Ik zal even inhoudelijk reageren Lennard. Je moet het zien als een keuken waar iedereen van gebruik mag maken, hoevaak je daar bent en met hoeveel mesnen is erg afhankelijk van je gang. Sommige gangen eten daar altijd samen, op andere kookt iedereen ze happie met oogkleppen op. Fornuis wordt gewoon gedeeld maak je geen zorgen gaat altijd goed. Over schoonhouden: dat doet niemand, als je een waarschuwing krijgt moet je iemand anders erop aanspreken of zelf de handen uit de mouwen steken. (uitzonderingen daargelaten) Geen fotos, maar verwacht er niet teveel van, het zijn geen penthouses. Oja: gewoon doen, nice studententijd kan je nooit meer overdoen. Laat die treinknorren maar lekker bufferen in die trein.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:28 schreef Fireblast het volgende:
Hey,
Ik ben van plan binnenkort (als het me lukt...) naar een kamer in Uilenstede te verhuizen, maar ik zit nog met een paar vragen.
Ik heb half FOK! afgestruind, maar op sommige plekken wordt er gezegd dat Uilenstede helemaal zo goed niet is. Enige onderbouwing kan ik niet vinden. Is er iemand die dit kan verduidelijken / tegenspreken?
Natuurlijk weet ik dat het afhangt van je eisen e.d., maar juist daarom probeer ik door wat motivatie van de klagers / blijemensen het een en ander te relativeren.
Je hebt volgens mij overal in Uilenstede een gedeelde keuken. Hoe moet ik dat zien? Is het van persoon A mag van 17:00 tot 17:30 z'n prakkie koken, persoon B van 17:30 tot 18:00, etc? Kookt elke dag 1 iemand voor iedereen? Eet je met z'n allen? Wat als persoon A om 17:00 wil eten en persoon B om 20:00? Wie maakt het schoon?
En heeft er iemand foto's van Uilenstede? Ik vind overal fotos van... maar niet van Uilenstede.
Thanks alvast, en sorry als dit topic hier niet hoort ofzo.![]()
edit:
TS wil het liefst een containerwoning, maar dan moet ik wel wat langer ingeschreven staan denk
Lennard
Casa400 is wat voor jou dan, nog dichter bij het centrum ook.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:53 schreef Sandertje23 het volgende:
Ik wil op kamers wonen, maar dan wel met eigen douche en toilet. Dat is op Uilenstede niet mogelijk.
Zoals al gezegd; je kunt gebruik maken van de keuken wanneer je wilt, meestal is het met zn allen een beetje inschikken. Bovendien duurt koken nooit zolang
Wel al ingeschreven?
Is alleen jammer dat je daar in de zomer uit moet..quote:Op maandag 15 februari 2010 23:11 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Casa400 is wat voor jou dan, nog dichter bij het centrum ook.
Ze gaan de gevangenen die nu in de Bijlmerbajes zitten verplaatsen naar een nieuw gebouw, dan dit gebouw slopen en daarna hebben ze plannen met dit hele gebied, maar aangezien er nog niet eens begonnen is aan de bouw van een nieuwe gevangenis kan dat nog wel een paar jaar durenquote:Op maandag 15 februari 2010 23:16 schreef Fireblast het volgende:
Hartstikke bedankt voor de reacties allemaal.
Uilenstede is dus wel een goede optie, al kijk ik liever wat verder naar een betere plek zonder kots en dergelijke, als ik dit zo hoor. Alhoewel, 'k heb het idee dat ik niet echt veeleisend moet zijn.
@ Sandertje23: Ja, ik ben ingeschreven (bij StudentenWoningWeb, neem aan dat je dat bedoelt), maar sinds gisteren. (A) Nog niet echt de moeite dus.
Ik heb direct op een kamer in Uilenstede gereageerd, volgens mij kan ik dan zien hoe lang degene ingeschreven is die hem uiteindelijk krijgt, ben namelijk wel benieuwd naar de wachtrij.
Woon nu nog blij thuis en 't is ook niet zo dat ik per se morgen weg wil, maar 't zou wel leuk zijn zo op kamers.
Ik heb een uur reistijd atm, dus dat valt ook nog wel mee.
't Kutte is wel dat ik dan mn auto kwijtraak (kamers + auto = te duur).. wat ga ik die missen zeg.
Iedereen nogmaals bedankt voor de replies, heb nu wel een beter beeld van alles.
