Zelfde ongeveer wel met mijn Bo~el, heerlijke gitaar, elke keer weer zo blij dat ik die heb, andere gitaar gespeeld, pak die gitaar en voelt gelijk goed aan zoals een gitaar aan hoort te voelen, en de klant, zo lekker.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:24 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Denk aan de glimlach op je kanis die je krijgt iedere keer dat je er op speelt![]()
Geld kan je niet mee nemen je graf in het moet op tijdens je leven*
* --> Idd schopje filosofie
Heb lang geleden een Gibson MIII gekocht toen iets van 2400 Gulden dat was meer dan mijn toenmalige maandsalaris.
Nog geen dag spijt gehad van de aanschaf![]()
ik speel er niet elke week op maar als ik er weer eens op speel ben ik blij
![]()
![]()
![]()
Tja goede vraag, ik denk omdat ik zoveel leuke (lees veeel te dure) hobby's heb....quote:Op maandag 15 februari 2010 21:21 schreef Svyatagor het volgende:
Als je het kunt missen en je hobby is gitaarspelen, waarom niet?
Heb zo'n idee dat als ik terug ben van Wintersport (nog zo'n leuke hobby.......... ) dat ik even lang Utrecht ga inderdaadquote:Op maandag 15 februari 2010 21:24 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Denk aan de glimlach op je kanis die je krijgt iedere keer dat je er op speelt![]()
Geld kan je niet mee nemen je graf in het moet op tijdens je leven*
* --> Idd schopje filosofie
Heb lang geleden een Gibson MIII gekocht toen iets van 2400 Gulden dat was meer dan mijn toenmalige maandsalaris.
Nog geen dag spijt gehad van de aanschaf![]()
ik speel er niet elke week op maar als ik er weer eens op speel ben ik blij
![]()
![]()
![]()
Je ne le sais pas mais je weet wel dat er eentje hangt in Utrechtquote:![]()
Op maandag 15 februari 2010 21:21 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
mooi gitaartje idd... lekker dikke hals. dacht dat fender ze niet meer in productie had
quote:Op maandag 15 februari 2010 21:46 schreef cafca het volgende:
Zo loop ik er al weken over te twijfelen of ik deze Kalamazoo moet gaan kopen: http://link.marktplaats.nl/293239879
Niet eens om er echt op de spelen, maar gewoon voor de heb.
quote:Op maandag 15 februari 2010 21:21 schreef Svyatagor het volgende:
Als je het kunt missen en je hobby is gitaarspelen, waarom niet?
Ik ook!quote:Op maandag 15 februari 2010 21:30 schreef Daantke het volgende:
Ik neem mijn gitaren ook mee het graf in
Wel gaaf ja maar ik zou er wel op spelen hoorquote:Op maandag 15 februari 2010 21:46 schreef cafca het volgende:
Zo loop ik er al weken over te twijfelen of ik deze Kalamazoo moet gaan kopen: http://link.marktplaats.nl/293239879
Niet eens om er echt op de spelen, maar gewoon voor de heb.
Hoi, ik ben Geert.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:22 schreef The_Dean het volgende:
Mee het graf in? Neuh, geef ze wel aan jullie ofzo. Geef ze liever aan niemand die er nog wel wat mee kan.
Een dure gitaar gaat tegenwoordig niet meer stijgen daar kun je vanuit gaan.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:14 schreef Gitaarmat het volgende:
Mij is het altijd zo verteld. Een gitaar van ¤200 euro is over 30 jaar een tiende waard. Maar een dure gitaar stijgt in de loop van de jaren in waarde.
Maar ik loop ook nooit met gitaren een winkel uit. Eerder een huis van iemand anders ofzo.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 01:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Een dure gitaar gaat tegenwoordig niet meer stijgen daar kun je vanuit gaan.
Zodra jij met je nieuwe gitaar de winkel uitloopt kan je zo rond de 30% van het bedrag gelijk afschrijven, maar vervolgens blijft hij wel redelijk waardevast op dat punt
Zo kort? Ik ben al 8 uur wakker.quote:
Goede keus! Zou ik zo doen!quote:Op maandag 15 februari 2010 21:20 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
John Mayer Signature Stratocaster...
En dat!quote:Op maandag 15 februari 2010 23:22 schreef The_Dean het volgende:
Mee het graf in? Neuh, geef ze wel aan jullie ofzo. Geef ze liever aan niemand die er nog wel wat mee kan.
Oh ja?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 01:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Een dure gitaar gaat tegenwoordig niet meer stijgen daar kun je vanuit gaan.
Zodra jij met je nieuwe gitaar de winkel uitloopt kan je zo rond de 30% van het bedrag gelijk afschrijven, maar vervolgens blijft hij wel redelijk waardevast op dat punt
Er zullen uitzonderingen zijn maar bij de meeste gitaren zal dit niet op gaanquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oh ja?
Rond 95/96 waren Gibson Studio 800 gulden bij de feedback. Dat vang je er nu zonder meer tweedehands voor... Zeker als je ze netjes hebt opgeborgen!
Met een USA Fender of Gibson kun je de gok prima nemen. Verdubbeling waarde in 10-15 jaar!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Er zullen uitzonderingen zijn maar bij de meeste gitaren zal dit niet op gaan
Maar word die prijs niet op die manier opgedreven omdat iedereen dat denkt, en dus iedereen dat gaat vragen?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Met een USA Fender of Gibson kun je de gok prima nemen. Verdubbeling waarde in 10-15 jaar!
Zou idd een optie kunnen zijn... 'k heb op dit moment geen eq pedaal ofzo, moet het doen met de driebands eq op m'n amp.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:27 schreef The_Dean het volgende:
Je kan misschien eens een equalizer gebruiken... hoe zit het met je FXloop instellingen?
Hmm... wat voor versterker heb je?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:36 schreef The_Dean het volgende:
Ik gebruik de loop niet, maar ik heb hem ook bijna op max staan omdat je versterker dan wat helderder word... soort boost
Nu een Marshall Valvestate [100watt halfstack], maar ook op andere versterkers met een loop werkt dat prima. eventueel kan/moet je even een patchkabel tussen de send en return hangen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:47 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Hmm... wat voor versterker heb je?
Die ervaring heb ik namelijk helemaal niet. In tegendeel juist. Ik heb heel snel het idee dat het geluid minder gedefinieerd wordt, naarmate ik meer effecten in de loop hang. Ongeacht of ze true-bypass zijn of niet.
Maar in dit testgeval had ik alleen m'n tremolo in de loop...
Dan zou de prijs toch vanzelf wel weer zakken? Mensen willen uiteindelijk toch verkopen! Bovendien is de nieuwprijs ook aanzienlijk hoger geworden. Vraag en aanbod, markt reguleert zichzelf!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Maar word die prijs niet op die manier opgedreven omdat iedereen dat denkt, en dus iedereen dat gaat vragen?
Klopt, ik heb een Strat Plus uit 92 of 93, destijds bijna nieuw gekocht voor 1500 gulden. Zie ze nu wel eens voor 11-1200 euro.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Met een USA Fender of Gibson kun je de gok prima nemen. Verdubbeling waarde in 10-15 jaar!
Zakken? Volgens mij niet, omdat kopers dan ook automatisch denken dat ze dat waard zijn, en als ze hem willen verkopen weer minstens dat bedrag proberen te vangen...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dan zou de prijs toch vanzelf wel weer zakken? Mensen willen uiteindelijk toch verkopen! Bovendien is de nieuwprijs ook aanzienlijk hoger geworden. Vraag en aanbod, markt reguleert zichzelf!
Jij vrije markt-denker jij!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dan zou de prijs toch vanzelf wel weer zakken? Mensen willen uiteindelijk toch verkopen! Bovendien is de nieuwprijs ook aanzienlijk hoger geworden. Vraag en aanbod, markt reguleert zichzelf!
Tsja, daar gaan ze niet voor weg, in mijn optiek. Ik heb laatst een oude gekocht (89/90) voor 700 euro en dat noem ik - gezien de kwaliteit van de gitaar - een koopje! Een ander zal het duur vinden en de gitaar voor mij laten staan! Ik blij!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Klopt, ik heb een Strat Plus uit 92 of 93, destijds bijna nieuw gekocht voor 1500 gulden. Zie ze nu wel eens voor 11-1200 euro.Niet dat ik'm ooi ga verkopen
Op een gegeven moment willen ze dingen toch echt kwijt, anders blijf je er mee zeulen. Dat de vraagprijs 800 is betekend niet dat ze dat er ook daadwerkelijk voor (gaan) krijgen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zakken? Volgens mij niet, omdat kopers dan ook automatisch denken dat ze dat waard zijn, en als ze hem willen verkopen weer minstens dat bedrag proberen te vangen...
De mark reguleert zichzelf zekers, dat klopt, maar vraag me soms af waar die absurd hoge prijzen op gebaseerd zijn.
Kopen, kopen, kopen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:58 schreef The_Dean het volgende:
Er staat nog een BlackGold V bij de Feedback in Rotterdam voor 500
Nee, dat snap ik, zo gaat dat altijd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Op een gegeven moment willen ze dingen toch echt kwijt, anders blijf je er mee zeulen. Dat de vraagprijs 800 is betekend niet dat ze dat er ook daadwerkelijk voor (gaan) krijgen!
700 is inderdaad een koopje! Nouja, het maakt mij ook niet zoveel uit, ik ben niet zo'n handelaar als jij.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:00 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tsja, daar gaan ze niet voor weg, in mijn optiek. Ik heb laatst een oude gekocht (89/90) voor 700 euro en dat noem ik - gezien de kwaliteit van de gitaar - een koopje! Een ander zal het duur vinden en de gitaar voor mij laten staan! Ik blij!
Heb er wel serieus een poos over gedacht... maar toen maar jouw LP gekocht. Maar aan de andere kant, ik heb er al een, waarom twee identieke...quote:
Ik zocht een goede strat en deze kwam voorbij. Dus ik dacht: Bingo! Plusjes worden al erg zeldzaam en stiekem hoop ik natuurlijk ook dat deze als ik bewust moet/wil stoppen met gitaarspelen dat ik dat bedrag weer terug ga zienquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:07 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
700 is inderdaad een koopje! Nouja, het maakt mij ook niet zoveel uit, ik ben niet zo'n handelaar als jij.Althans, niet met gitaren. Versterkers heb ik wel als een dolle ge- en verkocht de afgelopen jaren.
Of voor veel minder een mooie SG kopen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb er wel serieus een poos over gedacht... maar toen maar jouw LP gekocht. Maar aan de andere kant, ik heb er al een, waarom twee identieke...
Kan dan wel een uitvoeren met zwarte hardware en EMG's, maar dat kan ik met mijne net zo goed als de LP eenmaal klaar is.
Of dat ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:09 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Of voor veel minder een mooie SG kopen!
Ik ook niet echt, daarom...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:12 schreef TeleluvR het volgende:
Echt EXACT dezelfde gitaren hebben, heb ik nooit echt begrepen...
Hehe, die is er al jaren... sinds ik budgetgewijs wat in de hogere sferen zit gaat er een [te grotequote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:20 schreef TeleluvR het volgende:
Of, of, of, of?
Hoor ik daar enige GASontwikkeling?
Meteen doen, ga je geen spijt van krijgen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:20 schreef The_Dean het volgende:
Of een Avalance Model "T", en er een paar Lil' Punchers in hangen
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |