Dan kan je toch net zo makkelijk een streamer kopen? Of ditquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Klopt. Maar waarom zou je een Boxee kopen alleen voor de webcontent als je ook gewoon een NAS hebt draaien die als Samba/UnPn/etc. server kan dienen?
Verder ga ik ook voor de NAS/Mediaplayer combo. Net een TS-219P+ van QNAP aangeschaft. De mediaplayer moet daarom even wachten, moet weer sparen. Dat wordt allerwaarschijnlijkst een PCH A210.
Voor 100 euro heb je 1 TB media player. ik snap wel waarom mensen niet 3 x zoveel willen betalen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik snap niet dat mensen nog voor een mediaplayer kiezen als je voor 280 euro een ASROCK ion330 HTPC hebt.
Ik wil graag een PCH vanwege de community en mods/software. Anders zou ik voor een Dune gaan, maar die beginnen pas bij de helft meer geld.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan kan je toch net zo makkelijk een streamer kopen? Of dit
http://tweakers.net/pricewatch/269220/mede8er-med400x-mini.html
ik heb een 500x en dat is een prima apparaat.
Als je graag RAID wil draaien en niet wil knoeien met een ingebouwde HD, dan is een NAS+MP toch een goede oplossing.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik snap niet dat mensen nog voor een mediaplayer kiezen als je voor 280 euro een ASROCK ion330 HTPC hebt.
1. Akkoord.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik wil graag een PCH vanwege de community en mods/software. Anders zou ik voor een Dune gaan, maar die beginnen pas bij de helft meer geld.
[..]
Als je graag RAID wil draaien en niet wil knoeien met een ingebouwde HD, dan is een NAS+MP toch een goede oplossing.
Ik heb dus sinds gister dit bakkie:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
1. Akkoord.
2. Klopt. Ik zat net ook even rond te kijken voor een mini-itx/htpc achtig iets, maar 1 hd is dan vaak te weinig. Voor 250 eu heb je een goede NAS die ook als downloadbak kan fungeren.
Wat je natuurlijk kunt proberen is om op je laptop XBMC te installeren. Is er voor Linux en Windows.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:58 schreef Catch22- het volgende:
Ja dat is wel een fijn ding. Ik heb nog een laptoppie liggen bedacht ik me net (HP DV5 1110ed, geloof ik). Ik denk dat ik daar maar gewoon 2gb aan hang, scheelt een hoop geld nu eerst.
Geen probleemquote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:49 schreef wickie het volgende:
Het is een PCH A-210 geworden met Interne schijf van 1tb. Dit was puur een financiele keuze uiteindelijk. We wilden ook wel graag een NAS met bijvoorbeeld of de Boxee of een Dune-lite. Maar dit was uiteindelijk goedkoper.
We kunnen nu altijd nog een NAS voor ernaast kopen.
Wist dus sinds gisteren niet van het bestaan van een Nas, dus bedankt allemaal daarvoor (ik ben echt een noob, sorry).
Heb hem inmiddels helemaal draaiende, fijn apparaatje hoor, lekker klein, geen herrie en mooie interface.
Vanavond lekker een filmpje kijken als de kleine dreumes op bed ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |