abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2010 @ 19:27:19 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78027455
Als professioneel opener van topics over films die gebaseerd zijn op comics, voel ik mij geroepen om er ook over Captain America eentje te openen. Nee, het gaat niet over het personage van Peter Fonda in Easy Rider, het gaat over deze licht-patriottische meneer:

Er moet nog veel bekend worden gemaakt over de film, maar we weten wel al wie 'm gaat regisseren, namelijk Joe Johnston. Die maakt, wat mij betreft, altijd films die "voldoen" en dus niet negatief, maar ook niet positief weten te verrassen. Geen reden om al te enthousiast te worden.

Over het verhaal is wel al meer bekend, de film zou zich vrijwel geheel in de 2e wereldoorlog gaan afspelen, wat ik dan weer goed nieuws vind. De bad guy wordt de Red Skull, wederom goed nieuws.

Ook zouden er een half dozijn Invaders meedoen, dat is een kliekje uit de prehistorie van Marvel. Bij die Invaders zit de Robin van Captain America, Bucky, dus het lijkt heel waarschijnlijk dat die ook mee mag doen. Een andere bekende Invader (voor comicfans) is Namor, maar dat personage hoort blijkbaar om vage redenen bij de filmrechten van Fantastic Four (al bestond hij al lang voor de FF bestond, maar dit terzijde) en die zitten bij Fox, dus daar moet niet op gerekend worden.

Voor de hevige fans: de andere Invaders zijn figuren waarvan sommigen heel erg lijken op andere Marvel-personages:

• Human Torch - een robot die vrijwel identiek is aan de Torch van de Fantastic Four
  • Thin Man - zo'n plooibaar geval dat later werd herkauwd als Mr. Fantastic
  • Union Jack - een Britse Captain America
  • Blazing Skull - die heel erg op Ghost Rider lijkt (omgekeerd eigenlijk)
  • Toro - een sidekick van Human Torch die exact hetzelfde kan en er ook hetzelfde uitziet
  • Whizzer en Spitfire - die kunnen heel snel rennen.
  • Miss America - die kon vliegen en zo

Nu even een trailer van de erg foute seventies versie van Captain America, anders is 't echt alleen maar tekst .

Qua casting is er nog niets bekend, maar dat zou niet lang meer duren. Voor Captain America worden er namen van andere Captains genoemd -> Captain Kirk (Chris Pine) en Captain Awesome uit Chuck (Ryan McPartlin). Andere geruchten gaan over Jensen Ackles (Supernatural) en Chad Michael Murray (One Tree Hill). Alleen die laatste lijkt me een complete ramp, met de overigen zou ik nog kunnen leven. Men wil blijkbaar niet te veel geld uitgeven aan acteurs, dus Brad Pitt of Matt Damon moet je niet verwachten.

De film zou uitkomen in juli 2011, dat is 2 maanden na Thor. De film kadert uiteraard ook in de hele Avengers-franchise (Iron Man, Hulk, Thor, Captain America en de daarop volgende Avengers film)
  • The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_78028795
    Er wordt in Iron Man 1 al gesuggereerd dat Tony Stark de spullen maakt voor Cap America.

Kan wel leven met dit soort films
    pi_78033767
    Oeh ... ben eigenlijk een DC-fan, maar al die leuke Marvel fans kunnen mij zeker bekoren. Ik plaats alvast een TVP'tje
      maandag 15 februari 2010 @ 21:44:12 #4
    67640 SaintOfKillers
    pi_78033978
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 21:40 schreef Young_David het volgende:
    Oeh ... ben eigenlijk een DC-fan, maar al die leuke Marvel fans kunnen mij zeker bekoren. Ik plaats alvast een TVP'tje
    Ik moet ook nog eens een topic openen voor Green Lantern .
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_78035915
    Kleine aanvulling op het informatieve gedeelte; in juni van dit jaar willen ze beginnen met draaien.
    pi_78054032
    Dit lijkt me best wel een lastig personage om te verfilmen.
    De belangrijkste en grootste man van Marvel.

En daarnaast draagt hij de naam Amerika dus dan kunnen ze dit personage niet laten spelen door een 2de rangs ster.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 16 februari 2010 @ 13:22:57 #7
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_78054104
    Onbekende acteur wordt Captain America

De afgelopen week dook plotseling het gerucht op dat Chris Pine, James T. Kirk in J.J. Abrams' Star Trek, grote kans maakt om Captain America te spelen in het voor volgend jaar geplande The First Avenger: Captain America. Peter Sciretta, topblogger van /film, maakt echter een einde aan deze (en alle toekomstige) geruchten. Wie de superheld ook zal spelen, wij zullen hem niet kennen.

Vorige week, tijdens een persconferentie rond de première van The Wolfman, beantwoordde regisseur Joe Johnston enkele vragen over Captain America en The First Avenger. Een van de details die hij prijsgaf, is dat hij een onbekende acteur zal casten in de hoofdrol. Dit is wat Sciretta over de persconferentie schreef:

"Captain America zal zeker worden gespeeld door een Amerikaanse acteur. Johnston zei dat hij een volledig onbekende wil ontdekken en deze wil omringen met bekendere namen. Johnston zei dat hij vijf of zes mannen test: 'de jongste is 23, de oudste 32. De meeste mannen [in de Tweede Wereldoorlog] waren nog kinderen, 18 of 19, maar we willen een iets oudere.' De casting zal 1 maart 2010 rond zijn."

De kans dat wij de nieuwe Captain America zullen kennen, is dus (helaas) niet groot.

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=16539
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_78054744
    Chris Pine lijkt me wel het koppie ervoor te hebben.
      woensdag 24 februari 2010 @ 23:33:14 #9
    67640 SaintOfKillers
    pi_78418093
    Geruchtje over de casting, dit zou een shortlist van (nogal onbekende) kandidaten zijn:

Scott Porter (Friday Night Lights)
    Mike Vogel (Cloverfield)
    Michael Cassidy (Privileged)
    Patrick Flueger (Brothers)
    Garret Hedlund (Tron Legacy)
    Chace Crawford (Gossip Girl)
    John Krasinski (The Office)

Dit gerucht is al aangevuld met een ander gerucht ( ) dat de rol bijna zeker naar de laatste gaat. Jim uit The Office als Captain America. Tja... vreemd gerucht zal ik dan maar concluderen .
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_78562238
    Vet dit! Ben ontzettend benieuwd!
    pi_78620221
    Ah bah weer een cheesy marvel karakter dat zonodig verfilmd moet worden, alsof ghost rider en the punisher niet erg genoeg waren.

En ik dacht nog, whats next, toch niet? jawel...
    quote:
    De film zou uitkomen in juli 2011, dat is 2 maanden na Thor. De film kadert uiteraard ook in de hele Avengers-franchise (Iron Man, Hulk, Thor, Captain America en de daarop volgende Avengers film)
    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
      woensdag 10 maart 2010 @ 11:42:57 #12
    67640 SaintOfKillers
    pi_78964619
    Volgens Fox News is de rol bijna binnen voor Krasinski, alleen zouden de grote bazen nog wat problemen met "die ene van The Office" als Captain America.

Anderen beweren dat er een hoop acteurs hebben getest en niet voldeden, waaronder Krasinski.

Dus ja .
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 10 maart 2010 @ 11:47:40 #13
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_78964847
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 00:12 schreef Reuzelbek het volgende:
    Ah bah weer een cheesy marvel karakter dat zonodig verfilmd moet worden, alsof ghost rider en the punisher niet erg genoeg waren.

En ik dacht nog, whats next, toch niet? jawel...
    [..]

Iron Man hebben ze geniaal verfilmt vind ik, dus wie weet lukt dat nu met Cpt America.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
      woensdag 10 maart 2010 @ 16:12:50 #14
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_78976083
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 11:48 schreef Scorpie het volgende:
    Teeveepee!
    Als het Iron man weet te benaderen ben ik al tevreden. Maar Downey jr. IS Tony Stark, dus dat zal lastig worden.

En John Krasinski Als Cap... Het mag van mij wel wat Ariescher..
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
      woensdag 10 maart 2010 @ 16:13:58 #15
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_78976144
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:35:05 #16
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_78984687
    Met Robert hebben ze inderdaad een ontzettend goede typecast gedaan.
    Ben heel benieuwd of dat hier ook zo gaat worden.

En anders krijgen we een ''Incredible Hulk'' filmpje (ja, de eerste, niet het 100-voudige betere tweede).
    pi_78996258
    Plaatje komt me bekend voor ...

donderdag 11 maart 2010 @ 08:56:11 #18
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_79002571
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 23:20 schreef Young_David het volgende:
    Plaatje komt me bekend voor ...

[ afbeelding ]
    Mjaa, maar het ging me om Steve.
      Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 14:24:11 #19
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_79015321
    Volgens de laatste berichten wordt het niet Krasinski en ik denk dat we daar alleen maar gelukkig mee kunnen zijn. Die is me toch wel veel te slungelig om een superhero te kunnen neerzetten.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 12:37:09 #20
    67640 SaintOfKillers
    pi_79055823
    Huge Weaving zou Red Skull gaan spelen.

Misschien .
    pi_79056825
    Ik vond CA altijd een van de saaiste karakters van marvel...
    pi_79065847
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:24 schreef Mike het volgende:
    Volgens de laatste berichten wordt het niet Krasinski en ik denk dat we daar alleen maar gelukkig mee kunnen zijn. Die is me toch wel veel te slungelig om een superhero te kunnen neerzetten.
    Inderdaad..zou een bizarre keuze zijn..
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
      vrijdag 12 maart 2010 @ 16:23:58 #23
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_79066076
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 13:00 schreef athlonkmf het volgende:
    Je hebt hem sowieso nodig voor een Avengersfilm.
    Deze film zou door het in het verleden te plaatsen zelfs een beetje een Indiana Jones feel kunnen meekrijgen. .
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 17:26:32 #24
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_79068475
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 13:00 schreef athlonkmf het volgende:
    Zeg maar Cap...
      dinsdag 16 maart 2010 @ 08:27:01 #25
    67640 SaintOfKillers
    pi_79198345
    Nog wat geruchten: voor Captain America wordt nu Ryan Philippe overwogen. Degelijke acteur, maar misschien niet de juiste look. Desalniettemin zou hij een ronduit briljante keuze zijn vergeleken met een andere mogelijke Cap, namelijk Channing Tatum . Ik vind dat echt de slechtste, meest kleurloze acteur in Hollywood en dat is een hele prestatie, want de concurrentie is groot

De held heeft uiteraard een love interest en de actrices die daarvoor bekeken worden (wat dat dan ook mag betekenen) zijn Keira Knightley, Alice Eve en Emily Blunt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')