke hond te kopen? Als er geen gouden drinkbak op de grond staat? Het lijkt wel op een dieren-mafia hier af en toe. Moet ik straks m'n inkomen opgeven hier om alleen maar te mogen praten over de aanschaf van een dier?

Een dier kan ziek worden, een dier kan een pootje breken, ja dat kan. Maar moet ik daar dan nu al geld voor vrijmaken? Moet ik perse een raszuiver hondje nemen? Omdat een niet raszuiver hondje wel eens extra ziektes kan hebben en dat het dan duurder is? Maar een dier uit het asiel waar van alles mis mee is kan dan wel weer? Want dat kost niets of zo.... Maar nee, koop vooral geen gezond hondje hoor want stel je voor dat het beestje ziek wordt.

Laat mensen gewoon lekker zelf beslissen wat ze doen. Zolang een dier alles krijgt wat noodzakelijk is, is er niets aan de hand. Dring je idiote mening dan ook niet op aan mensen die er anders over denken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_78132615
juist!
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:13:56 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_78132621
Zo! Inderdaad, mensen. Verdomme.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_78132627
patsers , die patsen met de aankoopprijs van hun hondje

Ik wil een lief hondje ooit, mag zelfs gratis, omdat het mij om de hond gaat
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:15:28 #5
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_78132669
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Moet ik perse een raszuiver hondje nemen? Omdat een niet raszuiver hondje wel eens extra ziektes kan hebben en dat het dan duurder is? Maar een dier uit het asiel waar van alles mis mee is kan dan wel weer? Want dat kost niets of zo.... Maar nee, koop vooral geen gezond hondje hoor want stel je voor dat het beestje ziek wordt.
Alsof die doorgefokte veel te dure honden geen ziektes/afwijkingen (kunnen) hebben...
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
pi_78132763
Een hond is tegenwoordig toch een statussymbool / modeartikel? Dan moet je wel het prijskaartje eraan laten hangen natuurlijk
pi_78132846
Maar waarom een hond uit een asiel geen nieuw/beter leven geven?
Never drive faster than your angels can fly * ...
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 februari 2010 @ 11:22:28 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78132858
Ik vind 2000 euro voor een Jack Russel ook gruwelijk veel geld. Snap eerlijk gezegd ook niet echt waar die prijzen op gebaseerd zijn. Dat mag iemand me uitleggen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78132871
Fiets.

@ Sjeen, Ik denk allereerst de kosten die ze hebben voordat jij het hondje koopt, en daarna nog de populariteit of iets
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:23:03 #10
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_78132880
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:15 schreef Volpez het volgende:

[..]

Alsof die doorgefokte veel te dure honden geen ziektes/afwijkingen (kunnen) hebben...
juistum sterker nog door doelgericht fokken op rassen krijg je juist eerder honden met gezondheidsproblemen door een gebrek aan diversiteit in de genen enzo.
pi_78132940
Hondjes uit t asiel
I'm not a sinner.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:25:37 #12
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_78132960
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:15 schreef Volpez het volgende:

[..]

Nee, want dure honden hebben een maximum aan nestjes wat ze mogen krijgen.

Je hebt het nu over doorgefokt en die zijn meestal de helft goedkoper.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 februari 2010 @ 11:26:33 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78132986
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:22 schreef RenRen- het volgende:
Fiets.

@ Sjeen, Ik denk allereerst de kosten die ze hebben voordat jij het hondje koopt, en daarna nog de populariteit of iets
Die eerste vind ik heel logisch en dat je daarnaast ook nog wat wil overhouden als prof. fokker, prima. Maar mij maak je echt niet wijs dat je aan een nest met (stel) 6 pups, 12.000 euro kwijt bent...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78133001
als je al denkt dat er met een hond uit het asiel van alles mis is kan je beter geen hond nemen
pies on joe toe
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:27:37 #15
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_78133030
kost een Jack Russel ¤ 2000? Wie beweert dan dat je persee een rashond moet nemen? Ik heb daar nooit last van verder moet iedereen dit zelf weten? Word je al veroordeelt tegenwoordig op je hond ofzo? Negers lopen wel vaak met een pitbullachtig iets met een zware leren ketting met gouden noppen om zijn nek dat wel weer, zag het gissteren nog.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  PR/Manusje van alles donderdag 18 februari 2010 @ 11:28:46 #16
Toezicht is gezond!
pi_78133060
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:22 schreef elfje. het volgende:
Maar waarom een hond uit een asiel geen nieuw/beter leven geven?
Waarom wel?

Ik wil gewoon een hond die ik vanaf jongs af aan kan trainen zodat het mij bevalt. Het is heel nobel om dieren uit het asiel een huis te geven maar het lijkt mij niets. Ik wil een hond waar ik een band mee op kan bouwen. Geen wellicht doodziek of getraumatiseerd dier. Zijn vast ook hele lieve beestjes. Maar niet voor mij. Waarom moet ik de fuck ups van iemand anders, (waarom zitten ze anders in het asiel) opvangen. Laat die mensen zelf maar verantwoordelijkheid nemen voor hun dier. Dat doe ik ook door het hele leven lang van het beestje voor hem of haar te zorgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 18-02-2010 11:33:54 ]
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_78133070
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Die eerste vind ik heel logisch en dat je daarnaast ook nog wat wil overhouden als prof. fokker, prima. Maar mij maak je echt niet wijs dat je aan een nest met (stel) 6 pups, 12.000 euro kwijt bent...
Dan heb je dus weer die populariteit die meespeelt, althans, dat denk ik dan. Kan me anders geen andere reden bedenken dat je voor een hond 1000 euro betaalt.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:30:13 #18
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_78133106
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Waarom wel?

Ik wil gewoon een hond die ik vanaf jongs af aan kan trainen zodat het mij bevalt. Het is heel nobel om dieren uit het asiel een huis te geven maar het lijkt mij niets. Ik wil een hond waar ik een ban mee op kan bouwen. Geen wellicht doodziek of getraumatiseerd dier. Zijn vast ook hele lieve beestjes. Maar niet voor mij. Waarom moet ik de fuck ups van iemand anders, (waarom zitten ze anders in het asiel) opvangen. Laat die mensen zelf maar verantwoordelijkheid nemen voor hun dier. Dat doe ik ook door het hele leven lang van het beestje voor hem of haar te zorgen.
Je kiest gewon voor een pup en geen al oudere hond. Maar zou je die ook niet uit het asiel halen dan als die toch net pas een paar weken van de moeder af is?
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:30:44 #19
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_78133129
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:25 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Nee, want dure honden hebben een maximum aan nestjes wat ze mogen krijgen.

Je hebt het nu over doorgefokt en die zijn meestal de helft goedkoper.
Ok, maar ook met dure honden (die blijkbaar volgens allerlei standaarden gefokt zijn) is vaak iets mis.
Ik ken meerdere mensen die dure honden hebben die blijkbaar van een topfokker moeten zijn en waar meer mis mee is dan het zwerfhondje of bastaardje van anderen.

Heb zelf overigens geen hond, aangezien ik daar geen tijd voor heb en ook niet voor kan maken op dit moment.
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
pi_78133141
quote:

[..]
Ik wil een hond waar ik een ban mee op kan bouwen.
Een echte mod
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:31:13 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78133147
Waar ga jij je hond dan halen? En wat voor een dan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_78133205
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Zokunen het volgende:

[..]

Een echte mod
All good things are wild and free.
pi_78133208
quote:

[..]

Waarom wel?

Ik wil gewoon een hond die ik vanaf jongs af aan kan trainen zodat het mij bevalt. Het is heel nobel om dieren uit het asiel een huis te geven maar het lijkt mij niets. Ik wil een hond waar ik een ban mee op kan bouwen. Geen wellicht doodziek of getraumatiseerd dier. Zijn vast ook hele lieve beestjes. Maar niet voor mij. Waarom moet ik de fuck ups van iemand anders, (waarom zitten ze anders in het asiel) opvangen. Laat die mensen zelf maar verantwoordelijkheid nemen voor hun dier. Dat doe ik ook door het hele leven lang van het beestje voor hem of haar te zorgen.
Onze hond zat in t asiel omdat haar baasje dement was niks fuck-up, geen ziektes, niet getraumatiseerd. 't liefste diertje dat je je kan voorstellen En die band die is er nu echt wel hoor, zelfs al hebben we haar pas 6 maanden, en heeft ze daarvoor 5 jaar een ander baasje gehad.
Dus.
Overigens zitten in t asiel vaak ook pups.
I'm not a sinner.
pi_78133214
Helemaal gelijk in. Met wat kanttekeningen: Liefst iets meer dan wat puur noodzakelijk is. Echt om het dier geven en het echt je maatje laten zijn bijvoorbeeld. Dat verdient immers ieder levend wezen en een hond heeft daar behoefte aan.
Als het eenmaal zover is dat het diertje medische behandeling nodig heeft, geef die dan ook.
Fokkers die er via sites als MP vet aan willen verdienen terwijl het inteelt is en de diertjes niet gezond zijn, komen zowel bij wel als niet raszuivere beestjes voor. Dat raszuivere is imo gelul. Waarom zou dat beter zijn?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  PR/Manusje van alles donderdag 18 februari 2010 @ 11:33:18 #25
Toezicht is gezond!
pi_78133220
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:27 schreef controlaltdelete het volgende:
kost een Jack Russel ¤ 2000? Wie beweert dan dat je persee een rashond moet nemen? Ik heb daar nooit last van verder moet iedereen dit zelf weten?
Geen idee wat die kosten. Niemand weet dat. Dus daar gaat het juist ook over.

als je geen enorm bedrag uit wilt geven moet je maar een hondje uit het asiel nemen. Want die zijn gratis. En dan krijg je ook nog het stempel mee dat je niet om je dier geeft.
  PR/Manusje van alles donderdag 18 februari 2010 @ 11:35:03 #26
Toezicht is gezond!
pi_78133280
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:30 schreef Magneet het volgende:

[..]

Je kiest gewon voor een pup en geen al oudere hond. Maar zou je die ook niet uit het asiel halen dan als die toch net pas een paar weken van de moeder af is?
Tuurlijk dat kan vast prima.

Maar daar gaat het niet helemaal om. Het gaat erom dat je óf een dure hond moet kopen óf maar eentje uit het asiel.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:35:20 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78133291
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

als je geen enorm bedrag uit wilt geven moet je maar een hondje uit het asiel nemen. Want die zijn gratis. En dan krijg je ook nog het stempel mee dat je niet om je dier geeft.
Doe es een linkje dan, naar waar je dit soort verwijten krijgt.
pi_78133294
quote:

[..]

Is niet gratis. Je betaalt alsnog voor de hond, plus bijkomende kosten. Je hond afgeven bij t asiel kost ook geld.
I'm not a sinner.
pi_78133313
quote:

[..]

Waarom wel?

Ik wil gewoon een hond die ik vanaf jongs af aan kan trainen zodat het mij bevalt. Het is heel nobel om dieren uit het asiel een huis te geven maar het lijkt mij niets. Ik wil een hond waar ik een band mee op kan bouwen. Geen wellicht doodziek of getraumatiseerd dier. Zijn vast ook hele lieve beestjes. Maar niet voor mij. Waarom moet ik de fuck ups van iemand anders, (waarom zitten ze anders in het asiel) opvangen. Laat die mensen zelf maar verantwoordelijkheid nemen voor hun dier. Dat doe ik ook door het hele leven lang van het beestje voor hem of haar te zorgen.
Een hond zit vaak niet in het asiel omdat er iets mis met het beestje is, maar met de vorige eigenaar..
Die kan overleden zijn, of de verzorging van het hondje niet meer aan kunnen.. Of gewoon zo'n hufterig persoon die z'n hond aan de boom gebonden heeft omdat meneer of mevrouw perse op vakantie wilden en geen oppas konden vinden..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_78133344
Broodfokkers. Die Chihuahua-dame vroeg zelf om advies.

Ze kreeg enkel de raad om naar een bij de club aangesloten fokker te gaan. Daar was totaal geen discussie over. En dat was voordat de financiële situatie bekend was.
Die discussie ontstond pas toen de TS aangaf er niet zoveel geld aan te willen spenderen. Nou ja, dan kan je natuurlijk commentaar verwachten, want een hond komt natuurlijk met behoorlijk wat kosten, dus dan krijgt de TS de deksel op haar neus. Ik vind dat eigenlijk niet zo'n vreemde situatie.

Wat ik me afvraag, hè... Waar haal jij eigenlijk het gore lef vandaan om zo'n kuttopic als dit te openen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  PR/Manusje van alles donderdag 18 februari 2010 @ 11:37:19 #31
Toezicht is gezond!
pi_78133345
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Doe es een linkje dan, naar waar je dit soort verwijten krijgt.
Algemeen hier in F&F en Broodfokkers. daar komt ook wel wat voorbij
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 11:38:06 #32
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_78133369
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:22 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind 2000 euro voor een Jack Russel ook gruwelijk veel geld. Snap eerlijk gezegd ook niet echt waar die prijzen op gebaseerd zijn. Dat mag iemand me uitleggen
Ik vind dat ook wel veel geld trouwens, ik heb voor mijn hond destijds 850 gulden betaald.

Zit daar niet veel verschil in ook?

Ik denk dat de lijnen waar een hond uitkomt meebepalen, de testen die er op de ouderhonden zijn gedaan om bepaalde erfelijke ziektes uit te sluiten, dat naast de entingen en dergelijke.

Iedereen is natuurlijk vrij om waar dan ook een hond te kopen maar juist bij populaire rassen (honden en katten) is er zo enorm veel broodfok en ellende dat het denk ik echt goed zoeken is. Ik geloof ook dat dat voor de meeste mensen de aanleiding is om mensen vooral een dier bij een goede fokker of een asiel aan te raden. Zou ik ook doen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_78133378
Onze Duitse herder kostte ons 275 euro.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:39:43 #34
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_78133422
Die van mij kostte destijds (16 jaar geleden ) 275 gulden

Mensen die dure honden kopen omdat ze denken dat ze dan beter zijn
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:39:48 #35
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_78133428
Ik had ook een dure teef thuis en die heb ik er mooi uitgezet.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  PR/Manusje van alles donderdag 18 februari 2010 @ 11:40:31 #36
Toezicht is gezond!
pi_78133450
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:37 schreef Jordy-B het volgende:

Wat ik me afvraag, hè... Waar haal jij eigenlijk het gore lef vandaan om zo'n kuttopic als dit te openen?
Rot lekker op als je niet normaal kan praten.
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 11:41:01 #37
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_78133468
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:38 schreef TwenteFC het volgende:
Onze Duitse herder kostte ons 275 euro.
Met stamboom ook? Dat valt mee.
pi_78133476
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:37 schreef Jordy-B het volgende:
Broodfokkers. Die Chihuahua-dame vroeg zelf om advies.

Ze kreeg enkel de raad om naar een aangesloten fokker te gaan. Daar was totaal geen discussie over. En dat was voordat de financiële situatie bekend was.
Die discussie ontstond pas toen de TS aangaf er niet zoveel geld aan te willen spenderen. Nou ja, dan kan je natuurlijk commentaar verwachten, want een hond komt natuurlijk met behoorlijk wat kosten, dus dan krijgt de TS de deksel op haar neus.

Om advies om punt A, vervolgens pakt men punt P, en gaat daar maar op verder.
Dat was echt niet de enkele raad (of bemoeienis overigens) die ik heb gekregen. Ik heb er bepaalde redenen voor, en die hoef ik niet per se te delen, en daar hoeft men ook niet op in te gaan. Dat ik geen 1500 euro uit wil geven aan aanschafkosten betekent niet dat ik die hond niet kan onderhouden, ik hoop dat je dat nu eindelijk in ziet.

Ga nou maar niet meer mijn topic betrekken met deze, dankjewel.
pi_78133486
Honden zijn toch alleen zo duur als er een stamboom bij zit (het nut van een stamboom is mij eerlijk gezegd ook een beetje ontgaan)
Ik ben sowieso een beetje tegen het kopen van een hond bij een fokker.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:43:20 #40
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_78133542
quote:

[..]

over wie heb je het toch? Bovendien zijn dieren uit een asiel niet gratis. Persoonlijk zou ik wel voor een hondje uit het asiel gaan, heb ik vroeger ook gedaan en had er een supertoffe hond aan, niks geen problemen mee gehad met het beestje. ook mijn katten heb ik uit het asiel gehaald, ene zelfs als kitten. Maar ik zou niet iemand veroordelen die een rashond wil hebben, ik zou dan een hondje zoeken van een goeie fokker
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  PR/Manusje van alles donderdag 18 februari 2010 @ 11:46:01 #41
Toezicht is gezond!
pi_78133630
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:33 schreef Plums het volgende:

[..]

Onze hond zat in t asiel omdat haar baasje dement was niks fuck-up, geen ziektes, niet getraumatiseerd. 't liefste diertje dat je je kan voorstellen En die band die is er nu echt wel hoor, zelfs al hebben we haar pas 6 maanden, en heeft ze daarvoor 5 jaar een ander baasje gehad.
Dus.
Overigens zitten in t asiel vaak ook pups.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:35 schreef Plums het volgende:

[..]

Is niet gratis. Je betaalt alsnog voor de hond, plus bijkomende kosten. Je hond afgeven bij t asiel kost ook geld.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:36 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Een hond zit vaak niet in het asiel omdat er iets mis met het beestje is, maar met de vorige eigenaar..
Die kan overleden zijn, of de verzorging van het hondje niet meer aan kunnen.. Of gewoon zo'n hufterig persoon die z'n hond aan de boom gebonden heeft omdat meneer of mevrouw perse op vakantie wilden en geen oppas konden vinden..
Het gaat ook niet om de honden zelf of waarom ze daar zitten. Het gaat er om dat je een hond wilt hebben. En als je niet genoeg geld uit wilt geven je dan maar 'eentje uit het asiel moet nemen.' Dus eigenlijk zegt men dan: die honden zijn niet zo duur joh, die kan je nemen als je niets uit wilt geven. Terwijl ik juist heel veel uit wil geven! Ik wil alles doen voor mijn hond! De hond gaat voor mij.

Maar als ik een hond van 300 euro kan krijgen terwijl z'n broertje 1500 euro kost kies is toch gewoon voor die van 300.... Je kan aan de prijs echt niet zien of het hondje gezond is en of je er later vaak mee naar de dierenarts moet. Men hangt dus een label aan een hond. Hoe duurder hoe gezonder je hondje en hoe beter jij voor je hondje zorgt. En daar kots ik op. Per definitie he. Zonder te kijken naar de omstandigheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 18-02-2010 11:53:22 ]
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 11:50:39 #42
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_78133761
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:41 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Honden zijn toch alleen zo duur als er een stamboom bij zit (het nut van een stamboom is mij eerlijk gezegd ook een beetje ontgaan)
Ik ben sowieso een beetje tegen het kopen van een hond bij een fokker.
Het gaat niet alleen om de stamboom, de stamboom is een bewijs van afstamming.

Maar als een fokker aangesloten is bij een rasvereniging moet hij aan bepaalde voorwaarden voldoen. Die voorwaarden zijn er om puppy/kittenkopers te beschermen maar ook de dieren. Zo mogen er maar een bepaald aantal nestjes met een teef/poes gefokt worden, moeten de ouderdieren op bepaalde erfelijke afwijkingen worden getest, moeten ze een bepaalde minimale leeftijd hebben voor ze bij de moeder weg mogen, etc etc. Als je dan toch valt voor een ras dan zijn het toch wel fijne dingen.

En nee, ik zeg niet dat een ras beter is maar kijk voor de gein eens op bijvoorbeeld marktplaats wat mensen nog vragen voor kruizingen van populaire rassen, dat loopt dan toch vaak nog in de honderden euro's, voor dieren die in een hoop gevallen niet eens fantsoenlijk ingeent en ontwormd zijn laat staan dat er verder naar gekeken is.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:52:04 #43
19242 yavanna
Results may vary.
pi_78133811
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Tuurlijk dat kan vast prima.

Maar daar gaat het niet helemaal om. Het gaat erom dat je óf een dure hond moet kopen óf maar eentje uit het asiel.
Zou het niet meer om het niet stimuleren van broodfok gaan? Bij aankoop heb jij een 'geredde' pup, terwijl de ouders ergens weg creperen zonder liefde en zorg en dat jarenlang.

Een stamboom zegt mij heel weinig, maar in het geval van b.v. de Chihuahua zou ik daar wel voor gaan. Niet eens omdat een groot deel van de aangeboden Chi's geen Chi's zijn en de gezondheid vaak om te huilen is, maar omdat de kans dat stamboomloze Chi's uit de broodfok/handel afkomstig zijn bijzonder groot is en die handel wens ik nimmer te steunen!

Overigens zou ik ook elke stamboomfokker goed bekijken, want daar zitten ook baggerraars bij.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 11:54:16 #44
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_78133875
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het gaat ook niet om de honden zelf of waarom ze daar zitten. Het gaat er om dat je een hond wilt hebben. En als je niet genoeg geld uit wilt geven je dan maar 'eentje uit het asiel moet nemen.' Dus eigenlijk zegt men dan: die honden zijn niet zo duur joh, die kan je nemen als je niets uit wilt geven. Terwijl ik juist heel veel uit wil geven! Ik wil alles doen voor mijn hond! De hond gaat voor mij.

Maar als ik een hond van 300 euro kan krijgen terwijl z'n broertje 1500 euro kost kies is toch gewoon voor die van 300.... Je kan aan de prijs echt niet zien of het hondje gezond is en of je er later vaak mee naar de dierenarts moet. Men hangt dus een label aan een hond. Hoe duurder hoe gezonder je hondje en hoe beter jij voor je hondje zorgt. En daar kots ik op.
In sommige gevallen betaal je in aanschaf meer om bepaalde veelvoorkomende ziektes (op latere leeftijd) te voorkomen ja.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:55:48 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78133913
Je gaat toch niet 'blind' een goedkopere pup kopen, met het risico dat je een koopt met allerlei aangeboren afwijkingen?

Ik zou voor een vuilnisbakkie kiezen. Dat zijn sterke beestjes en er wordt minder mee geknoeid, want er wordt toch niet goed aan verdiend.
  PR/Manusje van alles donderdag 18 februari 2010 @ 11:58:38 #46
Toezicht is gezond!
pi_78133999
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:52 schreef yavanna het volgende:

[..]

Zou het niet meer om het niet stimuleren van broodfok gaan? Bij aankoop heb jij een 'geredde' pup, terwijl de ouders ergens weg creperen zonder liefde en zorg en dat jarenlang.

Een stamboom zegt mij heel weinig, maar in het geval van b.v. de Chihuahua zou ik daar wel voor gaan. Niet eens omdat een groot deel van de aangeboden Chi's geen Chi's zijn en de gezondheid vaak om te huilen is, maar omdat de kans dat stamboomloze Chi's uit de broodfok/handel afkomstig zijn bijzonder groot is en die handel wens ik nimmer te steunen!

Overigens zou ik ook elke stamboomfokker goed bekijken, want daar zitten ook baggerraars bij.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:54 schreef senesta het volgende:

[..]

In sommige gevallen betaal je in aanschaf meer om bepaalde veelvoorkomende ziektes (op latere leeftijd) te voorkomen ja.
Dat is ook zo ja. Broodfokkers moeten gewoon dood. Daar valt geen goed woord over te zeggen.

Het is ook zo dat je bij een goede fokker meer moet betalen en dat die dieren vaak gezonder zijn dan dieren die bij een broodfokker vandaan komt. Maar het zegt niets over de kwaliteit die jij zelf geeft aan het leven van het hondje. Of je hem nou in het asiel koopt bij een extreem dure fokker of via marktplaats. Je kan gewoon niet zeggen dat als je een goedkoop hondje koopt niets voor dat hondje overhebt of het niet waard bent om een hond te nemen.
pi_78134011
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:50 schreef senesta het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de stamboom, de stamboom is een bewijs van afstamming.

Maar als een fokker aangesloten is bij een rasvereniging moet hij aan bepaalde voorwaarden voldoen. Die voorwaarden zijn er om puppy/kittenkopers te beschermen maar ook de dieren. Zo mogen er maar een bepaald aantal nestjes met een teef/poes gefokt worden, moeten de ouderdieren op bepaalde erfelijke afwijkingen worden getest, moeten ze een bepaalde minimale leeftijd hebben voor ze bij de moeder weg mogen, etc etc. Als je dan toch valt voor een ras dan zijn het toch wel fijne dingen.

En nee, ik zeg niet dat een ras beter is maar kijk voor de gein eens op bijvoorbeeld marktplaats wat mensen nog vragen voor kruizingen van populaire rassen, dat loopt dan toch vaak nog in de honderden euro's, voor dieren die in een hoop gevallen niet eens fantsoenlijk ingeent en ontwormd zijn laat staan dat er verder naar gekeken is.
Ik dat het een beetje ligt aan wat voor soort hond je kiest. Er zijn veel rassen waarvan bekend is dat ze doorgefokt zijn, of bepaalde mankementen hebben. Dan is het natuurlijk raadzaam om iets meer uit te geven en de zekerheid te hebben om een gezond beestje.
Ikzelf heb thuis een labrador die absoluut niet raszuiver is, maar waar verder absoluut niets mis mee is.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_78134085
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:41 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Om advies om punt A, vervolgens pakt men punt P, en gaat daar maar op verder.
Dat was echt niet de enkele raad (of bemoeienis overigens) die ik heb gekregen. Ik heb er bepaalde redenen voor, en die hoef ik niet per se te delen, en daar hoeft men ook niet op in te gaan. Dat ik geen 1500 euro uit wil geven aan aanschafkosten betekent niet dat ik die hond niet kan onderhouden, ik hoop dat je dat nu eindelijk in ziet.

Ga nou maar niet meer mijn topic betrekken met deze, dankjewel.
Dit topic betrekt zich bij jouw topic, daar mag je Surveillancefiets voor bedanken. Ik heb overigens niet meer in jouw topic gereageerd nadat het gezeik begon, dus ik zou het op prijs stellen als je mij daar niet bij wil betrekken, dankjewel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:05:48 #49
19242 yavanna
Results may vary.
pi_78134185
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[..]

Dat is ook zo ja. Broodfokkers moeten gewoon dood. Daar valt geen goed woord over te zeggen.

Het is ook zo dat je bij een goede fokker meer moet betalen en dat die dieren vaak gezonder zijn dan dieren die bij een broodfokker vandaan komt. Maar het zegt niets over de kwaliteit die jij zelf geeft aan het leven van het hondje. Of je hem nou in het asiel koopt bij een extreem dure fokker of via marktplaats. Je kan gewoon niet zeggen dat als je een goedkoop hondje koopt niets voor dat hondje overhebt of het niet waard bent om een hond te nemen.
Dat laatste zegt inderdaad niets, ik vind het ook helemaal niet gek dat mensen geen 1000+ euro willen betalen voor een hond, dat vind ik ook 'te' prijzen. Alleen dan moet je bedenken wat kan dan wel en in het geval van de Chi word het dan helaas heel lastig als je geen broodfokpup, herplaatser of asielhondje wil.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2010 @ 12:06:32 #50
137949 Disana
pi_78134209
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Een dier kan ziek worden, een dier kan een pootje breken, ja dat kan. Maar moet ik daar dan nu al geld voor vrijmaken?

Ja dat vind ik wel. Je wilt niet voor een voldongen feit komen te staan als je dier ineens iets mankeert; je wilt dan gewoon naar de dierenarts kunnen gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')