Heeft iemand nog leuke tips? Wat ik mij afvraag hoe goed is het mogelijk met je interrail kaart van italie naar griekenland te komen met een veerboot? moet je dan extra betalen enzo?
bedank alvast
Ik heb massa's tips. maar dan moet je even wat specifiekere vragen stellen. Kijk vooral ook eens hier:
gewoon lekker onvoorbereid op vakantie is altijd t leukste, maak je zeker het meeste mee.
en zeker met de trein, kom je nog eens ergens!
* Joz gaat altijd met de trein op vakantie
wat vergeet je absolut altijd mee te nemen maar heb je o zo hard nodig ??
we nemen ook gewoon lekker tentje mee en kookspullen zo min mogelijk herbergjes enzo.. soms moet je wel, in een stad ofzo.. we willen ook niet te lang op 1 plaats blijven. maar natuurlijk ook niet 24h per dag in de trein zitten
bedankt al vast.
en ja natuurlijk gaan we het zeker doen!! we hebben de kaarten al bijna nog niet helemaal
Als je van plan bent in jeugdherbergen te overnachten moet je aangesloten zijn bij het NJHC. Alleen als je een pasje hebt van deze organisatie kan je overnachten in NJHC jeugdherbergen, verreweg de grootste organisatie op dit gebied.
Reserveer Thalys en/of TGV treinen ruim van tevoren, je kunt hier niet zomaar instappen.
Als je niet van plan ben door Duitsland en/of Zwitserland te gaan reizen, koop dan geen interrail ticket voor meer dan twee zone's, dat is zonde van het geld.
Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel. Je mag ook icq-en of zo.
seb
meer tips enzo zijn nog altijd welkom
groetjes
seb
ga er overigens niet van uit dat over alles gratis is. In italie heb je ook een aantal treinen waar je toeslag moet betalen bijv. ik ben er zelf niet zo enthousiast over, want zovel heen als terugreis verliep knudde bij mij, en dan zeggen ze wat over de NS.
maar een vriend van me heeft weer hele goede ervaringen dus zeker het proberen waard. veel plezier
oh ja .. let er wel ff op dat je weet wanneer de boten vertrekken, anders zit je gewoon doodleuk een dag of 14 uur ofzo te wachten op de volgende, en er is echt geen hol te beleven in snikheet/benauwd/saai Brindisi ... overigens niet uit eigen ervaring .. is een tip die ik toendertijd van iemand anders heb gehad... have fun.
wil je ook nog gaan eilandhoppen in Griekenland? is zeker een aanrader echt heel VET
ja ik wil eigenlijk van te voren even een dienstregeling van die veerdiensten hebben. dan kunnen we daar iig een beetje rekening mee houden..
thanx!
seb
is een goede site met veel info over alle hostels die vermeld staan in de Lonely Planets.
Geweldig daar...
Vanuit daar wel een dagtrip naar Monaco doen... (10 minuten met de trein... Ook Cannes en Nice zijn haalbaar met de trein)
Menton zelf heeft een geweldige camping (dicht bij het station, wel een flinke trap omhoog)...
Een vrijwel elke dag markt zodat je elke dag goedkoop en goed kunt eten... Je kunt luieren aan de Middelandse zee (in Menton zelf wel kiezelstrand)... Het eerste station na Menton is Ventimigglia (ofzo) en dat zit je dus al in Italië.
Voor de budgetreiziger is het echt de enige plaats aan de Cote d'Azur waar je veilig kunt stoppen.
Tot Avignon of Marseille kun je TGV doen (toeslag ongeveer 2,50 euro). Vanaf Marseille gaat de TGV over een heel saai stuk... de gewone "intercity" rijdt ongeveer over het strand... is veel leuker reizen... En er ligt toch geen fasttrack (voor de tgv)
de thalys hebben we geboekt voor de eerste dag naar toulon (verbeter me als ik het fout schrijf )
dat koste ons 12 euro extra per persoon, dus van amsterdam naar toulon met overstappen in parijs.
je moet echter wel van te voren reserveren. kan soms ook vlak van te voren zijn, een uur of 3 (als je mazzel heb)ons werd geadviseert dat meteen maar te doen. de eerste dag willen we tenslotte goed geregeld hebben, zodat we meteen lekker in het zouden zitten..
seb
1x 13 minuten voor vertrek
1x 40 minuten voor vertrek
1x 1 dag voor vertrek (toen zat ie vol, dus hebben we stoeltje op de gang gereserveerd)
Trouwens, Toulon... ligt dat niet helemaal verkeerd als je naar Italie wilt? Volgens mij wel namelijk... Dat ligt toch achter Poitiers, aan de Loire
Frankrijk is in verschillende treinregio's verdeeld, volgens mij ligt Toulon op het Atlantische gedeelte... en moet jij richting Alpen/Cote 'd Azur
[Dit bericht is gewijzigd door XL op 30-05-2002 10:40]
seb
quote:Probleempje wat komt kijken: Toulon is echt een rothoek om weer weg te komen als je niet naar Parijs gaat. Je kunt de trein richting Biaritz nemen (geloof ik). Vanuit daar kun je door de langs de Spaanse grens richting Perpignan en Toulouse (ik weet die plaatsnamen niet helemaal zeker). Er zijn wel maar weinig nachttreinen daar, en overdag reizen is niet leuk... zeker niet op zo'n traject.
Op donderdag 30 mei 2002 10:58 schreef sebX het volgende:
we willen richting italie ja, maar dat is geen must om daar zo snel mogelijk te zijn. we willen ook nog wat van zuid frankrijk zien. We willen dan via de zuidkust riching italie. en dan de boot naar griekenland.. mischien halen we dat niet eens.. maarja we zien wel heseb
Kortom ik zou in Parijs uitstappen en langs de Saone verder reizen... Laatste moment reserveren... en pas in Frankrijk reserveren want dat is echt heel veel goedkoper (scheelt zeker 10 euro, je reserveert niet internationaal). Langs de Saone hoef je niet te reserveren trouwens... Pas vanaf Valence en Lyon wordt het druk
seb
Toulouse is volgens mij op het randje van de Provence en Languedoc (ofzoiets)... Maar ik moet mijn hele Franse topografie hiervoor ophalen van de HAVO, dat is voor mij toch echt wel een tijdje geleden. Ik zal er maandag mijn Franse Lonely Planet eens op naslaan.
toulon is het dus wel en ligt z'n 60 km rechts van marseile op mijn kaart dus dat gaat helemaal goed
Toulon ligt inderdaad "gewoon" in Cote 'd Azur...
Ik ben er zelfs geweest, nou ja.. ben door het station gehobbeld. Helemaal goed kan ik het me niet herinneren... dan had ik namelijk ook wel goed onthouden waar het lag.
De stad waar ik op doelde was Tours, daar ben ik wel uitgebreid overgestapt... Ik heb er zelfs boodschappen gedaan Omdat we vanaf daar niet lang meer moesten reizen richting Amboise... wat verder niet echt leuk bleek te zijn.
Maar Toulon dus... Ik zal even kijken wat mijn Lonely Planet er nog over verteld... Is vast leuk om te weten.
2 campings (van een staan er prijzen vernoemd, deze is goedkoop voor de Cote 'd Azur... wel 6 km buiten Toulon)
hmmm eigenlijk niet zo heel veel bijzonders...
Tja, eigenlijk moet je ook (zoals in een eerdere post vermeld) in Toulon de "intercity" naar Menton pakken. Kort voor de Italiaanse grens... Daar kan ik je alles van vertellen, ik ben er een paar dagen gebleven... GEWELDIG.
Het dorp zelf is misschien een beetje belegen (dit schijnt pas echt erg te zijn in Februari/Maart). De camping (die op het plateau) is geweldig!!! Verder is het superdicht bij Monaco, waar je dan zeker naartoe moet gaan... tja... als ik over Menton moet beginnen typ ik teveel, ik vind het een echte interrail-stek.
Ik weet niet hoe laat je aankomt in Toulon, Menton is een uurtje of 2 verder denk ik... staat wel in die mooie folders van de SNCF...
Onderweg naar Toulon kom je ook in Avignon... dit vond ik ook erg leuk. De drie leukste plaatsen in Frankrijk waar ik geweest ben zijn Auxerre, Menton en Avignon.
Menton en Avignon hebben in mijn ogen echte interrailcampings. Dat doet veel goed. Het is daar heel erg gezellig als je daar voor open staat en je ontmoet veel mensen enzo. Avignon is een hele mooie stad, Menton ligt vlak bij Monaco en lekker aan de zee (wat niet de hele vakantie leuk is, maar een paar daagjes zeker wel).
trouwens...
Voor hetzelfde geld is Toulon ook geweldig hoor, maar als die andere twee voor jou een optie zijn. Of je wil er meer over horen, dan zet je het maar in dit topic... of spreek je me maar eens aan op ICQ... (we domineren dit topic nogal, maar dat is niet erg.. dan houdt het aandacht)
seb
In het topic Boot Brindisi -> Patras wordt het een en ander verteld over boten naar en treinen door Griekenland. Houd er rekening mee dat Griekenland niet bepaald een treinland is. Toen ik 10 jaar geleden Interrailend Europa doortrok heb ik een weekje strand op Corfu gedaan. Corfu is vanuit Brindisi het eerste stukje Griekenland, je bent dus niet zoveel tijd kwijt om er vanuit Italië te komen (12 uur met de nachtboot vanuit Brindisi).
Het mooiste stukje Corfu ligt aan de westkust. Daar zijn ook een aantal campings met veel Interrailers. Omgeving Pelekas, Glyfada. Ruige kust, prachtige strandjes.
Er is op het eiland ook een internationaal "beruchte" party-hostel; de Pink Palace. De locatie is volgens mij ergens aan de oostkust, zuidelijk van Corfu Town.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |