Niks tuig. Als jij er 1 vind, en er zit voor 300 euro aan brief geld in, zou jij er niks uit halen? Geloof er niks vanquote:
ik ga met spullen van anderen om zoals ik hoop dat ze ook met mijn spullen omgaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:57 schreef wise het volgende:
Niks tuig. Als jij er 1 vind, en er zit voor 300 euro aan brief geld in, zou jij er niks uit halen? Geloof er niks van
Echt triest.... er zijn nog meer dan genoeg mensen die er idd niets uit zouden halen, het zegt vooral wat dat jij denkt dat die mensen er niet zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:57 schreef wise het volgende:
[..]
Niks tuig. Als jij er 1 vind, en er zit voor 300 euro aan brief geld in, zou jij er niks uit halen? Geloof er niks van
Laatst nog een portemonnee met ongeveer 450 euro gevonden. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ook maar 1 euro te stelen. Flikker toch op, het is niet jouw geld...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:57 schreef wise het volgende:
[..]
nou, kiezen tussen 50(of niks, die mensen heb je ook) of 450 euro. Dan weet ik het welquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Laatst nog een portemonnee met ongeveer 450 euro gevonden. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ook maar 1 euro te stelen. Flikker toch op, het is niet jouw geld...
Ik kreeg overigens 50 euro vindersloon. Dat is dan weer wèl erg leuk geld.
Ik kots op mensen die denken zoals jij.
Het is niet jouw geld. Die keuze moet er in jouw hoofd dus helemaal niet zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:24 schreef wise het volgende:
[..]
nou, kiezen tussen 50(of niks, die mensen heb je ook) of 450 euro. Dan weet ik het wel
Die zitten dan vooral bij het type dat niet weet hoe het hoort, want mensen die wel weten hoe het hoort weten ook dat vindersloon zo'n 10% hoort te zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:24 schreef wise het volgende:
[..]
nou, kiezen tussen 50(of niks, die mensen heb je ook) of 450 euro. Dan weet ik het wel
Als ik niks krijg vind ik het hooguit een beetje jammer. Vindersloon is altijd nog een gunst en geen plicht.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zitten dan vooral bij het type dat niet weet hoe het hoort, want mensen die wel weten hoe het hoort weten ook dat vindersloon zo'n 10% hoort te zijn.
maar natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:32 schreef Barcaconia het volgende:
Als jullie een portemonnee zouden verliezen (ik ben de mijne al 12 jaar niet kwijt geweest geloof ik...) willen jullie toch ook dat ie compleet terug komt?
Helaas vrees ik dat ze dat wel zijn. Je hoort steeds vaker dat verloren spullen met ID's en dergelijke nooit terecht komen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:34 schreef Leandra het volgende:
Nee hoor, je bent niet de enige.... er zijn alleen een paar schreeuwlelijken die doen alsof je gek bent als je je wel gewoon fatsoenlijk gedraagt, maar het feit dat ze harder schreeuwen wil niet zeggen dat ze representatief zijn voor een meerderheid.
Niet dan?quote:
ik bedoel, dat ik natuurlijk wil dat mijn eigen spullen weer terug komen bij mijquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:40 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Helaas vrees ik dat ze dat wel zijn. Je hoort steeds vaker dat verloren spullen met ID's en dergelijke nooit terecht komen.
[..]
Niet dan?
Dus je zou het kut vinden als iemand bij jou zou doen wat jij zelf bij anderen doet?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:41 schreef wise het volgende:
[..]
ik bedoel, dat ik natuurlijk wil dat mijn eigen spullen weer terug komen bij mij
hoezo, ik denk gewoon eerst aan mezelf. Zouden meer mensen moeten doenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:44 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dus je zou het kut vinden als iemand bij jou zou doen wat jij zelf bij anderen doet?
Ik vind het werkelijk vreemd dat je zo denkt. Als je nu een reactie gaf zoals "Ik ben zelf zo stom om mijn portemonnee te verliezen, dus ik hoop maar op het beste maar verwacht niets" vond ik er nog wat van te zeggen (niet mee eens, maar er valt wat van te zeggen). Wat je nu zegt vind ik raar.
Niet mee eens in dit geval. Het is gewoon niet van jou, simpel. In elk zakelijk verband zal ik bevestigen dat je inderdaad eerst aan jezelf moet denken.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:45 schreef wise het volgende:
[..]
hoezo, ik denk gewoon eerst aan mezelf. Zouden meer mensen moeten doen
Dus feitelijk vind je iemand die jou eerlijk je verloren portemonnee met inhoud terugbrengt een sukkel die niet aan zichzelf denkt.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:45 schreef wise het volgende:
[..]
hoezo, ik denk gewoon eerst aan mezelf. Zouden meer mensen moeten doen
nee, mijn porto moeten ze gewoon terug geven met inhoud. Beetje mijn geld meenemenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus feitelijk vind je iemand die jou eerlijk je verloren portemonnee met inhoud terugbrengt een sukkel die niet aan zichzelf denkt.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:54 schreef wise het volgende:
[..]
nee, mijn porto moeten ze gewoon terug geven met inhoud. Beetje mijn geld meenemen
Anders som denk ik daar anders over. Maar goed, mensen verschillen.
als ik zo'n bedrag in een plastic tasje op straat vind zonder verdere gegevens weet ik ook niet wat ik zou doenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:05 schreef Killaht het volgende:
Ik denk dat als ik een tas vind met 5000-100.000 euro erin dat ik hem wel voor mezelf hou
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |