abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78096417
Zo beter leesbaar?

Hierbij mijn wensen voor een nieuwe PC. In verband met mijn vorige posting. Een zaak gaat dat voor mijn in elkaar zetten. Heb ik nog belangrijke dingen over het hoofd gezien of vergeten?

Hierbij mijn wensen voor een computer op een rijtje:

Het volgende heb ik al:

Geluidskaart: Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1 PCI
Extra af te lezen (oude) harde schijf: SATA Maxtor DiamondMax 21, 250 GB
Monitor: Samsung SyncMaster 710V

Wensen:
Behuizing: Cooler Master CM 690 Zwart, of Cooler Master Centurion 590 of Cooler Master Elite 334 Zwart

Software:
Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit)
Microsoft Office 2007 (Basic, OEM, NL).
Adobe Photoshop Elements 8 NL (PC)
Microsoft Works 8.
Nero

DVD writer +/-
AMD processor 64 dual core of quad core.
moederbord:
8 x USB 2
3 x PCI
1 x PCIe voor videokaart.

Géén toetsenbord,géén muis.
Harde schijf 1 of 1,5 of 2 TB
4 GB RAM
Videokaart 256 MB passieve koeling
Totaal < EUR 900,-.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bluezman op 17-02-2010 20:07:06 ]
pi_78096755
tip, bij een 32 bit versie van windows, max 2 GB ram erin stoppen.

2+ GB Ram, werkt alleen met 64 bit versie's
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:30:04 #3
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_78096759
Ik heb geprobeerd je post te lezen, maar ik kom er niet doorheen. Sorry.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_78097084
Je laat je pc bouwen bij een zaak, en geeft al aan dat je vaste onderdelen wilt hebben.
Maar daarna staat alles zo door elkaar dat er weinig mensen iets van kunnen maken.

- Wat wil je nu precies
- Wat staat volgens jou al vast en waarvoor heb je hulp nodig
- Geef de link van die zaak (als je aan hun vast wilt houden)
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_78097149
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef Elcadarn het volgende:

Onzin, 32bits werkt tot een max van 4GB, waarbij er t/m 3,2GB direct geadresseerd kan worden (en daarom zie je dus ook dat een systeem met 4GB een een x86 OS maar 3,2GB weer geeft). 2GB is geen probleem, maar ga je over de 3GB dan is een x64-OS wel aan te bevelen, al is 't alleen maar met het oog op de toekomst
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef Bart het volgende:
Ik heb geprobeerd je post te lezen, maar ik kom er niet doorheen. Sorry.
Sluit ik me wel bij aan... ben redelijk snel afgehaakt
pi_78098409
dit is wel wat voor je DAW PC, is dit wat
+usb hub + licenties voor de progs ben je klaar
:]
pi_78099665
Ah, de OP is aangepast, nu kunnen we er wat mee

Wat kleine opmerkingen / aanpassingen:
- Zoals aangegeven, 4GB geheugen is de voorkeur een x64-OS dus niet de 32-bits die je hier aangeeft.
- 8 USB-aansluitingen kom je niet vaak tegen; kan je niet af met wat minder aansluitingen en er een USB-hub tussen harken?
- Wat wil je met je pc gaan doen? Een advies mbt hardware is natuurlijk afhankelijk van wat je ermee wilt. Videokaart en processor moeten wel matchen met je eisen.
- Heb je nog voorkeuren voor merken mbt mobo en video?
pi_78101719
900 euro voor een dergelijke pc is echt belachelijk veel geld.
Ik heb nu een pc te koop die ongeveer deze specs heeft die ik weg doe voor 300 euro.
tip: De nieuwe i5 processors van Intel zijn fantastisch wat prijs-kwaliteit betreft. En waarom wil je officiele programmas zoals adobe 7 en works die ontzettend duur en verouderd zijn? Daarom heeft jesus torrents uitgevonden!
pi_78101968
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:32 schreef willmuij het volgende:
900 euro voor een dergelijke pc is echt belachelijk veel geld.
Ik heb nu een pc te koop die ongeveer deze specs heeft die ik weg doe voor 300 euro.
tip: De nieuwe i5 processors van Intel zijn fantastisch wat prijs-kwaliteit betreft. En waarom wil je officiele programmas zoals adobe 7 en works die ontzettend duur en verouderd zijn? Daarom heeft jesus torrents uitgevonden!
Works is cheapass en wordt vaak meegeleverd voor weinig tot niets, en TS wil Adobe Elements 7...ik zou zelf voor v8 kiezen, maar 7 is ook nog best acceptabel. Elements is qua prijs ook nog wel te doen. Zo gek is het dus niet van TS. Ik snap alleen niet helemaal waarom TS works nog wil hebben naast Office, en waarom er geen knappe virusscanner in is opgenomen. Als er nou iets is waar je dan toch voor wilt betalen, dan is een virusscanner wel 1 die bovenaan mn lijstje staat.
zelf hou ik 't ook bij de nieuwsgroepen hoor, maar als je dan toch legaal bezig wilt zijn is 't helemaal geen gekke lijst
pi_78102315
quote:
Works is cheapass en wordt vaak meegeleverd voor weinig tot niets, en TS wil Adobe Elements 7...ik zou zelf voor v8 kiezen, maar 7 is ook nog best acceptabel. Elements is qua prijs ook nog wel te doen. Zo gek is het dus niet van TS. Ik snap alleen niet helemaal waarom TS works nog wil hebben naast Office, en waarom er geen knappe virusscanner in is opgenomen. Als er nou iets is waar je dan toch voor wilt betalen, dan is een virusscanner wel 1 die bovenaan mn lijstje staat.
zelf hou ik 't ook bij de nieuwsgroepen hoor, maar als je dan toch legaal bezig wilt zijn is 't helemaal geen gekke lijst
als jij wilt betalen voor slechte en verouderde software terwijl je betere gratis kunt krijgen moet je dat vooral doen.
pi_78102632
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:46 schreef willmuij het volgende:

[..]

als jij wilt betalen voor slechte en verouderde software terwijl je betere gratis kunt krijgen moet je dat vooral doen.
wat is er precies slecht en veroudert dan aan 't lijstje van TS??
Windows 2007 - Up to date
Office 2007 - Up to date (nieuwe versie komt eraan, maar zit nog vol bugs; ik zou ook voor 2007 kiezen nu)
Adobe Elements 7 NL - Niet de nieuwste, maar qua prijs / pakket verhouding geen gekke keus
Works 8 - is me ook een raadsel maar kost een scheet en 2 knikkers; als TS daar blij van wordt... 't kost m de kop niet
Nero - Is aanschaf-waardig (zeker met de nieuwe beveiligingen en de enorme hoeveelheid versies met virussen die er op 't net rond gaan) en kost ook niet echt de hoofdprijs. Zijn wel prima gratis alternatieven voor zoals burnaware overigens.

Dus wat is er dan precies heel vreemd aan?? TS wil kennelijk legaal aan 't werk en misschien heeft hij daar wel een goede reden voor; bijvoorbeeld als je het ding ook zakelijk wilt gaan gebruiken, waar het wel op lijkt gezien de lijst van software, is het best logisch dus
pi_78113643
Photoshop Elements was niet helemaal goed opgezocht. Ik heb het nu veranderd in Adobe Photoshop Elements 8 NL. Dat Works zit erbij omdat ik soms .xlr (Works spreadsheet) bestanden ontvang en die volgens mij niet kan openen met Excel. Ik wil het inderdaad zakelijk gaan gebruiken (webdesign). De computer hoeft niet geschikt te zijn voor Game gebruik.
pi_78120826
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:18 schreef Bluezman het volgende:
Photoshop Elements was niet helemaal goed opgezocht. Ik heb het nu veranderd in Adobe Photoshop Elements 8 NL. Dat Works zit erbij omdat ik soms .xlr (Works spreadsheet) bestanden ontvang en die volgens mij niet kan openen met Excel. Ik wil het inderdaad zakelijk gaan gebruiken (webdesign). De computer hoeft niet geschikt te zijn voor Game gebruik.
Gooi er dan voor die paar tientjes ook effe een virusscannertje tegenaan; da's wel redelijk essentieel dan.
Maar dat houdt dus in dat je op je pc ook de mogelijkheid moet gaan krijgen voor te backuppen neem ik aan?
Had je daar al rekening mee gehouden?? Misschien iets van usb-sticks oid, maar je kan ook denken aan een portable hd bijvoorbeeld.
pi_78391813
Voor hardware nieuwe computer heb ik volgende prijzen:

