Ik lees weer iets typisch Marokkaans: het is allemaal de schuld van de politie, het ziekenhuis-personeel, het personeel van De Gelderlander en hun vrienden.quote:Zusje Marokkaanse verdachten: We hebben dit nooit gewild
AD
12-2-2010
NIJMEGEN - "Als de politie mijn broertje niet had opgejaagd, was dit nooit gebeurd. Schandelijk dat het personeel van het Radboud Ziekenhuis alle feiten heeft verdraaid." Dit zegt Laila el G. de zus van de 18-jarige veroorzaker van het scooterongeluk in Nijmegen, waarbij de 50-jarige Mario van de Geijn om het leven kwam, in een interview met Maroc.nl
Laila:. "Het is geestelijk heel zwaar. Het is bizar dat journalisten zo graag willen scoren met spannende verhalen, dat ze er niet aan denken hoe dit is voor een familie. Als we emotioneel reageren, zien ze dit meteen als doodsbedreiging, maar we waren gewoon overstuur. We hebben dit ongeluk nooit gewild. Die meneer is nu overleden en onze familie leeft in een nachtmerrie."
"De scooter waarop ze reden was van een van de andere jongens en gestolen. In een flits besloten ze op de vlucht te slaan, dwars tegen het verkeer in. Waarom gingen deze agenten tieners achtervolgen op zo'n druk tijdstip midden in het centrum van Nijmegen?
Na het ongeval werden de twee Marokkaanse jongens en Van de Geijn gewond naar het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen gebracht. De twee jongens en hun familie zouden daar het personeel hebben bedreigd. Laila: "Wij hebben de mensen in het ziekenhuis zeker niet bedreigd, maar waren aan het huilen en schreeuwen om mijn broertje. Het was een schok voor iedereen in de familie. We dachten dat mijn broertje dood was. Wij mochten hem niet zien of spreken en kregen geen informatie in het ziekenhuis. Het is één grote nachtmerrie die alsmaar erger wordt."
Volgens Laila was het gewoon een ongeluk. ,,Mijn broertje heeft dit nooit met opzet gedaan. Hij heeft die meneer niet eens zien staan. Zijn probleem is dat hij met de verkeerde jongens omgaat die scooters en fietsen stelen. Hij heeft een wajong uitkering en zijn IQ is maar 60. Dus maakt hij verkeerde keuzes. Zijn vriend had die avond veel geblowd en was stoned. Mijn broertje is echt een lieve, teruggetrokken jongen en vader van een éénjarig kindje. Hij zou nooit iemand kwaad willen doen."
Laila en haar moeder besloten een interview te geven aan De Gelderlander maar dat viel niet in goede aarde bij een oudere broer. Die stapte naar de krant om het verhaal tegen te houden en hij zou daar journalisten hebben bedreigd. "Mijn broer was zeer geëmotioneerd, maar hij heeft niemand met de dood bedreigd. Hij vroeg alleen of ze alsjeblieft konden stoppen met schrijven over zijn broertje. Maar het personeel dat daar op dat moment aan het werk was heeft het als dreigend ervaren."
Het gewraakte interview van moeder en zus is nog steeds niet gepubliceerd. Volgens hoofdredacteur Kees Pijnappels is dat op uitdrukkelijk verzoek van de moeder en zus, die hun medewerking aan het verhaal hebben ingetrokken.
Om die vuige kut-criminelen op te pakken, stomme trut!quote:Waarom gingen deze agenten tieners achtervolgen op zo'n druk tijdstip midden in het centrum van Nijmegen?
Die gebruiken laat je maar in je onderontwikkelde Tweede en Derde Wereldlanden achter, hier gedragen we ons!quote:Wij hebben de mensen in het ziekenhuis zeker niet bedreigd, maar waren aan het huilen en schreeuwen om mijn broertje.
Inderdaad dit is een dubbel topic.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:11 schreef Pool het volgende:
Zie stormlooptopic: ‘Het is één grote nachtmerrie die alsmaar erger wordt.’
Iddquote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:18 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Om die vuige kut-criminelen op te pakken, stomme trut!
[..]
Nou sorry, ik heb meerdere malen bij ernstig letsel of toestanden gestaan van dierbaren, en huilen en schreeuwen is dan vrij normaal. Dat weet het ziekenhuispersoneel ook, dat is dat gewend. Dus als het ziekenhuispersoneel zich bedreigd voelt, dan is het echt wel iets verder gegaan dan huilen en emotioneel doen.quote:Die gebruiken laat je maar in je onderontwikkelde Tweede en Derde Wereldlanden achter, hier gedragen we ons!
...
Kweenie, ik vraag me dan af hoe hoog het IQ van mensen is die er al helemaal niks van af weten zoals jij.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:09 schreef voice-over het volgende:
Wat ik mezelf nu toch echt afvraag, is hoe hoog het IQ van dit zusje is? Dit is toch te gek voor woorden wat dit vrouwtje allemaal uitkraamt!.
nichtje:"hoi ik ben je nichtje...neuken?"quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:18 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik snap even niet hoe een jongen van 18 met een IQ van 60 aan een kind komt.
Ik zat eerder te denken aan de "oplossing" die vaker gebruikt wordt bij zwakbegaafde jongens: een meisje importeren en opzadelen met de zorg.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
nichtje:"hoi ik ben je nichtje...neuken?"
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |