abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78048878
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:01 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Met een USA Fender of Gibson kun je de gok prima nemen. Verdubbeling waarde in 10-15 jaar!
Maar word die prijs niet op die manier opgedreven omdat iedereen dat denkt, en dus iedereen dat gaat vragen?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_78048888
Wow, ik heb al 70 Gitaristentopics niet meer gepost, en 'k sta nog steeds in de OP

Afijn, ik heb een vraag.
Met de band hebben we nu een nummer waar veel gebruik wordt gemaakt van een gitaarsound met distortion en tremolo (dan heb ik het niet over het pookje maar het effect). Beetje à la het intro van Boulevard of broken dreams van Green Day.

Het probleem is dat ik er -hoe ik het ook aansluit- geen bevredigende sound uit krijg. Ik heb het tremolopedaal tussen m'n gitaar en amp ingehangen (oftewel tremolo vóór distortion) en heb het ook geprobeerd in de fx-loop van m'n amp (dus trem. na de distortion).

Bij de eerste manier vind ik de sound niet ehhh ja... vunzig genoeg zeg maar. Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het signaal bij elke tremolo "puls" door de versterker heen wordt gepompt en de buizen dus niet constant gevoed worden. Daardoor is er een soort van attacktijd ofzo (weet niet goed hoe ik het uit moet leggen... maar hoop dat jullie het begrijpen!).
Bij de tweede optie lijkt het wel of de versterker op de een of andere manier over z'n nek gaat en wordt het geluid modderig.

Heeft iemand een idee over hoe ik een goede sound zou kunnen krijgen?

BTW ik gebruik een Gibson Les Paul i.c.m. een Marshall JCM2000-DSL401 en een Boss TR-1
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_78048935
Je kan misschien eens een equalizer gebruiken... hoe zit het met je FXloop instellingen?
pi_78049113
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:27 schreef The_Dean het volgende:
Je kan misschien eens een equalizer gebruiken... hoe zit het met je FXloop instellingen?
Zou idd een optie kunnen zijn... 'k heb op dit moment geen eq pedaal ofzo, moet het doen met de driebands eq op m'n amp.

M'n fxloop heeft maar één regelaar. Die had ik op max staan (als ik dat niet zou doen wordt het kale geluid gemixt met het fx geluid, iets wat ik bij het tremolo effect natuurlijk niet wil).
pi_78049176
Ik gebruik de loop niet, maar ik heb hem ook bijna op max staan omdat je versterker dan wat helderder word... soort boost
pi_78049439
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:36 schreef The_Dean het volgende:
Ik gebruik de loop niet, maar ik heb hem ook bijna op max staan omdat je versterker dan wat helderder word... soort boost
Hmm... wat voor versterker heb je?

Die ervaring heb ik namelijk helemaal niet. In tegendeel juist. Ik heb heel snel het idee dat het geluid minder gedefinieerd wordt, naarmate ik meer effecten in de loop hang. Ongeacht of ze true-bypass zijn of niet.

Maar in dit testgeval had ik alleen m'n tremolo in de loop...
pi_78049597
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:47 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Hmm... wat voor versterker heb je?

Die ervaring heb ik namelijk helemaal niet. In tegendeel juist. Ik heb heel snel het idee dat het geluid minder gedefinieerd wordt, naarmate ik meer effecten in de loop hang. Ongeacht of ze true-bypass zijn of niet.

Maar in dit testgeval had ik alleen m'n tremolo in de loop...
Nu een Marshall Valvestate [100watt halfstack], maar ook op andere versterkers met een loop werkt dat prima. eventueel kan/moet je even een patchkabel tussen de send en return hangen.
Die FX heeft een boost om het verlies van de pedalen weer op niveau te kunnen brengen, maar als je geen effecten gebruikt, dan boost hij het gewoon een beetje

Ik gebruik dus verder ook geen effecten, alleen een Boss TU-2.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:57:32 #133
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_78049664
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:24 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Maar word die prijs niet op die manier opgedreven omdat iedereen dat denkt, en dus iedereen dat gaat vragen?
Dan zou de prijs toch vanzelf wel weer zakken? Mensen willen uiteindelijk toch verkopen! Bovendien is de nieuwprijs ook aanzienlijk hoger geworden. Vraag en aanbod, markt reguleert zichzelf!
pi_78049688
Er staat nog een BlackGold V bij de Feedback in Rotterdam voor 500
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:59:05 #135
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_78049705
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:01 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Met een USA Fender of Gibson kun je de gok prima nemen. Verdubbeling waarde in 10-15 jaar!
Klopt, ik heb een Strat Plus uit 92 of 93, destijds bijna nieuw gekocht voor 1500 gulden. Zie ze nu wel eens voor 11-1200 euro. Niet dat ik'm ooi ga verkopen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_78049730
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:57 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Dan zou de prijs toch vanzelf wel weer zakken? Mensen willen uiteindelijk toch verkopen! Bovendien is de nieuwprijs ook aanzienlijk hoger geworden. Vraag en aanbod, markt reguleert zichzelf!
Zakken? Volgens mij niet, omdat kopers dan ook automatisch denken dat ze dat waard zijn, en als ze hem willen verkopen weer minstens dat bedrag proberen te vangen...

De mark reguleert zichzelf zekers, dat klopt, maar vraag me soms af waar die absurd hoge prijzen op gebaseerd zijn.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:00:18 #137
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_78049740
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:57 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Jij vrije markt-denker jij!

Check mijn band Glorybox
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:00:52 #138
98135 TeleluvR
pi_78049747
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:59 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Klopt, ik heb een Strat Plus uit 92 of 93, destijds bijna nieuw gekocht voor 1500 gulden. Zie ze nu wel eens voor 11-1200 euro. Niet dat ik'm ooi ga verkopen
Tsja, daar gaan ze niet voor weg, in mijn optiek. Ik heb laatst een oude gekocht (89/90) voor 700 euro en dat noem ik - gezien de kwaliteit van de gitaar - een koopje! Een ander zal het duur vinden en de gitaar voor mij laten staan! Ik blij!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:01:56 #139
98135 TeleluvR
pi_78049784
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:59 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Zakken? Volgens mij niet, omdat kopers dan ook automatisch denken dat ze dat waard zijn, en als ze hem willen verkopen weer minstens dat bedrag proberen te vangen...

De mark reguleert zichzelf zekers, dat klopt, maar vraag me soms af waar die absurd hoge prijzen op gebaseerd zijn.
Op een gegeven moment willen ze dingen toch echt kwijt, anders blijf je er mee zeulen. Dat de vraagprijs 800 is betekend niet dat ze dat er ook daadwerkelijk voor (gaan) krijgen!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:07:09 #140
98135 TeleluvR
pi_78049915
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:58 schreef The_Dean het volgende:
Er staat nog een BlackGold V bij de Feedback in Rotterdam voor 500
Kopen, kopen, kopen!
pi_78049925
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:01 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Op een gegeven moment willen ze dingen toch echt kwijt, anders blijf je er mee zeulen. Dat de vraagprijs 800 is betekend niet dat ze dat er ook daadwerkelijk voor (gaan) krijgen!
Nee, dat snap ik, zo gaat dat altijd.

Ach, het zal altijd een vraag/aanbod en 'wat de gek er voor geeft' zaak blijven...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:07:37 #142
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_78049926
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:00 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Tsja, daar gaan ze niet voor weg, in mijn optiek. Ik heb laatst een oude gekocht (89/90) voor 700 euro en dat noem ik - gezien de kwaliteit van de gitaar - een koopje! Een ander zal het duur vinden en de gitaar voor mij laten staan! Ik blij!
700 is inderdaad een koopje! Nouja, het maakt mij ook niet zoveel uit, ik ben niet zo'n handelaar als jij. Althans, niet met gitaren. Versterkers heb ik wel als een dolle ge- en verkocht de afgelopen jaren.
Check mijn band Glorybox
pi_78049960
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:07 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Kopen, kopen, kopen!
Heb er wel serieus een poos over gedacht... maar toen maar jouw LP gekocht. Maar aan de andere kant, ik heb er al een, waarom twee identieke...
Kan dan wel een uitvoeren met zwarte hardware en EMG's, maar dat kan ik met mijne net zo goed als de LP eenmaal klaar is.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:09:01 #144
98135 TeleluvR
pi_78049961
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:07 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

700 is inderdaad een koopje! Nouja, het maakt mij ook niet zoveel uit, ik ben niet zo'n handelaar als jij. Althans, niet met gitaren. Versterkers heb ik wel als een dolle ge- en verkocht de afgelopen jaren.
Ik zocht een goede strat en deze kwam voorbij. Dus ik dacht: Bingo! Plusjes worden al erg zeldzaam en stiekem hoop ik natuurlijk ook dat deze als ik bewust moet/wil stoppen met gitaarspelen dat ik dat bedrag weer terug ga zien
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:09:26 #145
98135 TeleluvR
pi_78049969
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:08 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Heb er wel serieus een poos over gedacht... maar toen maar jouw LP gekocht. Maar aan de andere kant, ik heb er al een, waarom twee identieke...
Kan dan wel een uitvoeren met zwarte hardware en EMG's, maar dat kan ik met mijne net zo goed als de LP eenmaal klaar is.
Of voor veel minder een mooie SG kopen!
pi_78050016
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:09 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Of voor veel minder een mooie SG kopen!
Of dat ja.

Zou opzich wel weer een SG willen hebben, vond mijn Special ook altijd erg fijn.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:12:28 #147
98135 TeleluvR
pi_78050034
Echt EXACT dezelfde gitaren hebben, heb ik nooit echt begrepen...
pi_78050171
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:12 schreef TeleluvR het volgende:
Echt EXACT dezelfde gitaren hebben, heb ik nooit echt begrepen...
Ik ook niet echt, daarom...
Wil er een bij omdat ze zo verrekte fijn spelen, en dan met EMG's erin enzo heb je toch wat een andere gitaar... maar dan kan ik ook zoeken naar een andere fijne Dean V... bijvoorbeeld een mooie klassieke 79... of gaan voor een Deceiver, zitten meteen EMG's in, en heeft veel weg van die LTD's EC1000.

pi_78050260
Of een Avalance Model "T", en er een paar Lil' Punchers in hangen

dinsdag 16 februari 2010 @ 11:20:57 #150
98135 TeleluvR
pi_78050277
Of, of, of, of?
Hoor ik daar enige GASontwikkeling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')