Ik ben 1 keer naar de dokter geweest om ze aan te laten stippen het deed zoveel pijn! We zijn nu van dokter gewisseld dus ik moet maar weer eens een afspraak maken, hopen dat het effect heeft.
Maar dat spul waarover jij het hebt vertrouw ik niet hoor, weet ook niet waarom.
1ste keus middel is salicylzuur, bijvoorbeeld Formule W (salicylzuur 17%). Salicylzuur moet je dagelijks aanbrengen op de wrat, en het maakt de huid van de wrat ''los", zodat telkens wat huidlaagjes afvallen, totdat ie helemaal weg is (keratolytisch effect). Kan wel 3 maand duren, dat wel.
Maar wratten gaan in de regel binnen 1-2 jaar vanzelf weer weg, tis maar wat je wilt en of ze erg in het zicht zitten...
quote:Idd, even een gaatje in een pleister knippen en over de wrat leggen om de omliggende huid af te dekken, of vaseline op de omliggende huid smeren als bescherming.
Op maandag 30 september 2002 00:36 schreef beertje_ het volgende:
Nog even over Formule W: probeer niet nast de wrat te komen daarmee(beetje geeft niks maar maakt ook goede huid kapot)
quote:Ik ken het, en dan met 20 wratten onder 1 voet
Op maandag 30 september 2002 01:29 schreef Vava het volgende:
Je kunt idd beter naar de dokter gaan. Die doe-het-zelf middeltjes kosten alleen maar geld en werken niet of nauwelijks.
Ik heb een keer een erg hardnekkige wrat gehad, die is iets van 6 keer door de dokter weggehaald, toen kwam hij weer terug dus ben ik naar de dermatoloog gegaan. Die heeft hem zelfs 2 keer weg moeten snijden. Na die 2e keer is de wrat gelukkig niet meer terug gekomen.
Hij was elke keer groterer zit nu wel een lelijk litteken op mijn vinger.
2 keer weg laten snijden, toen had ik er genoeg van en liet ze maar zitten, na al flink gerommeld te hebben met formule-w en die andere shit, werkt allemaal NIET!
Ook ochtendurine werkt niet, aan rauwe aardappel en schuurpapier werken allemaal niet.
believe me, been there, done that
Uiteindelijk gingen ze vanzelf weg
Ben gewoon naar de huisarts gegaan en die heeft ze aangestipt, en sindsdien zijn ze weg, heb alleen wel een litteken, omdat er een hele gote blaar op mn duim kwam (zeker een centimeter hoog en in de breedte) en dat ding knapte vrij snel. Maar goed, die wrat is weg en dat litteken valt ook wel mee, gewoon een donkerdere cirkel om een lichter puntje.
Mn broertje had ook wratten, en die had een of ander homeopathisch spulletje, druppeltjes die je moest innemen, en spul dat je op de wrat moet doen. Ze zijn nu wel weg, maar of t nou door dat spul kwam weet ik niet.
Formule W heb ik ook nog geprobeerd, maar dat haalde ook niet echt veel uit (bij mij dan)
quote:Afgelopen zaterdag stond er in de volkskrant een artikel over. De meeste wratten verdwijnen binnen 6 maanden, bijna alle wratten verdwijnen binnen 2 jaar. De conclusie was dat tinctuur (van dat bijtende spul dus) het beste helpt, zelfs ietsje beter dan bevriezen.
Op maandag 30 september 2002 01:29 schreef Vava het volgende:
Je kunt idd beter naar de dokter gaan. Die doe-het-zelf middeltjes kosten alleen maar geld en werken niet of nauwelijks.
Waar kan ik dat tinctuur spul halen, ik heb al meerdere malen aangestipt maar het heeft nogal weinig effect en ik begin ze echt te haten, bijna zo erg dat ik ze eraf wil snijden (nee ik doe het niet ook al zeg ik het).
Daarom waarschijnlijk dat die middeltjes (zoals Wartner) niet bij iedereen helpen.
Goedkope oplossing: elke dag consequent met blanke nagellak aanstippen. Als het goed is, valt ie er vanzelf af. Zo niet: nog maar even wachten dus...
quote:Bij mij niet. Heb zoveel middeltjes geprobeerd (en ze een aantal keren laten wegvriezen bij de huisarts), en na een paar jaar verdwenen ze gewoon vanzelf...
Op maandag 31 maart 2003 20:46 schreef Mimic het volgende:
blanke nagellak? nooit van gehoord.. helpt dit echt?
Ik heb het al een aantal keren laten aanstippen maar ze blijven terugkomen.. ik irriteer me er echt aan.. laser behandeling lijkt me een uitkomst.. maarja eerst maar wat zuur proberen, formule w met likdoorn pleisters.. gaat me huid niet leuk vinden maar ok..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |