abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78129925
Ik heb is in het zuiden van Limburg een Pinpas gevonden met 150 euro op de chipknip.
De hele dag daar geweest, maar geen politie tegengekomen.

Thuisgekomen ff op google gezocht op de naam incl woonplaats, en ja hoor..
De eigenaar gebeld, en die kwam ff 150km rijden voor een pasje.
Wel een fles wijn voor gekregen (die ik weer weggeven heb, aangezien ik dat niet drink)
Opzich wel grappig, want die meneer was super blij en verrast dat ik het gevonden had, en ook hem gevonden had..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_78141075
Moet zeggen dat ik nog nooit iets kostbaars gevonden heb. Wel eens dat ik teveel terug kreeg in de supermarkt ofzo, maar daar zeg ik niks van
En een keer een autosleutel die midden op straat lag (met niemand in de buurt), die heb ik afgegeven bij de politie.
  donderdag 18 februari 2010 @ 18:40:25 #153
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_78149653
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:54 schreef wise het volgende:

[..]

nee, mijn porto moeten ze gewoon terug geven met inhoud. Beetje mijn geld meenemen
Anders som denk ik daar anders over. Maar goed, mensen verschillen.
They see me trollin', they hatin'....
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_78155314
Het hangt eigenlijk een beetje af van wat ik vind
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 20:59:55 #155
45833 crew  Fogel
pi_78156494
Als iets 100% ontraceerbaar is, bv een los briefje van 20¤ wat rondwaait, dan hou ik dat zelf. In alle andere gevallen zorg ik ervoor dat het bij de rechtmatige eigenaar terecht kan komen.

Iets simpels als iemand die een tube tandpasta in de winkelwagen heeft laten liggen: dan geef ik dat bij de kassa af ipv dat ik het eerst in de auto leg alvorens de winkel in te gaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78159507
Gewoon teruggeven. Als postbode ooit een brakke telefoon gevonden, waarin ik geen nummer kon vonden, omdat het sneeuwde deze maar even op een paaltje gelegd zodat hij misschien duidelijker te zien was als iemand even terug zou komen lopen oid.
pi_78168563
Ik stond een keer in de rij bij de pinautomaat en toen stonden er twee vrouwen achter me.
Die ene vrouw vertelde aan die ander vrouw dat weer een andere vrouw (volgen jullie het nog? )
een AH tas had gevonden, op klaarlichte dag.

Thuisgekomen bleek er 50.000 euro in te zitten

die vrouw heeft die tas keurig naar de politie gebracht, ik moet bekennen dat ik toen wel even
dacht, nah... dat was vast niet van een zielig oud vrouwtje ik weet niet of ik die tas wel naar
de politie had gebracht

dat is toch heeeeeeel verleidelijk of niet?

vrijdag 19 februari 2010 @ 00:30:41 #158
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78168636
Als zo'n geldbedrag niet binnen een bepaalde tijd wordt opgehaald, krijg je het toch alsnog?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78168671
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 00:30 schreef wonderer het volgende:
Als zo'n geldbedrag niet binnen een bepaalde tijd wordt opgehaald, krijg je het toch alsnog?
ik heb geen idee eigenlijk...
  vrijdag 19 februari 2010 @ 03:11:31 #160
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_78170860
Ik ben tè eerlijk met dit soort dingen. Altijd teruggeven of naar gevonden voorwerpen brengen. Laatst op de kermis liet een meisje 20 euro vallen. Ik zie dit als enige blijkbaar, raap het op en ren naar dr toe. Ze keek nogal verbaasd dat ik het geld teruggaf, blijkbaar komt het hedendaags niet veel meer voor
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_78170877
Tja je wilde natuurlijk sjans met die chick.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 03:42:05 #162
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_78171044
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 03:15 schreef DrDentz het volgende:
Tja je wilde natuurlijk sjans met die chick.
nee ( of eigenlijk wel) want ze had een vriend

tevens heb ik alles wat ik tot nu toe ben kwijtgeraakt teruggekregen, daarom geef ik het zelf ook terug.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_78171264
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 00:30 schreef wonderer het volgende:
Ja, na een jaar, behalve als de vondst minder dan ¤ 450 waard was en je hem bij de politie (of gemeente) afgegeven hebt. Daarmee zou je namelijk afstand hebben gedaan van je rechten als vinder, en de politie mag de vondst dan na drie maanden verkopen of weggeven.

Let op het verschil tussen aangeven en afgeven van een vondst. Aangeven (d.w.z. de vondst melden) is verplicht, maar afgeven meestal niet. Afgifte is alleen verplicht als dat in de Algemene Plaatselijke Verordening staat, of als het om identiteitspapieren of militaire artikelen (d.w.z. staatseigendommen) gaat. In andere gevallen kun je de vondst gewoon thuis houden, en dat is dus vooral verstandig als hem om een gevonden voorwerp ter waarde van minder dan 450 euro gaat. Als je een duurder voorwerp afgeeft en niemand claimt het, krijg je na een jaar een brief thuisgestuurd of jij eigenaar wilt worden.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 04:44:01 #164
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_78171287
ligt eraan wat tel en pasjes geef ik wel terug, geld gaat hier heen behalve als iemand het letterlijk voor mij verliest ofzo
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_78171334
Ik heb een paar jaar geleden een fotocamera op een Franse parkeerplaats gevonden. Kon hem daar nergens afgeven, bovendien leek het me ook geen plek om terug te komen. Op de camera was een filmpje te zien van een danstraining in het nederlands.

Meegenomen naar huis dus, camera als gevonden op marktplaats (nee, niet voor de verkoop ) en gevondenvoorwerpen.nl oid gezet. Bij nakijken van het type was ie zo'n 500-600 euro waard en nieuw. Ging zelf nog even googlen en zo kwam ik al heel snel op een dansschool die dat weekend/week een danstraining in Frankrijk had georganiseerd. Filmpje op hun site van het vorige jaar kwam overeen met de ruimtes die in de filmpjes voorbij kwamen. Dansschool gemaild en zo eigenaar gevonden. Was wel grappig om te doen

Maar als ik niemand had kunnen vinden, dan had ik hem zelf gehouden uiteindelijk. Ik wil best moeite investeren om de eigenaar op te sporen, maar naar de NLse politie brengen terwijl je het in Frankrijk hebt gevonden leek me niet zo nuttig

Een portemonnee, telefoon, pasjes ed zal ik ook altijd terug willen bezorgen, zolang het mogelijk is om de eigenaar op te sporen. Vind ik echter een tientje op straat zonder verdere aanwijzingen, dan stek ik het in mijn zak.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 05:41:03 #166
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_78171408
Wat ik mij altijd af vraag (misschien al behandeld in het topic maar hoe kan je nou aantonen dat een bepaald bedrag van jou is? Pinbonnetje is geen bewijs lijkt mij.... en zeggen dat je 40.000 euro hebt verloren ook niet want dat nieuwtje gaat snel rond. Eigenlijk alleen videobeelden ofzo?
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_78171512
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 05:41 schreef L-IS het volgende:
Wat ik mij altijd af vraag (misschien al behandeld in het topic maar hoe kan je nou aantonen dat een bepaald bedrag van jou is? Pinbonnetje is geen bewijs lijkt mij.... en zeggen dat je 40.000 euro hebt verloren ook niet want dat nieuwtje gaat snel rond. Eigenlijk alleen videobeelden ofzo?
Tijdstip opnemen, afgifte. daarbij is een bankrekeningafschrift die je haast op elk moment bij je bank kan opvragen ook weleens handig Bij die bank om zo laat opgenomen.
Redacted
pi_78172526
Ik zou alleen het geld eruit pakken en de rest bij de eigenaar afleveren.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 09:01:57 #169
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78172620
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:40 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

They see me trollin', they hatin'....
Nee hoor
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 09:09:12 #170
42184 crew  DaMart
pi_78172752
Ik ben te eerlijk om het te houden als de eigenaar traceerbaar is. Je hoopt zelf immers ook altijd dat de vinder je spullen teruggeeft als je ze verloren bent.

Een keer staken er twee briefjes van 50 euro uit de pinautomaat toen ik aankwam. Ik twijfelde toch even, maar wachtte tot het apparaat ze weer in had geslikt. Maar als ik los geld vindt op straat, dan hou ik dat wel zelf.

En een tijdje terug zag ik een dichte envelop tussen een hek zitten van een energiemaatschappij. Ik was zelfs nog zo gek om dat ding op te pakken en in de eerste de beste oranje brievenbus te gooien met de mededeling dat de postbode hem blijkbaar verloren was onderweg.
pi_78173343
Het hangt er eigenlijk van af van wat ik vind wat ik er mee zou doen. Ik heb ooit een GSM gevonden en die heb ik aan mn broer gegeven. Mocht ik geld vinden, dan steek ik het ook gewoon in mn zakken maar een portefeuille... Ik weet het niet, nog nooit meegemaakt.

Het enige wat ik niet zou doen, is ze afgeven bij de politie. Mn oom heeft dat ooit gedaan en die is erg lang ondervraagd om te weten of hij er niets uit gestolen had. Ik zou ze gewoon in een postbus gooien. Dan komt ze vanzelf wel weer terecht...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_78176545
Heb een keer een gsm gevonden en bij de politie afgeleverd (ze deden niet moeilijk daar itt wat je vaak hoort ) en werd later nog door de eigenaar gebeld die heel dankbaar was en me een boekenbon gaf. Dus ja...ik breng alles terug want ik hoop zelf dat als ik wat kwijtraak ik het ook terugkrijg.
Hallon!
pi_78188916
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 04:34 schreef dvr het volgende:

[..]

Ja, na een jaar, behalve als de vondst minder dan ¤ 450 waard was en je hem bij de politie (of gemeente) afgegeven hebt. Daarmee zou je namelijk afstand hebben gedaan van je rechten als vinder, en de politie mag de vondst dan na drie maanden verkopen of weggeven.

Let op het verschil tussen aangeven en afgeven van een vondst. Aangeven (d.w.z. de vondst melden) is verplicht, maar afgeven meestal niet. Afgifte is alleen verplicht als dat in de Algemene Plaatselijke Verordening staat, of als het om identiteitspapieren of militaire artikelen (d.w.z. staatseigendommen) gaat. In andere gevallen kun je de vondst gewoon thuis houden, en dat is dus vooral verstandig als hem om een gevonden voorwerp ter waarde van minder dan 450 euro gaat. Als je een duurder voorwerp afgeeft en niemand claimt het, krijg je na een jaar een brief thuisgestuurd of jij eigenaar wilt worden.
ik denk dat ik het bij nader inzien lekker in mijn matras zou verstoppen

en meteen een luxe vakantie boeken

de helft van de politie is corrupt dus dat geld zie je noooooooooooit meer terug

maar ik vind nooit iets dus...
pi_78189617
Heb ooit eens een vrij nieuwe fiets gevonden in de bosjes achter ons huis.. Heb hem er eerst een dag laten liggen, om te zien of iemand hem op kwam halen. Dat gebeurde echter niet, dus mee naar huis genomen en online aangifte ervan gedaan.

Politie is langsgeweest om hem op te halen zodat ze konden controleren of die gestolen was. maar een paar dagen later belden ze me op dat hij nog niet aangegeven was als gestolen, en of ik hem dan wou of dat zij hem mochten houden.
Toevallig was mijn fiets wel net gestolen, dus ik heb ervoor gekozen om de gevonden fiets weer naar mij toe te laten brengen door hun.

Slot doorgeslepen, nieuw slot erop gezet en ik had weer een nieuwe fiets.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:51:06 #175
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_78190193
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:36 schreef Marco001 het volgende:
Heb ooit eens een vrij nieuwe fiets gevonden in de bosjes achter ons huis.. Heb hem er eerst een dag laten liggen, om te zien of iemand hem op kwam halen. Dat gebeurde echter niet, dus mee naar huis genomen en online aangifte ervan gedaan.

Politie is langsgeweest om hem op te halen zodat ze konden controleren of die gestolen was. maar een paar dagen later belden ze me op dat hij nog niet aangegeven was als gestolen, en of ik hem dan wou of dat zij hem mochten houden.
Toevallig was mijn fiets wel net gestolen, dus ik heb ervoor gekozen om de gevonden fiets weer naar mij toe te laten brengen door hun.

Slot doorgeslepen, nieuw slot erop gezet en ik had weer een nieuwe fiets.
Misschien had de dief er spijt van en wilde hij jou een andere fiets brengen als troost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')