Een fantasie wereld kan wel degelijk een probleem worden.
Toen ik een jaar of 15 was ben ik ook begonnen met het leven in een eigen wereld omdat ik het allemaal niet meer trok, op school werd ik gepest, mijn ouders hadden het te druk en stonden niet achter me in de keuzes die ik maakte. Door in een eigen wereld te gaan leven kon ik het toen allemaal over me heen laten komen en verwerken. Ik trok me niets aan van wat anderen vonden in mijn wereld was immers alles perfect, ik had vrienden die er voor me waren en ik kon zijn wat ik wilde. Na verloop van tijd zijn er toch scheurtjes gekomen in die perfecte wereld en nu 10 jaar later ervaar ik de gevolgen, het komt er op neer dat ik niemand meer heb in het echte leven, ik heb mezelf afgeleerd om om te gaan met mensen, alles wat ik heb is fake en dat maakt het leven niet mooier. Je komt terecht in een wereld tussen fake en echt in je weet dat je moet leven in de echte en er daar meer van moet maken om gelukkig te worden maar het zo moeilijk om echt te leven en het fake is ondanks het besef dat het niet echt is nog steeds een makkelijke weg.
Een beetje fantasie kan heus geen kwaad maar als het een manier wordt om je leven en problemen te ontvluchten is misschien tijd om hulp te gaan zoeken voor je helemaal verstrikt raakt in iets waar je niet gelukkig van wordt.