quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:11 schreef Cynic het volgende:
Gave band ook, dat Papa Roach. Was ik tegen verwachting in erg van onder de indruk op Waldrock (als in: band van de dag).
Nice!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Laatste voor vandaag dan
Verveling is okee![]()
Thnx, ja ik vind het ech een supervette band, 2x live gezien nu een keer waren ze matig en andere keer echt heel tof, dus als ze nog eens komen ben ik er weerquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:11 schreef Cynic het volgende:
Goedemorgen.
Ik doe echt iets fout, ik zit zowaar weer in de ploegen...
Hopelijk tijdelijk, maar het is eerst weer geld
Toffe covers Dribbel!
Gave band ook, dat Papa Roach. Was ik tegen verwachting in erg van onder de indruk op Waldrock (als in: band van de dag).
Ik wil ook weer iets opnemen. Maar geen inspiratie. En ik ken geen liedjes.
Stond net buiten omdat ik wakker werd van de deurbel (wilde iemand een pakje langsbrengen ofzo) dus ik was even naar buiten gelopen om te kijken of ik nog kon zien wie het was. Komt toevallig onze geluidsman langsrijden, die weet helemaal mijn adres niet. Kon hij me meteen mooi uitleggen hoe mijn mengtafel nou eigenlijk werkt en wat ik verder nog nodig heb om hem wat beter aan te sluiten.
Dankjequote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nice!![]()
Maar wel duidelijk te zien dat jij grotere handen hebt dan ik, ik krijg mijn vingers niet zo ver om mijn nek heen...
Wou net zeggen, vroeger hadden ze maar een Fries nodigquote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:12 schreef brother52 het volgende:
Luxe ploeg hoor, met 2 paarden er voor.
Of het zijjn gewoon klotepaarden natuurlijk.
Moet je voor de grap de warming up van Rock Discipline eens proberen...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nice!![]()
Maar wel duidelijk te zien dat jij grotere handen hebt dan ik, ik krijg mijn vingers niet zo ver om mijn nek heen...
Die met zijn blote tanden het veld omploegde voor een hongerloontje, want Friezen, ja, die weten niet beter.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wou net zeggen, vroeger hadden ze maar een Fries nodig
Ja, die spannen we al eeuwen voor ons karretjequote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wou net zeggen, vroeger hadden ze maar een Fries nodig
Die doen dat. Die zijn niet te beroerd wat paardewerk te leveren. Nee, dan den Hollander.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:17 schreef Daantke het volgende:
[..]
Die met zijn blote tanden het veld omploegde voor een hongerloontje, want Friezen, ja, die weten niet beter.
"De Republiek was een tamelijk losse confederatie (statenbond) van zeven provincies, die elk een zeer ver gaande autonomie hadden. Binnen deze provincies genoten op hun beurt de steden (en zeker de wat grotere steden) weer een zeer ver gaande mate van zelfbestuur. Het was enerzijds de stadhouder, die als kapitein-generaal (opperbevelhebber) van de strijdkrachten fungeerde, en anderzijds de zeer dominante positie van het gewest Holland (dat voor ongeveer 60% van de staatsinkomsten verantwoordelijk was), die enige mate van politieke samenhang verzekerde."quote:
quote:Slag bij Warns.
De Hollanders, onder wie ook Willems oom, hertog Jan van Beaumont, voeren vanuit Enkhuizen met een vloot de Zuiderzee over en landden bij Stavoren en Laaxum. Ze wilden het Sint-Odulphusklooster bij Stavoren gebruiken als vesting. De Hollandse ridders droegen een harnas, maar hadden geen paarden, omdat daarvoor geen ruimte was aan boord van de schepen, die waren volgeladen met werkvolk, bouwmateriaal, en voorraden. De troepen van graaf Willem staken het verlaten Laaxum en Warns in brand en trokken op naar Stavoren. Bij Warns werden ze aangevallen door de plaatselijke bevolking. Door hun zware harnassen waren ze geen partij voor de woedende boeren en vissers. De vluchtweg die de ridders kozen, leidde naar het Rode Klif. In het moerassige landschap bij het klif werden de Hollanders verpletterend verslagen. Ook graaf Willem kwam tijdens de slag om het leven. Toen de troepen van de hertog van Beaumont in Stavoren hoorden wat er was gebeurd, vluchtten ze naar de schepen, achtervolgd door de Friezen. Slechts een kleine groep overlevenden kwam in Amsterdam aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |