Je noemt zelf al een geldig argument, vind ik. Je voelt je onzeker door de manier waarop je praat, dat lijkt me toch reden genoeg om een verwijsbrief te krijgen. Maar dat hangt wel helemaal van je dokter af. Niet geschoten is altijd mis. Mocht je dokter het er niet mee eens zijn dan lijkt het me dat je alsnog op eigen initiatief een afspraak bij een logopedist kan maken, alleen moet je het geld er dan voor over hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:03 schreef southboy het volgende:
Ik ben bang dat de huisarts zoiets heeft van, waarvoor moet je worden doorverwezen?
Ik moet later in mijn baan veel presenteren en ik ben dan ook bang dat ik afgerekend wordt op hoe ik praat. Ik weet ook niet hoe ik het heb aangeleerd, ik wil er liever gewoon vanaf!
Nou dan leg je heel het verhaal aan hem/haar uitquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:03 schreef southboy het volgende:
Ik ben bang dat de huisarts zoiets heeft van, waarvoor moet je worden doorverwezen?
Ik moet later in mijn baan veel presenteren en ik ben dan ook bang dat ik afgerekend wordt op hoe ik praat. Ik weet ook niet hoe ik het heb aangeleerd, ik wil er liever gewoon vanaf!
Gewoon vragen aan je huisarts.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:03 schreef southboy het volgende:
quote:De reguliere behandelingen logopedie vallen volledig onder de basisverzekering. Behandeling van dyslexie of taalontwikkelingsstoornissen (door dialect en anderstaligheid) valt daar niet onder en wordt dus niet vergoed.
Meestal niet, nee. Wat er precies wel en niet verzekerd wordt verschilt natuurlijk per verzekering.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:17 schreef Leandra het volgende:
Waarom zou je niet gewoon een afspraak met een logopedist kunnen maken?
Omdat het zonder verwijsbrief van de huisarts niet vergoed wordt door de verzekering?
[..]
Wat er uit de basisverzekering vergoed wordt verschilt natuurlijk niet.... de verschillen zitten in de aanvullende verzekering. Maar het kan best zo zijn dat die geen logopedie vergoeden omdat die in de noodzakelijke gevallen al volledig vergoed wordt uit de basisverzekering.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:21 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Meestal niet, nee. Wat er precies wel en niet verzekerd wordt verschilt natuurlijk per verzekering.
In zoverre kan een logopedist er iets aandoen door je bepaalde klanken/uitspraken af te leren of tequote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:55 schreef southboy het volgende:
Hallo allemaal,
ik heb niet zo'n zeer een probleem met praten, maar meer de manier HOE ik praat. Ik ben zelf homo,
maar dit is ook te horen aan hoe ik praat. De laatste tijd erger ik me er steeds meer aan, omdat ik
soms niet eens meer tegen vreemde mensen durf te praten, zonder er bij na te denken dat ze gelijk
door zullen hebben dat ik homo ben. Ik heb dus in feite eigenlijk 'zo'n homoaccentje'.
Nu wil ik daarvoor naar logopedie gaan. Wat ik me af vraag is of een logopedist hier wat aan kan doen?
Het liefst zou ik via een verwijsbrief van de huisarts naar logopedie gaan. Iemand tips?![]()
En HIER gaat het dus fout met onze huidige gezondheidszorg. De macht ligt bij de verzekeraars en niet meer bij de patienten. Een verzekeraar mag niet bepalen of jij ergens zorg voor nodig hebt, dat moeten ze aan de mensen in het veld overlaten.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:48 schreef Dipkip het volgende:
Anders bel je eerst je verzekering op om te vragen in welke gevallen ze wel en niet logopedie vergoeden. Als ze het vergoeden hoef je niet langs je huisarts en als ze het niet vergoeden verandert de huisarts daar ook niks aan. Tenminste zo werkt het bij psychologie wel
Huisarts: "wat een onzin, dat valt niet onder gezondheidszorg, ik begrijp het probleem en het is natuurlijk prima om een logopedist te consulteren, maar je mag het dan zelf betalen".quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:56 schreef Esmerallda17 het volgende:
Dan bel je de huisarts en dan vraag je aan hem
"Kan de logopedie mij helpen om een normaal accent te krijgen? Ik vind mezelf nogal homo achtig praten en dat wil ik niet, dit stoort mij in mijn dagelijks leven"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |