abonnement Unibet Coolblue
pi_78223253
Nu Jacob (tijdelijk) zonder lichaam zit, ben ik wel benieuwd of ie als een white smokemonster gaat verschijnen. Het zwart-wit thema werd weer duidelijk aangehaald in de grot met de weegschaal, dus het lijkt me niet vreemd dat er naast een zwart ook een witte versie van het monster is.

Ik denk echt dat het jongetje dat verscheen Jacob is, net zoals het BSM ook in Alex kon veranderen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:11:35 #179
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_78224559
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:34 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik las in het vorige topic volgens mij van diverse mensen dat de nummers nu opgelost zijn, maar daar ben ik het nog niet mee eens.

De nummers komen oorspronkelijk uit een formule van een Italiaanse wetenschapper die het einde van de wereld probeerde te voorspellen. Dat de Losties toevallig juist die nummers hebben is volgens mij gewoon weer een voorbeeld van het feit dat die nummers overal op blijven duiken.

Voor mij zijn de nummers nu ook nog niet opgelost, ik ben er juist nog meer benieuwd naar waarom Jakob precies die cijfers aan die personen heeft gegeven die zijn blijven leven. En waarom Kate geen cijfer heeft. Als ze dat op het steeds opnieuw toevallig verschijnen van de nummers gaan gooien, ben ik teleurgesteld. Maar in Lost is niets toevallig, dus ik ga ervan uit dat dat nog wel uitgelegd gaat worden.
pi_78224836
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:08 schreef Rossdale het volgende:
"You can't kill him" gaat mijns inziens wel over Jacob. Het jongetje zegt het niet als een zin tegen Flocke "Foei! Je mag hem niet doden". Hij noemt een van de regels op "You know the rules. You can't kill him"

Als in: Spelregel 13: U zult u metgezel niet doden
Ben heeft Jacob een kopje kleiner gemaakt, niet MIB.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:48 schreef Symer het volgende:
Waar zijn oude lichaam gebleven is gaan we ongetwijfeld nog te zien krijgen.

De schrijvers zouden zijn monoloog van deze aflevering over hoe hij ooit een man was er niet ingestopt hebben als ze niet van plan waren ons te laten zien wat er dan gebeurd is waardoor hij ophield met een gewone man te zijn.
Ja inderdaad, ik verwacht nog wel MIB/Jacbo flashbacks .
Amen.
pi_78224913
strange series!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:26:53 #182
1234 HiZ
Istanbullu
pi_78226928
Was hier al langsgekomen dat Sawyer eigenlijk James Ford heet en dat James de engelse versie van Jacob is ?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 14:18:32 #183
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_78228625
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:26 schreef HiZ het volgende:
Was hier al langsgekomen dat Sawyer eigenlijk James Ford heet en dat James de engelse versie van Jacob is ?
en dat dus Sawyer de opvolger is?

wie is eigk de man met wie Jacob praatte? in s5e15 ofzo, op het strand. is dat nou de man in Locke's lichaam?
mundus vult decipi
pi_78229019
Hoi, al een hele tijd kom ik op Fok en lees ik mee op het forum. Ik heb me nu maar eens aangemeld, zodat ik ook mee kan discussiėren.

Gisteren de aflevering gezien op net5, weer een top ep! Over het moment dat het jongetje tegen MIB zegt: "You know the rules, you can't kill him". Ik ging er meteen vanuit dat dit op Jacob sloeg en dat denk ik nog steeds. MIB gaf wel het laatste zetje door Jacob in het vuur te trappen. Misschien is Jacob dus helemaal niet dood. Ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat we Jacob nog terug gaan zien (evt. in de persoon van 1 van de Losties).
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:00:06 #185
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_78229791
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:33 schreef Hoss het volgende:
Hoi, al een hele tijd kom ik op Fok en lees ik mee op het forum. Ik heb me nu maar eens aangemeld, zodat ik ook mee kan discussiėren.

Gisteren de aflevering gezien op net5, weer een top ep! Over het moment dat het jongetje tegen MIB zegt: "You know the rules, you can't kill him". Ik ging er meteen vanuit dat dit op Jacob sloeg en dat denk ik nog steeds. MIB gaf wel het laatste zetje door Jacob in het vuur te trappen. Misschien is Jacob dus helemaal niet dood. Ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat we Jacob nog terug gaan zien (evt. in de persoon van 1 van de Losties).
Welkom!

Houd er echter wel rekening mee dat wij de USA volgers zijn Oftewel, je leest hier alles woensdag al over de laatste uitzending. Een NL topic zwerft hier ook wel ergens op het forum rond. Maar, dan weet je dat in ieder geval
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:34:55 #186
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_78230698
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:28 schreef hoe-die-nie het volgende:
Nu Jacob (tijdelijk) zonder lichaam zit, ben ik wel benieuwd of ie als een white smokemonster gaat verschijnen. Het zwart-wit thema werd weer duidelijk aangehaald in de grot met de weegschaal, dus het lijkt me niet vreemd dat er naast een zwart ook een witte versie van het monster is.
Dat zou best cool zijn eigenlijk Dat zou dan ook teruggekoppeld kunnen worden aan toen Locke in seizoen 1 zei dat hij een "bright white light" zag[?]...
pi_78231011
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:26 schreef HiZ het volgende:
Was hier al langsgekomen dat Sawyer eigenlijk James Ford heet en dat James de engelse versie van Jacob is ?
Interessant

Ik heb ook even rondgekeken: 'Jack' is een archetypische naam voor de held in Engelse mythologie en was oorspronkelijk niets meer dan een nickname voor de naam 'John'. Die twee namen zijn dus eigenlijk 1 en dezelfde.

Misschien was dat vanaf het begin al een hint dat Jack en John eigenlijk hetzelfde representeren, hoe verschillend ze ook mogen lijken als man of science vs faith. In dat licht is vooral interessant dat Jack en Johns rollen omgekeerd zijn in de Alt tijdlijn. Daar is John de rationele die niet in wonderen gelooft en Jack degene van het geloof.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:18 schreef Gratau het volgende:
wie is eigk de man met wie Jacob praatte? in s5e15 ofzo, op het strand. is dat nou de man in Locke's lichaam?
pi_78231032
-dubbel-
pi_78231287
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:34 schreef Xurk het volgende:

[..]

Dat zou best cool zijn eigenlijk Dat zou dan ook teruggekoppeld kunnen worden aan toen Locke in seizoen 1 zei dat hij een "bright white light" zag[?]...
Kweenie, als ik weer even die wandschildering in gedachte neem: daar zien we duidelijk de gedaante van Smokey tegenover die Egyptische God zitten. Zelf denk ik eigenlijk dat Jacob andere powers dan MIB heeft.
Amen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:07:29 #190
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_78231539
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:45 schreef Symer het volgende:
Ik heb ook even rondgekeken: 'Jack' is een archetypische naam voor de held in Engelse mythologie en was oorspronkelijk niets meer dan een nickname voor de naam 'John'. Die twee namen zijn dus eigenlijk 1 en dezelfde.
Cool! Je zou echt denken dat de schrijvers dat expres zo hebben gedaan, het zou goed passen Alleen jammer dat Jack oorspronkelijk in de pilot zou sterven en volgens mij heette hij al Jack voordat ze besloten hem niet te laten vermoorden.
quote:
In dat licht is vooral interessant dat Jack en Johns rollen omgekeerd zijn in de Alt tijdlijn. Daar is John de rationele die niet in wonderen gelooft en Jack degene van het geloof.
Zeker interessant ja Maar volgens mij is Locke pas een 'man of faith' geworden op het eiland aangezien hij daar meteen al een wonder meemaakte - dat hij niet langer meer verlamd was. In alle flashbacks van hem op het vasteland komt hij meer over als een bittere man die pech heeft in alle soorten relaties.
Dus wat dat betreft vind ik het wel passen dat hij nog steeds niet in wonderen zou geloven als het vliegtuig niet gecrasht was.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:11:25 #191
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_78231631
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:45 schreef Symer het volgende:

[..]



ok, dat is dus MiB? maar als Jacob weet wat hij van plan is, om hem te vermoordden, waarom blijft hij zo kalm, vredig en vind het maar best?



en zegt hij nou hier:
'do you have any idea how they wanna kill you'
'we are gonna find a loophole'

dit betekent dus dat MiB bijgestaan wordt door andere personen, en meerdere mensen uit zijn op Jacob's dood?
mundus vult decipi
pi_78231793
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:11 schreef Gratau het volgende:

[..]

en zegt hij nou hier:
'do you have any idea how they wanna kill you'
'we are gonna find a loophole'

dit betekent dus dat MiB bijgestaan wordt door andere personen, en meerdere mensen uit zijn op Jacob's dood?
Hij zegt duidelijk "I".
Amen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:19:07 #193
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_78231840
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:17 schreef Jivis het volgende:

[..]

Hij zegt duidelijk "I".
ik vind het niet echt duidelijk
mundus vult decipi
pi_78231888
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:07 schreef Xurk het volgende:

[..]

Cool! Je zou echt denken dat de schrijvers dat expres zo hebben gedaan, het zou goed passen Alleen jammer dat Jack oorspronkelijk in de pilot zou sterven en volgens mij heette hij al Jack voordat ze besloten hem niet te laten vermoorden.
Is dat zo? Ik kan me alleen herinneren dat ze zeiden dat Michael Keaton de rol van het personage dat we nu kennen als Jack was aangeboden, maar dat hij dat afsloeg omdat hij meteen zou sterven. Ik weet niet of ze ooit expliciet gezegd hebben dat Jack ook de naam van dat personage zou zijn. Bovendien past 'Shepard' ook bijzonder goed bij de leider van de kudde dus zou het me niet verbazen als de naam Jack ook later bedacht is.
quote:
Zeker interessant ja Maar volgens mij is Locke pas een 'man of faith' geworden op het eiland aangezien hij daar meteen al een wonder meemaakte - dat hij niet langer meer verlamd was. In alle flashbacks van hem op het vasteland komt hij meer over als een bittere man die pech heeft in alle soorten relaties.
Volgens mij komt hij juist over als een bittere man omdat hij niet accepteert dat hij in een rolstoel zit, dat het wonder waar hij op wacht nog niet gebeurd is.

Volgens mij verliest hij al zijn hoop op en geloof in wonderen pas als hij ontslagen wordt door Randy.
pi_78232337
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:11 schreef Gratau het volgende:

[..]

ok, dat is dus MiB? maar als Jacob weet wat hij van plan is, om hem te vermoordden, waarom blijft hij zo kalm, vredig en vind het maar best?
"he knew that he was beaten." aldus Locke op dezelfde vraag van Ben.

Jacob zal er wel heilig in geloofd hebben dat dat zijn lot was en dat hij er toch niks aan zou kunnen doen.
pi_78232513
Ik begrijp niet echt waarom er steeds gezegd word dat ze veilig zijn in de tempel terwijl dat juist de plek is waar smokey steeds vandaan komt. En als het standbeeld de woonplaats van Jacob was waarom heeft ie dan weer een aparte grot waar ie alle namen van kandidaten heeft genoteerd.. vragen, vragen
pi_78232764
quote:
Dat schip aan de horizon is toch de 'Black Rock'?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:05:38 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_78233348
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:39 schreef hoe-die-nie het volgende:
Ik begrijp niet echt waarom er steeds gezegd word dat ze veilig zijn in de tempel terwijl dat juist de plek is waar smokey steeds vandaan komt. En als het standbeeld de woonplaats van Jacob was waarom heeft ie dan weer een aparte grot waar ie alle namen van kandidaten heeft genoteerd.. vragen, vragen
Volgens mij is dat gewoon de afstreeplijst van Smokey en niet van Jacob. Smokey cannot be trusted. Hij keek me ook iets te triomfantelijk toen hij die lijst liet zien.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:08:08 #199
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_78233432
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Dat schip aan de horizon is toch de 'Black Rock'?
Ik hoop dat we wellicht in de allerlaatste aflevering nou eindelijk eens te horen krijgen waarom de Black Rock daar ooit gestrand is.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_78233574
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik hoop dat we wellicht in de allerlaatste aflevering nou eindelijk eens te horen krijgen waarom de Black Rock daar ooit gestrand is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')