Moederbord: Asus M4N78-PRO
- Videokaart: onboard; NVIDIA GeForce 8300
- Geluid: onboard; 8 kanaals high definition
- Lan: onboard; Gigabit aansluiting.
- USB: 12x 2.0; 8 in het midden, 4 achter.
- Uitbreidingslots; 1 x PCIe 2.0 x16
2 x PCIe x1
3 x PCI 2.2
Processor: AMD Phenom II X2 550, 2x 3.1Ghz
Geheugen: Kingston 2gb DDR2 800Mhz
Harddisk: samsung 1 TB s-ata II
DVD RW Samsung s-ata
Behuizing: Coolermaster CM 690 zwart met 430W 12cm fan PSU

Totaal bedrag incl. BTW EUR 450,-

en de andere prijs:

Moederbord MSI K9A2 CF-F Socket AM2+ ( Crossfire )
Processor AMD Athlon-II X4 620 QuadCore
Koelers AMD Cooler
Geheugen 4 GB DDR2 800
HardeSchijf (Sata II) Maxtor 1 TB SATAII, 7200rpm 300
Videokaarten GeForce 8400GS 256MB DDRII PCIe,TV-out,DVI
Computer Kasten ATX Midi Tower Laqué
Voedingen X-Gear 400watt (8cm FAN)
FDD & Card Reader Internal USB 2.0 Card Reader 30-in-1
DVD / Blu-Ray ( ReWriter ) NEC 20x DVD +/- RW ( SATA,Dual Layer )

Totaal incl. BTW: EUR 438,-

Wat zou beter zijn? Ik twijfel nog of ik een silent videokaart erin zal zetten. Is een silent kaart beter wanneer je een optimale combinatie wil hebben van stil én behoorlijke koeling? Ik hoef niet te gamen met de computer.
pi_78392309
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:18 schreef Bluezman het volgende:
Dat Works zit erbij omdat ik soms .xlr (Works spreadsheet) bestanden ontvang en die volgens mij niet kan openen met Excel.
.xlr bestanden kan je prima opnenen in Excel. Andersom gaat echter niet.
So we just called him Fred too
  woensdag 24 februari 2010 @ 14:22:48 #16
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78392406
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Gooi er dan voor die paar tientjes ook effe een virusscannertje tegenaan; da's wel redelijk essentieel dan.
Waarom? Er zijn prima gratis virusscanners te krijgen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78393723
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waarom? Er zijn prima gratis virusscanners te krijgen.
Omdat de gratis virusscanners imho toch nog niet zo goed zijn als dat vaak beweert wordt; regelmatig dat ik machines tegen kom die toch geinfecteerd zijn ondanks dat er bijvoorbeeld AVG op stond. Ik vertrouw die dingen niet genoeg om er zakelijk mee aan de gang te gaan, en daarnaast kun je op een gratis virusscanner niet tot nauwelijks aanspraak maken op support (let wel, aanspraak maken; dat is wat anders dan "je krijgt er geen support op").
Daarbij ben je al met een behoorlijk bedrag aan de knutsel; een licentie voor anti-virus software kost je 50 tot 100 euro.... tja, dat kan dan ook nog wel eraf lijkt me.
pi_78393831
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:56 schreef kroegtijger het volgende:
Omdat de gratis virusscanners imho toch nog niet zo goed zijn als dat vaak beweert wordt;
En Microsoft Security Essentials, die je gratis bij Windows 7 krijgt (kunt downloaden)?
pi_78394599
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:59 schreef Piles het volgende:

[..]

En Microsoft Security Essentials, die je gratis bij Windows 7 krijgt (kunt downloaden)?
Wordt al beter, maar ben daar ook nog niet 100% over te spreken... Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld een McAfee Enterprise of TrendMicro of zelfs Symantec Corporate 10, dan is Microsoft leuk op weg, maar nog niet zover.

Da's ook logisch, aangezien de grote ondernemingen zoals Symantec en McAfee hele teams erop hebben zitten voor outbreak-prevention en ontwikkeling van cleaning-methoden en de gratis aanbieders, zoals dus AVG en (in mindere mate) microsoft kunnen dat gewoonweg niet doen omdat het anders niet meer rendabel is. Die bedrijven bestaan niet uit sociaal oogpunt maar om winst te maken; de investeringen willen ze dus zo klein mogelijk houden omdat de inkomsten uitsluitend uit reclame e.d. bestaat en niet uit licenties.
pi_78669051
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef Elcadarn het volgende:

HOAX
heb 4gb in mijn 32bit versie van Vista en het word allemaal herkend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')