abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:20:15 #1
16157 sebX
Het is mij: seb
pi_4113798
Ik ga van de zomer interrailen met een goede vriendin van mij. we willen via frankrijk richting griekenland (zonder plan van te voren natuurlijk) we willen het zo low budget mogelijk doen.

Heeft iemand nog leuke tips? Wat ik mij afvraag hoe goed is het mogelijk met je interrail kaart van italie naar griekenland te komen met een veerboot? moet je dan extra betalen enzo?

bedank alvast

woensdag 8 mei 2002 @ 16:40:01 #2
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_4114081
Italië-Griekenland is gratis als je deze zone in je interrailkaart hebt zitten.

Ik heb massa's tips. maar dan moet je even wat specifiekere vragen stellen. Kijk vooral ook eens hier:

Interrailen in de zomer
Interrail
Boot Brindisi -> Patras

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:46:05 #3
9112 Joz
museumkids.nl/profile/21725
pi_4114170
een tip: ZEKER DOEN,

gewoon lekker onvoorbereid op vakantie is altijd t leukste, maak je zeker het meeste mee.

en zeker met de trein, kom je nog eens ergens!
* Joz gaat altijd met de trein op vakantie

Nog 10 stemmen en mijn dochtertje maakt kans op een prijs! (museumbezoek met de klas)
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725</a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
  woensdag 8 mei 2002 @ 17:29:38 #4
16157 sebX
pi_4114764
ah thanx hik.
uhm tja specifiek vragen is moeilijk omdat we nog helemaal nix geplanned hebben, we willen alleen wel de eerste dag een goed eind van nederland zijn, voorderest maakt het niet zo veel uit. mischien een leuke vraag.

wat vergeet je absolut altijd mee te nemen maar heb je o zo hard nodig ??

we nemen ook gewoon lekker tentje mee en kookspullen zo min mogelijk herbergjes enzo.. soms moet je wel, in een stad ofzo.. we willen ook niet te lang op 1 plaats blijven. maar natuurlijk ook niet 24h per dag in de trein zitten

bedankt al vast.

en ja natuurlijk gaan we het zeker doen!! we hebben de kaarten al bijna nog niet helemaal

pi_4177665
Ik zou vantevoren toch het een en ander plannen. Het is namelijk vervelend als je in Florence aankomt en er blijkt geen plaats meer te zijn in de jeugdherberg bijv. Je hoeft niet alles te reserveren, maar het zou wel makkelijk zijn bij de grotere herbergen.

Als je van plan bent in jeugdherbergen te overnachten moet je aangesloten zijn bij het NJHC. Alleen als je een pasje hebt van deze organisatie kan je overnachten in NJHC jeugdherbergen, verreweg de grootste organisatie op dit gebied.

Reserveer Thalys en/of TGV treinen ruim van tevoren, je kunt hier niet zomaar instappen.

Als je niet van plan ben door Duitsland en/of Zwitserland te gaan reizen, koop dan geen interrail ticket voor meer dan twee zone's, dat is zonde van het geld.

Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel. Je mag ook icq-en of zo.

"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
  dinsdag 14 mei 2002 @ 19:06:14 #6
16157 sebX
pi_4191518
ah dankje!!
de thalys naar frankrijk hebben we al geboekt voor de eerstte dag, voorderest willen we gewoon kijken waar we uitkomen en zo min mogelijk met treinen reizen waar je toeslag voor moet betalen! Dat van dat pasje klinkt opzich wel interesant, maar we willen eigenlijk wel grotendeels kamperen denk ik.

seb

dinsdag 14 mei 2002 @ 19:07:23 #7
25348 Eriksie
Fatale uitzondering...
pi_4191534
Leuke tip: wakker blijven 's nachts, want ze stelen je backpack onder je kont vandaan.
Of het handig is, is een tweede...
  woensdag 22 mei 2002 @ 19:03:33 #8
16157 sebX
pi_4282957
ja zoiets hoorde ik al... word je niet vrolijk van, maarja we zullen goed op onze spullen passen. iig iedereen alvast bedankt voor de reacties hier en een prettige vakantie alvast

meer tips enzo zijn nog altijd welkom

groetjes
seb

pi_4282986
ja je mag mee met de boot geloof ik, althans dat vertelde die man ons vorig jaar.
Wat wel vervelend was, was dat we met de eerste trein vertraging opliepen daardoor al onze andere reserveringen misliepen.

ga er overigens niet van uit dat over alles gratis is. In italie heb je ook een aantal treinen waar je toeslag moet betalen bijv. ik ben er zelf niet zo enthousiast over, want zovel heen als terugreis verliep knudde bij mij, en dan zeggen ze wat over de NS.

maar een vriend van me heeft weer hele goede ervaringen dus zeker het proberen waard. veel plezier

donderdag 23 mei 2002 @ 11:35:29 #10
16157 sebX
pi_4290716
moet je die boot dan reserveren? ik had begrepen dan als je alleen op het dek wil meevaren (dus geen hut enzo) dat je niet hoeft te reserveren, en ten 2e wil ik dat niet eens want ik wil me nergens op vast pinnen, ik zie wel wanneer ik in italie bij de boot aankom lijkt me. ik denk dat je je vooral niet moet ergeren aan de treinen, je heb tenslotte vakantie! Maarja als ik weer terug kom doe ik wel een verslagje hier
pi_4292037
je hoeft voor de boot niet te reserveren, wel een havenpas (of zoiets) kopen ~10 euro, ter plekke aan te schaffen. Laat je GEEN stoel aansmeren, door al die lui die je aanklampen als je de trein uitkomt. Ook al zijn ze nog zo overtuigend ... je hebt die NIET nodig ... door ervaring wordt men wijzer, ben er de 1e keer wel ingetuind .. verder voldoende alcohol meenemen, altijd goed op 20 uur boot.

oh ja .. let er wel ff op dat je weet wanneer de boten vertrekken, anders zit je gewoon doodleuk een dag of 14 uur ofzo te wachten op de volgende, en er is echt geen hol te beleven in snikheet/benauwd/saai Brindisi ... overigens niet uit eigen ervaring .. is een tip die ik toendertijd van iemand anders heb gehad... have fun.

wil je ook nog gaan eilandhoppen in Griekenland? is zeker een aanrader echt heel VET

hmm .....
  donderdag 23 mei 2002 @ 17:01:44 #12
16157 sebX
pi_4296295
ik heb eilandhoppen nog niet geplanned, maar klinkt erg leuk, kunne we wel doen denk ik zo! als je me dat ken aanraden

ja ik wil eigenlijk van te voren even een dienstregeling van die veerdiensten hebben. dan kunnen we daar iig een beetje rekening mee houden..

thanx!
seb

pi_4332747
ik ben ook van plan om te interrailen... maar dan richting spanje en portugal. Vraag is: hoe druk zijn de jeugdherbergen in juli? is het goed genoeg als je een dag ofzo van te voren opbelt dat je een paar nachten in zo'n ding wil doorbrengen, of is het al weken van te voren volgeboekt? Hoe veel geld kost het extra om met je interrailpas van rotterdam/utrecht naar Irun te reizen met de Thalys/TGV? deze moet wel een paar weken van te voren worden geboekt? en als je met de normale trein gaat? bij voorbaat dank!
pi_4333396
http://members.shaw.ca/guideforeurope/

is een goede site met veel info over alle hostels die vermeld staan in de Lonely Planets.

zondag 26 mei 2002 @ 16:42:37 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_4333407
Als je door Frankrijk naar Italië gaat dan moet je gewoon stoppen bij Menton!

Geweldig daar...
Vanuit daar wel een dagtrip naar Monaco doen... (10 minuten met de trein... Ook Cannes en Nice zijn haalbaar met de trein)

Menton zelf heeft een geweldige camping (dicht bij het station, wel een flinke trap omhoog)...
Een vrijwel elke dag markt zodat je elke dag goedkoop en goed kunt eten... Je kunt luieren aan de Middelandse zee (in Menton zelf wel kiezelstrand)... Het eerste station na Menton is Ventimigglia (ofzo) en dat zit je dus al in Italië.

Voor de budgetreiziger is het echt de enige plaats aan de Cote d'Azur waar je veilig kunt stoppen.

Tot Avignon of Marseille kun je TGV doen (toeslag ongeveer 2,50 euro). Vanaf Marseille gaat de TGV over een heel saai stuk... de gewone "intercity" rijdt ongeveer over het strand... is veel leuker reizen... En er ligt toch geen fasttrack (voor de tgv)

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 27 mei 2002 @ 14:39:17 #16
16157 sebX
pi_4344998
dank u wederom

de thalys hebben we geboekt voor de eerste dag naar toulon (verbeter me als ik het fout schrijf )
dat koste ons 12 euro extra per persoon, dus van amsterdam naar toulon met overstappen in parijs.

je moet echter wel van te voren reserveren. kan soms ook vlak van te voren zijn, een uur of 3 (als je mazzel heb)ons werd geadviseert dat meteen maar te doen. de eerste dag willen we tenslotte goed geregeld hebben, zodat we meteen lekker in het zouden zitten..

seb

donderdag 30 mei 2002 @ 08:58:29 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_4379310
Ik heb 3 keer de thalys gereserveerd

1x 13 minuten voor vertrek
1x 40 minuten voor vertrek
1x 1 dag voor vertrek (toen zat ie vol, dus hebben we stoeltje op de gang gereserveerd)

Trouwens, Toulon... ligt dat niet helemaal verkeerd als je naar Italie wilt? Volgens mij wel namelijk... Dat ligt toch achter Poitiers, aan de Loire

Frankrijk is in verschillende treinregio's verdeeld, volgens mij ligt Toulon op het Atlantische gedeelte... en moet jij richting Alpen/Cote 'd Azur

[Dit bericht is gewijzigd door XL op 30-05-2002 10:40]

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 30 mei 2002 @ 10:58:57 #18
16157 sebX
pi_4380397
we willen richting italie ja, maar dat is geen must om daar zo snel mogelijk te zijn. we willen ook nog wat van zuid frankrijk zien. We willen dan via de zuidkust riching italie. en dan de boot naar griekenland.. mischien halen we dat niet eens.. maarja we zien wel he

seb

donderdag 30 mei 2002 @ 12:32:16 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_4381602
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 10:58 schreef sebX het volgende:
we willen richting italie ja, maar dat is geen must om daar zo snel mogelijk te zijn. we willen ook nog wat van zuid frankrijk zien. We willen dan via de zuidkust riching italie. en dan de boot naar griekenland.. mischien halen we dat niet eens.. maarja we zien wel he

seb

Probleempje wat komt kijken: Toulon is echt een rothoek om weer weg te komen als je niet naar Parijs gaat. Je kunt de trein richting Biaritz nemen (geloof ik). Vanuit daar kun je door de langs de Spaanse grens richting Perpignan en Toulouse (ik weet die plaatsnamen niet helemaal zeker). Er zijn wel maar weinig nachttreinen daar, en overdag reizen is niet leuk... zeker niet op zo'n traject.

Kortom ik zou in Parijs uitstappen en langs de Saone verder reizen... Laatste moment reserveren... en pas in Frankrijk reserveren want dat is echt heel veel goedkoper (scheelt zeker 10 euro, je reserveert niet internationaal). Langs de Saone hoef je niet te reserveren trouwens... Pas vanaf Valence en Lyon wordt het druk

donderdag 30 mei 2002 @ 18:01:23 #20
16157 sebX
pi_4386855
hehe ik begin nu even te twijvelen of het nou toulon of toulouse was even na vragen (heb zelf de tickeds niet liggen hier) we hebben dus al gereserveert

seb

vrijdag 31 mei 2002 @ 08:41:09 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_4392674
Ik begon ook al een beetje te twijfelen of ik Toulon wel helemaal goed plaats. Ik vrees dat ik het aan het verwarren ben met Tours... Maar dan durf ik niet te zeggen waar Toulon wel ligt.

Toulouse is volgens mij op het randje van de Provence en Languedoc (ofzoiets)... Maar ik moet mijn hele Franse topografie hiervoor ophalen van de HAVO, dat is voor mij toch echt wel een tijdje geleden. Ik zal er maandag mijn Franse Lonely Planet eens op naslaan.

zondag 2 juni 2002 @ 19:07:56 #22
16157 sebX
pi_4417957
nu ga ik er een kaartje bij pakken hoor

toulon is het dus wel en ligt z'n 60 km rechts van marseile op mijn kaart dus dat gaat helemaal goed

dinsdag 4 juni 2002 @ 21:36:23 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_4449824
Ik geef mijn fout helemaal toe!

Toulon ligt inderdaad "gewoon" in Cote 'd Azur...
Ik ben er zelfs geweest, nou ja.. ben door het station gehobbeld. Helemaal goed kan ik het me niet herinneren... dan had ik namelijk ook wel goed onthouden waar het lag.

De stad waar ik op doelde was Tours, daar ben ik wel uitgebreid overgestapt... Ik heb er zelfs boodschappen gedaan Omdat we vanaf daar niet lang meer moesten reizen richting Amboise... wat verder niet echt leuk bleek te zijn.

Maar Toulon dus... Ik zal even kijken wat mijn Lonely Planet er nog over verteld... Is vast leuk om te weten.

2 campings (van een staan er prijzen vernoemd, deze is goedkoop voor de Cote 'd Azur... wel 6 km buiten Toulon)

hmmm eigenlijk niet zo heel veel bijzonders...
Tja, eigenlijk moet je ook (zoals in een eerdere post vermeld) in Toulon de "intercity" naar Menton pakken. Kort voor de Italiaanse grens... Daar kan ik je alles van vertellen, ik ben er een paar dagen gebleven... GEWELDIG.

Het dorp zelf is misschien een beetje belegen (dit schijnt pas echt erg te zijn in Februari/Maart). De camping (die op het plateau) is geweldig!!! Verder is het superdicht bij Monaco, waar je dan zeker naartoe moet gaan... tja... als ik over Menton moet beginnen typ ik teveel, ik vind het een echte interrail-stek.

Ik weet niet hoe laat je aankomt in Toulon, Menton is een uurtje of 2 verder denk ik... staat wel in die mooie folders van de SNCF...

Onderweg naar Toulon kom je ook in Avignon... dit vond ik ook erg leuk. De drie leukste plaatsen in Frankrijk waar ik geweest ben zijn Auxerre, Menton en Avignon.

Menton en Avignon hebben in mijn ogen echte interrailcampings. Dat doet veel goed. Het is daar heel erg gezellig als je daar voor open staat en je ontmoet veel mensen enzo. Avignon is een hele mooie stad, Menton ligt vlak bij Monaco en lekker aan de zee (wat niet de hele vakantie leuk is, maar een paar daagjes zeker wel).

trouwens...
Voor hetzelfde geld is Toulon ook geweldig hoor, maar als die andere twee voor jou een optie zijn. Of je wil er meer over horen, dan zet je het maar in dit topic... of spreek je me maar eens aan op ICQ... (we domineren dit topic nogal, maar dat is niet erg.. dan houdt het aandacht)

woensdag 5 juni 2002 @ 10:33:54 #24
16157 sebX
pi_4455517
ahhh dank je man.
dit is informatie waar ik op zit te wachten
ik ga je zeker even icq-en als ik thuis ben.
ik moet ook nog een lonely planet halen, maar die dingen zijn nog best duur maarja hun geld dik waard!

seb

pi_4457185
In Nimes, Frankrijk (volgens mij niet zo ver van Avignon) is een zeer relaxte gezellige jeugdherberg. Weet dit niet uit persoonlijke ervaring, maar dit is mij verteld door kennissen die het weten kunnen...

In het topic Boot Brindisi -> Patras wordt het een en ander verteld over boten naar en treinen door Griekenland. Houd er rekening mee dat Griekenland niet bepaald een treinland is. Toen ik 10 jaar geleden Interrailend Europa doortrok heb ik een weekje strand op Corfu gedaan. Corfu is vanuit Brindisi het eerste stukje Griekenland, je bent dus niet zoveel tijd kwijt om er vanuit Italië te komen (12 uur met de nachtboot vanuit Brindisi).

Het mooiste stukje Corfu ligt aan de westkust. Daar zijn ook een aantal campings met veel Interrailers. Omgeving Pelekas, Glyfada. Ruige kust, prachtige strandjes.
Er is op het eiland ook een internationaal "beruchte" party-hostel; de Pink Palace. De locatie is volgens mij ergens aan de oostkust, zuidelijk van Corfu Town.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')