Niet specifiek over de Thaise keuken, maar wel met een erg goed en redelijk authentiek hoofdstuk Thailand: A taste of the Far East van Madhur Jaffrey.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:15 schreef conleche het volgende:
Weet iemand welk Thais kookboek het beste en het meest compleet is?
Kleurtjesquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:39 schreef DarkElf het volgende:
vandaag oa deze binnen gekregen:
[ afbeelding ]
echt een supermooi dik boek waarin per seizoen heel veel recepten staan met mooie foto's ook.
De griekse keuken zou ik niet willen vergelijken met de Italiaanse, is een tamelijk boertige keuken zonder echte hoogtepunten.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
KleurtjesWat voor soort recepten zijn dat? Wereldkeuken, van alles wat of meer specifiek ofzo?
Ik zag vandaag bij de ABC dit boek:
[ afbeelding ]
Lijkt me een soort Zilveren Lepel maar dan voor de Griekse keuken? Iemand er ervaring mee? Ik had niet veel tijd maar heb het snel doorgebladerd en het zag er wel leuk uit
Ik bedoelde meer qua boek-opbouw/-indeling en hoeveelheid uitleg en plaatjes!quote:Op woensdag 15 december 2010 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De griekse keuken zou ik niet willen vergelijken met de Italiaanse, is een tamelijk boertige keuken zonder echte hoogtepunten.
Oh op die manier, ik vind het ook niet vies hoorquote:Op woensdag 15 december 2010 19:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer qua boek-opbouw/-indeling en hoeveelheid uitleg en plaatjes!
Ik hou wel van Grieks eten
Ja, absoluut, dat is Thai Food van David Thompson.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:15 schreef conleche het volgende:
Weet iemand welk Thais kookboek het beste en het meest compleet is?
Hoe weet je dat het de bijbel is als je hem nog niet hebt?quote:Op woensdag 15 december 2010 20:54 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, absoluut, dat is Thai Food van David Thompson.
De kookbijbel van de Thaise keuken.
[ afbeelding ]
Wil er binnenkort een kleine recensie over schrijven, maar dan moeten ze 'm gvdgvdgv eerst leveren. Dus euh, als je 'm bestelt, verwacht niet dat ie met 4 werkdagen op je mat ligt.
Ik weet niet of je De Zilveren Lepel ook bezit? If so: gebruik je 'm veel?quote:Op woensdag 15 december 2010 19:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer qua boek-opbouw/-indeling en hoeveelheid uitleg en plaatjes!
Ik hou wel van Grieks eten
'k Heb er wel flink in gebladerd. Had niet lang nodig ook om te zien hoe briljant dat boek is.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het de bijbel is als je hem nog niet hebt?
![]()
van alles staat erin. tis echt een erg leuk boek, per seizoen ingedeeld en dan weer verschillende onderwerpen per seizoen: soepen, salades, hoofd met vis/vlees vegetarisch etc etc.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
KleurtjesWat voor soort recepten zijn dat? Wereldkeuken, van alles wat of meer specifiek ofzo?
Ik zag vandaag bij de ABC dit boek:
[ afbeelding ]
Lijkt me een soort Zilveren Lepel maar dan voor de Griekse keuken? Iemand er ervaring mee? Ik had niet veel tijd maar heb het snel doorgebladerd en het zag er wel leuk uit
Lees de recensies op amazon, vooral de mensen die het niet goed vinden zijn hilarischquote:Op woensdag 15 december 2010 21:31 schreef RobinOok het volgende:
[..]
'k Heb er wel flink in gebladerd. Had niet lang nodig ook om te zien hoe briljant dat boek is.
Maar wil 'm nu zelf hebben en uit koken voor ik er iets over schrijf.
Ik vind het wel een voordeel als in een kookboek wordt aangegeven hoe je een ronduit bizar ingredient door in een het land van publicatie enigszins couranter ingrediënt zou kunnen vervangen.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die recensies op amazon.co.uk zijn wel geniaal, mensen die het een slecht boek vinden omdat ze de ingredienten niet in de supermarkt kunnen vinden
![]()
![]()
![]()
Ja, zo las mijn moeder in haar kookboek dat je kappertjes kon vervangen door doperwten, aha, dus kappertjes zijn een soort doperwten dacht ze.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:46 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik vind het wel een voordeel als in een kookboek wordt aangegeven hoe je een ronduit bizar ingredient door in een het land van publicatie enigszins couranter ingrediënt zou kunnen vervangen.
Gewetensvraag!quote:Op woensdag 15 december 2010 21:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik weet niet of je De Zilveren Lepel ook bezit? If so: gebruik je 'm veel?
Het zal wel het meest complete boek zijn enzo, maar DZL staat bij mij (en volgens mij bij veel anderen ook) te verstoffen omdat het helemaal geen fijn boek is om echt te gebruiken - ik vind bijvoorbeeld Made in Italy van Giorgio Locatelli een veel fijner boek.
Gewetensvraagquote:Op woensdag 15 december 2010 22:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tof DE! Ik onthoud hem voor als ik weer eens kookboekenkoopkriebels krijgAndere titels van haar klinken ook tof, zoals die In Season. Groenten
[..]
Gewetensvraag!
Al moet ik zeggen dat ik nu ik terug ben uit Engeland wel van plan was hem juist meer te gebruiken, omdat ik de komende tijd waarschijnlijk meer dagen thuis benMaarja, het kan heel goed zijn dat dat bij een voornemen blijft - mijn trackrecord met de meeste kookboeken is niet heel goed
Maar ze zijn zo tof om te hebben!
Antwoord: nee want ik heb hem kado gekregen! En kaviaar vind ik niet lekkerquote:Op woensdag 15 december 2010 22:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gewetensvraag
Had je het geld dan niet beter kunnen besteden aan een kreeft of 2, 3 , een ganzelever, een pot caviaar, een kilo reerug?
Koop dan bij De Slegte zo'n boek over de Griekse keuken. Dan betaal je 7 euro, heb je er plaatjes bij en heb je de belangrijkste recepten ook wel. Kun je lekker de rest van je geld uitgeven aan dat boek van DE, dat klinkt namelijk veel leukerquote:Op woensdag 15 december 2010 22:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tof DE! Ik onthoud hem voor als ik weer eens kookboekenkoopkriebels krijgAndere titels van haar klinken ook tof, zoals die In Season. Groenten
Gewetensvraag!
Al moet ik zeggen dat ik nu ik terug ben uit Engeland wel van plan was hem juist meer te gebruiken, omdat ik de komende tijd waarschijnlijk meer dagen thuis benMaarja, het kan heel goed zijn dat dat bij een voornemen blijft - mijn trackrecord met de meeste kookboeken is niet heel goed
Maar ze zijn zo tof om te hebben!
Leuk boek iddquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:34 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Op aanraden van Piet Verdriet (ander topic) het Wannée besteld .... ben geen beginner, maar kreeg ook van andere recensies en dergelijke toch wel het idee dat het nog een leuk boek is om de verzameling mee uit te breiden. Ben benieuwd, review volgt.
Klinkt goed, ben benieuwd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Leuk boek iddStaat een hoop in
Ideaal voor het basiswerk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |