Maar word die prijs niet op die manier opgedreven omdat iedereen dat denkt, en dus iedereen dat gaat vragen?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Met een USA Fender of Gibson kun je de gok prima nemen. Verdubbeling waarde in 10-15 jaar!
Zou idd een optie kunnen zijn... 'k heb op dit moment geen eq pedaal ofzo, moet het doen met de driebands eq op m'n amp.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:27 schreef The_Dean het volgende:
Je kan misschien eens een equalizer gebruiken... hoe zit het met je FXloop instellingen?
Hmm... wat voor versterker heb je?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:36 schreef The_Dean het volgende:
Ik gebruik de loop niet, maar ik heb hem ook bijna op max staan omdat je versterker dan wat helderder word... soort boost
Nu een Marshall Valvestate [100watt halfstack], maar ook op andere versterkers met een loop werkt dat prima. eventueel kan/moet je even een patchkabel tussen de send en return hangen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:47 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Hmm... wat voor versterker heb je?
Die ervaring heb ik namelijk helemaal niet. In tegendeel juist. Ik heb heel snel het idee dat het geluid minder gedefinieerd wordt, naarmate ik meer effecten in de loop hang. Ongeacht of ze true-bypass zijn of niet.
Maar in dit testgeval had ik alleen m'n tremolo in de loop...
Dan zou de prijs toch vanzelf wel weer zakken? Mensen willen uiteindelijk toch verkopen! Bovendien is de nieuwprijs ook aanzienlijk hoger geworden. Vraag en aanbod, markt reguleert zichzelf!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Maar word die prijs niet op die manier opgedreven omdat iedereen dat denkt, en dus iedereen dat gaat vragen?
Klopt, ik heb een Strat Plus uit 92 of 93, destijds bijna nieuw gekocht voor 1500 gulden. Zie ze nu wel eens voor 11-1200 euro.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Met een USA Fender of Gibson kun je de gok prima nemen. Verdubbeling waarde in 10-15 jaar!
Zakken? Volgens mij niet, omdat kopers dan ook automatisch denken dat ze dat waard zijn, en als ze hem willen verkopen weer minstens dat bedrag proberen te vangen...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dan zou de prijs toch vanzelf wel weer zakken? Mensen willen uiteindelijk toch verkopen! Bovendien is de nieuwprijs ook aanzienlijk hoger geworden. Vraag en aanbod, markt reguleert zichzelf!
Jij vrije markt-denker jij!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dan zou de prijs toch vanzelf wel weer zakken? Mensen willen uiteindelijk toch verkopen! Bovendien is de nieuwprijs ook aanzienlijk hoger geworden. Vraag en aanbod, markt reguleert zichzelf!
Tsja, daar gaan ze niet voor weg, in mijn optiek. Ik heb laatst een oude gekocht (89/90) voor 700 euro en dat noem ik - gezien de kwaliteit van de gitaar - een koopje! Een ander zal het duur vinden en de gitaar voor mij laten staan! Ik blij!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Klopt, ik heb een Strat Plus uit 92 of 93, destijds bijna nieuw gekocht voor 1500 gulden. Zie ze nu wel eens voor 11-1200 euro.Niet dat ik'm ooi ga verkopen
Op een gegeven moment willen ze dingen toch echt kwijt, anders blijf je er mee zeulen. Dat de vraagprijs 800 is betekend niet dat ze dat er ook daadwerkelijk voor (gaan) krijgen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zakken? Volgens mij niet, omdat kopers dan ook automatisch denken dat ze dat waard zijn, en als ze hem willen verkopen weer minstens dat bedrag proberen te vangen...
De mark reguleert zichzelf zekers, dat klopt, maar vraag me soms af waar die absurd hoge prijzen op gebaseerd zijn.
Kopen, kopen, kopen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:58 schreef The_Dean het volgende:
Er staat nog een BlackGold V bij de Feedback in Rotterdam voor 500
Nee, dat snap ik, zo gaat dat altijd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Op een gegeven moment willen ze dingen toch echt kwijt, anders blijf je er mee zeulen. Dat de vraagprijs 800 is betekend niet dat ze dat er ook daadwerkelijk voor (gaan) krijgen!
700 is inderdaad een koopje! Nouja, het maakt mij ook niet zoveel uit, ik ben niet zo'n handelaar als jij.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:00 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tsja, daar gaan ze niet voor weg, in mijn optiek. Ik heb laatst een oude gekocht (89/90) voor 700 euro en dat noem ik - gezien de kwaliteit van de gitaar - een koopje! Een ander zal het duur vinden en de gitaar voor mij laten staan! Ik blij!
Heb er wel serieus een poos over gedacht... maar toen maar jouw LP gekocht. Maar aan de andere kant, ik heb er al een, waarom twee identieke...quote:
Ik zocht een goede strat en deze kwam voorbij. Dus ik dacht: Bingo! Plusjes worden al erg zeldzaam en stiekem hoop ik natuurlijk ook dat deze als ik bewust moet/wil stoppen met gitaarspelen dat ik dat bedrag weer terug ga zienquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:07 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
700 is inderdaad een koopje! Nouja, het maakt mij ook niet zoveel uit, ik ben niet zo'n handelaar als jij.Althans, niet met gitaren. Versterkers heb ik wel als een dolle ge- en verkocht de afgelopen jaren.
Of voor veel minder een mooie SG kopen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb er wel serieus een poos over gedacht... maar toen maar jouw LP gekocht. Maar aan de andere kant, ik heb er al een, waarom twee identieke...
Kan dan wel een uitvoeren met zwarte hardware en EMG's, maar dat kan ik met mijne net zo goed als de LP eenmaal klaar is.
Of dat ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:09 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Of voor veel minder een mooie SG kopen!
Ik ook niet echt, daarom...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:12 schreef TeleluvR het volgende:
Echt EXACT dezelfde gitaren hebben, heb ik nooit echt begrepen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |