abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:25:13 #1
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_78098993
Geen bodyscan voor moslimvrouwen.
De FCNA (Fiqh Council of North America) bestaat uit moslimgeleerden die uitspraken doet over de sharia: het islamitisch recht. De recentste uitspraak van de FCNA wekt verbazing: moslims mogen niet door de lichaamsscanners die op vliegvelden worden ingezet om aanslagen te voorkomen. Ook Nederlandse moslims zijn onrust over de nieuwe lichaamsscanners. Abdulmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad: "Het is het gesprek van de dag en leeft heel erg onder onze achterban. Moslims willen niet dat hun vrouwen en dochters door de scan gaan. Moslims overwegen om niet meer te vliegen en gewoon met de auto te gaan". Een woordvoerder van de eenheid Terrorismebestrijding is kordaat: "Dit is niet ons probleem, wie moeite heeft met de scan hoeft er niet door. Men kan er steeds voor kiezen om zich te laten fouilleren". Volgens de Koran mogen mannen en vrouwen elkaars lichaam nu eenmaal niet naakt zien.

Ook in het Verenigd Koninkrijk zijn moslims niet mals voor de bodyscan. Hier zegt men onomwonden dat de reacties verschrikkelijk zullen zijn. Geen enkele gelovige moslim zal ooit verdragen dat een ongelovige zijn vrouw of dochter naakt ziet. Ook verenigingen die zich inzetten tegen eender welke pedofiele inmenging zweren het gebruik bij -18 jarigen af. Het nemen, kijken naar of bewaren van naaktbeelden van minderjarigen is volgens hen in elk geval verboden. Dat dit ook het verbod van eender welk medisch onderzoek inhoud, gaat aan deze heren voorbij. Het ziet er naar uit dat alle soorten fanatici zich de komende jaren heel hevig in de strijd tegen de bodyscan zullen gooien, zo ook in Israël. Daar zijn moslims en joden het voor één keer met elkaar eens. Blijkbaar gaat deze discussie voorbij aan de vraag: waarom zijn bodyscanners in godsnaam ingevoerd? Juist, om te beletten dat dit soort religieuze fanatici sterven om zo snel mogelijk bij hun 70 maagden in het hiernamaals te zijn.

Dit bericht is te vinden in tal van Belgische media, maar ik vind er geen terug in Nederland
En wat vinden we hier van ? TS's mening is dat die moslimvrouwen dan maar thuis moeten blijven
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_78099019
quote:
Moslims overwegen om niet meer te vliegen en gewoon met de auto te gaan
Probleem opgelost. Hebben we die scanners ook niet meer nodig.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_78099054
euhm... het is de jamba bodyscanner niet.
Alsof je door hun kleren kan kijken en hun premature tietjes kan zien

of wel ?
Voices tell me I'm the shit.
pi_78099100
Oja natuurlijk. Veiligheid is oh zo belangrijk, maar moet meteen vervallen als de bruine spenen van Fatima in beeld komen. Ik schijt op die lui, die bij elk voordeeltje gelijk moeten zijn en bij elk nadeel een uitzondering.
pi_78099111
Het moet niet gekker worden.
pi_78099123
Iedereen die bezwaar maakt hoeft niet door die scanner heen en wordt dan "handmatig" gefouilleerd. Topic van niks dus met de gebruikelijke intentie van plaatsen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:29:55 #7
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78099151
Wat een schijtartikel zeg

Ik versta dat protest maar al te goed, druist ernstig in tegen de privacy
pi_78099172
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:29 schreef gelly het volgende:
Iedereen die bezwaar maakt hoeft niet door die scanner heen en wordt dan "handmatig" gefouilleerd. Topic van niks dus met de gebruikelijke intentie van plaatsen.
Ja dus schieten die bodyscans hun doel volledig voorbij. Of denk je dat de dochter van kruidenbaard wel betast mag worden?
Het word tijd dat we dit soort clubs de rug toe keren.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:31:30 #9
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78099219
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:30 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ja dus schieten die bodyscans hun doel volledig voorbij. Of denk je dat de dochter van kruidenbaard wel betast mag worden?
Welke "clubs" , die van mensen die tegen een bodyscan zijn
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:32:43 #11
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78099262
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:30 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Geen bodyscan, niet fouilleren? Veel plezier met thuisblijven Dat is nu natuurlijk ook al zo als de metaaldetector afgaat.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78099265
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 17-02-2010 14:45:18 (blijf dan maar weg als je niets te melden hebt) ]
pi_78099312
quote:
En wat vinden we hier van ? TS's mening is dat die moslimvrouwen dan maar thuis moeten blijven
1. Jezus waar slaat dit nou weer op dan.. Ze maken ook overal problemen over....
2. Gaan zij lekker met de auto een of andere oceaan/zee oversteken
3. Moslims zijn zelf de oorzaak dat er strengere maatregelen genomen moeten worden.

Wat ik hieruit begrijp kijkt deze scanner dus gewoon door je kleren heen?
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:34:13 #14
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78099368
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:32 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Geen bodyscan, niet fouilleren? Veel plezier met thuisblijven Dat is nu natuurlijk ook al zo als de metaaldetector afgaat.
Ja, ik snap z'n punt dan ook niet helemaal. Alsof moslima's nu niet gefouilleerd worden. Ze hebben echter, net als veel andere vrouwen (en mannen) bezwaar tegen een scan die door hun kleren heen kijkt. En terecht lijkt me.
pi_78099409
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Welke "clubs" , die van mensen die tegen een bodyscan zijn
Clubs van mensen die overal een uitzondering moeten zijn en boehoe doen. Oa. deze FCNA, maar CIDI mag van mij ook wel weg.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:36:06 #17
97643 misteriks
pi_78099414
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:29 schreef gelly het volgende:
Het gaat me eerder over de debiele tegenargumenten. Deze gaan ervan uit dat alle controleurs achter zo'n scherm pedoseksuele gevoelens hebben, en een fetisj voor moslimvrouwen...
We lopen hier met 6miljard mensen, met min of meer dezelfde lichaamsbouw... Alleen de moslims moeten zich wederom onderscheiden door het als groep niet te willen aanvaarden
pi_78099431

omfg ze maken hier ook echt een probleem van
pi_78099452
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:32 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Naieve gedachte om te denken dat mensen dan thuisblijven. In Nederland zal de CGB wel weer gaan tieren.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:37:19 #20
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_78099458
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:36 schreef misteriks het volgende:

[..]

Het gaat me eerder over de debiele tegenargumenten. Deze gaan ervan uit dat alle controleurs achter zo'n scherm pedoseksuele gevoelens hebben, en een fetisj voor moslimvrouwen...
We lopen hier met 6miljard mensen, met min of meer dezelfde lichaamsbouw... Alleen de moslims moeten zich wederom onderscheiden door het niet te willen aanvaarden
fout! Er is heel wat protest tegen, zeker niet alleen van moslims
pi_78099470
eiglijk zou niemand er mee akkoord moeten gaan. dus als we allemaal ervoor kiezen om gefouilleerd te worden, dan schaffen ze het ook wel weer af, want om iedereen te fouilleren is is ook leuk .

ik laat em dan dus ook gewoon fouilleren. niet omdat ik bang ben dat ze me naakt zien, dat kan me persoonlijk nix schelen. maar wel dat ik het onnuttig vind. wat is de volgende stap?
newb
pi_78099497
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:37 schreef Beregd het volgende:

[..]

Er wordt hier toch echt alleen namens enkele Moslims geprotesteerd.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:38:40 #23
97643 misteriks
pi_78099521
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:37 schreef Beregd het volgende:

[..]

ik had net m'n bericht 'n beetje aangepast. Dat is mijn punt nl.
pi_78099594
Als of die mensen achter zo'n schermpje zitten te geilen op bodyscan plaatjes of je gaan uitlachten om je kleine piemel of je dikke reet
Wat heb je nou liever, even door een scan of handmatig gefolieerd worden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:40:24 #25
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78099598
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:37 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Naieve gedachte om te denken dat mensen dan thuisblijven. In Nederland zal de CGB wel weer gaan tieren.
Denk jij dat de beveiliging zegt "Oh, je bent moslim. Dan mag je doorlopen zonder controle."? Als jij de scan en de fouillering weigert kun je echt thuisblijven hoor. Dat is nu ook al zo overigens.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')