FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Hi abonnement afgesloten, kan dit zomaar?
Fastloveprofessionalmaandag 15 februari 2010 @ 20:37
Ik wil graag weten of ik hier nog iets tegen kan doen of niet...

Ik heb bij Hi een abonnement afgesloten met een blackberry. Ik heb constant kapotte blackberry;s mogen ontvangen van hun en ik ben constant bezig met teruggaan naar de winkel en nieuwe aanvragen etc. etc. Nu had ik voor een hoge rekening een betaalregeling aangevraagd, medewerkster op de klantenservice zei dat ik 50 euro moest aanbetalen en daarna even nog een keer bellen voor een regeling voor het resterende bedrag. Ik had de 50 euro netjes overgemaakt, maar omdat die verdomde blackberry weer kapot was kon ik de klantenservice niet bellen. Ik had op 30 januari die vrouw aan de lijn gehad en het geld overgemaakt, en ik belde vandaag via een vaste lijn om die betaalregeling te treffen, zeggen ze dat ze mijn abonnement hebben afgesloten en ik ruim 900 euro moet betalen. Verder kon ze me geen leidinggevende aan de telefoon geven omdat die niet getraind was om te praten en kon er verder niks aan gedaan worden.

Kan Hi dit zomaar doen, aangezien zij mij constant kapotte telefoons leveren??
Isetmyfriendsonfiremaandag 15 februari 2010 @ 20:40
Waarom opeens die ¤900,-?
Fastloveprofessionalmaandag 15 februari 2010 @ 20:41
Omdat zij het abonnement hadden afgesloten wegens achterstallige betaling, dus ik moet voor 2 jaar abonnementskosten in één keer betalen.
longinusmaandag 15 februari 2010 @ 20:55
wat is er stuk aan de blackberry's ?
Fastloveprofessionalmaandag 15 februari 2010 @ 20:57
Nou de eerste keer werkte mijn trackball niet, simpele reparatie zeiden ze toen... toch anderhalve maand moeten wachten en uiteindelijk een nieuwe gekregen. Deze wilde in de winkel niet eens aangaan, meteen aangegeven en toen zeiden ze dat ze hem even moesten opladen. Hebben ze in de winkel zelf geprobeerd, lukte niet. Zegt mevrouw tegen mij dat ik maar thuis moet gaan opladen en dat hij het dan wel doet. Niet dus! Nu zit ik alweer ruim een maand met een kapotte blackberry die 2 minuten aangaat en dan weer uitvalt en omdat ik het zo ontzettend druk heb vind ik geen tijd om terug te gaan naar de winkel...
longinusmaandag 15 februari 2010 @ 20:59
is het niet zo dat als het apparaat niet aan verwachtingen voldoet je de koop ongedaan kan maken ?
Diemuxmaandag 15 februari 2010 @ 20:59
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:57 schreef Fastloveprofessional het volgende:
Nou de eerste keer werkte mijn trackball niet, simpele reparatie zeiden ze toen... toch anderhalve maand moeten wachten en uiteindelijk een nieuwe gekregen. Deze wilde in de winkel niet eens aangaan, meteen aangegeven en toen zeiden ze dat ze hem even moesten opladen. Hebben ze in de winkel zelf geprobeerd, lukte niet. Zegt mevrouw tegen mij dat ik maar thuis moet gaan opladen en dat hij het dan wel doet. Niet dus! Nu zit ik alweer ruim een maand met een kapotte blackberry die 2 minuten aangaat en dan weer uitvalt en omdat ik het zo ontzettend druk heb vind ik geen tijd om terug te gaan naar de winkel...
Je bent de fout al in gegaan door dat toestel aan te nemen. Ik zou een aangetekende brief sturen met uitleg en vragen waarom dit alles zo gegaan is.
nugetmaandag 15 februari 2010 @ 21:00
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:59 schreef longinus het volgende:
is het niet zo dat als het apparaat niet aan verwachtingen voldoet je de koop ongedaan kan maken ?
geld niet voor diensten zoals een abonnement helaas.
Fastloveprofessionalmaandag 15 februari 2010 @ 21:01
Dus ik kan éventueel nog wel gewoon weer aangesloten worden, dan wel het contract ontbinden zonder ongeveer 1000 euro te betalen? Ik ben student, I don't have that kind of money
Vodnikmaandag 15 februari 2010 @ 21:03
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:37 schreef Fastloveprofessional het volgende:
Verder kon ze me geen leidinggevende aan de telefoon geven omdat die niet getraind was om te praten
Diemuxmaandag 15 februari 2010 @ 21:03
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:01 schreef Fastloveprofessional het volgende:
Dus ik kan éventueel nog wel gewoon weer aangesloten worden, dan wel het contract ontbinden zonder ongeveer 1000 euro te betalen? Ik ben student, I don't have that kind of money
Nou ik denk dat die telefoon jou problemen gaat geven.

Hij was misschien al stuk in de winkel maar je hebt hem wel aangenomen. Hier is zeker geen schriftelijk bewijs van?

Zodra jij dat abonnement nu wilt afzegggen eisen zij waarschijnlijk die telefoon terug... Die natuurlijk stuk is dus zullen ze hem niet accepteren. (als ze natuurlijk hier aan doen aangezien gebruikte telefoons voor hun niks waard zijn).
Fastloveprofessionalmaandag 15 februari 2010 @ 21:06
Nou het gaat niet alleen om de telefoon natuurlijk, ik heb ook een aantal maanden gebruik gemaakt van het abonnement, belminuten etc.
zeemonstermaandag 15 februari 2010 @ 21:10
Dan heb je in de tussentijd echt wel wat langer niet betaald of geen contact opgenomen... de aanbetaling van vijftig euro was 30 januari en nu iets meer als 2 weken later ben je afgesloten en moet je je resterend abonnementsgeld voldoen...

Had anders gewoon meteen even met het toestel van een vriend gebeld ofzo.

De kapotte telefoon heeft niks te maken met de verplichting tot het betalen van je telefoonrekening eigenlijk . Het is wel zuur voor je . Heb je de naam nog van de persoon met wie je had gesproken wat betreft de aanbetaling?
Fastloveprofessionalmaandag 15 februari 2010 @ 21:15
nou het is een oude rekening maar de rest van mijn rekeningen, ook die van daarna had ik wel gewoon betaald. Verder is het stomme dat ik aan de telefoon inderdaad de naam van deze medewerker vroeg, en hij zei dat ik daar niks aan had omdat hij normaal op een andere afdeling zat. Maar toen ik vandaag belde zei dat andere meisje ; ja jij moest bellen en dat heb je niet gedaan. Ook toen ik uitlegde dat dat niet kon vanwege die kapottte telefoon was het ; helaas...
Diemuxmaandag 15 februari 2010 @ 21:17
Ja dat gaat natuurlijk niet op... 'kan niet bellen omdat mijn telefoon stuk is'.... Even een telefoon van een ander lenen, telefooncel of bij je ouders is natuurlijk zo gepiept.
zeemonstermaandag 15 februari 2010 @ 22:34
Ik ben bang dat je geen potje meer kan breken bij KPN/Hi en dat het gewoon betalen wordt.. en je zal wel moeten want ik weet niet of KPN meedoet aan het anti fraude bestand wat enkele providers onderling hebben... en in dat geval kan je tot je betaald hebt ook geen abonnement bij een andere provider afsluiten.
kastanovamaandag 15 februari 2010 @ 22:51
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:41 schreef Fastloveprofessional het volgende:
Omdat zij het abonnement hadden afgesloten wegens achterstallige betaling, dus ik moet voor 2 jaar abonnementskosten in één keer betalen.
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:57 schreef Fastloveprofessional het volgende:
toen zeiden ze dat ze hem even moesten opladen. Hebben ze in de winkel zelf geprobeerd, lukte niet. Zegt mevrouw tegen mij dat ik maar thuis moet gaan opladen en dat hij het dan wel doet.
Kom op zeg, wat een lulverhaal... Hier klopt natuurlijk geen reet van...

Nu even de juiste en/of volledige versie van het verhaal?
aaipoddinsdag 16 februari 2010 @ 01:08
Ga weg man Ik werk bij KPN en na 2 weekjes mensen afsluiten doen we niet. Dan ben je al een structurele wanbetaler en heb je al veel langer niet betaald. Dit is een gevalletje eigen schuld. Bel maar even snel nog een keer en hoop een aardige dame aan de lijn te krijgen van collections. Mocht dat toch niet baten mail naar klantenservice@kpn.com

Mocht dat ook niets oplossen koop brandblarenzalf en pas op met zitten gaan. En denk volgende keer even na voordat je een abonnement afsluit dat je duidelijk niet kunt betalen.
heiden6dinsdag 16 februari 2010 @ 01:37
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 01:08 schreef aaipod het volgende:
Ga weg man Ik werk bij KPN en na 2 weekjes mensen afsluiten doen we niet. Dan ben je al een structurele wanbetaler en heb je al veel langer niet betaald. Dit is een gevalletje eigen schuld. Bel maar even snel nog een keer en hoop een aardige dame aan de lijn te krijgen van collections. Mocht dat toch niet baten mail naar klantenservice@kpn.com

Mocht dat ook niets oplossen koop brandblarenzalf en pas op met zitten gaan. En denk volgende keer even na voordat je een abonnement afsluit dat je duidelijk niet kunt betalen.
Dat dus. TS heeft er een potje van gemaakt met betalen en probeert dat nu te rechtvaardigen omdat zijn toestel kapot is, wat helemaal niet ter zake doet maar desondanks wel erg vervelend is...
Gras_eterdinsdag 16 februari 2010 @ 10:31
TS moet even het hele verhaal vertellen. Misschien kunnen we hem dan wel goed helpen

Ik heb ook wel eens een factuur van KPN gemist en zelfs een keer 2 keer omdat ik tijdelijk op Ameland woonde (3 maand). Toen hebben ze mij afgesloten. Nadat ik betaald had kon ik de volgende dag weer bellen.

Er dus veel meer aan de hand. Daarnaast levert KPN niet de telefoon maar de dienst. Het product telefoon en dienst staan los van mekaar.
karr-1dinsdag 16 februari 2010 @ 11:23
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:01 schreef Fastloveprofessional het volgende:
Dus ik kan éventueel nog wel gewoon weer aangesloten worden, dan wel het contract ontbinden zonder ongeveer 1000 euro te betalen? Ik ben student, I don't have that kind of money
Daar ga je dus niet onderuit komen. En los daarvan, wat moet een student met een Blackberry?
fruityloopdinsdag 16 februari 2010 @ 11:44
De hardware en de dienst heb je bij dezelfde leverancier (KPN) gekocht, en op de hardware heb je garantie, net als bij alle electronica. Die garantie kan je dus gaan halen, door met het apparaat naar de winkel toe te gaan. Ik meen dat in de eerste 3 of 6 maanden na aanschaf de verkoper aan moet tonen dat jij het apparaat onzorgvuldig hebt gebruikt, en daarna moet jij aantonen dat je dit niét gedaan hebt. Je hebt zogezegd het voordeel van de twijfel. Ga met dat ding langs, leg uit dat je conform artikel !@#$% recht hebt op een deugdelijk product, en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. (al op consuwijzer gekeken?)

Dit staat verder los van de dienst (mobiel bellen) die je af hebt genomen, dat jij lekker niet betaald omdat je blackberry kapot is, is gewoon niet terecht, aangezien de dienst gewoon werkt. En dus sluiten ze je na ettelijke waarschuwingen af, en mag je het restant in 1x betalen.
Fokskivrijdag 19 februari 2010 @ 07:55
quote:
Verder kon ze me geen leidinggevende aan de telefoon geven omdat die niet getraind was om te praten
De leidinggevende is een aap?

[ Bericht 6% gewijzigd door Fokski op 19-02-2010 09:26:48 ]
mime_negertvrijdag 19 februari 2010 @ 09:13
Dit topic is tvp-waardig.
kastanovavrijdag 19 februari 2010 @ 15:49
Weer zo'n typisch topic waarbij de TS nooit meer op komt dagen .
Siegfriedvrijdag 19 februari 2010 @ 15:55
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:49 schreef kastanova het volgende:
Weer zo'n typisch topic waarbij de TS nooit meer op komt dagen .
Logisch ook. Want hij heeft zijn krabbel onder een contract gezet dat ie duidelijk niet begrijpt
aaipodvrijdag 19 februari 2010 @ 16:14
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 07:55 schreef Fokski het volgende:

[..]

De leidinggevende is een aap?
De gelijkenis zal je verbazen.