ik heb ook een mops,en hij is echt de liefste grappigste hond ever!
hij is ook echt super lief,wordt altijd tegen m gegromd door andere honden en ze happen ook altijd naar m,
waarom weet ik niet..hij wil zelf altijd alleen maar spelen maar er zijn maar heel weinig honden
die met hem willen spelen:(
volgens de dierenarts komt dat omdat een mopshond moeilijk te "lezen" is.
ik dacht altijd dat t kwam omdat hij zoveel knort (niet gromt!)
maar dat is dus kennelijk niet zo,het komt omdat zn ogen in een rare stand staan zei
de dierenarts.
maar ondanks dat ie al zo vaak si aangevallen en naar m wordt gegromd heeft ie nog noooooooit
terug gegromd,of sowieso gegromd naar een hond,of gehapt of wat dan ook,
hij blijft gewoon zoooooo lief altijd!
hij snurkt de hele dag door en als t bijv warm is buiten kan ik er ook niet zo lang mee wandelen want dan krijgt ie t echt benauwd,dus vooral in de schaduw blijven en hele korte wandelingen in de zomer.
echt t enige minpunt aan Sjonnie ( zo heet ie

) is dat ie echt heeeeeeeeeeel erg verhaart..
niet een beetje erg,maar echt KEI erg!de hele dag door,t hele jaar door!
en nu niet denken: ja alle honden verharen,dat hoort erbij..
want dan vergis je je echt..
wij hebben vroeger thuis altijd honden gehad(tekkel,yorkshire terrier en de groenedaeler van mn tante kwam ook vaak over de vloer) en toen ik samen ging wonen had mn toenmalige vriend 3 staffords,en later hebben we nog een tijd voor een sharpei gezorgd..die verhaarden met zn allen bij elkaar in een week nog niet,wat Sjon

in een dag verhaart!
ik heb dus een beige en die hebben echt een dikke dubbele vacht die blijft verharen,FOREVER!
denk er goed over na of je hier wel zin in hebt,als je zwarte kleding aan hebt,en je mopsje loopt langs je been,dan zit je helemaal onder,kan je nagaan wat er met je bank gebeurt als je een stoffen bank hebt..
als je m aait dan vliegen de haren in t rond en zit je helemaal onder,op schoot
nemen is daarom ook niet altijd fijn...
en als je kleine kinderen hebt die kruipen dat zal echt vervelend zijn.
misshcien hebben wij wel gewoon een beetej pech gehad met Sjonnie want zelfs de hondenkapster zegt dat ze nog nooit een hond heeft gezien die zoveel verhaart:(
maar ik hou zoveel van da beestje,ik zou m nooit meer kwijt willen..
maar als ik van te voren had geweten dat ie zo erg zou verharen,dan had ik m niet gekocht
sorry voor t lange verhaal,nog 1 ding:mopsen zijn de liefste leukste grappigste vriendelijkste hondjes ever!
en dan vooral Sjonnie