abonnement Unibet Coolblue
pi_78050586
Ik ben voornemens een Mopshondje aan te schaffen. Mijn partner en ik komen allebei uit een gezin met honden en willen nu graag een samen. We zijn uitgekomen op een Mopshond omdat ons appartement niet zo heel erg groot is en we dit gewoon een leuk hondje vinden. Zijn er hier mensen op Fok die een Mops hebben?

We hebben veel over de Mopshond gelezen maar ik wil graag nog wat meer ervarings informatie zeg maar en ook graag weten waar jullie dan de Mopshond vandaan hebben.

Thanks.
Haters gonna hate.
pi_78055590
Yep wij hebben een mopshond! Als je meer info wilt, kan je eens kijken op www.pugs.nl/forum
Een ding wil ik je wel alvast zeggen...ga aub een pup kopen bij een fokker via de rasvereniging of zoek daar naar een herplaatster of in het asiel.
Onze mops komt bij de fokker "Van Shaka's Royal Kraal" vandaan. Zij is aangesloten bij de rasverening Commedia. http://www.commedia-mopshond.nl/

Wat wil je nog meer weten? Het zijn naar mijn mening 1 van de leukste honden. Ze zijn klein (nou ja de mijne weegt 12 kilo ) maar wel stoer. Boos op ze worden is soms moeilijk omdat je moet lachen om de bekken die hij kan trekken. Ze verharen vaak wel meer en vaker dan andere honden, maar dit is voornamelijk bij de beige kleur. Deze hebben een dubbele vacht die bij een zwarte mops ontbreekt. Wij voeren de honden en katten vers vlees en dat helpt wel bij het stoppen van verharen. Althans...ze verharen minder dan dat ze op brokken zouden doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Taiga op 16-02-2010 14:11:51 ]
pi_78055821
Ik ben zo verliefd op die beestjes
Echt leuk dat je er een gaat kopen

sorry beetje offtopic
Ja en dus?
pi_78056321
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:04 schreef Taiga het volgende:
Yep wij hebben een mopshond! Als je meer info wilt, kan je eens kijken op www.pugs.nl/forum
Een ding wil ik je wel alvast zeggen...ga aub een pup kopen bij een fokker via de rasvereniging of zoek daar naar een herplaatster of in het asiel.
Onze mops komt bij de fokker "Van Shaka's Royal Kraal" vandaan. Zij is aangesloten bij de rasverening Commedia. http://www.commedia-mopshond.nl/

Wat wil je nog meer weten? Het zijn naar mijn mening 1 van de leukste honden. Ze zijn klein (nou ja de mijne weegt 12 kilo ) maar wel stoer. Boos op ze worden is soms moeilijk omdat je moet lachen om de bekken die hij kan trekken. Ze verharen vaak wel meer en vaker dan andere honden, maar dit is voornamelijk bij de beige kleur. Deze hebben een dubbele vacht die bij een zwarte mops ontbreekt. Wij voeren de honden en katten vers vlees en dat helpt wel bij het stoppen van verharen. Althans...ze verharen minder dan dat ze op brokken zouden doen.

Ik was idd van plan om die bij een Fokker te kopen en die Fokker die jij noemt heb ik ook al gezien bij Commedia. Je hebt daar dus goede ervaringen mee? Mag ik jou vragen wat jouw Mops gekost heeft? Heb je een mannetje of vrouwtje? Heb je een beige of een zwarte Mops? Ik zou graag voor een beige gaan ik vind die donkere snoet zo mooi. En ze knorren zo lief!
Haters gonna hate.
pi_78057187
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:25 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik was idd van plan om die bij een Fokker te kopen en die Fokker die jij noemt heb ik ook al gezien bij Commedia. Je hebt daar dus goede ervaringen mee? Mag ik jou vragen wat jouw Mops gekost heeft? Heb je een mannetje of vrouwtje? Heb je een beige of een zwarte Mops? Ik zou graag voor een beige gaan ik vind die donkere snoet zo mooi. En ze knorren zo lief!
Goed dat je wel bij een erkende fokker wilt kopen. Het blijven levende beesten natuurlijk, maar er wordt zovaak bij broodfok gekocht en daarna zeuren dat het hondje ziek is ofzo. En niet weten wat ze eigenlijk die moederhond aan doen.

Wij hebben een beige reutje genaamd Bram. Voor de kosten ofzoiets zou ik als ik jou was gewoon contact opnemen met een fokker. Je kan dan altijd wat afspreken om er een keer langs te gaan. Dan zie je bijna alle honden die ze hebben en kan je ze het hemd van het lijf vragen over het ras en hun filosofie over het fokken. Op de beide sites die ik je gaf is heel veel info te vinden. Ook over de gezondheidsrisico's van mopsen zoals benauwdheid en oogbeschadingen. Ook vind je veel info over de verzorging van de mops.

Bedenk ook hoe je het gaat doen als jullie beiden werken. Een hond kan je natuurlijk niet te lang alleen laten en zeker geen pup. Dus hou daar ook rekening mee.
pi_78057878
Thanks voor de info! Mijn partner is prof sporter dus die is maar een paar uur per dag weg, 4 uur max. Dus dat zit wel goed. In de avond en ochtend ben ik er dus altijd. Als de pup komt nemen we allebei wel omstebeurt vrij om de pup op te voeden. Met vakanties kan de Mops of mee of ik breng deze bij mijn ouders waarvan mijn moeder de hele dag thuis is
Haters gonna hate.
pi_78060013
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:04 schreef CyclingGirl het volgende:
Thanks voor de info! Mijn partner is prof sporter dus die is maar een paar uur per dag weg, 4 uur max. Dus dat zit wel goed. In de avond en ochtend ben ik er dus altijd. Als de pup komt nemen we allebei wel omstebeurt vrij om de pup op te voeden. Met vakanties kan de Mops of mee of ik breng deze bij mijn ouders waarvan mijn moeder de hele dag thuis is
Lijkt me mooi geregeld zo inderdaad!
Dus, ga eens de sites af van de mopsenfokkers en misschien kan je ook eens een show bezoeken bij jou in de buurt. Ook daar vind je vaak fokkers en kan je ook veel vragen en veel zien!
Op de site van commedia staat volgens mij een agenda met de komende shows.
pi_78060196
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:30 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben voornemens een Mopshondje aan te schaffen. en.

Thanks.


Wordt die hond die vaak in allerlei Disney films aangehaald
met een Spaanse stem alsof het een chihuahua is?

Lelijk van knapheid en dan heb ik liever een Shar pei
75 topics = FIN
pi_78091844
Ik ga as zaterdag kijken bij de Fokker in Capelle aan den IJssel
Haters gonna hate.
pi_78091901
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga as zaterdag kijken bij de Fokker in Capelle aan den IJssel
Spannend!! Heel veel plezier!
  woensdag 17 februari 2010 @ 14:44:54 #11
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_78099777
Mopshonden
Wij zijn ons ook al een tijdje aan het bedenken over een mopshond. Maar aan de andere kant is een Engelse Bulldog ook heel leuk. Daar zit de twijfel heel erg in.
Ik woon nu nog thuis maar het is de bedoeling dat ik hem ga meenemen als ik op korte termijn het huis uit ga. Waar ik evt ga wonen is een appartement boven een winkel waar mijn vader zelfstandig gaat beginnen en ik buiten mijn studie-uren om ook in bezig ben, dus er is altijd wel iemand in de buurt.

Het zijn beide gezellige en gemoedelijke honden wat ik al zo had gelezen maar deze hondjes kwijlen niet zo veel als een Engelse Bulldog toch?
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_78100558
Mopshondjes zijn haske leuk. Heb ze zelf overigens niet..
pi_78100859
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:44 schreef LeonH het volgende:
Mopshonden
Wij zijn ons ook al een tijdje aan het bedenken over een mopshond. Maar aan de andere kant is een Engelse Bulldog ook heel leuk. Daar zit de twijfel heel erg in.
Ik woon nu nog thuis maar het is de bedoeling dat ik hem ga meenemen als ik op korte termijn het huis uit ga. Waar ik evt ga wonen is een appartement boven een winkel waar mijn vader zelfstandig gaat beginnen en ik buiten mijn studie-uren om ook in bezig ben, dus er is altijd wel iemand in de buurt.

Het zijn beide gezellige en gemoedelijke honden wat ik al zo had gelezen maar deze hondjes kwijlen niet zo veel als een Engelse Bulldog toch?
Onze mops slijmt nooit. Een mops is wel een stuk lichter en kleiner dan een engelse bull volgens mij.

Dit is onze mops Bram;


En met de kerst


[ Bericht 15% gewijzigd door Taiga op 17-02-2010 15:19:15 ]
pi_78101152
Een beetje Engelse Bull daar past 2x een Mopshond in. Zijn wel lieve Lobessen die Engelse bulls maar ik vind een Mopsje toch leuker.
Haters gonna hate.
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:39:45 #15
284887 _appeltje_
snoep verstandig!
pi_78135227
ik heb ook een mops,en hij is echt de liefste grappigste hond ever!
hij is ook echt super lief,wordt altijd tegen m gegromd door andere honden en ze happen ook altijd naar m,
waarom weet ik niet..hij wil zelf altijd alleen maar spelen maar er zijn maar heel weinig honden
die met hem willen spelen:(
volgens de dierenarts komt dat omdat een mopshond moeilijk te "lezen" is.
ik dacht altijd dat t kwam omdat hij zoveel knort (niet gromt!)
maar dat is dus kennelijk niet zo,het komt omdat zn ogen in een rare stand staan zei
de dierenarts.
maar ondanks dat ie al zo vaak si aangevallen en naar m wordt gegromd heeft ie nog noooooooit
terug gegromd,of sowieso gegromd naar een hond,of gehapt of wat dan ook,
hij blijft gewoon zoooooo lief altijd!
hij snurkt de hele dag door en als t bijv warm is buiten kan ik er ook niet zo lang mee wandelen want dan krijgt ie t echt benauwd,dus vooral in de schaduw blijven en hele korte wandelingen in de zomer.
echt t enige minpunt aan Sjonnie ( zo heet ie ) is dat ie echt heeeeeeeeeeel erg verhaart..
niet een beetje erg,maar echt KEI erg!de hele dag door,t hele jaar door!
en nu niet denken: ja alle honden verharen,dat hoort erbij..
want dan vergis je je echt..
wij hebben vroeger thuis altijd honden gehad(tekkel,yorkshire terrier en de groenedaeler van mn tante kwam ook vaak over de vloer) en toen ik samen ging wonen had mn toenmalige vriend 3 staffords,en later hebben we nog een tijd voor een sharpei gezorgd..die verhaarden met zn allen bij elkaar in een week nog niet,wat Sjon in een dag verhaart!
ik heb dus een beige en die hebben echt een dikke dubbele vacht die blijft verharen,FOREVER!
denk er goed over na of je hier wel zin in hebt,als je zwarte kleding aan hebt,en je mopsje loopt langs je been,dan zit je helemaal onder,kan je nagaan wat er met je bank gebeurt als je een stoffen bank hebt..
als je m aait dan vliegen de haren in t rond en zit je helemaal onder,op schoot
nemen is daarom ook niet altijd fijn...
en als je kleine kinderen hebt die kruipen dat zal echt vervelend zijn.
misshcien hebben wij wel gewoon een beetej pech gehad met Sjonnie want zelfs de hondenkapster zegt dat ze nog nooit een hond heeft gezien die zoveel verhaart:(
maar ik hou zoveel van da beestje,ik zou m nooit meer kwijt willen..
maar als ik van te voren had geweten dat ie zo erg zou verharen,dan had ik m niet gekocht
sorry voor t lange verhaal,nog 1 ding:mopsen zijn de liefste leukste grappigste vriendelijkste hondjes ever!
en dan vooral Sjonnie
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:41:57 #16
284887 _appeltje_
snoep verstandig!
pi_78135290
heb al es eerder geprobeerd een foto te plaatsen maar lukt me steeds niet..misschien ga ik t zo nog 's proberen,Sjonnie is zo knap,die moet je zien
pi_78137816
Ik wil Bram knuffelen. Echt mooi!
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:08:05 #18
284887 _appeltje_
snoep verstandig!
pi_78138050


als t goed is staat hier nu een foto..
pi_78138427
Hij is super!!
Haters gonna hate.
pi_78138630
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:00 schreef CyclingBoy het volgende:
Ik wil Bram knuffelen. Echt mooi!
Haha ja daar is hij gek op! Nou ja, niet altijd...een mops is gek op eten, dus dat gaat voor. Maar hij zou wel alles doen voor een koekie!

Zaterdag kan je met zoveel mopsen tegelijk knuffelen, dat je het liefst 10 mopsen tegelijk wilt.
Bram komt daar ook vandaan. Officieel heet hij Barabee van Shaka's Royal Kraal.
pi_78138640
Wat heeft die een lekker bekkie zeg appeltje!
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:36:32 #22
284887 _appeltje_
snoep verstandig!
pi_78139014
leuk is ie he
maar Bram is ook echt een kei mooie mops
Sjon heeft geen stamboom maar we noemen hem hier ook wel Baron Sjon van Puffeltjes-Broeck
wordt Bram ook zo vaak aangevallen door andere honden trouwens?
dat ze heel blij op m afkomen maar zodra ze dichtbij m zijn dat ze dan opeens agressief worden en gaan grommen en happen?
pi_78139175
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:36 schreef _appeltje_ het volgende:
leuk is ie he
maar Bram is ook echt een kei mooie mops
Sjon heeft geen stamboom maar we noemen hem hier ook wel Baron Sjon van Puffeltjes-Broeck
wordt Bram ook zo vaak aangevallen door andere honden trouwens?
dat ze heel blij op m afkomen maar zodra ze dichtbij m zijn dat ze dan opeens agressief worden en gaan grommen en happen?
Nee hoor, Bram heeft daar geen problemen mee. We hebben nog een stafford thuis en dat is ook nooit een probleem geweest.
pi_78139950
Ik heb al een naam voor onze Mops.
Haters gonna hate.
pi_78140025
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 15:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb al een naam voor onze Mops.
Oeh vertel! Wordt het een reu of een teef?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')