Dit is vast een hele suffe vraag, maar ik ben totaal niet op de hoogte van de Nederlandse mobiele markt.
Okee, situatie is al volgt: ik woon in de VS waar internet op je telefoon a) belachelijk duur is ($40 per maand is goedkoop) en b) een kutbereik heeft. Ik heb hier dus ook gewoon een SE W300i, vorig jaar speciaal gekocht zodat ik alleen een simkaart hoefde te verwisselen als ik in Nederland zou zijn (er zijn hier in de buurt maar twee providers die een GSM netwerk hebben trouwens, go figure).
Als ik in Nederland ben, twee keer drie weken per jaar ongeveer, ben ik veel op pad en dan zou ik het eigenlijk wel fijn vinden om WEL de beschikking te hebben over een telefoon met internetmogelijkheid, vooral in de trein enzo.
Nu zal ik een beetje te kijken en op zich klinkt KPN Surf&Mail totaal wel goed, voor zover ik dat kan beoordelen. Ik heb al een KPN simkaart, vandaar dat ik het liefst bij KNP blijf, anders moet ik weer iedereen een nieuw nummer geven enzo, da's te veel gedoe (tenzij je ook nummerbehoud hebt bij prepaid maar dat dacht ik niet).
Dus, als ik nou een goedkope "internettelefoon" (is dat nou een smartphone? Of is dat weer een speficieke term en vallen alleen blackberries daaronder?) koop plus een maandje prepaid internet (wel graag onbeperkt zodat ik niet voor enge verrassingen kom te staan aan het eind van mijn trip), is dat dan een slim idee voor vakantie? En misschien kan ik hem zelfs ook wel hier thuis gebruiken... Even een extra lader kopen.
En welke telefoon moet ik dan hebben? De enige eis die ik heb (naast internet dus) is een qwerty toetsenbord (bij voorkeur uitschuifbaar en niet zo'n PDA geval) en bluetooth, maar dat hebben ze allemaal tegenwoordig, geloof ik. Camera en radio en muziek enzo is allemaal niet zo belangrijk. Moet trouwens sowieso simlockvrij zijn anders kan ik hem hier niet gebruiken. Ik zit nu naar
deze te kijken (bij typhone omdat ik gespaard heb met de nieuwsbrief, maar da's natuurlijk geen vereiste), die lijkt me wel voldoen...
Of zeggen jullie, niet doen, is het niet waard?
Thanks!
[ Bericht 5% gewijzigd door wonderer op 12-02-2010 04:49:54 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."