abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:04:32 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78435156
Dan zou ie dus nu wel genoeg gehad hebben Na zn avondeten krijgt ie meestal ook nog een fles geloof ik.
pi_78435197
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:04 schreef LadyBlack het volgende:
Dan zou ie dus nu wel genoeg gehad hebben Na zn avondeten krijgt ie meestal ook nog een fles geloof ik.
Qua melk denk ik wel ja, maar gewoon een beetje water kan natuurlijk nooit kwaad.
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:06:52 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78435269
Da's waar. Uit de gloednieuwe fles van de DA want papa was vergeten de fles mee te geven
Dus met kind in de buggy maar even naar de winkel gelopen, wel raar om in je eigen straat ineens met een baby te lopen
pi_78436312
Ruben zet voorzichtig pasjes los! Gisteren vanpapa naar mij toe ennu net van de salontafel naar de bank los oversteken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_78441555
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:06 schreef LadyBlack het volgende:
Da's waar. Uit de gloednieuwe fles van de DA want papa was vergeten de fles mee te geven
Dus met kind in de buggy maar even naar de winkel gelopen, wel raar om in je eigen straat ineens met een baby te lopen
Drinkt je oppaskindje nog uit een echte fles dan?

En Ruben, wat goed!
  donderdag 25 februari 2010 @ 17:34:19 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78443868
Euh, ja vandaag in elk geval is dat laat? Hij drinkt thuis ook nog uit een gewone geloof ik, zoeen die in een s-bochtje loopt. Hij heeft ook een tuitbeker maar ik geloof niet dat hij daar vaak drinken uit krijgt.
pi_78444042
Nahja, het is wel goed de fles te vervangen voor een normale beker, rietjesbeker of een tuitbeker maar of dat perse nu al moet weet ik eigenlijk niet. Mila krijgt helemaal geen fles meer.
pi_78445027
Leander heeft nooit een fles gehad. Die is van de borst overgestapt op tuitbekers met een zachte tuit (nuby) en toen op gewone tuitbekers. Gewone bekers vindt hij nog moeilijk. Het lukt wel als ik hem voorhoudt, maar anders niet.
pi_78445064
Elin ook niet, die wilde ze ook niet. Ditto voor tuitbekers..dus ze drinkt uit een normale beker of uit een rietje
pi_78445391
Merel drinkt nog steeds 's morgens een papfles

De rest van de dag uit een tuitbeker.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:06:18 #161
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_78447152
Ruben wat goed!

voor alle leuke filmpjes!
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:55:59 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_78448956
Goe zo Ruben!

Fee drinkt uit een (niet anti lek) tuitbeker of uit een gewone beker. Maar echt heel erg geïnteresseerd om te drinken is ze niet, ze wil vooral spelen met het water (sputteren enzo).
  donderdag 25 februari 2010 @ 20:12:42 #163
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78449714
Ruben, wat goed

Lennon drinkt alleen nog uit een tuitbeker, ik die kan zonder en met anti-lek.
Make love, not war ☮
pi_78451428
Ruben drinkt uit alles wat hijin zijn handen krijgt. lek,antilek(lekt ook want hij sluit zijn onderlip niet goed aan) glas, beker, zachte tuit,fles,borst,washandje. Hij is zo anders dan Emma wat dat betreft, als hij de keus krijgt tussen beker water en borst dan kiest hij overdag vaak voor beker. Mij best want weer 4 jaar hoeft niet van mij. Hij drinkt trouwens ook rustig van Emma haardiksapof van de multivruchten, als hij het niet lekker vind loopt het gewoon zijn mond weer uit

Zo nu even hyperen! Gisteravond wasik het avondgedoe zat. Ruben valt aan de borst in slaap en met de grootste omzichtigheid leggen wehem dan in zijn eigen bed. Als hij dan weer wakker werd ging hij weer aan de borst of mee naar beneden. Daardoor was ik vaak als nog de hele avond met hem bezig. Gister heb ik hem in zijn bed laten liggen en heb hem over zijn rug geaait en voor hem gezongen. Een half uur later sliep hij.
Vandaagging hij slapend in bed,na een half uur was hij wakker maar ik heb weer hetzelfde gedaan. 10 minuten!
Had ik al gezegd dat ik trots op ons ben?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 25 februari 2010 @ 20:55:07 #165
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_78451935
Wat een leuke filmpjes zag ik voorbij komen

Ruben gaat aan de wandel! en nu ook zelf lekker gaan slapen in zijn bedje

Maarten was vandaag nog koortsig, veel geslapen, weinig gegeten en (helaas) ook weinig gedronken. Hij ging huilend zijn bedje in, maar na even bij hem gebleven te zijn, is hij wel gaan slapen. Met het naar bed gaan trouwens geen koorts meer, hopelijk gaat het nu weer de goede kant op met 't manneke
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_78452580
Elodie hoe knap je met je vorkje eet en als dat niet gaat met de vingers

Voor alle filmpjes met die lieve strompelende kindjes. Dat is echt heel schattig. Ik vind dat kruipen al zo mooi, als die gaat lopen ben ik er vast nog enthousiaster over.

Fijn dat Maarten langzaam wat opknapt. Even beter worden en dan eet en drinkt die vast ook weer goed.

Jelief wat goed dat het met Ruben zo goed gaat met slapen gaan. Wij doen ook hetzelfde als die niet wil slapen: aaien en zingen. Dat helpt altijd wel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 februari 2010 @ 21:59:58 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_78455577
ik ben echt gemakzuchtig ben ik bang .. jan drinkt soms uit een antilektuitbeker, maar meestal uit de fles

oh en ik ben zo kwaad op mezelf .. Jan wilde niet slapen, continu huilen, alles geprobeerd, van dentinox tot extra fles melk, erbij blijven zitten, ernaast gaan liggen .. niets hielp .. uiteindelijk weer met hem op het grote bed gaan liggen, toen hij echt kei en keiheird aan mijn haar trok (de tranen stonden in mijn ogen van de pijn) en vervolgens trok hij mijn lip zowat in tweeën .. ik schreeuwde echt keihard auuuuuuuuuu.. kind helemaal overstuur natuurlijk. Die heb ik toen in de woonkamer maar aan papa gegeven en ben zelf gaan roken in de tuin (op blote voeten en in trainingsbroek + tshirt, meer niet) om te kalmeren. Vervolgens jan maar een schone luier gegeven en een zetpil .. en nu is hij, god verhoede dat hij opnieuw begint, al een minuut of tien stil.. waarom kon ik mijn geduld niet gewoon bewaren ipv zo hard te moeten schreeuwen Ik kreeg voor ik jan de laatste keer op bed legde, nog wel een kus van hem gelukkig .. maar ik kan wel janken
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:16:04 #168
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78456465
Ik zou er niet te zwaar aan tillen, DJMO, ik zou waarschijnlijk ook gillen als mijn lip in tweeën getrokken werd. Maar ik kan me wel voorstellen dat je jezelf er niet lekker bij voelt. Je hebt toch het idee dat je als moeder altijd perfect moet zijn, en altijd geduldig, en altijd lief e.d.. Maar helaas, je bent een mens.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 februari 2010 @ 22:26:40 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_78457069
mjah, ik kan me niet herinneren dat yolanda ook al zoveel kracht had GWS .. Jan kan gewoon soms echt onbedoeld hardhandig (agressief lijkt het wel) zijn .. en dat doet gewoon pijn. Ik baal ervan dat ik mijn geduld heb verloren, maar het is gebeurd. Het word hoog tijd dat er hier een huisdier in huis komt, bij de hond die afgelopen weekend mee was op het weekendje weg was hij namelijk wél lief en zacht en kusjesgevend en aaiend en al .. misschien dat een huisdier het effect heeft dat hij met zijn kracht om leert te gaan.... maar dan twijfel ik tussen een kat en hond (kat is goedkoper, hond = natuurlijk hondenbelasting) en kattenbak heb ik nog van onze vorige kat. een kat daarentegen kan gemeen krabben ..
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 25 februari 2010 @ 22:34:58 #170
12913 GreatWhiteSilence
pi_78457573
Een hond kan gemeen bijten. Kun je het niet aan zien komen, en dan zijn hand afweren, en duidelijk NEE zeggen? Het heeft natuurlijk geen zin als hij lief is tegen een hond of kat, en een uur later alsnog jouw haar uit je hoofdhuid trekt. Hier is mijn man trouwens vaak het slachtoffer, ik ben zelf gewoon goed in het ontwijken van grijpgrage handjes.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:36:19 #171
114177 Diaan73
pi_78457654
DJMO iedereen kan weleens een keertje uitschieten toch, je hebt hem toch geen pijn gedaan? Hij moet ook gewoon weten dat wat hij doet ook niet kan. Je bent ook een mens. Als Lennon mij zo'n pijn zou doen, ook al is het niet opzettelijk, zou ik misschien ook wel uitvallen. Misschien schrikt ie er ook wel zo van, dat ie het niet weer doet.

Wat betreft kat... tja ligt ook wel aan de kat natuurlijk en wat je je kind met de kat laat doen. Als een kind aan de staart trekt oid kan ik me voorstellen dat een kat daarop - terecht - reageert. Onze katten hebben al die 13 maanden nog niet een keer naar Lennon uitgehaald, terwijl hij soms ook wel wat hardhandig kan zijn.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 februari 2010 @ 22:41:53 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_78458004
Normaal kan ik het zelf ook wel ontwijken GWS maar in het vrijwel donker op bed met mijn hoofd naast dat van hem om hem in slaap te sussen dus niet En dat was dus wat niet alleen mij opviel, maar tijdens dat weekend was hij ook tegen mij zachter zeg maar, omdat hij continu het voorbeeld van de hond in zijn omgeving had denk ik. Nu hij die niet meer heeft, vervalt hij in zijn oude streken ...

Diaan, ik wil dan voor een kitten gaan, of iig niet ouder dan een half jaar. En ik ben zelf met katten opgegroeid, kon en kan dr mee lezen en schrijven. Ik hoop dat jan dat van mij geerfd heeft ...

donderdag 25 februari 2010 @ 22:50:08 #173
12913 GreatWhiteSilence
pi_78458530
Hmm, dan komt het misschien door de borstvoeding dat ze mijn haar nooit grijpt. Ze ligt natuurlijk altijd een verdieping lager...
pi_78469589
Seb trekt niet aan mijn haren. daar is het te kort voor. Hij is meer van brillen van je hoofd trekken. en dat mag hij dus niet. Ik ben al vaak boos op hem geworden ben omdat hij heel gemeen kneep of sloeg of zo. Me schuldig voelen doe ik nauwelijks, het is een natuurlijke reactie dat je auw of iets roept wanneer iemand je pijn doet. Seb raakt daar overigens niet overstuur van, die lacht dan heel evil En hij is echt enorm sterk Maar mama wint toch al-tijd

Over bekers en flesje, Seb drinkt overal uit. Flesjes, tuitbeker met harde tuit, zachte tuit en gewone beker, maar dat laatste zelf doen mag hij alleen als hij nergens meer heen hoeft Hij dronk ook gewoon uit een flesje toen ik nog borstvoeding gaf, was geen enkel probleem.

[ Bericht 6% gewijzigd door Estrys op 26-02-2010 09:43:44 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_78469796
elin mept in mn gezicht, en geloof me maar dat ik wel eens AU gil

gisteren beet ze in mn arm..tandafdrukjes staan er nog in..dat was ook een au.
en ze knijpt regelmatig loeihard in mn tiet

dus ja, volgens mij heeft iedereen dat wel eens
pi_78469840
lacht Elin dan ook zo? Kleine duivel is het soms die van ons
pi_78469944
Ja,die lokt mijn reactie wel uit ja.. dat is het jammere, AUUUUUUUUUUUUUUUU is hilarisch
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 februari 2010 @ 09:50:33 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_78469996
ik denk dat hij vooral zo huilde omdat ik cht nog nooit zó hard au gegild heb laten we hopen dat hij het nu idd niet weer doet.. overigens is hij nu wel ontzettend aan t knuffelen en kusjes geven, duss mss schuldgevoel ?

Trouwens Estrys, wat mij te binnen schoot, Seb is toch altijd zo beweeglijk met aankleden enzo? Draagt hij nog rompertjes of onderbroekjs en hemdjes? Dat laatste is nl echt een aanrader. Jan heeft ze ook (maat 92 past hem prima). Hij hoeft in principe alleen nog te liggen voor de luier zelf, de rest kan gewoon staand. Scheelt me een hoop ergernis!

vrijdag 26 februari 2010 @ 09:56:46 #179
12913 GreatWhiteSilence
pi_78470157
Annicka heeft dat slaan, knijpen en bijten dus echt niet *spreekt een bezwering uit tegen de wet van Fok*. Als ze de katten aait is ze altijd wel iets te enthousiast dus dat komt aardig richting slaan, maar ik corrigeer haar door haar hand te pakken en dan mee te aaien, terwijl ik 'aaaaaiii' zeg. Haar woord voor kat is dus 'aaaaiii' En ze begrijpt nu ook hoe het moet, al wordt ze soms iets te enthousiast en moet ik haar weer even voordoen hoe het moet.
pi_78470243
Hier ook geen knijpen en dergelijke, maar hij heeft wel eens heel hard in mijn borst gebeten toen hij nog BV kreeg. Hij wist dat bijten niet mocht.
Toen heb ik bewust héél hard in zijn gezicht getoeterd. En ja, hij schrok en hij huilde.
En hij heeft het nooit weer gedaan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 februari 2010 @ 10:00:41 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_78470259
Jan kent ook het worod aaaiii (en hij doet sinds een dag of twee een koe na , naar dat v-tech ding dat in de box hangt) maar hij weet dus ook het dat het aaai bij het gebaar hoort zeg maar, als hij nl wél voorzichtig wil doen (hetzij bij ons, dan wel bij de hond zoals het afgelopen weekend) dan zegt hij dus ook echt aaaiii terwijl hij probeert te aaien

vrijdag 26 februari 2010 @ 10:03:41 #182
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_78470336
Pfff... ik heb hier een kereltje, dat zich momenteel íets beter voelt, en probeert op knopjes te drukken van de laptop, zodat ik mijn berichtje zo ongeveer weer opnieuw kan typen

Maarten doet ook wel eens wat, wat mijn reactie 'au' ontlokt, en net als Elin, vindt hij het dan alleen maar heel erg leuk...

Hij voelt zich nu ietsjes beter, maar heeft vannacht erg liggen spoken en koortsig zijn... hij heeft dan ook tussen ons in geslapen, en daardoor heb ik niet erg rustig geslapen.
Vanmorgen koorts gemeten, en die was 39,4 en hij wilde niets eten, niets drinken tot ik zijn tuitbeker drinken in een gewone beker overschonk en deze dronk hij zo, met hulp, op... Daarna heeft hij ook bijna een (gepureerde) peer op. En nu is hij dus op kattenkwaad uit, toch wel een teken dat hij zich iets beter voelt
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:04:36 #183
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_78470357
Maarten kent ook het woord 'aai' wel, alleen past hij het niet zo heel veel toe, terwijl wij consequent samen de poes aaien etc.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:33:31 #184
12913 GreatWhiteSilence
pi_78471246
Ze is trouwens wel een dramaqueen:
*krijgt geen aandacht: huil*
Ik kijk haar verbaasd aan(ik herken haar aandachtshuil)
*gluurt tussen de oogleden door naar mij:huil*
Ik kijk haar nog steeds verbaasd aan
*kijkt mij aan: huil*
*geeft op en speelt verder*
pi_78471333
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:50 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat hij vooral zo huilde omdat ik cht nog nooit zó hard au gegild heb laten we hopen dat hij het nu idd niet weer doet.. overigens is hij nu wel ontzettend aan t knuffelen en kusjes geven, duss mss schuldgevoel ?

Trouwens Estrys, wat mij te binnen schoot, Seb is toch altijd zo beweeglijk met aankleden enzo? Draagt hij nog rompertjes of onderbroekjs en hemdjes? Dat laatste is nl echt een aanrader. Jan heeft ze ook (maat 92 past hem prima). Hij hoeft in principe alleen nog te liggen voor de luier zelf, de rest kan gewoon staand. Scheelt me een hoop ergernis!
Ik heb alleen nog maar van maat 92 gezien en wat ik er van gezien heb is dat echt veel te groot. Van broek heeft hij nog steeds maatje 74 en dan alleen met knoopsgat elastiek anders zakken ze van zijn kont. Rompers aantrekken gaat prima staand hoor
pi_78471932
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ze is trouwens wel een dramaqueen:
*krijgt geen aandacht: huil*
Ik kijk haar verbaasd aan(ik herken haar aandachtshuil)
*gluurt tussen de oogleden door naar mij:huil*
*kijkt mij aan: huil*
*geeft op en speelt verder*

Hier staat muziek op en Leander danst en klapt door de kamer en hij klapt een keurige vierkwartsmaat
Echt nauwelijks ernaast.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 februari 2010 @ 11:43:39 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_78473830
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:35 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb alleen nog maar van maat 92 gezien en wat ik er van gezien heb is dat echt veel te groot. Van broek heeft hij nog steeds maatje 74 en dan alleen met knoopsgat elastiek anders zakken ze van zijn kont. Rompers aantrekken gaat prima staand hoor
zeeman (lekker goedkoop ook ) heeft kleine, dan wel stretch 92. Ik ben overgestapt omdat rompers (maat 86/92) te krap waren. een beetje plasluier en de knoopjes sprongen open. En ik vond ze irritant aantrekken omdat jan ook zo beweeglijk is.

vrijdag 26 februari 2010 @ 12:02:15 #188
114177 Diaan73
pi_78474749
Lennon heeft nog gewoon rompertjes maat 74/80 aan... met gemak... kleding wordt nu een beetje 80/86.

Fijn dat het wat beter gaan met Maarten
Make love, not war ☮
pi_78475399
elin draagt ook met gemak 74/80 rompers

kleding zit wat krap dus maat 80 dat is wat ruim, 86 is veeeeeeul te groot
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:25:55 #190
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_78475724
Maarten draagt ook nog 74/80 rompers, waarvan sommigen al ietsjes krap worden, en anderen nog goed zitten. Een enkele keer draagt hij een 86/92 romper, maar die zijn wel aan de ruime kant.

Kleding zitten we in 80 en soms in 86.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 februari 2010 @ 12:31:25 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_78475976
Voor mijn gevoel is jan ook aan de lange kant hoor, 74 is gewoon echt te klein, broeken zitten we in 80, truieen/shirts soms in 80 (moet het wel ruim vallen) maar meestal in 86. en ondergoed dus 92. (hij was de laatste keer 80cm bij het meten op het cb)

vrijdag 26 februari 2010 @ 12:33:29 #192
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_78476060
Maarten is idd korter dan Jan, hij was eind januari met meten 78 cm.
pi_78476501
M. was 81 cm in januari, ik schat hem nu een halve tot een hele cm langer. Hij draagt rompers 86/92, die zitten ruim, mouwen zijn wel wat lang. Shirts maat 80, soms 86, broeken maat 80. En hij past nu in zijn goodmoodjumpsuit maat 86/92!
pi_78477206
Leander was bij het meten de laatste keer 82 CM, maar hij zit qua rompers gewoon nog in 80 en soms 86. Niks te klein aan. Nog nooit een opengesprongen romper gehad

Maar hij was bij het wegen ook nog net geen 9 KG, misschien is dat het
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 februari 2010 @ 13:16:37 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_78477847
Jan's middenlijf zal wwel langer zijn dan gemiddeld dan

pi_78477967
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:02 schreef freecell het volgende:
Leander was bij het meten de laatste keer 82 CM, maar hij zit qua rompers gewoon nog in 80 en soms 86. Niks te klein aan. Nog nooit een opengesprongen romper gehad

Maar hij was bij het wegen ook nog net geen 9 KG, misschien is dat het
Is dat niet veeeeul te licht?
pi_78478358
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:16 schreef DJMO het volgende:
Jan's middenlijf zal wwel langer zijn dan gemiddeld dan
Dat kan natuurlijk ook nog
Leander heeft lange benen
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:18 schreef Raissa het volgende:

[..]

Is dat niet veeeeul te licht?
Mweh, iets onder het lijntje.
Even plaatje zoeken

Dat hij afbuigt bij de laatste komt doordat hij daarvoor echt een week goed ziek was geweest.
CB maakt zich nog geen zorgen, hij is actief en verder kerngezond
pi_78479116
Seb is gewoon erg slank, heeft hij van zijn moeder Maar wel irritant dat alle broeken van zijn kont zakken terwijl het in lengte te kort begint te worden. Dus dan is het maat 80 en strak aansnoeren met knoopsgatelastiek. Maar rompers gaat nog prima ondanks zijn beweeglijkheid. Ik denk dat een hemd steeds uit zijn broek zou gaan, dat is ook maar irritant
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:47:57 #199
12913 GreatWhiteSilence
pi_78479166
Annicka heeft dat broek-van-de-kont-zakt-syndroom ook. Bretels zijn de oplossing.
pi_78479832
Knoopsgatelastiek is hier voldoende
Het vet dát hij heeft zit op z'n kont geloof ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')