Jammer dat er niemand pica's heeft, maarja, het zij zo.
Ik studeer nu op de VU, dus qua afstand is Uilenstede wel ideaal.
edit:
Blijven die containers op de Spaklerweg er nog lang?
Nee, de gevangenen gaan naar Zaanstad geloof ik, en daarna verdwijnen ook de containers en komen er woningen en bedrijven geloof ikquote:Op maandag 15 februari 2010 23:41 schreef DoimeN het volgende:
Je hoeft er niet in de zomer atlijd uit, je kan overzomeren.
Maar laten ze die bajes in de echte bijlmer plaatsen zeg, dat ding staat bijna in het centrum![]()
En als die plat gaat, gaan ze dan over dat hele terrein containers plaatsen?
Eh, ik woon op uilenstede en heb toch echt mijn eigen douche en toilet. Dat is in alle hoogbouw zo. De laagbouw heeft dat wel gedeeld. Mijn eenheid is in het weekend leeg, ben geregeld de enige die er zit. Qua gehoor valt het erg mee, zeker als je de tussendeur in je kamer ook dichtdoet. Ja, je hoort wel eens wat, maar goed, je deelt met 14 man een gang en keuken. Cooptatie is voor zover ik weet nog niet op elke eenheid. Waar ik woon hebben we het wel en het heeft wel wonderen voor de sfeer gedaan. Alle mensen die er via cooptatie zjin gekomen (7 tot nu toe) zijn stuk voor stuk hele gezellige mensen die echt wat van de eenheid willen maken. Terwijl toen ik er kwam wonen iedereen vooral op zijn eigen kamer zat en je ze eigenlijk nooit zag.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:53 schreef Sandertje23 het volgende:
Ik wil op kamers wonen, maar dan wel met eigen douche en toilet. Dat is op Uilenstede niet mogelijk.
Zoals al gezegd; je kunt gebruik maken van de keuken wanneer je wilt, meestal is het met zn allen een beetje inschikken. Bovendien duurt koken nooit zolang
Wel al ingeschreven?
Je hebt gelijk, daar kom ik op terug. Ik dacht dat het niet zo wasquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:52 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Eh, ik woon op uilenstede en heb toch echt mijn eigen douche en toilet. Dat is in alle hoogbouw zo.
Houd rekening met een wachttijd van minimaal 6 a 7 maanden. Ik wacht dat ook al, maar ik kom nog niet in de buurtquote:Op maandag 15 februari 2010 23:16 schreef Fireblast het volgende:
@ Sandertje23: Ja, ik ben ingeschreven (bij StudentenWoningWeb, neem aan dat je dat bedoelt), maar sinds gisteren. (A) Nog niet echt de moeite dus.
Ik heb direct op een kamer in Uilenstede gereageerd, volgens mij kan ik dan zien hoe lang degene ingeschreven is die hem uiteindelijk krijgt, ben namelijk wel benieuwd naar de wachtrij.
quote:Op maandag 15 februari 2010 21:28 schreef Fireblast het volgende:
Hey,
Ik ben van plan binnenkort (als het me lukt...) naar een kamer in Uilenstede te verhuizen,
Een containerwoning?quote:TS wil het liefst een containerwoning, maar dan moet ik wel wat langer ingeschreven staan denk
Ik had na 5 maanden zo'n kamer. Aan het eind van het kalenderjaar/begin januari en in de zomer komen er een stuk meer vrij dan nu.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:06 schreef Horloge het volgende:
Toen ik een jaar stond ingeschreven kwam ik nog niet eens in aanmerking (voor de kamers met douche en toilet). Vaak niet eens bij de hoogste 20.
klagen over uilenstede terwijl je praktisch in Oostzaan woont.quote:
Waar lees je dat ik op de Oslofjordweg woon?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik had na 5 maanden zo'n kamer.
[..]
klagen over uilenstede terwijl je praktisch in Oostzaan woont.![]()
Zolang je het zelf maar gelooft ben ik blij voor je.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:36 schreef ethiraseth het volgende:
Dan nog staat mijn punt. Containers op een industrieterrein praktisch in fucking Oostzaan is echt niet beter dan uilenstede. Al noem je nou de Jordaan.
Containers bij Spaklerweg daarentegenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:36 schreef ethiraseth het volgende:
Dan nog staat mijn punt. Containers op een industrieterrein praktisch in fucking Oostzaan is echt niet beter dan uilenstede. Al noem je nou de Jordaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |