Alsof die doorgefokte veel te dure honden geen ziektes/afwijkingen (kunnen) hebben...quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Moet ik perse een raszuiver hondje nemen? Omdat een niet raszuiver hondje wel eens extra ziektes kan hebben en dat het dan duurder is? Maar een dier uit het asiel waar van alles mis mee is kan dan wel weer? Want dat kost niets of zo.... Maar nee, koop vooral geen gezond hondje hoor want stel je voor dat het beestje ziek wordt.
juistum sterker nog door doelgericht fokken op rassen krijg je juist eerder honden met gezondheidsproblemen door een gebrek aan diversiteit in de genen enzo.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:15 schreef Volpez het volgende:
[..]
Alsof die doorgefokte veel te dure honden geen ziektes/afwijkingen (kunnen) hebben...
Nee, want dure honden hebben een maximum aan nestjes wat ze mogen krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:15 schreef Volpez het volgende:
[..]
Alsof die doorgefokte veel te dure honden geen ziektes/afwijkingen (kunnen) hebben...
Die eerste vind ik heel logisch en dat je daarnaast ook nog wat wil overhouden als prof. fokker, prima. Maar mij maak je echt niet wijs dat je aan een nest met (stel) 6 pups, 12.000 euro kwijt bent...quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:22 schreef RenRen- het volgende:
Fiets.
@ Sjeen, Ik denk allereerst de kosten die ze hebben voordat jij het hondje koopt, en daarna nog de populariteit of iets
Waarom wel?quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:22 schreef elfje. het volgende:
Maar waarom een hond uit een asiel geen nieuw/beter leven geven?
Dan heb je dus weer die populariteit die meespeelt, althans, dat denk ik dan. Kan me anders geen andere reden bedenken dat je voor een hond 1000 euro betaalt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Die eerste vind ik heel logisch en dat je daarnaast ook nog wat wil overhouden als prof. fokker, prima. Maar mij maak je echt niet wijs dat je aan een nest met (stel) 6 pups, 12.000 euro kwijt bent...
Je kiest gewon voor een pup en geen al oudere hond. Maar zou je die ook niet uit het asiel halen dan als die toch net pas een paar weken van de moeder af is?quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom wel?
Ik wil gewoon een hond die ik vanaf jongs af aan kan trainen zodat het mij bevalt. Het is heel nobel om dieren uit het asiel een huis te geven maar het lijkt mij niets. Ik wil een hond waar ik een ban mee op kan bouwen. Geen wellicht doodziek of getraumatiseerd dier. Zijn vast ook hele lieve beestjes. Maar niet voor mij. Waarom moet ik de fuck ups van iemand anders, (waarom zitten ze anders in het asiel) opvangen. Laat die mensen zelf maar verantwoordelijkheid nemen voor hun dier. Dat doe ik ook door het hele leven lang van het beestje voor hem of haar te zorgen.
Ok, maar ook met dure honden (die blijkbaar volgens allerlei standaarden gefokt zijn) is vaak iets mis.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:25 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Nee, want dure honden hebben een maximum aan nestjes wat ze mogen krijgen.
Je hebt het nu over doorgefokt en die zijn meestal de helft goedkoper.
Een echte modquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik wil een hond waar ik een ban mee op kan bouwen.
Onze hond zat in t asiel omdat haar baasje dement wasquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waarom wel?
Ik wil gewoon een hond die ik vanaf jongs af aan kan trainen zodat het mij bevalt. Het is heel nobel om dieren uit het asiel een huis te geven maar het lijkt mij niets. Ik wil een hond waar ik een ban mee op kan bouwen. Geen wellicht doodziek of getraumatiseerd dier. Zijn vast ook hele lieve beestjes. Maar niet voor mij. Waarom moet ik de fuck ups van iemand anders, (waarom zitten ze anders in het asiel) opvangen. Laat die mensen zelf maar verantwoordelijkheid nemen voor hun dier. Dat doe ik ook door het hele leven lang van het beestje voor hem of haar te zorgen.
Geen idee wat die kosten. Niemand weet dat. Dus daar gaat het juist ook over.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:27 schreef controlaltdelete het volgende:
kost een Jack Russel ¤ 2000? Wie beweert dan dat je persee een rashond moet nemen? Ik heb daar nooit last van verder moet iedereen dit zelf weten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |