Als professioneel opener van topics over films die gebaseerd zijn op comics, voel ik mij geroepen om er ook over Captain America eentje te openen. Nee, het gaat niet over het personage van Peter Fonda in Easy Rider, het gaat over deze licht-patriottische meneer:
![]()
Er moet nog veel bekend worden gemaakt over de film, maar we weten wel al wie 'm gaat regisseren, namelijk Joe Johnston. Die maakt, wat mij betreft, altijd films die "voldoen" en dus niet negatief, maar ook niet positief weten te verrassen. Geen reden om al te enthousiast te worden.
Over het verhaal is wel al meer bekend, de film zou zich vrijwel geheel in de 2e wereldoorlog gaan afspelen, wat ik dan weer goed nieuws vind. De bad guy wordt de Red Skull, wederom goed nieuws.
Ook zouden er een half dozijn Invaders meedoen, dat is een kliekje uit de prehistorie van Marvel. Bij die Invaders zit de Robin van Captain America, Bucky, dus het lijkt heel waarschijnlijk dat die ook mee mag doen. Een andere bekende Invader (voor comicfans) is Namor, maar dat personage hoort blijkbaar om vage redenen bij de filmrechten van Fantastic Four (al bestond hij al lang voor de FF bestond, maar dit terzijde) en die zitten bij Fox, dus daar moet niet op gerekend worden.
Voor de hevige fans: de andere Invaders zijn figuren waarvan sommigen heel erg lijken op andere Marvel-personages:
Human Torch - een robot die vrijwel identiek is aan de Torch van de Fantastic Four
Thin Man - zo'n plooibaar geval dat later werd herkauwd als Mr. Fantastic
Union Jack - een Britse Captain America
Blazing Skull - die heel erg op Ghost Rider lijkt (omgekeerd eigenlijk)
Toro - een sidekick van Human Torch die exact hetzelfde kan en er ook hetzelfde uitziet 
Whizzer en Spitfire - die kunnen heel snel rennen.
Miss America - die kon vliegen en zo
Nu even een trailer van de erg foute seventies versie van Captain America, anders is 't echt alleen maar tekst
.
Qua casting is er nog niets bekend, maar dat zou niet lang meer duren. Voor Captain America worden er namen van andere Captains genoemd -> Captain Kirk (Chris Pine) en Captain Awesome uit Chuck (Ryan McPartlin). Andere geruchten gaan over Jensen Ackles (Supernatural) en Chad Michael Murray (One Tree Hill). Alleen die laatste lijkt me een complete ramp, met de overigen zou ik nog kunnen leven. Men wil blijkbaar niet te veel geld uitgeven aan acteurs, dus Brad Pitt of Matt Damon moet je niet verwachten.
De film zou uitkomen in juli 2011, dat is 2 maanden na Thor. De film kadert uiteraard ook in de hele Avengers-franchise (Iron Man, Hulk, Thor, Captain America en de daarop volgende Avengers film)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.